Anbefalte innlegg

Ok, så da er den rundt i distriktet enda. Pleide å se den jevnlig, hver uke omtrent, men som sagt, siden nyttår tror jeg ikke jeg har sett den en eneste gang. Er vel bare tilfeldigheter da...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De har en Sort A4 (B7) 2.0TQ i Telemark også. Brukes iallefall i Telemark, Vestfold og kanskje Agder?

 

Sota ruter, noen gromme eksoshaler ut bak, og kjører ofte med park + grøftelys.. NF 25094.

Er noen som spekulerer i om det er hentet litt mer ut enn de 200 hk som er i den org. Lyden som motoren i bilen gir, samt hvor sprek den er.. tilsier jo at det kanskje står no mer kvasst under panseret på den.

 

De hadde også en Blålilla Volvo S60 R her også.. DK 74805, og tvilling DK 74806. Begge er vel i bruk av UP tror jeg. Men det er mulig de har gått av med pensjon. Har ikke sett dem på lenge. Men DK 74805 gikk i nedre Telemark/vestfold, mens DK 74806 gikk i Øvre Telemark.

 

Vet de har en koksgrå Volvo V70 også. DK registert. Står ofte på gamle bomstasjonen på Lanner, eller ved Hallevannet. (mellom Porsgrunn og Larvik).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Agder og Telemark er forskjellige politidistrikt, og de patruljerer ikke hos hverandre. I gamle dager, når det var bomstasjon på Østerholtheia, sto Telemark UP ofte og hadde kontroll ved fylkesgrensen (500 meter fra bomstasjonen), for det var utrolig mange sjåfører som skulle ta igjen den tiden de tapte på å stoppe for å betale. SÅ, når det kommer i 100 i 80en, sto Telemark's finest for å "ta" dem :evil:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Agder og Telemark er forskjellige politidistrikt, og de patruljerer ikke hos hverandre. I gamle dager, når det var bomstasjon på Østerholtheia, sto Telemark UP ofte og hadde kontroll ved fylkesgrensen (500 meter fra bomstasjonen), for det var utrolig mange sjåfører som skulle ta igjen den tiden de tapte på å stoppe for å betale. SÅ, når det kommer i 100 i 80en, sto Telemark's finest for å "ta" dem :evil:

 

Det er så, men jeg vet at jeg har sett Telemarks sine UP biler stå og jobbe litt i Vestfold bl.a, så noe samarbeid har dem. Og UP-bilene bytter også område, så de ikke skal bli så lett gjenkjent har jeg hørt også. F.eks at du en uke kan finne telemarks sine biler i Oslo.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig det er anderledes i UP, men vanlig politi holder seg til sitt distrikt. Har f.eks. hørt på politiradioen at Telemark "ber om lov" til å fortsette biljakt inn i Agder

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig det er anderledes i UP, men vanlig politi holder seg til sitt distrikt. Har f.eks. hørt på politiradioen at Telemark "ber om lov" til å fortsette biljakt inn i Agder

 

Okai, skal ikke si det sikkert jeg heller.. Men har sett UP stå ved hallevannet, det er jo i Vestfold, men det hender at de følger biler inn i Telemark Fylke.

 

Men som sagt.. skal ikke si noe sikkert :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg så en svart B7 i byen for ca. en uke siden.. Helt sikkert den dere snakker om! Den hadde strober ved siden av tåkelysa.. Dette var det første jeg la merke til når jeg så den, så du ser lett at det er en sivilbil :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå fått vite at denne omtalte A4'en (som jeg også har hilst på;)) skal være byttet ut mot en ny svart BMW 3 serie stasjonsvogn. Så se opp folkens!

Førerene skal ikke ha vært spesielt fornøyde med å måtte bytte til 2 hjulstrekt BMW:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Thanks!

Er dette da en E91? Altså "nyeste" typen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg så en svart Subaru Legacy stv, ca 2-3 år gammel, med diodelamper nede i fangeren, samme typen som er montert på politi- og ambulansebiler. Jeg fikk dessverre ikke lest skiltet på den, så jeg kan ikke bekrefte at den tilhører politiet, men som sagt, lampene var av den typen Simarud monterer, og de sto typisk nok nede ved tåkelysene. Jeg så denne på E18 utenfor Arendal sist torsdag.

 

Skal holde utkikk etter BMWen også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser de har fått en helt spjut ny VW passatan med LED lykter og DIV mye utstyr. men det er ikke sivil da. men de kan ikke bruke pengene på å få vekk de polski bandene som raver rundt i agder og stjeler, men å ta noen for å kjøre forsvarlig over fartsgrensa, får enn jo nesten høyere straff for enn å voldta noen!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Thanks!

Er dette da en E91? Altså "nyeste" typen?

 

stemmer :) PD37685 ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jøss, det har jeg aldri vært borti nei..

....Noen som har vært ute for det samme der eller?

 

En kompis som blei tatt i 113 der :P

 

stemmer :) PD37685 ;)

Takker :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har oppdatert listen over sivilbilene.. Har fylt inn noen som ikke var skrevet tidligere.. Blandt annet en VW Caravelle 2.8 VR6 sist sett idag på Gumpens Auto Vest..

  • Audi A4 2.0 TFSI, Svart, PP68441
  • BMW 325d, Svart, PD37685
  • BMW 5-serie, Svart, AS-skilt
  • Ford Mondeo 2.0, Svart, PP41540,
  • Ford S-Max, Sølv, ukjent skiltnr.
  • Mitsubishi Galant, Sølv, Ukjent regnr, sent 90 mod
  • Nissan Primera 2.0, Grønn, PP36990.
  • Volvo S60 R 2.5T, Blå, DK74805
  • Volvo S60 R 2.5T, Grå, DK74806
  • Volvo V70 2.4 D5, Rød, DK93673
  • VW Caravelle, Grønn, ukjent skiltnr.
  • VW Caravelle 2.8 VR6, Svart, DJ55703
  • VW Golf 2, Hvit, Ukjent skiltnr.
  • VW Passat 2.0 TDI, Sølv, PP79457
  • VW Passat 2.0 TDI, Sølv, PP85921
  • VW Passat 3.2 FSI, Svart, LJ34114
  • VW Passat, Sølv, CV-skilt
  • VW Polo, Grønn, Ukjent regnr, Spanebil?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg så PP79457 i morges, sto alene og hadde en liten kontroll på E18 øst for Arendal. Så også en sølv Mondeo MK2 sedan i byen i går kveld, en 2000-modell med PC91085. Som så mange av de andre på listen over, så er dette nok ingen sivil patrulje/UP bil, men sannsynligvis en tjenestebil for alle andre jobber utenfor huset (etterforskning, tinghuset, budbil, reserve, spaning etc etc)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har oppdatert listen over sivilbilene.. Har fylt inn noen som ikke var skrevet tidligere.. Blandt annet en VW Caravelle 2.8 VR6 sist sett idag på Gumpens Auto Vest..

  • Audi A4 2.0 TFSI, Svart, PP68441
  • BMW 325d, Svart, PD37685
  • BMW 5-serie, Svart, AS-skilt
  • Ford Mondeo 2.0, Svart, PP41540,
  • Ford S-Max, Sølv, ukjent skiltnr.
  • Mitsubishi Galant, Sølv, Ukjent regnr, sent 90 mod
  • Nissan Primera 2.0, Grønn, PP36990.
  • Volvo S60 R 2.5T, Blå, DK74805
  • Volvo S60 R 2.5T, Grå, DK74806
  • Volvo V70 2.4 D5, Rød, DK93673
  • VW Caravelle, Grønn, ukjent skiltnr.
  • VW Caravelle 2.8 VR6, Svart, DJ55703
  • VW Golf 2, Hvit, Ukjent skiltnr.
  • VW Passat 2.0 TDI, Sølv, PP79457
  • VW Passat 2.0 TDI, Sølv, PP85921
  • VW Passat 3.2 FSI, Svart, LJ34114
  • VW Passat, Sølv, CV-skilt
  • VW Polo, Grønn, Ukjent regnr, Spanebil?

 

Øverste A4, PP68441 kan du fjerne fra lista, den er faset ut, mot den nye 3-serien.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så den nye BMW sivilen i ettermiddag, hadde stoppet en annen BMW utenfor Lillesand. Det er altså en E90 Touring, svart med svarte ruter.

 

Og her har vi også den sivile motorsykkelen, som Agderposten har vært så snill å gi oss regnr. på (PU 6113). Dette er altså en BMW K1200 GT, svart, 2008-modell, og er særdeles aktiv nå som sesongen har startet igjen.

 

http://www.agderposten.no/article/20120318/LOKAL8/120319798/1001/ABONNEMENT

 

bilde?Avis=AP&Dato=20120318&Kategori=LOK

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så den nye BMW sivilen i ettermiddag, hadde stoppet en annen BMW utenfor Lillesand.

 

Var ikke meg du så altså? :P Ble stoppa av e90'n forrige lørdag på utsiden av Lillesand. Luringen som kjører den bilen har ikke mye snøring på biler ihvertfall. Han presterte å si at grunnen til at han hadde kjørt sivil bil i 30år er at han liker biler. At de beste sivilbilene han har kjørt er Saab og at den siste A4 B7'n han har kjørt i 4år var bedre å kjøre enn Bmw'n. Og i samme setning når han fyller ut boten min så spør han hvordan bil jeg har, om det er en Saab!: mad : Min bil er en Audi A4 B6 sedan med B7 RS4 singleframe grill og div styling og fjerna emblemer bak.

 

Når du har tilbringt 8 timer om dagen, 230 dager i året i 4år i en B7 som har helt likt interiør som en B6 så trengs det tydeligvis tykke cola bunner: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ehh, jeg ser da forskjell på en E60 Touring og en B6/B7hybrid Audi...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er antageligvis PP68441 til salgs. Ingen tvil om at denne bilen har vært en UP-bil ihvertfall, utifra alle hullene i interiøret å dømme.

 

http://www.finn.no/finn/car/used/viewimage?finnkode=34014210

 

Om du leser helt i bunn av annonseteksten står det følgende:

 

"S-line,f1 gearing,defa,registrert som utrykningskjøretøy må vises før reg, eu før reg, selges for utrykningspolitiet"

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er antageligvis PP68441 til salgs. Ingen tvil om at denne bilen har vært en UP-bil ihvertfall, utifra alle hullene i interiøret å dømme.

 

http://www.finn.no/finn/car/used/viewimage?finnkode=34014210

 

Står i annonsen også:

 

S-line,f1 gearing,defa,registrert som utrykningskjøretøy må vises før reg, eu før reg, selges for utrykningspolitiet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kikket ikke helt nederst på annonsen, det var så mye svada der...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det spørs om det er Agders UP-bil som står til auksjon nå da. PP68441 er nemlig registrert på en kar i Kvinesdal...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.