Anbefalte innlegg

hvor i rekken bruker man clay kit èt da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enten kan man bruke Lakkrens før eller etter, litt omdiskutert egentlig..

Om lakken er grei og man får vaska bilen skikkelig ville jeg testa Clay Kit - System Polish - Wax (enten carnauba eller tech wax)

 

B.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har han brukt 3-steg så er det evt. System Cleaner + System Polis + System Carnauba Wax, i tillegg ville jeg evt brukt Clay Kit til denne pakka, får fram dritt fra lakken du aldri ville tro var der..

Demo av clay cit kommer på hovedtreffet..

 

Ben

 

Da får jeg lete opp de produktene hos Meguiars da. Har lyst på en wax/ekstra gloss med carnuba voks i, hørt det er det som gir best glans. Clay Kit er jeg godt kjent med og får hakeslepp hver gang den blir brukt. Skjønner ikke at jeg har turt å polere over den møkka man får av med clay`en for å si det slik!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enten kan man bruke Lakkrens før eller etter, litt omdiskutert egentlig..

Om lakken er grei og man får vaska bilen skikkelig ville jeg testa Clay Kit - System Polish - Wax (enten carnauba eller tech wax)

 

B.

 

Det stemmer, å bruke lakkrens først og så clay er bortkasta, da har du allerede ripa klarlakken med evt dritt som var på den, og deretter fjerna den ved å ta bort polering etterpå. Kan hvert fall ikke se noen som helst fordeler ved å bruke lakkrens først.

En ting mange ikke fatter er at du ikke skal pine lakken din med lakkrens hele tida, du skal egentlig bare bruke det som absolutt er nødvendig. Bruker du lakkrens ofte så fjerner du klarlakke og lakken blir ødelagt.

Dette er igjen en god grunn til å claye før du polerer bilen din med maskin ellers sånn at du ikke får skitt du ikke klarte å vaske av bilen på poleringsputa og drar det over lakken slik at det blir fine små sirkler i den :P

Du skal av samme grunn ikke bruke "samme side" av clay-klumpen du bruker hele tiden, hvis den har riktig varme så skal det ikke være noe problem å "omforme den" sånn at du får en ny side når du ser den gamle begynner å få litt skitt på seg :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da får jeg lete opp de produktene hos Meguiars da. Har lyst på en wax/ekstra gloss med carnuba voks i, hørt det er det som gir best glans. Clay Kit er jeg godt kjent med og får hakeslepp hver gang den blir brukt. Skjønner ikke at jeg har turt å polere over den møkka man får av med clay`en for å si det slik!

 

Om du skal til våler treffet tar jeg opp bestillinger som jeg kan ta med, om du ikke skal dit så send meg en pm med det du trenger så kan jeg få det sendt hjem til deg. ;)

 

Go Helg!

 

*iflg canaldigital skal jeg nå ha nett hjemme etter 1 uke uten nett\tv*

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva brukte du av Meguiars-produkter på bildet ovenfor? Fra start til slutt? :) Kan ta det på pm hvis det ikke sku passe inn her.

 

Kan godt dele det med andre også :)

 

Begynte med å vaske bilen, la den stå ei natt og tørke for deretter å bruke "Deep Crystal® System Paint cleaner" som steg 1. kjørte på med maskin på områder hvor det var oppstått riper, ellers bare for hånd.

Steg 2 ble "Deep Crystal System Carnauba Wax" og gjorde alt for hånd.

Steg 3 ble "Deep Crystal System seal eller noe" (finner den ikke på nett mer, så kanskje den har gått ut?) også tatt for hånd og gikk over bilen flere ganger for å få et bra resultat.

 

varigheten har vært helt sinnsyk. Dybden i lakken har holdt seg utrolig godt ved bare å vokse av og til og holde den ren regelmessig. Jeg er veldig imponert over holdbarheten på "dybden" i lakken etter den lille helgen jeg kostet på meg den polish-session.

 

: ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har 12 Speed Detailere + 1 Clay Kit + 2 Deep Crystal Polish + 6 Microfiber + 10 Pads liggende..

Dette skulle jeg hatt med opp til Våler, men det ble forsinket, så om noen er intr. så får de en bra pris på dette, evt om det er noe annet dere vil ha så får dere en bra pris på total pakke.

 

PM meg.

 

Ben

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen flere som trenger noe? Gikk ut 2 pakker idag, har framdeles endel igjen her + må bestille opp noe mere fra meguiars..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har framdeles noe liggende, kan kombineres med en ny bestilling som skal gjøres snart om noen trenger mer enn det jeg har hjemme.. PM..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan du sende meg et tilbud på en pakke som du mener er god.

Vil gjerne ha litt mer glans i bilen. : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Ben...

OT: Pokkern at du måtte begynne på bilen min på våler da;) måtte jo ta hele siden jo!

 

Topic:

Jeg skulle gjerne hatt følgende:

Clay Kit

2stk NXT Speed Detailer

Trenger jeg polish når jeg bruker NXT Tech Way'en? eventuelt en polish også da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva anbefales på nylakkert bil da?

Har deep crystal polish, scratch x, soft wash gel og supreme shine microfiber fra før.

 

Skulle hatt noe for å fått bort riper på gummilister også.

 

Kan du sette opp en billig og grei pakke og sende tilbud på pm? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har en 97 mod seat toledo som er passe matt i lakken(sort met) og så er det et par hjørner osv på grunn av rust at jeg har lakka opp igjen.. sku had noe for å fått slipt og jevnet ut sjøter i klarlakken og fått vekk vaskeripene ellers på bilen, og noe som har fått frem glansen på den igjen . ska kjøpe med en rimlig maskin for å bruke på rubbingen men men selve sluttpolering tenkte jeg å ta for hånd. fint om du kan sende meg Pm med pris og forslag til noen bra produkter. bør vel ha med noen Pads til rubbingen og.

 

Mvh Trond

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen som har litt scratch x på en tube eg kunne fått kjøpt?

ble så forbanna,kjøpt ting fra meguiars ( pan vulk) for over 2000 kr, så får eg pakken i dag, og da står det at scratch x ettersendes, hva er det de tenker me da? kunne bare spart seg å sende hele pakken, må jo begynne me scratch x.. blir så forbanna!!! får ikke gjort en dritt me bilen i fineværet!

prøvd å kontakte de på mail, 2 ganger uten svar, så irriterende!!

mvh Roger

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet de har hatt problemer med å få tak i nok scratchx, lenge siden du prøvde å få kontakt med de?

 

Ben

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sendte to mailer forrige uke, men det var bare for å spørre hvor pakken ble av, da de brukte over 3 uker på å sende den til meg.. men ingen svar altså.. det er litt dårlig service, spør du meg!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om jeg får tak i en ScratchX lokalt skal jeg sende en avgårde til deg imorgen.

 

Ben

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det hadde jo vært utrolig snilt gjort av deg:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har en tube hjemme iallefall. brukt såvidt det er (ubetydelig) HB over nypris!! hehe, neida :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kunne du sendt en pm til meg Ben med hva du mener er mest nødvendig for at bilen skal bli skikkelig ren og og få en fin å blank finish? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om jeg får tak i en ScratchX lokalt skal jeg sende en avgårde til deg imorgen.

 

Ben

 

tusen takk for tuben me scratch x!

du er en ordentlig service innstilt mann;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

:) prøver iallefall!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har det gått ut en god del pakker til medlemmer her, håper de er fornøyde?

 

Er det noen fler som trenger bilpleie produkter så ta gjerne kontakt via pm eller msn (djdream[@]online.no).

 

Om noen trenger hjelp med bruk av produkter eller bare lurer på noe så er det bare å spørre..

 

B.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har idag prøvd Clay på bilen min... heilt extremt bra.. hadde aldri så høge forventninger, lakken var som pussepapir(dårlig stelt fra forje eiger) og snart ferdig å clay heile bilen nå. Glatt som glass..

 

KAN ANBEFALES PÅ DET STERKESTE

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.