Lakkere / Foliere / Sote bilen i Polen? Les her...

Anbefalte innlegg

Fikk spylt av den verste skiten i dag, men fant ikke pusseskinnet....

 

Vær nå så snill å kost på deg et bedre microfiber hånkle istedet for pusseskinnet.. så slipper du å ripe opp den strøkne lakken din i så stor grad som med et gammelt pusseskinn ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vær nå så snill å kost på deg et bedre microfiber hånkle istedet for pusseskinnet.. så slipper du å ripe opp den strøkne lakken din i så stor grad som med et gammelt pusseskinn ;)

 

 

Point taken ;)

 

- - - Updated - - -

 

Kan ikke se det står noen steder, men hvordan er det med grunnarbeidet? Blir det sandblåst der det er rust, eller er det bare pusset ned? Hvilken grunning blir brukt? Syre eller epoxy? Det hvirker jo utrolig fristende til disse prisene, men må jo være sikker på at det er holdbart.

 

Jeg skal sjekke opp dette.

Kommer tilbake med svar asap

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg snakket med en kompis som er fra Polen, og iflg hans målestokk så koster hellakkering i Polen ca. det samme som i Norge hvis man ville ha et perfekt og bra resultat.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg snakket med en kompis som er fra Polen, og iflg hans målestokk så koster hellakkering i Polen ca. det samme som i Norge hvis man ville ha et perfekt og bra resultat.

 

Så da er altså timelønna til en billakkerer i Polen samme som her i Norge? ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kommer fra Slovakia og vi samarbeider med firmaet PPG som lakerer for oss, de tar ca 2000 euro for lakkering fex mercedes ML utvendig/innvendig. Det er proffesionelt jobb. Prisene i Poland er nesten samme.

 

Hva er vanlig pris for hellakering i Norge ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

40000-50000 hvis inni dørkarmer og dører innvendig tror jeg. Fikk pris på seaten på 35000 pluss moms utvendig da måte den to runder i lakkboksen for tak,panser og spoiler i annen farge resten av bilen i egenblanda perlemor lakk.Betalt 8000kr for lakk av fanger på en kundebil en gang.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kommer fra Slovakia og vi samarbeider med firmaet PPG som lakerer for oss, de tar ca 2000 euro for lakkering fex mercedes ML utvendig/innvendig. Det er proffesionelt jobb. Prisene i Poland er nesten samme.

 

Hva er vanlig pris for hellakering i Norge ?

 

40.000kr pluss/minus for lakkering i Norge.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

40000-50000 hvis inni dørkarmer og dører innvendig tror jeg. Fikk pris på seaten på 35000 pluss moms utvendig da måte den to runder i lakkboksen for tak,panser og spoiler i annen farge resten av bilen i egenblanda perlemor lakk.Betalt 8000kr for lakk av fanger på en kundebil en gang.

 

40.000kr pluss/minus for lakkering i Norge.

 

 

Ok, da forstår jeg hvorfor har man lyst å "sende" bilen til Poland for lakkering. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så da er altså timelønna til en billakkerer i Polen samme som her i Norge? ;)

Jepp! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kan si med 110% sikkerhet av en Polsk billakkere ikke har like mye i lønn som en norsk.

Det er vel knapt en billakkerer i verden som har like høy timelønn... bortsett fra Chip Foose kanskje : smil :

Vi har det godt i Norge ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har enda ikke fått svar på mailen jeg sendte:(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke bra... skal purre på han. Jeg tror fatteren drar ned til Polen nå denne helga.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kan si med 110% sikkerhet av en Polsk billakkere ikke har like mye i lønn som en norsk.

Det er vel knapt en billakkerer i verden som har like høy timelønn... bortsett fra Chip Foose kanskje : smil :

Vi har det godt i Norge ;)

Hehe.. Alle vet nok det. Han stilte et spørsmål som han visste svaret på fra før, så da svarte jeg like dumt ;)

Den så ut til å bli fin den bilen lenger opp her.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe.. Alle vet nok det. Han stilte et spørsmål som han visste svaret på fra før, så da svarte jeg like dumt ;)

Den så ut til å bli fin den bilen lenger opp her.

 

Spørsmålet var bare et kjapt bevis på hvorfor hellakkering må bli billigere i Polen enn i Norge, så han Polske kompisen din må få seg ny kalkulator :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjempe tiltak dette,bra resultater til bra pris.Mail sendt til far din :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjempe tiltak dette,bra resultater til bra pris.Mail sendt til far din :)

 

Takk for den Jon Peter :)

 

Fatteren reiser nedover i dag.... Han har jo jobben sin ved siden av å hjelpe oss, så vi får ha litt tålmodighet.

Det har kommet MANGE henvendelser i det siste!!!

 

Jeg tror de får utvide verkstedet sitt der nede : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei. Jeg må nesten høre. Hvor mye og hva kan de gjøre i Polen? Bare lakk og rustfjerning eller kan de ta full restaurering av bilen ( inne, ute, motor, bremser)?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror neppe det er grenser for hva de kan gjøre.

Verkstedet vi bruker har nok sine begrensninger, og da hentes det inn spesialister.

Motoroverhalinger og restaurering av interiør blir utført av spesialister.

 

Har du f.eks en bil som det er "umlig" å få tak på karosserideler til så blir de gamle hamret/sveist.

 

Vi og verkstedet har etterhvert fått gode kontakter på deler både i tyskland og Polen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, ønsker å få et tilbud på hellakkering mm. av Audi A6 C5 avant. Er et par parkeringsbulker som må rettes på dørene og noe sinkslipp som må pusses i drenskanalene på taket etc. Vet ikke om jeg får de småtingene så synlig på bilder, men kan gjøre et forsøk.

Er noe overflaterust nederst på dører og litt lakkflassing på hjulbuer bak, noe som er normalt på disse bilene med brede hjulbuer. Hvordan utføres grunnarbeidet der nede? Sandblåsing - syregrunning etc. ?

 

Har du noen anbefalinger for hvordan man bør dokumentere tingene som skal utføres?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jo en relativt stor bil.

Så sant det ikke skal byttes farge, så kan jeg med 99% sikkerhet si at prisen vil lande på ca 10.000kr

 

Det blir slipt, men sandblåseutstyr er på vei.

Ang grunning så mener jeg det er syregrunning som blir brukt, men venter fortsatt på svar fra min far ang det.

 

Som jeg har sagt tidligere, så er det nettopp grunnarbeidet vi har krevd store krav til.

 

Dokumetasjon er ikke like viktig når det dreier seg om slike "småting" som du beskriver her.

 

 

Send meg gjerne info og bestilling på epost om du ønsker å gjøre dette.

Merk da med Polen arbeid "biltype" i emnefeltet.

 

 

Trond

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var jeg tilbake ifra Polen, igår var ikke dagen og kjøre på fjellet for og si det mildt. Endte opp med og kjøre 2400km, 1200 av de i Norge, satt i bilen ifra 0200-2200, dvs 20 timer i et strekk. (ble litt lei sidelengs snø og holkeføre for si det pent)

 

Over til resultatet, som sagt jeg er ingen lakkerer, jeg synes bilen ser veldig bra ut og er meget fornøyd.

I tillegg til helllakkering, understellsbehandling, så byttet de forskjerm, byttet batteri, LPG filter, klosser (overhalte kalipperer foran), byttet batteri, byttet en mansjett og to bremserør.

I tillegg til det du ber om tar de alt som trengs og byttes (og de tar vare på delene, slik at du kan se de)+ bilen blir rengjort innvendig også, alt er 100% når du får bilen.

 

Angående priser så endte jeg opp på 9000zlo som tilsvarer ca 18000 kr (NB: nærmere 19 når bankene for tatt sitt), de vet ikke pris med sikkerhet før de begynner og fjerne deler. Hos meg måttet de bytte en forskjerm, pusse litt rust i hjulbuer og så var det en del rust i antennegjennomføringen i taket.

For hele turen sumasumarum så endte jeg opp på 28.000 kr, 5 av disse lappene var varer til meg selv, bilen måtte jo fylles opp på vei hjem+ tax free+++ :P

 

Sammenlagt er jeg meget fornøyd, trenger jeg en helllakkering på et annet fartøy ved en senere anledning er jeg ikke tvil hvor jeg ender opp. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gøy å høre Najib!!

 

Skal ned med flere biler jeg også...

Prisen (23.000kr) høres ut som godt under halv pris av Norge, og som du selv sier, handler man litt i tillegg er det enda mer spart.

 

Legg gjerne ut litt bilder når du får spylt av kjerra ;)

 

Min bil lukter enda en blanding av nybil og nyvasket... Lurer på hva de vasker med?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gøy å høre Najib!!

 

Skal ned med flere biler jeg også...

Prisen (23.000kr) høres ut som godt under halv pris av Norge, og som du selv sier, handler man litt i tillegg er det enda mer spart.

 

Legg gjerne ut litt bilder når du får spylt av kjerra ;)

 

Min bil lukter enda en blanding av nybil og nyvasket... Lurer på hva de vasker med?

 

Servicen var det ikke noe og si på... :)

 

Prisen til verkstedet var på ca 19000 kr og jeg glemte full understellsbehandling og batteribytte også var med i prisen (edidert det nå)..

 

Prisen er ikke "bra" den er helt sinnssyk, jeg har søkt mye på nettet i forkant og vanlig pris for helakkering er 40-50k og dette er uten noe ekstra, bare inkludert demontering, grunning, lakk og montering, fjerning av rust, oppretting også videre så kan du + på 10-15 med engang..

Understellsbehandling har jeg vært og fått pris på i Norge og det er ca 7k med tectyl og 3k med olje, dette er uten sandblåsing som også kommer på noen tusen..

 

Var kjempeopplegg dette Trond, jeg kan ihvertfall anbefale dette.. :glad:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skal garantert ta turen ned å få fikset litt opp i rs2'en min. Men hvordan gjorde du det med reising najib?

Jeg lurer på om jeg skal ta kiel ferja og så kjøre til verksted selv for så å fly hjem. var det slik du gjorde det?

 

Spørs litt hva du hvor lenge du vill sitte på ferje..?

 

Jeg kjørte til Larvik og tok ferje over til Hirtshals. (3t 15m)

Deretter kjørte jeg ned til Torun, jeg kjørte på nattestid det er ikke og anbefale, tar ca 13 timer ned. (snitt 140-150, når jeg kjørte) sikkert litt høyere snitt med en RS2. :P

 

Jeg ble kjørt og hentet av kontaktpersonen (Lucaz) han tok 350zlo ca 700 kr for og kjøre 18 mil)

Man kan selvfølgelig ta det som en tur og kose seg atskillig mer enn det jeg gjorde, jeg hadde meg bare noen timer i bilen og så kjørte jeg igjen.

Litt bedre planlegging er også lurt, Lucaz jobber vanlig dagtid, så han kan ikke være med på verkstedet før 1500-1530, slik jeg forsto er han den personen som kan bra engelsk, selve verkstedmannen kunne ikke et kvekk. Men han Lucaz oversetter ganske bra (tror jeg?) alt jeg ba om (+ litt til) ble gjort. :)

 

Kjøper man flybilletter litt i forkant på Wizzair så har jeg sett de nede i 98 kr, ferjen kostet 500 kr også er det drivstoff, mat evt overnatting osv. Man bruker mer enn man har planlagt, men det er personlig forbruk og ikke verkstedet sin feil.. :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skal garantert ta turen ned å få fikset litt opp i rs2'en min. Men hvordan gjorde du det med reising najib?

Jeg lurer på om jeg skal ta kiel ferja og så kjøre til verksted selv for så å fly hjem. var det slik du gjorde det?

 

Tror for deg, det beste er å ta fergen fra Stavanger til Hirtshals. Så kjøre forbi Hamburg og Berlin så nye motorveien mot Poznan i Polen. Sa der tar du av mot Torun :)

Fra Torun er det ca 170km til Gdansk hvor du kan ta Wizzair til Haugesund..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.