Anbefalte innlegg

Det ryktes at de har fått en ny sivil BMW motorsykkel her nede nå!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ryktes at de har fått en ny sivil BMW motorsykkel her nede nå!

 

Det har gått en blå BMW sivil sykkel i Stavanger, usikker på om den er her enda.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var en kollega som mistet lappen mellom Grimstad og Lillesand for ca en måned siden. Ryktet skulle ha det til at han ble stoppet av en sivil Saab. Noen som vet noe om dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Moped stoppet mellom kr.sand og vennesla... Ved saga der. To mopeder stoppet på iveland. De ble stoppet av en svart NY passat med sota ruter og noe krom lister var svartlakkerte og muligens grillen er lakket svart ifg andre som har sett den.

Ser litt regga ut i øyekroken.

Legger til en par biler til agder politiet:

Sølvgrå mitsubitshi galant av eldre model... sent 90 talls. Sett på legevakta på sykehuset i kr.sand flere ganger med politi inni.

VW polo, grønn... Tror det er en narko spanebil.

Volvo V70 begunder rød med hundebur inni, er hundepatrulje dette, men sivil bil....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm.. kanskje de har rullert rundt bilene, for ca 2 uker siden så jeg enda en ny Passat. Og den var Sølv med CV-skilter og rosa Disney solskjermer i vinduene. Jeg fikk uheldigvis ikke hele skiltnummeret. :( men bare husk:

VW Passat Mk6 (B6 PQ46, 2005–>), Sølv, CV-skilter og rosa solskjermer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Volvo V70 begunder rød med hundebur inni, er hundepatrulje dette, men sivil bil....

 

Den mye omtalte DK-regga burgunderrøde V70en er det en veldig ålreit fyr som kjører. Hadde 140 på motorveien i 100-sona og inn i 80-sona ved Dyreparken hvor han begynte snittmåling (han står oppå lokket) som endte på 103 (da jeg slakka ned imot 100). Kom etter, stoppa meg, smilte og sa at han hadde en veldig snill måling på meg :D

 

Mener å huske at jeg så en sølvgrå PP-regga A4 B6 stå parkert ved innkjørselen på motorveien ved Birkeland-avkjørselen i høst/vinter en gang - det lukter det jo sivil av. Kan bekrefte at jeg har sett den B7en som er omtalt ovenfor her (PP68441) med blålys på.

 

Agder-politiet er forøvrig skremmende effektive..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så en svart BMW 5-serie (E60) touring på E18 like øst for Arendal i dag, med svarte vinduer og AS-skilter. Skal ikke påstå at dette var en politibil, men det spesielle var at like under skiltet, mellom tåkelysene, hang det fire små LED lamper spredt over bilens bredde. Lampene var med hvite glass ca 2,5x4 cm store, men om de blinker blått eller oransje eller hvitt eller hva aner jeg ikke. Tenkte bare jeg skulle nevne det her tilfelle noen andre ser denne bilen og kan si om det er politi eller ei. Hadde jeg bare fått med meg talla så hadde det jo vært en smal sak...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

så en sivil sort volvo av ikke nyeste modell, 850 eller noe slikt tror jeg. stod der dem pleier og stoppe biler rett ved innkjøringa til brokelandsheia.satt 2 herrer inni den og fylte ut papirer :) hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle de eldre bilene som nevnes her får meg til å lure en anelse... Brukes privatbiler fremdeles i tjeneste (mot godtgjørelse selvfølgelig)? Jeg vet at mange "måtte" bruke privatbiler før i tiden, men ikke om dette gjøres fremdeles, men det kan jo være en forklaring på enkelte av de utypiske politibilene som er nevnt i denne tråden, som f.eks. en Golf 2 på forrige side.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Les i siste Autofil-blad (det som kom med Treffpunkt tror jeg). Det har de en artikkel om sivilbiler, og politiet sa at de gjør ALT de kan for å blende inn i trafikken, de bruker alt slags biler, så lenge de er kompitabelt med (måle)utstyret de sitt. :)

Så det er godt mulig at de har Volvo 850 og VW Golf 2.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enda en grunn til å kjøre privatbiler, for å blande seg inn i trafikken? Skal vel ikke mye til å bruke private heller, både blålys og fartsmåling kan rigges via strømuttaket (siggtenneren) i bilen. Fartsmåling gjøres jo lettvint med GPS i dag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, men de må ha videobevis vell? eller gjelder det når det er kun én betjent i bilen?

En kamerat klarte å snakke fra seg en bot fordi det var bare én i bilen, og han hadde ikke kameraet aktivert..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enda en grunn til å kjøre privatbiler, for å blande seg inn i trafikken? Skal vel ikke mye til å bruke private heller, både blålys og fartsmåling kan rigges via strømuttaket (siggtenneren) i bilen. Fartsmåling gjøres jo lettvint med GPS i dag.

 

GPS er ikke pålitelig nok til å foreta en måling.

Dem kan ikke bruke privatbiler til fartsmåling pga Police Piloten må kalibreres i den bilen den brukes.

 

Ja, men de må ha videobevis vell? eller gjelder det når det er kun én betjent i bilen?

En kamerat klarte å snakke fra seg en bot fordi det var bare én i bilen, og han hadde ikke kameraet aktivert..

 

dem trenger ikke videobevis om dem er to eller flere i en bil, om dem er enmannsbetjent så må dem ha videobevis.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

PX45054, hvit Ford Connect registrert på Agder Politidistrikt. Tviler på at denne "tar deg" på motorveien, men likevel en sivil politibil. I dette tilfelle, trolig brukt av etterforskere.

 

bilde?Avis=AP&Dato=20100715&Kategori=LOK

 

I tillegg vet jeg at Agder PD bruker en mørk blå VW Transporter T5 med halvhøyt tak og grønne PP-skilt til etterforskerne. Brukes over hele Agder. På stasjonen her i Arendal har de en blå metallic Peugeot Expert av eldre årgang. Denne har grønne KZ-skilter og lufteventil på taket. Jeg vet ikke hva denne bilen brukes til, om det er hundetjeneste eller etterforskning. Som regel, når jeg har sett den på veien, så kjøres den av uniformerte tjenestemenn. Ellers så pleier den å stå parkert foran kammeret, mot Kanalplassen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjenner godt til rs4ren, er ambulansearbeider og jobber en del sammen med politiet av den grunn, men de har flere sivilbiler på den nye firefelten til grimsta.

se godt etter små strobelys ved speilene v. bremselys bak samt nede ved fagengeren framme og av og til ved sideblinkene.

 

samt sota ruter og ekstra antenne på taket/siden.

 

vet noen syntes politiet bruker alt for mye penger på denne rs4ren men den koster 60% mindre for dem enn oss hehe. vi må bare trimme mer

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor kaller du den en RS4R når det er en A4 2,0 TFSI?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vet noen syntes politiet bruker alt for mye penger på denne rs4ren men den koster 60% mindre for dem enn oss hehe. vi må bare trimme mer

 

De betaler også engangsavgift og moms dersom det var det du hinta til?

 

Før i tiden var de fritatt, da hadde de også egen service avdeling som tok seg av vedlikeholdet.

Nå må de bruke merkeverksted til det meste slik som oss.

 

Så ja det er store tall også i deres budsjett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja vet om det med merkeverksted har og innsikt i alt som blir gjort på t5 ambulansen våres men det med engangsavgift og moms er heller ukjent for meg men uansett om de betaler dobbel pris kommer pengene fra samme sluket sentralt til syvende og sist.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne ser ut som en politibil, trolig fra Kristiansand? Har aldri sett den i Arendal, ingen sivile Passater her borte (enda). Jeg greier ikke tyde skiltet, annet enn PP-bokstaver...

 

bilde?Avis=AP&Dato=20101101&Kategori=LOK

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja den er i flittig bruk her,sammen med en sort en,denne liker også å stå mye i bunnen av varoddbrua

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp!

PP 79457

 

Jeg har sett at de har begynt å ha kontroll ved varoddbrua østover. De stod på den "rasteplassen"/lommen (ved den lille fjellknausen) akkurat i begynnelsen av gamlebrua! Har sett de der kun én gang.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jøss, det har jeg aldri vært borti nei..

Men derimot hadde de en gang kontroll i enden av den nye brua rett rundt svingen ved avkjørselen som er der. Da var det skilt om innsnevring 700m fremme og jeg gassa jo på skikkelig for å komme forbi alt rælet som den idioten jeg er, la meg inn og så da 10-15 politifolk rundt svingen med laser og masse Passater : eek : De hadde vel ikke fått rigga ferdig for jeg slapp utrolig nok unna dette med skrekken.. Noen som har vært ute for det samme der eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hørt om at de har hatt storkontroll med innsnevret kjørefelt på det stedet ja. Det har blitt gjort ved Lillesand også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har sett den svarte A4en i det siste? Kan ikke huske å ha sett den i 2011, men den er fremdeles registrert på utrykningspolitiet, i Larvik. Kan de ha byttet rundt på bilene? Noen som vet hva som nå brukes til å patruljere E18 i aust?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har sett den svarte A4en i det siste? Kan ikke huske å ha sett den i 2011, men den er fremdeles registrert på utrykningspolitiet, i Larvik. Kan de ha byttet rundt på bilene? Noen som vet hva som nå brukes til å patruljere E18 i aust?

 

Sett'an jeg. Heldigvis...... Ca en uke siden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.