Diskusjon/Tilbakemeldingstråd hovedtreff Rudskogen 28-30 August 2015

Anbefalte innlegg

Takk for supert treff!!

 

Premien går til:

2015_22159_zpsglkxxvqe.jpg

 

Hadde vi ikke måttet dra kl.15 for å rekke bursdag, hadde det vært helt perfekt!

Så nesten ut som 'i gamle dager', og det er hyggelig å se såpass mange med skrutelt og 'stands'.

At det var endel 'fremmede' biler der var både bra og dårlig, men personlig syntes jeg det var mest bra.

 

Tusen takk til ALLE som bidro ved å gjennomføre, kjøre og stille ut!

 

I bildene jeg har fra timene vi var der, fanget jeg alt fra Caddy Tdi til R8 V10. Spør du meg, så det ut som at førerne av bilene hadde det like gøy!

 

Masse bilder i mediatråden!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Koste meg fra start til slutt. Masse hyggelige mennesker og bilen fungerte fint hele helgen. Tommel opp til styret.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for et fint treff, ble "bare" 40 mil på banene med S3n i år, da Haldexen var kranglete på fredag.

 

Men for et treff!!!! Beste treffet jeg har vært på de siste årene. Masse folk på lørdag, og masse kjøretid. Det var jo "aldri" noe ventetid, og jeg tror at både bil og sjåfør har nok med 20min kjøring per time. Artig med 3 deling av timen, slik at de fleste fikk kjøre med likesinnede.

 

Søndagen kunne man nok delt timen i 2, siden det var så få biler der.

 

Takk for oss! Gleder oss til neste år.

 

2015-08-30 17.39.46.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sinnsykt moro helg med masse kjøring! Helt topp med driftere også, lager masse show og drar publikum :D

 

Rart folk med et snev av bilinteresse klarer å si rare ting som at det ikke er moro å se en 1000hk supra ligge sidelengs i 160 kmt hele langstrekken på rudskogen :confused: Synes det er helt konge at drifterne ble invitert!

 

Og for å gjøre dette "problemet" uproblematisk i fremtiden er det vel bare å be kjernen hos de (Lægreid og de beste) bestemme i samarbeid med VACN hvem som får komme? Og evt sette en grense på et visst antall biler?

 

Jeg synes det var helt rått å få se norges beste driftere trene sammen med oss på rudskogen :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for en knall helg.

 

Mer enn nok kjøretid og syns ikke det var mye kø eller ventetid på kjøring.

men drifting kan godt tilhøre kun tiden det var satt opp i. andre merker kan kanskje ha ett max antall, evnt ved kø bli nedprioritert, sette opp prisene for per dag og ikke like bra som medlemmer med vag får.

 

syns uansett dette var vellykket, og forbedre seg kan man alltid :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for en knall helg.

 

Mer enn nok kjøretid og syns ikke det var mye kø eller ventetid på kjøring.

men drifting kan godt tilhøre kun tiden det var satt opp i. andre merker kan kanskje ha ett max antall, evnt ved kø bli nedprioritert, sette opp prisene for per dag og ikke like bra som medlemmer med vag får.

 

syns uansett dette var vellykket, og forbedre seg kan man alltid :)

 

Takk for det. :)

 

Ikke medlemmer betalte en god del mer en medlemmer for kjøring.

 

Blir det mye nonvag på treff vil vi prioritere vag som en mulig løsning, kommer det veldig mange vag kutter vi bare ut nonvag. Vi vil alltid prioritere våre medlemmer og deres biler. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

All ros til de som stilte opp og gjorde treffet så bra! Var der på Lørdag, for første gang, og dette ga jaggu mersmak. Neste år får jeg kanskje tatt meg en tur ut på banen i egen bil også :)

Mange takk til alle som gjorde dette mulig!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil takke arrangører og deltakere for et fint og hyggelig treff. Jeg fikk dessverre bare vært der på lørdagen, men jeg storkoset meg og syntes det var hyggelig å treffe igjen gamle kjente som man dessverre bare ser et par ganger i året for tida.

 

Som tilskuer og snylter på andres biler plager det meg ikke nevneverdig at det er fremmedmerker på banen. Det bidrar heller til ytterligere underholdning og kapasiteten på baneanlegget er jo så enorm at jeg ikke kan se at det blir noen problemer med kø slik pågangen er nå. Det var jo mye mer venting og bal med kø og organiseringa av denne på gamle Rudskogen. En gang i mer eller mindre nær framtid er jeg tilbake igjen med redskap som kan tuktes på banen og da er det beroligende å lese ordene til Anders ovenfor: ja :.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må bare si at dette er det beste treffet jeg har vært på så langt! Har virkelig tatt seg opp etter Rudskogen/våler treffet jeg var på i fjord. Synes dere i styret har gjort en kjempebra jobb! Så all creds til dere som står på. Og selvfølgelig til alle som bidrar med bra oppmøte både på bane, utstilling og alt det andre. Slik som dette må vi bare fortsette med.

 

Angående banekjøringa så synes jeg alt har gått som smurt. Mye bra kjøring og folk tar hensyn til hverandre på banen. Litt enig i at det kunne vært gitt litt mindre tid til drifterne, selv om det er dritgøy å se supra som ligger bredt rundt hele breisladd svingen å til enden av langstrekka med ekstreme smell å turtall!:D Tror alle som sto der smilte fra øre til øre.

 

Terningkast 10! Kommer garantert igjen neste år, å skal prøve å få med flere.

 

Edit: De t-skjortene dere hadde trykket opp med blueprint av 2,2l turbo maskin og Audi s1. Er det muligt å bestille de noen plass om dere har flere igjen? Glemte helt ut hele greia på treffet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde det kommet nok medlemmer så hadde ikke vi trengt å se på alternative løsninger. Så snu heller på det, kom på treff for å bevise at vi ikke trenger drifteheat og andre bilmerker. :)

Derfor jeg sa at jeg skulle være forsiktig med å uttale meg.

 

Men jeg mener fortsatt at VACN treff skal være for VW og Audi. Om det koster så mye, så sett heller opp prisen noe, og gå ned til 1 treff pr år.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg var heller ikke på detta treffet men er på alle treffa som passer for meg i regi av vacn.

Etter min mening trenger vi 2 banekjøringer i året ihvertfall.

Om det innebærer at vi slipper andre merker til for og holde prisene fornuftig syns jeg er helt topp.

Vi er der da alle av samme interesse og for og ha det morro, så får heller de som syter og klager holde seg hjemme :P hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette har nok blitt skrevet noe ganger, men legger fram min versjon hvartfall.

 

Vil først takke for vel overstått treff, DET ER GØY MED VACN TREFF!! :)

Bra organsering og mye tøffe biler.

Men må innrømme jeg ble veldig sjokkert når jeg kom på fredag..

Vacn treff, merk ---VW-AUDI--- CLUB NORWEGEN, har i mine øyne alltid vært vw audi og det er jo grunnen til at jeg er der hvartfall.

Jeg vil se vag, og bare vag.

Om jeg vil se supraer og ditten og datten så drar jeg på gatebil eller andre treff.

Jeg fikk veldig følelsen av og være på Gatebil i helgen. En masse driftere som legger fra seg MASSE gummi og dekkrester på banen.

Jeg må jo plukke gummi ut fra baksetene omtrent, bilen ser ikke ut. Og gud i allverden og glatt det var utpå! Min bil er på ingen måte overstyrt, men i alle svingene måtte jeg kjempe for og holde bilen rett. Litt langt ut i en sving og bilen seiler avgårde oppe gummien som ligger igjen. Og for og ikke snakke om all dritten som på på banen, dekk rester fulle av cordeler og svære flak over alt.

 

Dette må jeg bare si var veldig trist!

Jeg har alltid vært så fornøyd med banekjøringen, det er bare og kjøre og kjøre og kjøre. Men her ble det jo kjempe problemer når oss gatebiler kun hadde 20min og kjøre på. Selfølgelig skal alle utpå da, det er jo en selfølge. Jeg kjørte 1/4 av hva jeg gjorde på våler pgr av dette..

 

Så dette var for min del skivebom fra styret sin side.

 

Jeg hadde nå hvartfall satt pris på og bli informert i forkant!

Jeg ble jo heeelt sjokkert når jeg dukket opp på fredag og flesteparten av bilene er feilhjul-strekk og japser..

For all del gøy og se vill kjøring fra supra gjennom langsvingen, men det er ikke det vacn er laget for!

Vacn treff er en hyggelig sammenkomst av mennesker med en felles interesse for vag som gleder seg til og få testet vagen sin litt på bane og treffe likesinnede.

 

Men alt i alt enda jeg ble så skuffet på fredag, hsr det vært en knakende god helg som alltid!

Godt arrangement, enormt mye tøffe ---VW OG AUDIER--- (!!!) og en drøss med utrolig hyggelige mennesker med samme interesse som meg selv. :)

Så takk til vacn styret for vel gjennomført!

 

Men til neste gang, gi oss hvartfall en heads up på hva som skjer. Og værsåsnill, la oss holde oss til vag! :)

 

Takk for meg, gleder meg til neste år!

 

Ps: om det er penger det går på så er jeg overbevist om at mange betaler gjerne noen hundrelapper ekstra for og slippe og sende bilen på gummirens etter treff hehe.

 

:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Derfor jeg sa at jeg skulle være forsiktig med å uttale meg.

 

Men jeg mener fortsatt at VACN treff skal være for VW og Audi. Om det koster så mye, så sett heller opp prisen noe, og gå ned til 1 treff pr år.

 

Vi har jo alle like rettigheter til å uttale oss og komme med innspill. Veldig mye av innspillene fra medlemmene så jeg hadde kommet på plass på dette treffet så all ære for det!!

 

Men jeg syntes vi skal være forsiktige med å uttale oss i negativ retning i et treff man ikke har vært på...

 

OK det var fremmede merker der. Optimalt sett skulle det vært like mange biler med bare VAG... men slik er det dessverre ikke.

 

Om prisene skulle vært satt opp så mye at det betaler baneleien uten "nonvag" ville deltaker avgiften blitt så høy at enda færre ville møtt opp, det er jeg helt sikker på.

 

Dette er det første VW Audi treffet jeg har dratt på som det faktisk var skikkelig gøy og være tilskuer på. Vi må jo være så ærlige å si at en 150hk golf "hverdags " bil eller en 300hk A4 tq eller en 500hk S2 som jager rundetider , er ikke spesielt underholdene å se på ?

 

En tanke til neste år kan jo være å dra inn en hundrings for å komme inn på området for å se ?

 

At folk sitter hjemme å skriver på nett at de ikke drar på treff fordi det det er et "dårlig" treff pga non vag, syntes jeg bare er ødeleggende, andre igjen som heller ikke var der gjør seg fort opp et inntrykk utifra det.

 

Denne er ikke rettet kun til deg Magnar for du utalte deg ganske forsiktig, men sånn generelt.

 

Ser folk på FB har klaget over sikkerheten osv..... javel, så vidt jeg erfarte var det på topp! og det var uansett banemannskapene til Rudskogen som var ansvarlig, det driver med dette hver helg og er ganske så proffe på det :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes det er veldig mange som overdriver her. Jeg var selv med og plukket dekkrester fra banen og det var ikke mange biter som var større enn 4cm i lengden.

90% av dekkbitene lå utenfor idealspor så jeg ser ikke problemet. Når folk klager på at det var mange non-vag på banen så kan de ikke å telle tror jeg!

 

Vi kan øke prisen på banekjøringa med f.eks 500,- kr per person. Men da kommer det sikkert færre folk som igjen resulterer i mindre penger. Det koster VELDIG mye å drive bilklubb med mange tilbud.

Det er også et dårlig alternativ å kutte i fordeler for medlemmene, noe som kan resuletere i mindre medlemmer og mindre penger igjen.

 

Hadde oppmøtet vært så stor at vi hadde gått i "null" på treffene (noe vi ikke gjør) så hadde det vært kun VAG på treffene våre. Her har alle en jobb å gjøre.

Møt opp, ta med bilen, kjerring og ungene og kom på treff!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette har nok blitt skrevet noe ganger, men legger fram min versjon hvartfall.

 

Vil først takke for vel overstått treff, DET ER GØY MED VACN TREFF!! :)

Bra organsering og mye tøffe biler.

Men må innrømme jeg ble veldig sjokkert når jeg kom på fredag..

Vacn treff, merk ---VW-AUDI--- CLUB NORWEGEN, har i mine øyne alltid vært vw audi og det er jo grunnen til at jeg er der hvartfall.

Jeg vil se vag, og bare vag.

Om jeg vil se supraer og ditten og datten så drar jeg på gatebil eller andre treff.

Jeg fikk veldig følelsen av og være på Gatebil i helgen. En masse driftere som legger fra seg MASSE gummi og dekkrester på banen.

Jeg må jo plukke gummi ut fra baksetene omtrent, bilen ser ikke ut. Og gud i allverden og glatt det var utpå! Min bil er på ingen måte overstyrt, men i alle svingene måtte jeg kjempe for og holde bilen rett. Litt langt ut i en sving og bilen seiler avgårde oppe gummien som ligger igjen. Og for og ikke snakke om all dritten som på på banen, dekk rester fulle av cordeler og svære flak over alt.

 

Dette må jeg bare si var veldig trist!

Jeg har alltid vært så fornøyd med banekjøringen, det er bare og kjøre og kjøre og kjøre. Men her ble det jo kjempe problemer når oss gatebiler kun hadde 20min og kjøre på. Selfølgelig skal alle utpå da, det er jo en selfølge. Jeg kjørte 1/4 av hva jeg gjorde på våler pgr av dette..

 

Så dette var for min del skivebom fra styret sin side.

 

Jeg hadde nå hvartfall satt pris på og bli informert i forkant!

Jeg ble jo heeelt sjokkert når jeg dukket opp på fredag og flesteparten av bilene er feilhjul-strekk og japser..

For all del gøy og se vill kjøring fra supra gjennom langsvingen, men det er ikke det vacn er laget for!

Vacn treff er en hyggelig sammenkomst av mennesker med en felles interesse for vag som gleder seg til og få testet vagen sin litt på bane og treffe likesinnede.

 

Men alt i alt enda jeg ble så skuffet på fredag, hsr det vært en knakende god helg som alltid!

Godt arrangement, enormt mye tøffe ---VW OG AUDIER--- (!!!) og en drøss med utrolig hyggelige mennesker med samme interesse som meg selv. :)

Så takk til vacn styret for vel gjennomført!

 

Men til neste gang, gi oss hvartfall en heads up på hva som skjer. Og værsåsnill, la oss holde oss til vag! :)

 

Takk for meg, gleder meg til neste år!

 

Ps: om det er penger det går på så er jeg overbevist om at mange betaler gjerne noen hundrelapper ekstra for og slippe og sende bilen på gummirens etter treff hehe.

 

:)

 

 

Så håpløst glatt kan det ikke ha vært da, forbedret rundetiden min med 1,5 sek fra forrige treff på Rudskogen, uten en eneste endring på bilen.

 

Mye gummi var det, men bilen trenger da uansett en grundig vask etter banekjøring.. på treffa jeg har vært tidligere har det også for eksempel vært grus bensin / kjølevans søl osv på banen... selv uten non vag....

Å ta med seg bilen sin på banekjøring innebærer alltid en viss risiko, og er man alt for redd for bilen sin bør man la den stå :)

 

MEN et tips til neste gang er å kjøre "sporvalg/ lissens" heatet rett etter drifte heatet, så kan vi som ikke er fullt så bekymra for bilene "kjøre unna" litt av restene etter drifterene, slik at skilt bilene overtar en "reinere" bane :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De som kjørte fort på banen med raske biler og hadde gode rundetider klaget jo ikke over at det var glatt på banen?

 

Bilen min var ikke noe mer full i gummi enn gamlebilen min var etter vålertreffet jeg var på for 3-4 år siden, og jeg merka egentlig lite til dritt i veibanen utenom litt helt ute i den lange høyresvingen etter rettstrekka og litt i siste høyresvingen før rettstrekka..

 

Søndag var det forresten lite biler og helt konge forhold! Jeg tror de som ble igjen og kjørte søndag ettermiddag hadde det veldig moro, det hadde hvertfall jeg :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan var det for å få endret gravering på pokalen? Ble sagt noe på høyttalerne før utdelingen, men var ikke så lett å få med seg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan var det for å få endret gravering på pokalen? Ble sagt noe på høyttalerne før utdelingen, men var ikke så lett å få med seg.

 

Send e-post til styret@vacn.no :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var vell flere som kjørte gromme rundetider i helgene så et stort problem er det nok ikke. Gatebil extreme gutta kjører jo VELDIG fort og det er jo ikke i nærheten så mange driftere på vårt treff. Kommer til å bli en god planlegging før neste treff slik at vi får lagt heatene riktig og også at vi får satt av litt tid til feiemaskinen i løpet av dagen. Tror dette bare kan gå en vei og det er opp :)

 

Forøvrig så var det ikke driftegutta som var mest på utsiden av banen. Det klarte vi å stå for selv :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for en kjempehelg!

Veldig bra arrangert, og vil gi ros til styret og alle andre som har bidratt.

 

Litt tilbakemeldinger fra en som kun var passasjer..

 

Ble litt overrasket jeg og på fredag da jeg så hvor mange driftebiler som kom utpå. Dette førte til en del "klaging" eller kommentarer slik jeg hørte det.

Dette ble tatt raskt tak i med en tredeling av gatebiler, lisensbiler og driftebiler hver for seg. Etter det så fungerte det veldig bra føler jeg.

 

Snakket med de to som kjørte Radical, og de sa at banen var veldig glatt. :) men det er jo litt mer ekstremsport..

 

Kanskje ikke medlemmer burde betalt litt mer? Synes ikke 400,- i forskjell til klubbmedlemmer er mye.

 

Uansett så var det veldig kjekt å se mye forskjellig på banen og ikke minst livet utenfor banen for oss som ikke kjørte. :)

 

Gleder meg allerede til neste år.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde nå hvartfall satt pris på og bli informert i forkant!

Jeg ble jo heeelt sjokkert når jeg dukket opp på fredag og flesteparten av bilene er feilhjul-strekk og japser..

 

Dette er anonsert på forum, vacn.no og på facebook. Tror tilogmed det sto i epost sendt ut til alle medlemmer.

 

Litt usikker på hvordan vi kunne gått frem for å informere bedre om dette. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er anonsert på forum, vacn.no og på facebook. Tror tilogmed det sto i epost sendt ut til alle medlemmer.

 

Litt usikker på hvordan vi kunne gått frem for å informere bedre om dette. :)

Da må jeg jammen si beklager! :)

Jeg hadde nå hvartfall ikke fått det med meg. Ikke fått mail?

 

Men da trekker jeg det tilbake, da er det min feil som ikke har fulgt godt nok med.

 

Men bare så dette er klart utifra min tekst:

 

Jeg koset meg veldig, det gjør jeg alltid! Og styret har igjen gjort en KJEMPE BRA JOBB!! :D

 

Men bare jeg som sikkert er litt sær når det gjelder nonvag og drifting [emoji14]

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje ikke medlemmer burde betalt litt mer? Synes ikke 400,- i forskjell til klubbmedlemmer er mye.

 

 

Det er vel omtrent den optimale tilleggskostnaden for maks fortjeneste til klubben. Koster det f.eks 600kr, så ville det vært billigere å bare tegne klubbmedlemskap - men da har blir det jo mere kostnader for klubben (medlemskort/autofil/treffpunkt) i forhold til å ta 400kr ekstra for bare banekjøringen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for et supert arrangement.

 

Det absolutt beste med å prøve nye ting (og av og til feile) er at vi lærer av det.

Og akkurat denne diskusjonen som nå pågår er veldig bra for å få frem synspunkter og erfaringer som de forskjellige har.

 

Dersom vi siler ut de useriøse/ufine kommentarene, og leser resten med litt objektive øyne, tror jeg Styret får mange nyttige innspill til fremtiden.

 

Jeg er gammelt medlem som ikke har kjørt på bane på noen år, men som testet og fikk fjernet sota fra min 2015 Passat 2.0 TDI.

Med standardbil kan det fort bli litt avskrekkende å kjøre sammen med R8, RS4, Porsche og annet med 3-4 ganger så mye effekt, som kanskje det kunne settes opp enkelte heat for "normal/kjedelige biler" i løpet av dagen. Tror dette kan bidra til at flere tar steget og stiller opp med egen bil for å kjøre, selv om dette ikke vil være noen publikumsmagnet.

 

MIN OPPLEVELSE AV BANEKJØRING LØRDGa:

Min første runde ble bakoversveis, da jeg etter å ha kommet opp i bra tempo på første runde la meg ut for å slippe forbi raskere biler ned mot slakteren.

Trodde faktisk jeg hadde punktert, så mye bilen ristet, og kjørte sakte tilbake til depoet...

Etter å ha sjekket bilen/dekkene/hjulboltene og så fjernet de største bitene fra dekkene manuelt, gikk det bedre og jeg kjørte to hele sesjoner til.

OK tempo og et par 4 hjuls skrenser, så blei de største bitene borte fra dekkene av seg selv...

 

Konklusjon er at jeg savnet kosting... (f.eks to ganger i løpet av dagen, selv om dette gå på bekostning av kjøretid)

Det er ikke noen godt argument at det er OK i idealsporet, når det er så stort sprik mellom bilene i heatene.

Jeg ønsket i alle fall ikke å irritere/skape farlige situasjoner med raskere biler, ved å ikke vike, menheller gi dem plass til å kjøre sitt tempo...

 

Tror også det er et fornuftig forslag med lisensbilene etter drifterne, slik at skiltbilene får renere bane.

 

Synes det er greit med show også, men for min del bør det begrenses kjøretid for drifting (ikke nødvendigvis forby det) slik at det favoriseres klubbens største gruppe (medlemmer som ikke har egne banebiler/driftebiler). Vi prøver og feiler, og må lære av de erfaringene vi får....

Er redd for at dersom det blir samme opplegg på neste treff, vil det komme dobbelt så mange driftere, og da blir det for mye, på bekostning av oss andre....

 

Uansett et bra opplegg og godt gjennomført arrangement!

Masse ros til styret og de mange frivillige som bruker sin tid, for at vi andre skal kunne utøve hobbyen vår, og teste utstyret i sikre omgivelser på bane.

 

 

Gleder meg allerede til neste treff!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden det er drifterne som legger igjen mest gummi, hva med om et, kanskje to av heatene dems i løpet av en lang dag blir brukt på å feie banen? :)

Da går det også minst utover det gjennomsnittelige medlem i klubben :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.