Lakkere / Foliere / Sote bilen i Polen? Les her...

Anbefalte innlegg

Men hva blir total kostnaden med reise, ferge og lakk?

tenker i forhold til å hellakkering her hjemme på berget (hvor en tross alt har litt bedre reklamasjonsmuligheter..)

Men nå vet ikke jeg hva det koster å lakke en bil her heller.

 

_

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt individuelt hva det vil koste, men sånn ca:

Ferge ca 1500kr

Bensin/diesel for 125mil x2 ca 3-4000kr

Flyreise levering/henting ca ca 2-400kr

Lakkering ca 8-10.000kr

 

Totalt ca 12-16000kr

 

Noen vil jo ha lengre kjøring for å komme til Kr.sand å ta ferga, og noen kan kjøre via sverige og slippe ferga.

Jo mer arbeid det er på bilen, jo mer sparer en på jobben. Eksemplet over er lakkering av middels stor bil med retting av små bulker.

 

Jeg vet ikke hva det koster i Norge, men har hørt priser opp i 8.000kr for en forskjerm, og 40.000kr for hellakkering (uten fargebytte).

Reklamasjonen er såklart verre, men ikke umulig!!

 

Noen som har eksempler på pris i Norge?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg undersøkte pris på lakkering av en Subaru Impreza Stasjonsvogn i vår. Og prisen lakkspesialisten skulle ha var 36 000,- for kun utvendig forbehandling og lakkering. Retting og sparkling av bulker ville komme i tillegg. Det ble ingen lakkering av den. Nå har jeg et nytt prosjekt på gang, som jeg kunne ha tengt meg å fått lakkert til våren. Så hvis noen kjenner til et seriøst lakkfirma i Polen (Gdansk) så send meg en pm med Navn ,(e-post)adresse og eventuelt webadresse.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jo villt dyrt!!

 

Arbeidet som blir utført på min bil ville fort kommet opp i 50.000kr da.... minst!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil bare minne dere på at tilbudet om gratis sjåfør til Polen fortsatt står!!

Jeg drar mellom 16 og 20.desember.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skaffer de deler og slikt? man trenger jo fort noen lister og småpill, kansje front rute og framskjermer. Hva med innstegslister når de skal bytte farge ?? Går med planer om en til bil (en C4) og den skal være strøken, så de er det vel greit å sende den dit med en gang :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det stemmer det, fikk akkurat et glimt av den før vi måtte kjøre.. :)

 

Helsike for en tur, ca 20 timer effektiv kjøretid, p.g.a bulkete forskjerm lagde bilen en helt syk lyd når det gikk over 140km/t så jeg satte cruisen på 140 og kjørte det jeg klarte.

Hadde jeg visst at motorveiene i Danmark og Tyskland ikke var opplyste hadde jeg valgt og tatt mesteparten av kjøringen på en annen tid av døgnet.

 

Trodde jeg hadde kommet til "syden" når jeg kjørte på polske "riksveier", de kjører som de har stjålet bilen, nesten alle sammen. :P

 

Er din snart ferdig Najib ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min far drar til Polen i morra, så regner jeg med han kommer med svar innen kort tid.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott tiltak Trond Ivar!

Synes prisene for karosseri og lakkarbeid var ganske greie. Virker som de tar betalt ihht polsk prisnivå og ikke utenlandsk :) Mange karosseri og lakkversteder i Polen operere med andre priser så fort de ser bilene f.eks fra skandinavia..

Når det gjelder soting så synes jeg de var kanskje litt dyre da :) Blir jo likevel mye billigere enn i Norge men jeg selv har aldri betalt mer enn 500-600PLN for soting av hele bilen i Polen. Sist ble det gjort på S4en min, hele veien rundt for 500PLN altså ca 1000kr.

 

Noen tips til dere som skal enten kjøre selv til Polen via Tyskland eller få noen til å frakte bilen:

1. selv om det ikke blir snø på veien og grei utetemp så husk at norske piggfriedekk tåler ikke for høy fart på autobahn etc. Kjenner til noen og faktisk gjort det selv en gang, nemlig ødelagt vinterdekk pga for høy fart på autobahn.

2. Hvis noen andre fra Norge elle Polen skal frakte bilen og kjøre den i Polen så er det greit å skrive en kjøretillatelse på engelsk av eieren til brukeren. Sliper en del problemer ved eventuell politikontroll.

3. Just in case, bestill et grønnkort fra deres forsikringsselskapet. Det er et internasjonal forsikringsbevis som er greit å ha med i tilfellet kontroll i Polen der de alltid spør om forsikringspapirer ved kontroll.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for det Kristoffer. Av etternavnet ditt å dømme så er du kanskje fra traktene selv?

Vi er alle takknemlige for tips og triks ang dette da det er nytt for de fleste av oss.

Godt å få bekreftet at prisene er ok. Sotingen er kanskje i dyreste laget... det skal jeg ta opp med de. Men mye billigere enn Norge uansett!!

 

Jeg reiser ned i morra for å hente bilen min. Kjører den hjem på torsdag...

Er utrolig spent på resultatet!!! Ikke minst det tekniske som er gjort.

 

Bakdiff er byttet, toppen er overhalt, girkassa er byttet, foringer i bakstilling er byttet, firehjulskontroll, byttet råder, byttet ramme/veivlager, vannpumpe, reg-reim, strammehjul, byttet takluke, 4 dører og bakluke er byttet, sotet vinduer og alt ellers av småfiks er tatt. Forventer pris rundt 20K ink lakkering.

 

Dere hører fra meg!!

 

 

 

 

Flott tiltak Trond Ivar!

Synes prisene for karosseri og lakkarbeid var ganske greie. Virker som de tar betalt ihht polsk prisnivå og ikke utenlandsk :) Mange karosseri og lakkversteder i Polen operere med andre priser så fort de ser bilene f.eks fra skandinavia..

Når det gjelder soting så synes jeg de var kanskje litt dyre da :) Blir jo likevel mye billigere enn i Norge men jeg selv har aldri betalt mer enn 500-600PLN for soting av hele bilen i Polen. Sist ble det gjort på S4en min, hele veien rundt for 500PLN altså ca 1000kr.

 

Noen tips til dere som skal enten kjøre selv til Polen via Tyskland eller få noen til å frakte bilen:

1. selv om det ikke blir snø på veien og grei utetemp så husk at norske piggfriedekk tåler ikke for høy fart på autobahn etc. Kjenner til noen og faktisk gjort det selv en gang, nemlig ødelagt vinterdekk pga for høy fart på autobahn.

2. Hvis noen andre fra Norge elle Polen skal frakte bilen og kjøre den i Polen så er det greit å skrive en kjøretillatelse på engelsk av eieren til brukeren. Sliper en del problemer ved eventuell politikontroll.

3. Just in case, bestill et grønnkort fra deres forsikringsselskapet. Det er et internasjonal forsikringsbevis som er greit å ha med i tilfellet kontroll i Polen der de alltid spør om forsikringspapirer ved kontroll.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er din snart ferdig Najib ?

 

Har fått beskjed om at bilen er ferdig, jeg er offshore nå så jeg har ikke hatt mulighet for og hente den. Skal prøve og få det til i romjula. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skaffer de deler og slikt? man trenger jo fort noen lister og småpill, kansje front rute og framskjermer. Hva med innstegslister når de skal bytte farge ?? Går med planer om en til bil (en C4) og den skal være strøken, så de er det vel greit å sende den dit med en gang :)

 

Ja de skaffer det aller meste, og det til niceprice... originale deler eller uoriginale, du bestemmer.

 

- - - Updated - - -

 

Jeg har sett bilen din Najib... den er nice altså!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er bilen din Najib... Si ifra om jeg skal fjerne bildene!!

 

20131218_141405_zps1995a1c2.jpg

 

20131218_141354_zpsc75ee9fe.jpg

 

20131218_141423_zps328d2391.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skal få lagt inn bilder av min når jeg har fått vasket av all skiten fra Polske,Tyske og Danske motorveier...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott tiltak! :)

 

Har en 94 Audi S4 V8 som skulle vert lakkert, så dette er noe jeg skal vurdere :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er bilen din Najib... Si ifra om jeg skal fjerne bildene!!

 

20131218_141405_zps1995a1c2.jpg

 

20131218_141354_zpsc75ee9fe.jpg

 

20131218_141423_zps328d2391.jpg

 

Ser at den har samme skiltnummer men tror ikke det kan være samme bil som jeg leverte, lol..

Ser bra ut dette... :) Har bestilt billetter nedover den 29, håper bare de ikke ringer ifra jobben til da... :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei! Har en Audi rs2 som skulle hatt ny lakk, samt fjerne LITT rust i hjulbuene bak. Skal jeg sende deg en pm med bilder og hva jeg vil ha gjort? Så kommer du med en pris utifra det?=)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja send til til Fatteren så får du en pris på jobben. Mailen står i første post...

 

 

 

 

 

- - - Updated - - -

 

Da har jeg fått bilen min i hjem!!!

 

Er meget Happy med jobben som er gjort

Kan nevne:

 

Hellakkert i ny farge med full demontering (lakket inni dører, motorrom osv).

Alle dørene + bakluka ble byttet pga rust.

Byttet takluke til glass.

Byttet alle nedre gummilistene.

Sperre fra S4 er montert.

Girkasse fra TDI (CYT) er montert.

Ny clutch Spec 3+.

Nye Poly foringer i nesten hele bakstillingen.

Vinduene er sotet.

Shadowline på alt av chrome.

Kjølevifte er byttet.

Alt av slitedeler i motor er byttet, lagre, regreim, strammehjul, pakninger og tetninger.

Toppen er overhalt med nye tetninger og styringer.

Rådene er byttet til H-profil

Turboen har fått nye tetninger..

Kjølevesketanken ble byttet.

Takrails er fjernet.

 

Motoren maler som en katt og bilen høres og føles som en ny bil.

Den nye girkassa er utrolig deilig!! Utvekslingen senket forbruket fra 1.25 til 1,1 på turen til Polen. Og på hjemturen var bilen veldig mye tyngre enn på turen ned!! Turtallet er deilige 3000rpm på 160km/t

 

 

Jeg stilte med følgende deler:

 

Girkasse, clutch, råder, polyforinger, diff og takluke.

 

 

Regningen kom på 30.000kr.

 

 

Bilder kommer når jeg har fått av all skiten fra motorveiene!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk spylt av den verste skiten i dag, men fant ikke pusseskinnet....

 

Her er i hvertfall noen bilder.

 

20131226_145517_zpseec09767.jpg

 

20131226_145550_zps67cb7e45.jpg

 

20131226_145503_zps820bd8d2.jpg

 

20131226_145324_zps65dca033.jpg

 

20131226_145336_zps7de688c6.jpg

 

20131226_145359_zpsf476f6a4.jpg

 

20131226_145432_zps7e4f1eab.jpg

 

20131226_145443_zpsddf8f2be.jpg

 

20131226_151727_zps09273d62.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott tiltak! :)

 

Har en 94 Audi S4 V8 som skulle vert lakkert, så dette er noe jeg skal vurdere :)

 

Bare å si ifra så ordner jeg/vi det ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sendt mail til faren din nå:) går vell en stund før jeg får svar på pris osv?:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med bilder og detaljert info om arbeidet så pleier prisene å komme ganske raskt ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ikke se det står noen steder, men hvordan er det med grunnarbeidet? Blir det sandblåst der det er rust, eller er det bare pusset ned? Hvilken grunning blir brukt? Syre eller epoxy? Det hvirker jo utrolig fristende til disse prisene, men må jo være sikker på at det er holdbart.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.