Akershus: Underavdelingsmøte i Follo

Anbefalte innlegg

Hei alle: vinke :

 

På forrige møte ble vi enige om to endringer.

 

1) Møteplassen vår er fra nå av Balkan kebab i Storgata 37, Drøbak kl. 20:00 og utover.

 

2) Vi skal treffes hver 3. uke. Dermed får vi som jobber skift større mulighet til å få med seg flere møter.

 

For å feire de nye rutinene starter vi med å ikke følge dem:D. Neste møte blir 19/5 hos Robin i Son, Deør vei 74

 

Treffdatoer for øvrig er da (alle inntil videre på Balkan, inntil vi spontant måtte finne på å f.eks. grille et annet sted. Da blir i så fall info om sted posta her og bakerst i tråden):

 

9. juni

30. juni

21. juli

11. august

1. september

22. september

13. oktober

3. november

24. november

15. desember

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tydeligvis har våre geografikunnskaper gluppet dramatisk, for litt klikking på forumets sider tyder på at Follo ligger i Østfold, selv om jeg vokste opp i den tro at ikke en eneste bit av Follo lå i Østfold, derimot i sin helehet i Akershus.. men så feil kan man ta :D Da tilhører jeg fortsatt Follo da, selv om jeg nå er østfoll'ing

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det står da vitterlig Akershus på toppen her hos meg da men : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel kanskje litt trist å sitte inne på McDonalds i slikt strålende sommervær som vi har for tiden, Så Andreas lanserte ideen at vi kunne ta en fellesgrilling på dertil egnet sted. Bård og jeg har fulgt opp å finne ett egnet sted.

Emmerstadbukta ligger maks 10 min kjøring fra Mcdonalds på vestby og bør på en ukedag ha rikelig med plass både for biler og oss.

Ett lite stemmningsbilde fra søndag:

CIMG0022_resize.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er selvfølgelig helt frivillig å dra hit istedenfor McDonalds og de som vil kan godt sitte der og spise slapp burger men Bård, jeg og Andreas vil ha avreise fra Mcdonalds kl 20.00 sånn at folk slipper å finne frem på egen hånd, da blir det en fin liten minicruising via Hvitsten og en del fin Idyll: rock :

For de som eventuellt er litt sene så er det ikke så vanskelig å finne frem, bare kjør ut på motorveien i retning moss og ta av på neste avkjøring ved Vestby, hold høyre i runkjøringen og følg skilting til Hvitsten. Når man kommer til Hvisten skal man ta av til Berg men denne avkjøringen kan være litt vanskelig å se. Da kommer man ned på kaia i Hvitsten men da er det bare å snu og kjøre 20 meter tilbake og svinge til høyre ved skilting til Berg (letterer å se når man kommer denne veien) Følg denne veien i noen kilometer så er det skiltet til Emmerstadbukta ned til Høyre. følg denne veien til enden og gå de siste hundre meterene til stranden.

CIMG0024_resize.JPG

CIMG0023_resize.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Glemte å nevne en ting, det er opptil hver enkelt å ta med det de trenger av mat, engangsgrill, stoler osv men kan kanskje være greit at vi bruker tråden her til å avtale litt. Er ikke nødvendig at alle har med hver sin grill.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når er det lokal treff? Er det i Vestby hver gang?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når er det lokal treff? Er det i Vestby hver gang?

 

ja. Mcdonalds tirsdag i partalsukene kl 20:00. hender jo man finner på noe annet etter man har spist. Ellers blir man enige her først

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei alle

 

Da er det på tide med et nytt lokallagsmøte (som nå heter underavdelingsmøte).

 

Snakket med Bård om dette i sted og vi mente at det superbe været vi har om dagen må utnyttes til noe bedre enn å spise masseprodusert søppelmat. Derfor går vi heller for grillings, slik at vi individuelt kan varme opp masseprodusert søppelmat (dvs. pølser);).

 

Mitt forslag er at vi drar til Hulvik utenfor Son. Oppmøte blir som vanlig på parkeringsplassen til Mc Donalds i Vestby kl. 20:00. Avreise til Hulvik blir da kl. 20:15 (da begynner i alle fall jeg å få ulvesult). Alle og enhver tar med seg det man vil spise og drikke selv. Jeg skal ta med eternittplater, så vi har å sette engangsgrillene på. Da slipper vi at grillbrannen blir overdimensjonert i forhold til vårt behov:D.

 

Veibeskrivelse for de som av ulike årsaker måtte møte for seint på parkeringa til Mc Donalds:

 

- Ta av E6 ved avkjøringa til Vestby syd/Vestby kirke. Følg skiltinga mot Pepperstad skog/Vestby kirke. Kjør rett fram til dere ser ei avkjøring til høyre med skilting til Hulvik/Krokstrand. Veien dere skal kjøre inn på da heter Krokstrandveien. Når dere kjører innover denne veien vil dere til slutt komme til et T-kryss. Der skal dere til venstre mot Hulvik. Da er det bare å kjøre til veien ikke går lenger. Dermed er dere kommet fram til parkeringsplassen der nede. Så tar vi det derfra.

 

Da er det bare å løpe av gårde til nærmeste kolonial og sikre seg en av de siste pakkene med Gilde ostegrill. Hvis ikke er man "stuck" med bacongrill;).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, alle: vinke :!

 

For en gangs skyld skal jeg greie å være i forkant med påminnelsen: Det blir som vanlig lokallagsmøte på Mc Donalds i Vestby kl. 20:00 i morgen der inntak av hurtiggående mat står på agendaen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal prøve å komme jeg også...er ca ett halvt år siden sist....:o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kanskje jeg skal ta turen jeg også.. Lenge siden sist!

 

P.S Kan ta med de gulvgreiene til deg Andreas.. Husker ikke helt hva det het: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal prøve å få tatt turen jeg også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da kan det se ut som om jeg må gjøre andre ting i stedet for å fråtse i burger i kveld.. Tar turen innom hvis jeg får tid. Kos dere!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare en ørliten 2,5 time igjen nå, og det er perfekt høstvær:).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare en ørliten 2,5 time igjen nå, og det er perfekt høstvær:).

 

Glemte det nå igjen jeg, men får prøve og få tatt meg en tur neste gang

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

100år siden jeg har vært på møte også, får prøve å ta igjen litt snart

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Påminnelsen kommer tidlig denne gang, så kanskje enda flere får det med seg FØR møtet har vært denne gang;):

 

Det er lokallagsmøte på Mc Doof i Vestby tirsdag 2/10 kl. 20:00. Jeg har fått sikkert 10 ekstra eks. av Treffpunkt nr. 3, så om noen i laget ikke har fått er det bare å gi beskjed.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg syns vi skal diskutere på møtet imorgen om vi skal flytte treffet tilbake til Ski.

 

 

Litt inspirert av Oslo Lokallag kan vi jo lage en poll...:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt enig. Har i grunnen ønsket å diskutere dette og en del andre ting en stund, men siden oppmøtet har vært så labert etter omgjøringa til regioner har det i bunn og grunn vært rimelig få å diskutere med.

 

Bård, Ole Henrik og jeg flytta oss til Ski for et par treff siden og det er ikke akkurat til å stikke under en stol at det hygieniske nivået var en del hakk bedre der. For øvrig var den hyperaktive ryddemannen ikke til stede da, så det var utrolig nok en del sitteplasser å velge i mellom:D.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Drar denne opp igjen så folk får en påminnelse!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Drar denne opp igjen så folk får en påminnelse!!

 

(Ha'kke tid til møte i dag du, Mr. Køståm - du må jo hjem og pakke :P)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg melder pass.. Men ønsker å stemme på Ski som en fin plass for lokallagsmøter!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest
Denne tråden er stengt for flere svar.


VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.