Anbefalte innlegg

Da jeg har en mørk bil som blir "skitten" bare du ser stygt på den har jeg tatt kontakt med Meguiar's og fått muligheten til å prøve en del av produktene dems, samt på sikt kanskje komme med tilbud i samarbeid med meguiars mot vacn..

 

I første omgang ønsker jeg tilbakemeldinger på DERES erfaringer med meguiars evt ønsker og forslag til aktiviteter som dere kan ha nytte av, lokallags demonstrasjoner, demonstrasjoner på treff etc..

 

I tillegg vil det komme "case studies" på enkelte produkter, kanskje etter deres ønske?? Jeg skal bl.a gå løs på bestefars Mercedes 220CD som ikke har blitt gjort noe særlig med de siste årene og prøve ut endel av nøkkelproduktene der..

 

For å holde tråden noenlunde ryddig så holder vi oss til topic..

Spør spørsmål og jeg vil besvare, kan jeg ikke svaret vil jeg finne det for dere..

 

Starter med etpar kjape bilder etter etpar timer jobb med bilen min i 6 grader og duskeregn..

 

attachment.php?attachmentid=49244&stc=1&

FORUM.JPG

forum2.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken polish er det du har brukt her? 3 stegs?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her har jeg brukt NXT Shampoo, steg 1 lakk rens + NXT Tech Wax og en kjapp runde med NXT Quick Detailer på deler av bilen etter å ha kjørt fra vaske stedet til foto stedet.. Den siste var unødvendig men måtte bare teste når vi først holdt på.. Har man en noe eldre lakktype bør man kjøre f.eks steg 2 polish før Tech Wax som er det nyeste produktet dems..

Har man en litt småripete bil kan det lønne seg å prøve Scratch X for fjerning av småriper (så en annen tråd om dette fra tidligere med gode resultater)

 

Brukte noe mere produkter innvendig, men disse kommer jeg tilbake til etter litt mere prøving..

 

Skal også skylle av bilen idag før jeg drar på jobb for å se hvor bra produktene holder..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva slags priser er det du får på dette i forhold til hva man må gi på meguiars.no?

 

prisene der er jo ganske hårete sammenlignet med hva det faktisk koster direkte fra de i usa.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noe form for priser og salg via denne tråden er pr øyeblikk ikke et tema, dette pg.a strukturen Meguiar's USA har bestemt i forhold til produktene dems, det jeg håper på er å komme med f.eks en pakkepris på en komplett "care" pakke for våre flotte bilder, kun for VACN,via importøren i norge, evt. stands med

bra priser på alle VACN treffene, etc..

 

Hva som er ønskelig f.eks i en slik Care-package vil jeg gjerne ha innspill på!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En slik pakke bør vel inneholde det mest sentrale hvertfall. Type 3-steg. Shampo, polish og voks. Kanskje hive med en svamp og pusseskinn ellerno. Ikke for mange av de dyre produktene som kanskje ikke alle trenger. Har ikke tall på hvor mange beholdere jeg har med feks "dekk polish" som resultat av pakkekjøp:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker selv Meguiar`s Gold Class som polish,bilen blir sykt blank av denne og holder greit. :)

Lenger enn Autoglym sin i hvertfall... ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brukt steg 3 en 3-4 år, er ikke fornøyd med hvor lenge det holder. Men lett å jobbe med. Og masse andre bra produkter fra de. : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brukt steg 3 en 3-4 år, er ikke fornøyd med hvor lenge det holder. Men lett å jobbe med. Og masse andre bra produkter fra de. : rock :

 

Avhengig av hvor fin lakken din er skal du nødvendig vis ikke trenge å måtte rense lakken hver gang.. Et tips kan være å prøve den nye tech wax som jeg kjører med nå.. (vil komme med en fyldigere rapport om denne om ca en mnd da jeg nettopp har behandlet bilen med denne), dette er et produkt som skal være av det beste Meguiars har produsert på lenge.. De nye produktene vil bli iherdig demonstrert på vårtreffet, såfremst det ikke er noen i styret el. lign. som har noe imot dette..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker selv en del Meguiars produkter, og har lenge tenkt på å kjøpe av en som kaller seg "n0stra" på bilforumet.

Han tar inn direkte fra USA og har ganske gode priser.

Ligger også en tråd på bilforumet med tips om bruk av disse produktene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det meste kan skaffes billigere fra statene.. Når en forhandler skal selge noe i norge så er det avgifter + avgifter + selgere skal ha lønn... Så ja, de som tar jobben med å bestille selv kan spare noen kroner, dette gjelder dog ikke ola normann.. Igjen, vi ser på muligheten med VACN tilbud, uavhengig om dette blir noe som formidles her eller på VACN treff både hoved og lokalt. Og igjen, kom med tilbakemeldinger til hva DU ønsker i en care-pacage til DIN bil..

 

Og til Geir K., kom gjerne med erfaringer rundt produktene du selv bruker, både positivt og negativt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ønsker meg en 3-stegs behandling, samt gummishine(til lister osv), Behandling til skinnsetene og en skikkelig shampo.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Avhengig av hvor fin lakken din er skal du nødvendig vis ikke trenge å måtte rense lakken hver gang.. Et tips kan være å prøve den nye tech wax som jeg kjører med nå.. (vil komme med en fyldigere rapport om denne om ca en mnd da jeg nettopp har behandlet bilen med denne), dette er et produkt som skal være av det beste Meguiars har produsert på lenge.. De nye produktene vil bli iherdig demonstrert på vårtreffet, såfremst det ikke er noen i styret el. lign. som har noe imot dette..

 

Nei, bruker bare del 2 og 3 til vanlig. holdbarheten har ikke så mye med det å gjøre. ;)

 

Men snakke med en som solgte proff versjonene i helga så blir kanskje noe av det.

 

Ønsker muligheten til å sy sammen det man ønsker seg selv jeg. Noen produkter går det mer av enn andre. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker 3 stegs lakkbehandling, Mist'en, dekkglansen, samt microfiberklutene og pads'ene.

 

Av voks bruker jeg Gold Class, veldig fornøyd med den. :)

 

Er fornøyd med dette, vedlikeholder glansen med Misten, og vokser innimellom, denne er jo lett og legge på og ta av, så er jo relativt fort gjort..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har brukt følgende produkter av Meguiar´s de siste 2 årene:

 

 

NXT wash

Soft wash

alle produkter i 3-step

Microfibre towel

Gold Class polish, Gold Class liquid wax

Interior shine

Odor remover

Carpet cleaner

Gold Class leather

ScratchX

Hi-Tech Pads

 

Er meget fornøyd med Meg´s

Neste jeg vil prøve er NXT wax, da jeg synes GoldClass duger dårlig som "vintervoks".

-Få igang nå klubb-pakke-løsning, det hadde rocka : rock :

megvacn.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker kun maguiars her og: vinke :

3stegs saken er meget bra, holder lenge samtidig blir sykt blank.

Etter å ha jobbet på ett bilpleie senter så har jeg funnet ut at dette må være det beste alternativet: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noe news her? Blir det nå pakke-tilbud?? Snart fri for Gold Class....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ønsker framdeles ett litt bredere utvalg av ønsker sånn at vi får satt sammen en skikkelig pakke som alle har nytte av..

Så jørgen (du bruker jo det meste egentlig) hva vil du gjerne ha i en større pakke til en flott pris?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde det ikke gått å fått en % istedet, så kunne man kjøpe det man selv trengte?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde det ikke gått å fått en % istedet, så kunne man kjøpe det man selv trengte?

 

 

Stememr for det jeg å, bruker jo noen av tingene mer enn andre. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan høre om vi kan få en fast % på nettprisene til meguiars som allerede er bedre enn butikk prisene.. kommer tilbake på dette i løpet av kort tid..

 

jeg får i utgangspunktet ikke lov til å prate om pris på enkelt produkter her, som sagt pg.a strukturen til meguiars internasjonalt..

tanken var da å tilby en klubb pakke..

 

kommer etterhvert til å ha med produkter til demo\salg på alle hovedtreffene, samt kanskje demo hos lokallag sammes med en rep fra meguiars, dette er framdeles i tankeboksen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ønsker framdeles ett litt bredere utvalg av ønsker sånn at vi får satt sammen en skikkelig pakke som alle har nytte av..

Så jørgen (du bruker jo det meste egentlig) hva vil du gjerne ha i en større pakke til en flott pris?

 

kan jo nevne noen produkter som jeg personlig kunne tenke meg i en pakke, vet ikke om alle sier seg enig... Men man må jo velge om man skal kjøre heile linja med lakkrens og skinnrens og sånn, eller en litt enklere pakke.

Her er noe:

 

Voks:

http://www.meguiars.com/?liquid-car-waxes/NXT-Generation-Tech-Wax

 

Vask:

http://www.meguiars.com/?car-washes/NXT-Generation-Car-Wash

 

Polish:

http://www.meguiars.com/?car-polishes/Deep-Crystal-System-Polish

 

Interiør:

http://www.meguiars.com/?vinyl-rubber-plastic-protectants/NXT-Generation-Tech-Protect

(eller)

http://www.meguiars.com/?vinyl-rubber-plastic-protectants/Quik-Interior-Detailer

 

Tørk:

http://www.meguiars.com/?car-drying-tools/Water-Magnet-Drying-Towel

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har også oppdaget hvor bra meguiars er. Er også interessert i å kjøpe om det kommer en klubbpakke, evt %.

 

Men det er utrolig stor pris på produktene i Norge og USA. Den der drying magnet koster 8,99 USD i USA og 265 i butikk her hjemme: eek :

 

Kjøpte også den mikrofiberkluten for litt over 4 dollar da jeg var i usa, her koster den over 200..

OBS: Ikke noe kritikk til noen dette her, men det er ikke fritt på at jeg lurer på hvor mellomlegget blir av..

 

Men at produktene er bra er det ingen tvil om :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når man snakker om prisen på Meguiars... de påstår å være de største på bilpleie i USA - så kanskje litt som Turtle i Norge da? At det er passe billig, og finnes på alle bensinstasjoner. I Norge virker det som om folk heller sammenlikner dem med feks AutoGlym, og da er det vel naturlig at prisen ligger på samme nivå også. Men kan jo være nettopp dette som er grunnen. Men det jeg mener er at når folk er villige til å betale den prisen som er gitt, så er det jo ingen grunn for dem til å senke den:)

 

En demo av produktene hadde vært en fin ting. En ting er å se bilder av fine nypolerte biler, men om man har en eldre bil selv, så vil man kanskje bli skuffa om man tror at den kan bli like fin som bildene. Det igjen gjør kanskje at man ikke har de helt store forhåpningene, og muligens blir positivt overraska etter en kjapp demo?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.