Anbefalte innlegg

Demo videoene er flotte de..

Har etpar tanker om hvordan vi kan demonstrere..

Det første jeg ser for meg er å velge ut, la oss si 3 forskjellige biler, til vårtreffet, bilene skal ikke ha vært preparert før treffet og alle 3 får bruke alt av produkter vi har med oss, peoples choice på best resultat vinner en produkt pakke f.eks..

 

Når det gjelder prisene, tja, norge er generelt dyrt..

En ting vil jeg bare nevne på det, så langt tilsier min erfaring at Meguiars produktene er veldig drøye i bruk.. Så selv om det koster litt mer så holder det kanskje lengre?? Bare en teori..

Jeg dukker opp på Gatebil messa på lillestrøm sammens med meguiars, blir demo på stand og messe priser på alt av produkter, kanskje verdt å vurdere mens vi venter på en VACN pakke?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De kjører kanskje % på messen også?!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal se om vi kan finne paa noe spessielt til gatebil messa.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde jo vært kult om du fikk til noe, enten % eller pakke.

Er jo mange i klubben som aldri kommer til å dukke opp på treff sørpå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser at Dekkmann bruker Meguiars..noen som har erfaringer fra dem? prisene dems er jo ikke så gærne for vask og polering.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjer det noe her eller? Ikke for å mase altså:)

Om det blir noen pakketilbud på gatebil-messa, noen mulighet for at du kunne tilbudt denne til oss i klubben også, for oss som ikke skal på messa?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pr øyeblikk har jeg ikke så altfor mye nytt å melde..

Messe tilbud utover de gode prisene ser ikke ut til å bli noe av..

Jobber videre med en egen klubb pakke, tror jeg får mest til rundt vacn treffene.. vet litt mer etter gatebil messa, og vet jeg noe mer før det så sier jeg også ifra..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Før og etterbilder etter å ha lakkert felgene..

På førbildet har jeg brukt samme flaska på en tidligere utstilling en stund tilbake..

må sorteres 136 (Medium).jpg

må sorteres 137 (Medium).jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pent..

Holder på lengre enn de fleste andre ting.. (bortsett fra kanskje bremseveske....):)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ben:

 

Ser at du bruker vaskevott. Hvordan vasker du denne mellom slaga? Vanlig håndvask eller? Blir jo ikke så lite skitten etter en vintervask : eek :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg vasker med vaskevott så bruker jeg som muligens tidligere skrevet 2 bøtter.. en med rent vann for skylling etter å ha brukt den på bilen med såpevann, på den måten får du hele tiden skylt den.. Bruker også høytrykk før jeg begynner med votten, slik at det hovedsaklig er forurensningene som sitter igjen, ikke grov driten..

Når jeg er ferdig kjører jeg slange med rennende vann inni votten for å få vann UT, som får med seg storparten av dritten inni.. Litt ivrig risting for å få ut grove partikler kan også kreves..

 

Alt i alt så er jeg veldig fornøyd med vaskevotten min..!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trivelig å se at du har øynene oppe for det desidert beste bilpleie produktet som er å få tak i for normale folk.

Og kjempe flott om du klarer å få til pakker til VACN.

Honnør for god innsats.

 

Men siden jeg har testet ut mye produkter gjennom jobben og pga interesse så er det desverre noen ting som jeg vil si.

 

De produktene en "vanlig" kunde får kjøpt på et utsalg som selger Meguirs produkter er MINST like gode om ikke bedre enn de fleste andre leverandører.

Og det er de fleste uavhengige bilpleie folka enige i også.

 

Greia er nemlig den at de produktene som en forhandler/firma får kjøpt i 1-10 gallons dunker er av en helt annen klasse.

Jeg testet ut produkter fordi vi gjennom jobben vurderte å bytte leverandør av bilpleie. Jeg fikk test produkter fra Autoglym, Meguirs, Sonax, Arrow og Turtle.

 

En ting skillt disse produktene veldig. Meguirs har en sinnsyk rekke av forskjellige polish,rubbing og forsegling. Er forskjellige blandinger og styrker på ting. De har ALT man kan drømme om. Bare så synd det vil koste over 100 000 å ha hele serien til å jobbe med bilen.

Og produktene som brukes i storforbruker serien er noe helt annen enn de man får kjøpt i butikk.

Jeg bruker en egenkomponert blanding av polish,shine wax og mild rubbing for oppfriskning av lakken og lakkforsegling til slutt. Lakkforseglingen står på i opptil 24 timer og gir en SINNSYK glans. Akkuratt som glass. Og den holder virkelig om man vasker bilen sinn med omhu og ikke sender den inn i maskinvask gang på gang.

 

Det er bare utrolig synd at disse produktene ikke er til salgs for mannen i gata. For det er en revolusjon å drive med kontra de som er til salgs i butikken.

Men bare for å nevne det at 1 gallon flaske lakkforsegling koster 2500 ca.

 

Det fungerer å bruke produktene som er i butikken. De er meget bra. Men i forhold til det et bilpleie firma har å jobbe med så er det ingenting å bruke.

 

Flott tiltak du har satt i gang Ben for å opplyse folk om hva som virkelig er bra pleie for bilen.

 

Skal snakke med min kontakt i Meguirs og høre om de kan sette opp en bilpleie kveld med kursing i diverse teknikker og tilbud på produkter til medlemmer.

 

Kurset vil sikkert koste litt pr snute. Men det er verdt hver krone.

 

En liten kommentar til dette med vaskevott..... Vær sinnsykt forsiktig og nøye.

1 sandkorn i votten og bilen har flott fartsstriper. Så bilen bør være 99,99% ren før man bruker votten.

Men dette gjelder for svamp også : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I utgangspunktet så vil jeg jo si at som du nevner, det bilpleie firmaene har å jobbe med og teknikken dems på all måte overgår "hjemme" bruk.. Og jeg regner med at det finnes endel som deg, som lærer seg dette, tar seg tiden og gjør det selv.. Men det er bare et fåtall som gjør det..

Basert på dette vil jeg med god samvittighet anbefale de fleste som er litt "car crazy" å lakkbehandle bilen hos en proff kanskje 1 gang hvert år, og deretter bruke sine favoritt produkter til å vedlikeholde dette, gjerne meguiars, eller en av de andre kjente merkene..

 

Lokale kurs og happenings er under bearbeidelse, mer info om dette kommer etterhvert.. Dette da på konsument produktene, og gjerne i sammenheng med lokallags møter der det lar seg gjøre..

 

Pakkepriser ser ut til å kunne bli en realitet i nærmeste framtid, vi jobber med detaljene rundt dette..

 

Jeg kommer til å stille som representant for Meguiars på hovedtreffet, med forhåpentligvis gode tilbud og demonstrasjoner..

 

Stay Tuned folks!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg trenger nok scratchX og litt forskjellig snacks, hehe.

Hadde vært best med % på produktene tror jeg, så kan man plukke som man vil fra hele sortimentet : ja :

Flott insats Ben!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres meget bra ut.

 

Det lønner seg virkelig å ta et kurs eller få opplæring av en som virkelig kan dette og jobber med det til daglig.

Lakken på en bil er meget følsom akkuratt som damene.

Ikke bare å hamre løs med hva som helst akkuratt når man vil.

 

Meguiars produkter for kunder fleste er meget meget bra.

Men med teknikken og triksene man lærer på et kurs så blir vårpussen plutselig 10 ganger så morsom.

 

Har ikke tall på nypussede biler jeg har sett med riper i solskinn. Da har man gjort noe feil. Eller ny polerte biler med asfaltstøv/møkk under polish.... må nesten være flaut :)

 

Til dere som er intressert i å holde bilen pen og velholdt i lakken ta en titt på disse siden. Her står det mye spennende tips. Og det er mulighet for å se hvilke produkter endel proffesjonelle bruker,,, de som tar 1000-2000 for shining av bil : smil :

 

http://www.thepolishman.nu/

 

http://www.meguiarsonline.com/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noe nytt om pakkepriser, eller ble det aldri noe av? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gleder meg allerede :)

Er spesielt interessert i NXT-serien, så ei pakke bestående av:

 

* Meguiars NXT Generation Car Wash

* Meguiars NXT Generation Tech Wax

* Meguiars NXT Generation Speed Detailer

pluss

* Meguiars Smooth Surface Clay Kit

 

hadde vært helt optimalt for min del :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er sikkert tidlig å "mase" om dette allerede, men jeg holder tråden varm for det.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kan fortsette med å mase jeg : rolleyes

 

Bare så ikke tråen dør ut.;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stiller meg opp i rekken av folk som ønsker å kjøpe :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snart så man kan begynne på vår pussen nå, ser jo ikke ut som at det kommer til å bli så veldig mye snø her i lavlandet...

Men da trenger vi jo litt produkter Ben!! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men da trenger vi jo litt produkter Ben!! :)

 

Hør, Hør!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kjæm det kjæm.. Er litt ferie avvikling på gang.. Så fort riktig person er tilbake skal jeg få fortgang i dette!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp i fra Amerika folkens,billig er det også. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.