#201 Skrevet September 10, 2015 Men ikke-medlemmer bør hvertfall betale mere enn medlemmer. Det bør hjelpe på rekrutteringen også.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#202 Skrevet September 10, 2015 Men ikke-medlemmer bør hvertfall betale mere enn medlemmer. Det bør hjelpe på rekrutteringen også.. Det gjør de jo også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#203 Skrevet September 10, 2015 En ting jeg ikke skjønner,å jeg er sikkert dum,men det sies at det er lite non-Vag på treffene,å bruke det som argument at det er disse få bilene som sponser at VACN sine egne biler kan kjøre skurrer i min tilbakestående hjerne... I den andre tråden dette ble diskutert ble det sagt at på ett treff var det 6-8 ish non Vag.Tar man disse 6-8 non-Vag'ene å ganger med inngangspenger kan det jo ikke være dette som avgjør om det bærer eller brister... Ergo hvis det er så få non-Vag så er det jo ikke de vi tjener penger på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#204 Skrevet September 10, 2015 Snu litt på det... NON VAG bilene er med å sponse at VAG bilene kan fortsette å ha dette tilbudet om banekjøring. Vet ikke hvor mange ganger det er presisert at oppmøte av VAG er for lite til å betale baneleie.... og dermed helt nødvendig å gi tilbud til NON VAG for å betale regninga... Utgår banekjøring på VACN treffa, ja da er ivertfall jeg redd for at VACN er over å ut kom deg på treff med eller uten 2,8litern din;) så er det nok ikke så værst allikevel skal du se Jeg var på Våler, men Rudskogenhelga måtte jeg jobbe og det gir meg egentlig særs lite å dra for bare å se på. Vært på 5 av de 6 siste treffene bare som tilskuer og jeg er lei. Hadde ikke gjort meg noe om det på de 5 treffene hadde kostet meg 1000,- å være deltager/tilskuer/camper, hvis det kan dekke opp for at treffet skal være "rent". Hvor mange nonvag og vag kjørte på Rudskogen egentlig? Jeg betaler mye heller 1500 for å kjøre i en dag på en trackday i regi av trackday.no hvis klubbtreff skal bli et mini Gatebil arrangement.. Vil også lufte en annen ting.. Hva med å kutte ut søndagen i treffet? Det er en ubrukelig dag hva banekjøring angår. Angående utstilling så er det sjeldent at jeg er bortom å ser på bilene.. Men hvis det hadde vært med i inngangsprisen hadde kanskje terskelen for å stille ut blitt lavere? Selv om vi lever i en verden der alt aller helst skulle vært dønn strøkent og perfekt.. Og det er kanskje nevnt tidligere, men å invitere nonvag vil jeg si bryter mot statuttene i klubben. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#205 Skrevet September 10, 2015 Jeg var på Våler, men Rudskogenhelga måtte jeg jobbe og det gir meg egentlig særs lite å dra for bare å se på. Vært på 5 av de 6 siste treffene bare som tilskuer og jeg er lei. Hadde ikke gjort meg noe om det på de 5 treffene hadde kostet meg 1000,- å være deltager/tilskuer/camper, hvis det kan dekke opp for at treffet skal være "rent". Hvor mange nonvag og vag kjørte på Rudskogen egentlig? Jeg betaler mye heller 1500 for å kjøre i en dag på en trackday i regi av trackday.no hvis klubbtreff skal bli et mini Gatebil arrangement.. Vil også lufte en annen ting.. Hva med å kutte ut søndagen i treffet? Det er en ubrukelig dag hva banekjøring angår. Angående utstilling så er det sjeldent at jeg er bortom å ser på bilene.. Men hvis det hadde vært med i inngangsprisen hadde kanskje terskelen for å stille ut blitt lavere? Selv om vi lever i en verden der alt aller helst skulle vært dønn strøkent og perfekt.. Og det er kanskje nevnt tidligere, men å invitere nonvag vil jeg si bryter mot statuttene i klubben. Så på trackday så tåler du å se andre bilmerker, og betaler gjerne like mye som det koster en helg på vacn, for en dag trackday? Men på vacntreff så er det helt uaktuelt? Hva har folk imot andre bilmerker? Altså alle som driver med bil, har samme interesse, uavhengige av merke. Ålreite folk å snakke med! Hadde skjønt det om det ble overflod av andre merker, men det går ikke utover oss som kjører "riktig" merke på noen måte, annet enn at vi får fler til å være md å dele regninga. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#206 Skrevet September 10, 2015 Jeg var på Våler, men Rudskogenhelga måtte jeg jobbe og det gir meg egentlig særs lite å dra for bare å se på. Vært på 5 av de 6 siste treffene bare som tilskuer og jeg er lei. Hadde ikke gjort meg noe om det på de 5 treffene hadde kostet meg 1000,- å være deltager/tilskuer/camper, hvis det kan dekke opp for at treffet skal være "rent". Hvor mange nonvag og vag kjørte på Rudskogen egentlig? Jeg betaler mye heller 1500 for å kjøre i en dag på en trackday i regi av trackday.no hvis klubbtreff skal bli et mini Gatebil arrangement.. Vil også lufte en annen ting.. Hva med å kutte ut søndagen i treffet? Det er en ubrukelig dag hva banekjøring angår. Angående utstilling så er det sjeldent at jeg er bortom å ser på bilene.. Men hvis det hadde vært med i inngangsprisen hadde kanskje terskelen for å stille ut blitt lavere? Selv om vi lever i en verden der alt aller helst skulle vært dønn strøkent og perfekt.. Og det er kanskje nevnt tidligere, men å invitere nonvag vil jeg si bryter mot statuttene i klubben. Utstilling var gratis for medlemmer på treffet. Inngang var det ikke. Denne gang var det mye fler tilskuere en vi har sett på mange år og alle så ut til å storkose seg. Vi fikk også gode tilbakemeldinger. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#207 Skrevet September 10, 2015 Blir et lite antiklimaks at så mange som ikke var på treffet har sterke meininger på det. For min del er det beste treffet eg noken gong har vært på. Det var vel 6 non vag biler på utstillinga, de måtte betale for seg, mens medlemmer stilte ut gratis. Jeg vet ikke hvor mange non vag biler som kjørte på treffet, men tipper at inntekta på de er 50000kr eller mere. Vi kjørte hver eneste heat som bilen gikk, og det var aldri fullt på bana. Vi kjørte i lisensklassen. Men møt opp, så kan dere ha en mening. Å sitte på et forum å synse i hytt og pine blir for dumt, ser jo på påstandene/spørsmålene over at det er flere som ikke har lest verken programmet, prislisten, informasjonen fra styret på vacn/forumet eller svarene fra styret i denne tråden. Jeg tror faktisk at bakvaskelse, negative ytringer og lite konstruktive tilbakemeldinger er mye verre enn noen non vag biler på treff. Gå ut og vær gode ambassadører for VACN, i stedet for å slenge dritt om klubben. Vi må stå i lag skal denne klubben overleve. Thumbs up fra meg til styret! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#208 Skrevet September 10, 2015 Kan ikke bli mer enig Roar ! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#209 Skrevet September 10, 2015 (endret) Blir skivebom å si at man skal møte på treff for å ha en mening.Jeg er betalende medlem å har på lik linje med andre rett til å si min mening!!! Så kan gjerne styret informere hva det koster å leie Våler og Rudskogen til disse treffene.Hvis klubben sliter økonomisk,bør man kanskje se på andre mindre kostbare treffsteder.Hvis ønske om sted for å kjøre på bane er med på å kverke klubben økonomisk finnes det andre treff som f.eks Gatebil man kan gjøre nettopp dette. Hva med å f.eks prøve mindre mer økonomisk vennlige plasser,kjøre felles cruising å holde utstilling på steder der det er jevnlig tilstrømming av folk. Man generere like mye folk på å ha utstilling der folk faktisk er,istedet for å være avhengig av at folk kommer seg til et "lukket område" (tenker da på publikum og potensielt nye medlemmer) Som f.eks VWACM gjorde det på veteranbiltreff,treffet ble holdt på Helgøya,med felles cruising og utstilling på Hamar Torg,på lørdag,hvor folk er i byen. Så kan man spe på med f.eks salg av; -VACN-burger -VACN-vaffel -brus og is etc -kakelotteri -type aktivitet a la viftehuskasting -pilkast -hjulkapsel-frisbee and you name it 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#210 Skrevet September 10, 2015 Jeg tror faktisk at er mye verre enn noen non vag biler på treff. Gå ut og vær gode ambassadører for VACN, i stedet for å slenge dritt om klubben. Er det bakvaskelse, negative ytringer og lite konstruktive tilbakemeldinger fordi man har en annen mening enn deg og andre? Hva vet du om hva andre folk gjør for å promotere VACN som klubb i jobb og på fritiden? Just asking? Jeg syntes jeg er en god ambassadør for klubben selv om jeg ikke renner ned treff-døra.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#211 Skrevet September 10, 2015 Om du mener klubben skal kutte banetreffene for å heller gå for cruising og polish tror jeg ikke denne klubben har noe fremtid, ikke en fremtid med det mangfoldet som finnes nå ihvertfall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#212 Skrevet September 10, 2015 Nei, virker som det er utstilling folk henger seg opp i. Men et sånn treff er mer banekjøring enn utstilling. De som stiller ut har mange fler utstillinger i regi sv vacn i løpet av et år. Dem som kjører har kun de 3 treffene, hvor også utstillere er 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#213 Skrevet September 10, 2015 (endret) Om du mener klubben skal kutte banetreffene for å heller gå for cruising og polish tror jeg ikke denne klubben har noe fremtid, ikke en fremtid med det mangfoldet som finnes nå ihvertfall. Klubben sliter jo tydeligvis økonomisk selv med treff som Våler og Rudskogen.....mulig man bør se på mulighetene med bare ett banetreff hvis kostnadene med leie er høye.,å folk er vel ikke medlem her kun for å kjøre på bane eller.......? Trudde det var den genuine interessen for VW og Audi samt resten av "familien". 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#214 Skrevet September 10, 2015 Klubben sliter jo tydeligvis økonomisk selv med treff som Våler og Rudskogen.....mulig man bør se på mulighetene med bare ett banetreff hvis kostnadene med leie er høye.,å folk er vel ikke medlem her kun for å kjøre på bane eller.......?Trudde det var den genuine interessen for VW og Audi samt resten av "familien". Det er helt riktig, men om det blir bare 1 banetreff er det dem som kjører som blir mest rammet, og ikke dem som stiller ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#215 Skrevet September 10, 2015 Det er helt riktig, men om det blir bare 1 banetreff er det dem som kjører som blir mest rammet, og ikke dem som stiller ut. Det beste er jo en løsning hvor alle blir fornøyd,jeg syntes også det er gøy å kjøre fort å sladde på bane,men ikke hvis det setter klubben i økonomisk vanry. Det blir jo,for meg,helt på tryne å "forlange" steder som Våler og Rudskogen,hvis de er dyre,å klubben taper penger på det/ går i null,for å tilfredstille de som liker banekjøring,å itillegg er det få non-Vag som vi ikke generere det ønskede ekstra på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#216 Skrevet September 10, 2015 Blir skivebom å si at man skal møte på treff for å ha en mening.Jeg er betalende medlem å har på lik linje med andre rett til å si min mening!!!Jeg har forøvrig sett mange i garderoben på badeland som har mye større tiss enn meg,men jeg har like stor rett til å bruke vannsklia allikevel. Så kan gjerne styret informere hva det koster å leie Våler og Rudskogen til disse treffene.Hvis klubben sliter økonomisk,bør man kanskje se på andre mindre kostbare treffsteder.Hvis ønske om sted for å kjøre på bane er med på å kverke klubben økonomisk finnes det andre treff som f.eks Gatebil man kan gjøre nettopp dette. Hva med å f.eks prøve mindre mer økonomisk vennlige plasser,kjøre felles cruising å holde utstilling på steder der det er jevnlig tilstrømming av folk. Man generere like mye folk på å ha utstilling der folk faktisk er,istedet for å være avhengig av at folk kommer seg til et "lukket område" (tenker da på publikum og potensielt nye medlemmer) Som f.eks VWACM gjorde det på veteranbiltreff,treffet ble holdt på Helgøya,med felles cruising og utstilling på Hamar Torg,på lørdag,hvor folk er i byen. Så kan man spe på med f.eks salg av; -VACN-burger -VACN-vaffel -brus og is etc -kakelotteri -type aktivitet a la viftehuskasting -pilkast -hjulkapsel-frisbee and you name it Du skal fint få lov til å ha en mening. Men du må akseptere det at noen elsker å utstille og liker ikke å kjøre på bane, andre hater å stille ut og vil kjøre hardt på bane. Noen liker mora, noen liker dattra. Det å tro at denne klubben bare burde ha utstilling, da kommer vi til å miste sikkert 1/3 av medlemmene. Mange her som bygger bil for en eneste ting, det er å kjøre på bane. Flere som har nevnt at de vil melde seg ut hvis vi går ned til 1 treff i året. Virker som eneste fokuset du har er å stille ut bilen din. Hvis du ikke kan akseptere at andre liker å gjøre det en bil er lagd for, kontra å "ødelegge" den med å ikke komme over fartsdumper, da ser du virkelig ikke det store bildet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#217 Skrevet September 10, 2015 (endret) Du skal fint få lov til å ha en mening. Men du må akseptere det at noen elsker å utstille og liker ikke å kjøre på bane, andre hater å stille ut og vil kjøre hardt på bane. Noen liker mora, noen liker dattra. Det å tro at denne klubben bare burde ha utstilling, da kommer vi til å miste sikkert 1/3 av medlemmene. Mange her som bygger bil for en eneste ting, det er å kjøre på bane. Flere som har nevnt at de vil melde seg ut hvis vi går ned til 1 treff i året. Virker som eneste fokuset du har er å stille ut bilen din. Hvis du ikke kan akseptere at andre liker å gjøre det en bil er lagd for, kontra å "ødelegge" den med å ikke komme over fartsdumper, da ser du virkelig ikke det store bildet. Jeg aksepterer at folk vil kjøre på bane,det er helt greit for meg,men det er synd hvis baneleie på Rudskogen og Våler er med på å drepe klubbens økonomi. Sitat John Kopperud; "Desverre har baneleien (Våler og Rudskogen) blitt så veldig mye dyrere å leie de siste 3-4 årene at klubbaktiviteter her koster oss relativt mye. Fokuset blir da på fremmøte-antallet for at treff-underskuddet skal holdes relativt lavt. Så da blir spørsmælet; Må det arrangeres treff på "dyre" baner ? Må vi ha banekjøring på klubb-treff ?" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#218 Skrevet September 10, 2015 Jeg aksepterer at folk vil kjøre på bane,det er helt greit for meg,men det er synd hvis baneleie på Rudskogen og Våler er med på å drepe klubbens økonomi. Men da må vi finne en mellomting. Jeg ser disse mulighetene: 1: Gå ned til 1 hovedtreff på sommeren. Da vil vi miste mange medlemmer som kjører på banen. 2: Opprettholde 2 hovedtreff på sommeren og la klubben gå konk. 3: Opprettholde 2 hovedtreff på sommeren og la andre merker kjøre, og miste noen par medlemmer. (mange av oss har sett diskusjonen som gikk på Facebook) Jeg mener sterkt at dette rudskogen treffet så har vi bevist at vi KAN lage et gigantisk vw/audi treff om vi vil. Men når pessimister sitter i sofaen og bare skumleser det positive og drar godt med seg på det negative, så møter de ikke opp på treff. Hvis en person tenker at det ikke er så ille hvis bare han sitter på ræva hjemme, så tenker andre det samme garantert. Og plutselig sitter vi med 3-400 medlemmer som ikke møter opp isteden. Blir for dumt å sitte bak tastaturet og kritisere uten å ha vært på treff selv, spesielt siden man ikke vet hvordan stemningen var. Styret får igjen tommel opp fra meg. Siste treff trengte bare et par små "tweaks" fra å bli perfekt hos meg! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#219 Skrevet September 10, 2015 Blir for dumt å sitte bak tastaturet og kritisere uten å ha vært på treff selv, spesielt siden man ikke vet hvordan stemningen var. Hvorfor det? Greit å belyse alle fakta. Hva sitter man igjen med økonomisk etter slike treff.Flott at folk er blide og fornøyd,å all ære til styre & co,det mener jeg,men det hjelper fint lite hvis det ikke lønner seg økonomisk. Eller man må slå seg sammen med andre Volkswagen-treff som f.eks SCC,som holder til på Gardermoen,der går det rykter om at det skal bygges noe nytt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#220 Skrevet September 10, 2015 Så på trackday så tåler du å se andre bilmerker, og betaler gjerne like mye som det koster en helg på vacn, for en dag trackday? Men på vacntreff så er det helt uaktuelt? Hva har folk imot andre bilmerker? Altså alle som driver med bil, har samme interesse, uavhengige av merke. Ålreite folk å snakke med! Hadde skjønt det om det ble overflod av andre merker, men det går ikke utover oss som kjører "riktig" merke på noen måte, annet enn at vi får fler til å være md å dele regninga. På en trackday forventer jeg andre merker, men driftere er uønsket. Det er egentlig ikke andre merker som er interessert i å kjøre rundetider jeg henger meg opp i, men jeg syns det ville være bedre om det ble invitert en klubb, BMW, Porsche eller lignende til å delta. Det er når vi beveger oss mot øst og driftebiler at det byr meg i mot. Om noen få i lisensheatet drar en firehjulsskrens i en langsving så er det helt okei, men skrensing over hele rettstrekka i en japansk bakhjulsstrekker er ikke noe som bør assosieres med VW-Audi Club Norwegen.. Banekjøringen i klubbregi har vært en ferdighetskjøring for medlemmer i vanlige biler. Og det er det det bør være. Ikke et show med alt mulig slags subbus på bana. Utstilling var gratis for medlemmer på treffet. Inngang var det ikke. Denne gang var det mye fler tilskuere en vi har sett på mange år og alle så ut til å storkose seg. Vi fikk også gode tilbakemeldinger. Og det skurrer veldig! Hvorfor skal de som kjører på bane sponse pokaler og premier til utstillere? Gi ut tallene for inntekter fra nonvag og ca antall på besøkende og hva som da er break-even på inngangspris. Men møt opp, så kan dere ha en mening. Å sitte på et forum å synse i hytt og pine blir for dumt, ser jo på påstandene/spørsmålene over at det er flere som ikke har lest verken programmet, prislisten, informasjonen fra styret på vacn/forumet eller svarene fra styret i denne tråden. Jeg er i min fulle rett til å ha en mening om hva jeg forventer å se på et treff i klubbregi. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#221 Skrevet September 10, 2015 Vi var vel nærmere 0 økonomisk nå, enn hva vi har vært tidligere på rudskogen, så ja, å ha andre merker på treffet, som vi faktisk har plass til på de store banene er lønnsomt, inntil vi blir nok av eget merke. Det er ikke så veldig mange alternativer som tilfredsstiller alle som vil dra bilene sine på bane. Da vi i Norge ikke har flust med rene asfaltbaner.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#222 Skrevet September 10, 2015 Ingar: Det du sier ville vært korrekt for f.eks trackday.no som er en bedrift men ikke for vacn som er en ideell organisasjon. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#223 Skrevet September 10, 2015 At det var 10 driftingbiler der, hva gjør vel det? Det var vel 20 vag som kun var der for å sladde å ha det gøy! Og at de driftingbilene kjørte i samme heat som oss, det brydde ikke meg så veldig. Absolutt ingenting. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#224 Skrevet September 10, 2015 Ingar: Det du sier ville vært korrekt for f.eks trackday.no som er en bedrift men ikke for vacn som er en ideell organisasjon. Hva tenkte du på? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#225 Skrevet September 10, 2015 Syns faktisk ikke man skal uttale seg så mye om ett treff man ikke selv har deltatt på... Vacn treffene har blitt mer og mer dystetert de siste årene, de første åra jeg var der var det kjempe liv på campen og på depoet hele dagen, det var det også på rudskogen i år! Fikk tilbake den gode følelsen jeg hadde første gang jeg var på vacn treff! Å ta betalt av publikum tror jeg heller er en dårlig løsning på å få folk til å komme, selvom mange (meg inkl) hade fint betalt en 100 lapp for det, så vet jeg om mange som ikke hadde giddi og tatt turen, derimot så tror jeg at en 100 lapp for og få lov til å sove der kunne fungert Kunne sikkert vært greit å fått feia de verste svingene et par ganger i løpet av dagen, dette koster såklart mer penger, men da får de med litt penere gatebilr en hyggeligere tur på banen :-) Og igjen, Takk for det beste vacn treffet jeg har vært på på 5 år! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...