Anbefalte innlegg

Ettersom jeg har skjønt, så er det jo sånn at reglene EU har for fartsdumper er vesentlig mer behagelig en en del av fartsdumpene i vårt kjære land, hvor noen av de er over 15cm høye og under 70cm brede/lange.

 

Det er de 4 kantede klossene det refereres til. Vi har noen slike sinnsyke her i KSU

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva er ksu?

 

 

Kristiansund....?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blitt noe positiv fremgang her, eller er det fremdeles bare sorgen og tullete regler?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blitt noe positiv fremgang her, eller er det fremdeles bare sorgen og tullete regler?

 

haha, er nok fremdeles bare sorgen!

 

I morgen skal bilen min på verksted, da blir det etter all sannsynlighet montert orginale fjærer.. : mad :

Men skal ihvertfall senke den senere : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blitt noe positiv fremgang her, eller er det fremdeles bare sorgen og tullete regler?

 

Jeg venter på svar fra Vegdirektoratet. Purrer de i morgen. De har ikke hastverk...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vel fremdeles ikke blitt noe positiv fremgang, siden det ikke har blitt skrevet noe her på noen dager?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har lest denne teksten litt grundigere og det er godt mulig vi har med en begrepsforvirring å gjøre her. Slik jeg tolker det (var vel noen andre som også tolket det slik også) så skal denne forhøyningen det snakkes om være 80 cm lang. Det tolker jeg til å være i bilens lengderetning og ikke i bredden som jeg ser enkelte tilsyn tydeligvis praktiserer. Med andre ord kan jeg ikke helt se at diverse BT bare kan lage seg en "planke" som er 11 cm høy og 80 cm bred og deretter nekte for at biler som ikke kommer over denne ikke kan godkjennes. Så lenge det står 80 cm lang mener jeg bestemt at BT må utstyre seg med en innretning ala en fartsdump som er 11 cm høy på det høyeste og er 80 cm i lengderetning (kjøreretning). I tillegg må denne innretningen følgelig være bred nok til at "vanlige" biler kommer over med hjula oppå innretningen. Så er selvfølgelig spørsmålet om bilen tar nedi på midten når man kjører over. Men dette er jo bare min tolkning så det skal bli spennende å se hva den korrekte tolkningen egentlig er.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er helt enig. Jeg kan dog se hvorfor enkelte BT tolker det som en 80cm lang planke man skal kunne kjøre over uten å ta nedi noe sted, pga ordleggingen er rimelig håpløs,

 

Jeg vurderer dog å prøve å finne tid til å stikke innom vegdirektoratet selv og spørre de spesifikt om hvordan den hindringen de snakker om skal se ut, og hvis de fremdeles insisterer på at det skal være noe som kan testes ved å lage en 11cm høy planke som man må kjøre over, så må jeg bare prøve å ta kontakt med TÜV for å få bekreftelse på hvordan DE utfører testene sine. En eller annen plass må man klare å få tak i informasjon som tilsier at dagens regler er håpløst tullete og må tolkes bedre/endres.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, ettersom jeg skjønner så skjønner ikke BT heller noe, nå har de diskutert i 3 dager om senkinga på min bil, så nå er det 50/50 for at den blir godkjent.. Venter på svar..: bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare spør de rett ut hva slags form TÜV har på den hindringen de henviser til. S2en min skal visstnok ha 107 eller 108mm klaring originalt, og hvis det skal være sånn at TÜV har en 110mm høy dings som skal føres rundt under bilen uten å ta i, så må det være helt nye regler som invaliderer ca alt de har TÜV-godkjent de siste par årene, og det har jeg vanskelig for å gå med på.

 

Nei, jeg tror nok at TÛV har en reell fartsdump som det testes på, og hvis det er tilfelle, så er det egentlig bare å fortelle BT hvor landet ligger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, ettersom jeg skjønner så skjønner ikke BT heller noe, nå har de diskutert i 3 dager om senkinga på min bil, så nå er det 50/50 for at den blir godkjent.. Venter på svar..: bh :

 

For å si det slik: Hva er det ditt BT skjønner/ikke skjønner?

Hvilket BT er det snakk om?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å si det slik: Hva er det ditt BT skjønner/ikke skjønner?

Hvilket BT er det snakk om?

 

Biltilsynet Vadsø har visstnok problemer med å finne ut hvordan de skal behandle saken, og hvilken regler som gjelder...

Ettersom jeg hørte er det visst uenighet innenfor ansatte i Bt lokalt om hvordan man skal håndheve regelverket og direktiver..

Tidligere når faren min har ombygd biler, har han bevisst valgt hvem oppå Bt han skulle snakke med, fordi det er individuelt fra person til person hvorvidt ting blir godkjent.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Biltilsynet Vadsø har visstnok problemer med å finne ut hvordan de skal behandle saken, og hvilken regler som gjelder...

Ettersom jeg hørte er det visst uenighet innenfor ansatte i Bt lokalt om hvordan man skal håndheve regelverket og direktiver..

Tidligere når faren min har ombygd biler, har han bevisst valgt hvem oppå Bt han skulle snakke med, fordi det er individuelt fra person til person hvorvidt ting blir godkjent.

 

Joda, men man kan ikke velge hvem man vil vise bilen til.... Hadde det bare vært så vel...

 

Går vel hvis man kjenner noen som gjobber på det enkelte BT

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

René: du har ikke hørt noe mer fra vegdirektoratet?

 

Hvor var det du var og snakket med vegdirektoratet?

 

Jeg vurderer og bli del av masekoret på vegdirektoratet, og jeg har nettopp sendt en mail til TÜV for å se om de kan dokumentere hvordan det er de tester senkesett osv. Jeg har ikke så store forhåpninger på at jeg faktisk får svar, men det er verd et forsøk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

eg godkjente senking på min bil her om dagen. Kjørte inn over grava. kontolør gjekk under bilen.... så sa han. Ja denne ser bra ut denne.... ikkje så lav. Sjekket ikkje nr på fjørere eller noe... Kontrollen var over på 2 min. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

eg godkjente senking på min bil her om dagen. Kjørte inn over grava. kontolør gjekk under bilen.... så sa han. Ja denne ser bra ut denne.... ikkje så lav. Sjekket ikkje nr på fjørere eller noe... Kontrollen var over på 2 min. :)

 

 

He he... Sånn skal det være!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

René: du har ikke hørt noe mer fra vegdirektoratet?

 

Hvor var det du var og snakket med vegdirektoratet?

 

Jeg vurderer og bli del av masekoret på vegdirektoratet, og jeg har nettopp sendt en mail til TÜV for å se om de kan dokumentere hvordan det er de tester senkesett osv. Jeg har ikke så store forhåpninger på at jeg faktisk får svar, men det er verd et forsøk.

 

Jeg har fått navnet på en dame som sitter i den berømmelige avdelingen for ombygde og oppbygde biler osv. Avd hvor dette berømmelige direktivet er kommet fra. Hun har vært på reise frem til i dag. Jeg selv har sittet i møter det meste av dagen i dag, så jeg håper vedkommende har tid i morgen, Hun vet jeg har ringt ørten ganger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da håper jeg at hun faktisk svarer i morgen da. Hadde også vært kjekt hvis TÜV hadde gjort det jeg håpte de skal gjøre, dvs gi meg bilder eller bra beskrivelse av hvordan testene dems faktisk ser ut når de går god for et senkesett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvorfor skal de plutselig bli så nazi på senking nå?

jeg er positiv til att vi må godkjenne senkesett så vi slipper fjørkappa volvo 240 tendenser, men det må da være grenser?

 

skal ikke være lett å ha bil som interesse her i landet

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

eg godkjente senking på min bil her om dagen. Kjørte inn over grava. kontolør gjekk under bilen.... så sa han. Ja denne ser bra ut denne.... ikkje så lav. Sjekket ikkje nr på fjørere eller noe... Kontrollen var over på 2 min. :)

 

Samme oppfatning av førde jeg også, godkjente en lysbøyle/kufanger som Bergen ikkje ville godta, kontrollen tok 2 min alt ok, betalte mens han skrev ut vognkortet, så jeg kommer nordover med 3er golfen for å godkjenne coilovers nå i nærmeste fremtid.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

godkjente bilen min i går.. Gikk fint det selv om det var på håret når jeg var oppe på klossene og i full sving.. Egentlig skal de ha handa mellom hjulbuen og dekket i full sving, men det gikk ikke... Men han sa det var greit selv om det var noen mm med klaring.... Det var med 8x18 vinterfelger.. under bilen var det 9cm fra kanalen og ned.. Men det brydde han seg ikke om :)

 

Så nå har jeg godkjent senk og felger.. Slapp TUV papirer på felgene/dekkene selv om Et var 40 og min et er 42 i følge vognkortet..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har godkjent hos stavanger trafikkstasjon på nyåret? Skal dit med min den 21.02

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da håper jeg at hun faktisk svarer i morgen da. Hadde også vært kjekt hvis TÜV hadde gjort det jeg håpte de skal gjøre, dvs gi meg bilder eller bra beskrivelse av hvordan testene dems faktisk ser ut når de går god for et senkesett.

 

Men var det mulig å få svar?? Neeeeida.

 

Vegdirektoratet:

- UNNI EIKELAND EIK, tlf 22073026. Kjør på!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men var det mulig å få svar?? Neeeeida.

 

Ville ikke gi et svar, eller var hun vekk fra kontoret?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.