Hovedtreff, Vålerbanen - sommeren 2007

Anbefalte innlegg

Hei

 

Mulig dette står ett annet sted som jeg ikke har fått med meg, men jeg spørr alikevel :)

 

Hva blir støy grensa på ? 90 eller 100 db ?

 

 

 

Robert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

 

Mulig dette står ett annet sted som jeg ikke har fått med meg, men jeg spørr alikevel :)

 

Hva blir støy grensa på ? 90 eller 100 db ?

 

 

 

Robert

Slik som jeg har forstått det;

 

Rudskogen 100 dB

Våler 90 dB

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slik som jeg har forstått det;

 

Rudskogen 100 dB

Våler 90 dB

 

Takker ...

 

 

hmmmm.....jaja, får håpe at noen av de store gutta dukker opp da selv om det er 90 db grense. Det er vel bare å gi litt mindre gass i den nordlige høyre svingen :)

 

 

 

Robert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg mener at klubben er blitt så stor at vi kan forlange at de som kommer på treff er medlemmer av klubben.[/b]Wold;673001]

 

Noe som igjen gjør at vi kan kontrollere massene mere. En annen ting er at man kun har et overnattings alternativ i klubbens regi. Her mener jeg at banen er det naturlige alternativet. Man skal sove i telt og lukte vondt når man er på treff :)

 

Er ikke den litt drøy? Kan man ikke ta med en kompis eller to liksom? : klø :

 

Nå har jeg enda ikke klart å dukke opp på et treff i klubbens regi, men skjønner at det gir sikkert en mere samholds følelse om man camper på banen og kan omgås klubbmedlemmene man har utvekslet mange samtaler med på nett osv. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker ...

 

 

hmmmm.....jaja, får håpe at noen av de store gutta dukker opp da selv om det er 90 db grense. Det er vel bare å gi litt mindre gass i den nordlige høyre svingen :)

 

 

 

Robert

 

Hadde ikke bekymret meg for dêt....de STORE gutta får som regel kjøre samme hvor mye det bråker...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke den litt drøy? Kan man ikke ta med en kompis eller to liksom? : klø :

 

Nå har jeg enda ikke klart å dukke opp på et treff i klubbens regi, men skjønner at det gir sikkert en mere samholds følelse om man camper på banen og kan omgås klubbmedlemmene man har utvekslet mange samtaler med på nett osv. :)

min personlige mening er att hvis de greier å oppføre seg, så er det ikke no problem, men dessverre, så er det noen som ikke greier det. Om de for lyst til å bli medlemmer så synes jeg ikke de burde nøle med å bli det heller hvis de syntes det var artig å være med på treff.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde ikke bekymret meg for dêt....de STORE gutta får som regel kjøre samme hvor mye det bråker...

 

Støygrense er støygrense..... biler som støyer for mye blir vinket av banen uansett hvor "store" de er

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Støygrense er støygrense..... biler som støyer for mye blir vinket av banen uansett hvor "store" de er

 

 

Betyr det at biler som f.eks Dahlbeck, TS-Racing og andre 600hk++ ikke kan kjøre for fullt ?? Det er vel ingen av disse som kommer ned mot 90 dB ....

 

 

 

Robert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Betyr det at biler som f.eks Dahlbeck, TS-Racing og andre 600hk++ ikke kan kjøre for fullt ?? Det er vel ingen av disse som kommer ned mot 90 dB ....

 

 

 

Robert

 

Hvis de ikke klarer støykravene, får de ikke kjøre, nei. Enkelt og greit.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

som nevnt tidligere jeg holdt på å ikke få kjøre med min orginale golf 2 16v på grunn av støykravene. uorginalt eksos var alt som gjorde dette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Betyr det at biler som f.eks Dahlbeck, TS-Racing og andre 600hk++ ikke kan kjøre for fullt ?? Det er vel ingen av disse som kommer ned mot 90 dB ....

 

 

 

Robert

 

Korrekt... men må igjen si at dette IKKE er klubben som bestemmer,det er Vålerbanen som har fått pålegg fra SFT om støymåling og grenser.

Slik det ble praktisert i 05 og 06 så ble biler som støyet for mye svartflagget og måtte da kjøre rett i depoet.... dersom man IKKE kjører av så får klubben en bot.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ken fra ålesund som skal nedover da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ken fra ålesund som skal nedover da?

 

Forhåpentligvis "alle" ;)

 

Mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir overnatting på bana da eller

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

støygrense???????

 

er det for no tull a???

 

må da kunne få bråke litt i værstinga da!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

støygrense???????

 

er det for no tull a???

 

må da kunne få bråke litt i værstinga da!

 

 

les tråden før du kommer med et sånt utsagn a.

 

Det er IKKE klubben som setter støygrensa men utleier av bana.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kommer ihvertfall.. sjøl om bilen ikke er helt ferdig men :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

les tråden før du kommer med et sånt utsagn a.

 

Det er IKKE klubben som setter støygrensa men utleier av bana.

 

 

les innlegget mitt før du sier no a!!!

har ikke nevnt klubben engang jeg da!: bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du svarer forsåvidt i en tråd som omhandler DENNE klubbens banetreff. Vålerbana har noen få dager i året hvor de har tillatelse til å bråke over 100db. disse betaler gatebil godt ekstra for å få bruke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja men jeg har ikke rettet kritikk mot klubben på noen som helst måte, sier bare at det er dumt at råe biler ikke skal få kjøre pga. støygrense, mener ikke at det er klubben sin feil jeg!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må dokke slutte å krangle om denne berømte støygrensa :P

 

Kristian: Ja, blir på bana!

 

 

Mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det eneste som trengs for å få "værstingene" lovlig er vel å montere en eksospotte. Ikke så mye arbeid egentlig.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En bil med skilter skal jo ha vært på eu-kontroll å da burde vel ikke støy være noe problem eller........???? : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

min personlige mening er att hvis de greier å oppføre seg, så er det ikke no problem, men dessverre, så er det noen som ikke greier det. Om de for lyst til å bli medlemmer så synes jeg ikke de burde nøle med å bli det heller hvis de syntes det var artig å være med på treff.

 

Jeg mener at det er like stor sannsynlighet for at det er et klubbmedlem som ikke greier og oppføre seg som en og annen kamerat.. Spørs jo uansett på type menneske.. Men og måtte være medlem synes jeg høres litt søkt ut.. Da måtte f.eks jeg kjøre ca 90mil alene, og man kan vel heller ikke ta med damen hvis hun ikke er medlem.. Synes det er og kjøre alle outsidere over en kam uten og tenke på at det kan bli bråk med klubb-medlemmer også!

 

Men nå er jo dette ikke noe som er foreslått av styret, men meningen til enkelte medlemmer, så er ikke noe jeg trenger og bekymre meg over.. :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det satt opp noe program for dette treffet eller? Hvor finner jeg det isåfall?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.