Bergen: Golf 2 g60 prosjekt 20vT

Anbefalte innlegg

HAHA ja kjenner til det der med å "studere".....hehe studenter drikker jo pokker meg hver bidige dag. Husker en kompis som bodde i studentblokka her i Ålesund. Der var det ALLTID noen som hadde fest hver bidige dag hele året rundt : smil :

 

En student kompis har som mål dette semesteret å drikke mere i uke dagene.. men ikke å drikke mindre i helgene fordi om....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nok noen etter hvert som kjenner igjen denne motoren vil jeg tro. Danmark din luring.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du alt til motoren?

 

Oppstart til helgen da...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du alt til motoren?

 

Oppstart til helgen da...

 

Om noen kommer å hjelper meg så skulle det være mulig... men å holde på med alt alene er ikke lett alltid.. men det går !!!

 

har absolutt alt.. eneste som mangler på bilen nå er skinn dørsider

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm... Motoren går inn og ferdig koblet på etpar-tre timer i turbotempo;) Har hatt ut/inn motor på G60 på etpar dager, da med turbokonvertering og eksosbygge på den tiden. Alene. Så viss du står på er det tut og kjør til vacn treff!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm... Motoren går inn og ferdig koblet på etpar-tre timer i turbotempo;) Har hatt ut/inn motor på G60 på etpar dager, da med turbokonvertering og eksosbygge på den tiden. Alene. Så viss du står på er det tut og kjør til vacn treff!

 

finner ikke verktøyet mitt heller lengre.. en hjelpendes hånd er velkommen...

 

rekker ikke treffet.. men det hadde vært gøy

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

begynte å sette inn motor idag.. og jaggu kom den ikke på plass...

 

motor er inne. drivakslinger festet, traversen er på.. alt kjølesystemet er på plass, Ic og rørene er også på plass..

 

Har smått begynt å koble det elektriske.. liker ikke ledninger så kanskje en som hadde gjort dette før skulle få sett på det... har tatt ca halvparten hvertfall.. ikke jeg som demonterte dette så har liten peiling på hvor alt skal.

 

I morgen skal jeg handle olje til motoren. og noen meter med bensin ledninger, Og få eksosen på plass....

 

Felgene er ikke kommet enda.. er blitt lovet de i løpet av helgen, men tar det som at de kommer tidlig neste uke. Da kan det kanskje bli en liten prøvetur

 

: rock :

 

 

Men jeg må handle nye lykter foran og bak pluss grill og grill list..

 

Noen som har en webshop som har alt dette? helst tysk eller engelsk som har alt dette på lager og som er rask på sendingen...

 

Siste jeg mangler til bilen nå er dørtrekk i skinn.. virker som om det er umulig å få tak i.. men kan ikke gi opp....

 

Har et bilde av dagens arbeid på mobilen.. men desverre ingen kabel tilgjegelig... Ny update i morgen hvertfall

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

slik så det ut når jeg gav meg i går hvertfall...

 

DSC00264.jpg

DSC00266.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

idag har jeg fått orden på bensin systemet.. og Jonnhy A tittet litt på digifant nettet og hjalp meg litt lengre på veien.

 

I morgen er planen å få luftet clutchen og justert giroverføringen da jeg har montert shortshift som ble bestillt via Dieselgeeks.com. I tillegg skal eksos monteres.

 

Felgene som ble bestillt for 1 måned siden er enda ikke kommet.. Kjedelig om jeg får start på bilen på søndag og ikke kommer meg en meter ut av garasjen pga av mangel på felger :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det Ole O's gamle motor?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det Ole O's gamle motor?

 

Nej.. den gikk til danmark : smil :

 

joda.. det er ole sin gamle

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ligner ihvertfall VOLDSOMT;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

idag har jeg fått orden på bensin systemet.. og Jonnhy A tittet litt på digifant nettet og hjalp meg litt lengre på veien.

 

I morgen er planen å få luftet clutchen og justert giroverføringen da jeg har montert shortshift som ble bestillt via Dieselgeeks.com. I tillegg skal eksos monteres.

 

Felgene som ble bestillt for 1 måned siden er enda ikke kommet.. Kjedelig om jeg får start på bilen på søndag og ikke kommer meg en meter ut av garasjen pga av mangel på felger :D

Digifant? fulgte ikke haltechen med?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Digifant? fulgte ikke haltechen med?

 

Den følgte med..

 

'litt klønete å si digifant da jeg mente det orginale ledningsnettet som stod i bilen fra før...fant endelig termostaten og innslaget til starteren :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

DAgens innsats..

 

koblet litt mere ledninger.. Alle lys virker hvertfall..

 

prøver å finne ut hvorfor bensinpumpene ikke starter.. regner med de skal gå når tenningen står på... Ligger 6 klippede ledninger i vannkassen, sikkert noe med det å gjøre

 

Eller er jeg blitt lovet å få felgene mine i morgen.. Og min far kommer hjem fra ferie i kveld så da kan jeg få unna alle 2 manns jobbene som har hopet seg opp.

 

satser på å lufte clutch og bremser i morgen og få igang bensinsystemet..

 

Førsteoppstart er ikke langt unna hvertfall

 

DSC00268.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

videre ble det bestem da jeg så gul fargen på lyktene at de overhodet ikke matchet tåkelyktene at jeg må kjøpe nye.. så da blir det nye lykter rundt hele bilen.. finne en webshop snart da..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg får ikke bensinpumpen på roccoen til å surre heller, alt er koblet bortsett fra det som skal på motor, temmelig frustrerende, sikkert noe som går.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg får ikke bensinpumpen på roccoen til å surre heller, alt er koblet bortsett fra det som skal på motor, temmelig frustrerende, sikkert noe som går.

 

tenkte jeg skulle få tak i en ekspert med multimeteret.. (les pappa)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sjå her ja. fleire som har fått motoren i bil. eg fekk min i helga men blir sikkert ein stund før eg får start på den. må koble sammen 3 forskjellige ledningsnett først;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sjå her ja. fleire som har fått motoren i bil. eg fekk min i helga men blir sikkert ein stund før eg får start på den. må koble sammen 3 forskjellige ledningsnett først;)

 

har 2 ledningsnett jeg må sett på plass.. burde være enkelt hadde det ikke vært for at jeg lider av ledningsskrekk : bh :

 

Fikk Schmidt felgene mine idag.. hentet de på vw auditreffet på eikås.. masse fine biler.. synd jeg ikke fikk med meg noen av rallyene på bane

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får du dekk på nå da? Kjøpte du felgene gjennom en i klubben, eller? Gleder meg til å se de på bilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får du dekk på nå da? Kjøpte du felgene gjennom en i klubben, eller? Gleder meg til å se de på bilen.

 

Felgene ble kjøpt av Quality Autoimport.. han hadde stand på Eikås på søndagen.. hentet dem der...

 

Dekk hadde jeg allerede fre dekkonline.com

 

Men idag så skulle jeg ta turen til Dekk og felg for å få lagt dekkene på felgene men de var ikke intreesert i å gjøre det.. For jeg hadde bare noe billig drit som jeg hadde handlet på internet og kom bare til å klage over ubalanse i dekkene osv viss de gjorde jobben... Vel akkurat der mistet de en kunde for livet..

 

Det som er merkelig er at dekkene jeg har. toyo t1r er akkurat samme som de selger selv..og som står utstillt i butikken.. så tydeligvis selger de billig drit selv.

 

Johs lunde dekk rett bort i gaten gjorde jobben med engang uten noen problemer.. så nå skal jeg hjem å montere.. : rock : Rett etter skolen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg endelig fått luftet bremser og clutchen...

 

Å ha i gang bremsekraft forsterkeren gjorde at det faktisk kom noe ut bak også... Så nå er det velstand håper jeg...Er litt justering på kassen for å få den til å treffe alle gir igjen.. per dags dato har jeg bare første. andre og fjerde gir :D

 

Felgene ble montert på bilen og føler de ble veldig bra hvertfall...

 

så nå nærmer det seg oppstart hvertfall.. i helgen kanskje i dette late tempoet jeg jobber i..

 

Siden jeg er student og ingen 1000 lapp har så fikk visa kortet duge

 

DSC00269.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har jobbet litt idag igjen.. Holder på å koble på haltechen, legge kablene så de ligger i fred osv..

 

Haltech hjernen fikk sammen med Rele'ene og sikringene en tur ned i hanskerommet. Tenningsforsterkeren ble lagt i vannkassen hvor digifant hjernen normalt ligger. Har drevet og loddet og lagt ledninger i hele dag. men nå er det bare en ledning igjen, og det er fra haltechen til bensinpumpen. Gadd ikke mere idag så jeg pakket sammen. Fornøyd med dagens innsats hvertfall

 

Fant ut at det normale batteriet var for lang.. stod og presset på ene svingen til Ic røret.. så nytt ble handlet inn.. passet perfekt.. Ting faller på plass hvertfall

 

Hadde det ikke vært for at jeg må ut å drikke på både fredag og lørdag så tror jeg nesten at bilen skulle ha startet denne helgen..

 

DSC00275.jpg

DSC00277.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Monologen fortsetter...

 

Fikk startet bilen idag... Var bare en fille ting som en sikring som var gåen..Vet jeg har sett på den før og den såg ikke gåen ut.. men med ultrasyn og litt omhing var vi sikker på at det var synderen.. Byttet sikring og start med engang.. veldig deilig hvertfall..... :P

 

da hadde jo en lyst på en prøvetur så da begynte koblingen av resten av ledningene.. og finne ut hvilken som ble tilovers...

 

Så var siste stopp å få stilt inn giroverføringen... Har jo som sagt montert shortshift fra Dieselgeek. Etter at den låste seg i resvers endel ganger fant jeg ut av det og......

 

Så tenkte jeg at jeg skulle få meg en liten tur ut av garasjen hvertfall..

 

de nye felgene var allerede montert men bilen har alltid stått på bukker.. Slapp den ned for å finne ut av bilen hviler på bakdekkene.. hjulbuene ligger på dekkene... får ikke flyttet meg en meter hvertfall.. Fremme ser det ut til å gå bra.. klarer hvertfall fullt rattutslag virker det som... tiden vil vise..

 

Der sluttet dagen... for sent å mørkt til å gjøre noe mere...: gråter : : gråter :

 

Da lurer jeg på hva neste steg er.. heve bilen og valse eller er det mulig å bare valse??? Likte høyden på bilen nå hvertfall... har ikke lyst å skru opp...

 

DSC00282.jpg

DSC00285.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.