Bergen: Golf 2 g60 prosjekt 20vT

Anbefalte innlegg

skal du ha intern nå må du jo bytte ut eksoshuset på turbo da? ekstern er vel uansett enklest :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal du ha intern nå må du jo bytte ut eksoshuset på turbo da? ekstern er vel uansett enklest :)

 

Må ikke bytte. Turboen har ikke en flens ut nå..om du ser på bildet.. som uansett om jeg skal ha ekstern eller intern så trengr jeg noe her.. er vel ford 5 bolt som er på denne turboen? for den fra min gamle t3 passet nesten...samme form bare litt mindre..

 

Med mine begrensede sveisekunnskaper så tror jeg intern passer bedre.. billigere også..ser ingen store fordeler med ekstern WG om ingen kan gi meg noen..

 

DSC00286.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bahnbrenner har jo allerede en god løsning på vannstuss problematikken.. men den koster jo 150 dollar

 

phphQ2jmV.full.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bahnbrenner har jo allerede en god løsning på vannstuss problematikken.. men den koster jo 150 dollar

 

phphQ2jmV.full.jpg

 

denne kan du vel få lagd hos noen? eller hva? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en slik stuss på en 7A topp eg har liggende, den er litt annerledes, men om den passer bedre vet eg ikke helt...

 

Denne stussen er så godt som umulig å sveise om, er så mye graps i legeringen at den brenner opp med en gang man er borti med sveiseapparat. Det du evt kan gjøre er jo stikke nedom christian og se hvordan han gjorde det på sin Super-7 med 16v motor, han laget denne ny, mulig han kan produsere en til deg og.

 

 

Ikke noe problem å sveise om den,har en kollega som har fått det gjort.

Problemet er som du sier legeringen,skulle sveise om en oljekjølerbrakett og sveiseren slet med det samme.Men det finnes riktige "pinner" til TIG`en som fikser det men de koster litt mer enn vanlige

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ang dynamoen så ser det ut som ein 8v dynamo.

 

slik skal ein 16v dynamo sjå ut

IMGP0932.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kim: Det var det jeg også fant ut av tilslutt.. 16v dynamoen skal over braketten og ikke inni som 8v..

 

Så da er det bare å få tak i en ny dynamo..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kim: Det var det jeg også fant ut av tilslutt.. 16v dynamoen skal over braketten og ikke inni som 8v..

 

Så da er det bare å få tak i en ny dynamo..

 

Erhm... Eller bruke braketter til 8v om det går overens med innsuget?

 

Litt lettere å få tak i.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har moro begynt.. lodde sammen ledningsnettet til haltechen.. Mangler bare kontaker til dysene og tenningsmoduler. Noen som har et tips om en dobbel modul? kanskje jeg sparer litt loddetinn.

 

DSC00297.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må ha tenningsmoduler til sprutet og har da blir det store spørsmålet. Trenger en tenningsforsterker?

 

Valget står mellom bare en vanlig tenningsmodul eller en msd Dis 2 boks.. 2 kanalers tenningsmodul samt tenningsforsterker.

 

Trenger en den sterkere gnisten som msd systemet gir eller klarer en seg med det en vanlig coil ???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har en funnet løsningen på det lave innsuget hvertfall. Vannstussen fra en 7A er samme flens mot motoren men er litt lavere og siden den ikke har rør nedover så kan en korte inn røret og få god nok klaring til innsuget mitt. :D en ting mindre på listen min

 

16v dynamoen gav ikke nok klaring mot innsuget så jeg må finne en løsning der. 16v ABF har en rimelig lav løsning men disse vokser ikke akkurat på trær. Hadde en god løsning på x-flow motoren som hadde vært fint å hatt her men beklageligvis solgte jeg dette med blokken. :(

 

Nesten ferdig hvertfall, trenger bare noen smådeler fremdeles. _D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ang dynamo. Jeg har sett litt på diesel motorene. De har ihvertfall ganske lav løsning og har strammingen under dynamoen. Tror dette skal være en grei løsning for oss, så har tenkt å forske mer på dette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ang dynamo. Jeg har sett litt på diesel motorene. De har ihvertfall ganske lav løsning og har strammingen under dynamoen. Tror dette skal være en grei løsning for oss, så har tenkt å forske mer på dette.

 

noe sånt som dette sant?

 

AltConversion1_550.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare å ta dynamo fra en golf 3 med 1.6-1.8 eller 1.9d motor og bruke reimhjulet på veiva fra G60.

 

Var dette jeg laget til på x-flow motoren.

x.flowmotor73.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ole:

Det jeg oppdaget med G60 hjulene var at reimhjulet på vannpumpen kommer i offset i forhold til veiven pga at registerdrevet på veiven er bredere på 16v enn på 8v (G60)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

DA fikk visa trent seg litt i dag også, bare en siste bestilling fra ATP turbo så tror jeg vi er i mål.

Kjedelig for meg som må jobbe dette inn igjen, bra for sjefen min som kan forvente taxien i drift i helgene fremover :D

 

Handlet WG og manifold fra 034 samt litt koblinger og bolter som er kjekt å ha..

Så falt valget på Dobbel tenningsmodul fra haltech, så nå trenger jeg strengtatt bare dysekontakter så er jeg fornøyd med sprutet. Haltechen er hvertfall klar rimelig snart hvertfall,

 

Motoren er vel nesten i boks også. Kunne tenkt meg et Servoreimhjul til veiven så jeg kan få spacet ut braketten til triggerhjulet mitt. Ber folk lete høyt og lavt etter et :D siste bestilling fra ATP skal sørge for at jeg har nok flenser til Turbo, downpipe og wastegate for å få eksosen laget også...Er på oppløpssiden nå føler jeg..Bare posten får fingeren ut..

 

Vanntempsensoren til haltechen plasserte jeg i vannstussen fra 7a som har hull til dette allerede, måtte borre det opp og gjenge på nytt med andre gjenger, men resultatet ble veldig bra, meget fornøyd med plasseringen hvertfall..Neste på listen er å tilpasse gasspjeldet for bruk av TPS og få festet gasswire, kanskje lurt å vente til det er på plass i bilen :D

 

Det var alt for nå..ingen bilder da mest spennendes jeg kunne ta bilde av var en orginal 7a vannstuss :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Moddet 7a vannstuss med tempsensor

motor som den står nå..nesten klar for å hives i bilen

DSC00315-1.jpg

DSC00317-1.jpg

DSC00318.jpg

DSC00319.jpg

DSC00321.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tøft prosjekt skal følge med her :)

Eg har ein fletta ny 16v dynamo liggende vis det er inntresant Lukas 65a. eg betalte 2800kr for denne sjøl den er din for 1500kr+ frakt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tøft prosjekt skal følge med her :)

Eg har ein fletta ny 16v dynamo liggende vis det er inntresant Lukas 65a. eg betalte 2800kr for denne sjøl den er din for 1500kr+ frakt.

 

Har nok en dynamo, Selv om motoren min ser ut som et color consept nå :D men takk for tilbudet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

No nytt her?:)

 

Tja.. Byttet manifold, fått på Wastegate, prøvemontert Downpipe..

 

Så egentlig så er det bare å få byttet kammer, så skal alle hjulene på reimsiden av motor på og motor i bilen..

 

Mangler bare en overgang til bensinslanger på fuelrail og et t-stykke til vannsystemet...

 

Så sånn ser den ut idag.

 

 

DSC00345.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilke kammer skal du bruke?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilke kammer skal du bruke?

 

ikke mere spennendes enn Pl kammmer istedenfor KR.

 

Neste sesong blir det skikkelig kammer og en portet topp

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lei2k!

 

byttes vekk mot penger :D eller gammel quattro med 5'r

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har FÅtt motor i bilen og prøve montert ting i front.. en ting er sikkert at det blir trangt der fremme..

 

sliter med Flens til turboen.. må vel snart få laget meg en siden jeg ikke finner en til salgs noen steder....

 

haltechen og setene er også på vei inn.. gleder meg til ting er sammen..:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.