#101 Skrevet Februar 12, 2008 Ville ikke gi et svar, eller var hun vekk fra kontoret? Ikke på kontoret. Må prøve nok en gang! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#102 Skrevet Februar 12, 2008 Bahhhh. Jaja, da er det bare å prøve igjen og igjen. Jeg skal ha HR-settet mitt godkjent if it's the last thing I do! VTTTF, dial! (VACN telefon terror task force ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#103 Skrevet Februar 12, 2008 Bahhhh. Jaja, da er det bare å prøve igjen og igjen. Jeg skal ha HR-settet mitt godkjent if it's the last thing I do! VTTTF, dial! (VACN telefon terror task force ) Bestill time på Mysen. Har en god følelse der altså..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#104 Skrevet Februar 13, 2008 argh. tyskere kan være noen skikkelige punghuer av og til. Sendte mail til de på engelsk, som de tydeligvis har lest og forstått (eller de har måttet bruke google de og ), og så svarer de på tysk. DET ER JO LOGISK! Anyhow, det han kom med var som følger: "Die deutsche Straßenverkehrszulassungsverordnung (StVZO) kennt keine gesetzlich vorgeschriebenen Mindesthöhen. Es gibt nur Empfehlungen der Fachgremien welche eine Mindesthöhe von 8 cm empfehlen. Die Zulassungsbedingungen sind national geregelt." For de av oss som er late eller tysk-challenged, oversatt av google: "The German road Admission Regulation (StVZO) knows no Legally prescribed minimum altitudes. There are only recommendations Trade bodies which have a minimum height of 8 cm recommend. The Admission requirements are regulated nationally." Nå skal det nevnes at det ikke er noe svar på spørsmålet mitt om hvordan det ble testet, og egentlig så var det et lite hjelpsomt svar, bortsett fra at de visstnok opererer med 8cm som anbefalt minimum på ett eller annet punkt eller måte. mao ikke akkurat overhjelpsomt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#105 Skrevet Februar 13, 2008 argh. tyskere kan være noen skikkelige punghuer av og til. Sendte mail til de på engelsk, som de tydeligvis har lest og forstått (eller de har måttet bruke google de og ), og så svarer de på tysk. DET ER JO LOGISK! Anyhow, det han kom med var som følger: "Die deutsche Straßenverkehrszulassungsverordnung (StVZO) kennt keine gesetzlich vorgeschriebenen Mindesthöhen. Es gibt nur Empfehlungen der Fachgremien welche eine Mindesthöhe von 8 cm empfehlen. Die Zulassungsbedingungen sind national geregelt." For de av oss som er late eller tysk-challenged, oversatt av google: "The German road Admission Regulation (StVZO) knows no Legally prescribed minimum altitudes. There are only recommendations Trade bodies which have a minimum height of 8 cm recommend. The Admission requirements are regulated nationally." Nå skal det nevnes at det ikke er noe svar på spørsmålet mitt om hvordan det ble testet, og egentlig så var det et lite hjelpsomt svar, bortsett fra at de visstnok opererer med 8cm som anbefalt minimum på ett eller annet punkt eller måte. mao ikke akkurat overhjelpsomt. Etter det jeg skjønte, så tester de de ikke siden de mener at det ikke er noen minimumshøyde men en anbefalling på 8cm? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#106 Skrevet Februar 13, 2008 Fikk brev fra importøren (møller) og volkswagen i går, dette skal framvises BT og deretter godkjennes bilen uten mukk, altså om den skulle vært slik orginalt.... Takk til vw i vadsø! :glad: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#107 Skrevet Februar 14, 2008 Fikk brev fra importøren (møller) og volkswagen i går, dette skal framvises BT og deretter godkjennes bilen uten mukk, altså om den skulle vært slik orginalt.... Takk til vw i vadsø! :glad: Høres rart ut... Har en bror som sitter på Typegodkjenning hos Møller på Frysja, og han sier de ikke har noe sånt de kan sende ut. Det eneste de godtar er det som er typegodkjent fra fabrikken. ¨ Hva står det eksakt i dette brevet du har fått? Hvem har du fått det fra? Er det fra forhandler? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#108 Skrevet Februar 14, 2008 Høres rart ut... Har en bror som sitter på Typegodkjenning hos Møller på Frysja, og han sier de ikke har noe sånt de kan sende ut.Det eneste de godtar er det som er typegodkjent fra fabrikken. ¨ Hva står det eksakt i dette brevet du har fått? Hvem har du fått det fra? Er det fra forhandler? Ja, fått fra forhandler, siden dette er orginalt senkesett fra volkswagen som er ettermontert hos vw, så har de fått tak i ny godkjenning fra importøren hvor det står at senkefjærene hører til bilen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#109 Skrevet Februar 14, 2008 Ja, fått fra forhandler, siden dette er orginalt senkesett fra volkswagen som er ettermontert hos vw, så har de fått tak i ny godkjenning fra importøren hvor det står at senkefjærene hører til bilen.. Ja da er det jo greit? Tenkte kanskje du hadde ordnet deg et fra en av mange andre produsenter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#110 Skrevet Februar 14, 2008 Ja da er det jo greit?Tenkte kanskje du hadde ordnet deg et fra en av mange andre produsenter. Nei, men så har jo BT enda siste ordet i saken.. Har fått time den 18.02 For se om de slår seg vrang 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#111 Skrevet Februar 14, 2008 Du får ha lykke til, men jeg ville nok ha vert pessimistisk i utgangspunktet. Er utrolig hva de gutta på Vadsø trafikkstasjon kan få til når de setter vrangsiden til. Spørs om bilen klarer "klossetesten" de har der oppe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#112 Skrevet Februar 14, 2008 Du får ha lykke til, men jeg ville nok ha vert pessimistisk i utgangspunktet.Er utrolig hva de gutta på Vadsø trafikkstasjon kan få til når de setter vrangsiden til. Spørs om bilen klarer "klossetesten" de har der oppe. dem er litt "hitler" ja, og han som styrer med klossen er en "klossmajor".. nei nok med dårlig humor.. "Time will show" håper på det beste.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#113 Skrevet Februar 15, 2008 Mitt første innlegg i tråden men Har planer om å godkjenne en Touran med senk og 19" Ringte biltilsynet "nå" Spm: Dekk/felgdimensjon da jeg ikke visste dette fra før Det står kun en dimensjon i vognkortet: 195/65 R15 6J ET 47 Har hørt at man kun kan gå opp 2", men fikk til svar at så lenge man er innenfor 5%en i rulleomkrets og ikke overstiger 7,5mm i inpress så trenger ikke dette å godkjennes! Da blir det 19" på meg (Men det måtte nevnes at det var de som registrerte bilen (Møller, Opsahl what ever, som hadde mye skyld i dette. Da de fint kunne skrevet flere dimensjoner i vognkortet:eks std 225/45 17 som de selger!!) Senk: Der fikk jeg nesten ikke komme til ordet engang, virket som noen hadde spurt før meg = Så lenge du følger TUV standardene, målene, forklaringene og anbefalingene. Så er det godt nok Punktum! Jeg prøvde å gnage litt rundt det, men sålenge TUV..bla bla bla Så ble dette godkjent! Da blir det senk også :D:D 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#114 Skrevet Februar 15, 2008 Beklager alle smiletegnene Har jo ikke fått min godkjent enda (ikke montert/kjøpt heller) siden jeg var så redd det ikek ville gå Men skal si ifra hvordan det evt går, når godkjenningen står for tur 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#115 Skrevet Februar 15, 2008 Mitt første innlegg i tråden men Har planer om å godkjenne en Touran med senk og 19" Ringte biltilsynet "nå" Senk: Der fikk jeg nesten ikke komme til ordet engang, virket som noen hadde spurt før meg = Så lenge du følger TUV standardene, målene, forklaringene og anbefalingene. Så er det godt nok Punktum! Jeg prøvde å gnage litt rundt det, men sålenge TUV..bla bla bla Så ble dette godkjent! Da blir det senk også :D:D Hvilket biltilsyn var dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#116 Skrevet Februar 15, 2008 Region sør kalte han det vel.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#117 Skrevet Februar 15, 2008 men enkelte biltilsyn kan vel ikke seriøst drive helt vidt forskjellig.. Så dette må da gjelde andre steder også!! Hvis han ikke bare vil ha meg inn, men ikke godkjenne det.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#118 Skrevet Februar 15, 2008 Region sør inkluderer vel 13 trafikkstasjoner om jeg ikke husker helt feil, vedkommende på telefon kaller seg det fordi han tar imot henvendelser som gjelder hele regionen. Bare fordi at du har fått beskjed om at TUV holder, kan du ikke regne med at dette gjelder på kontroll. Ikke vil du komme noe lenger med "han på telefonen sa noe annet", under selve kontrollen heller. Mest trolig har du snakket med en person som ikke jobber hovedsaklig med tekniske oppgaver, og som kanskje ikke har fått med seg regelendringene. Men det erjo lov å håpe og tro. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#119 Skrevet Februar 15, 2008 jeg ble hvert fall satt over på teknisk kjøretøy ett eller annet... Men er som jeg ombestemte meg og sa, ingenting er sikkert før den er godkjent 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#120 Skrevet Februar 15, 2008 Så lenge du har TÜV-dokumentasjon, målebrev fra 4-hjulskontroll, lysjustering (hvis nødvendig) og evt justering av lasteventil i orden, samt at du dropper å justere det justerbare helt i bunn før du reiser til kontroll, skal det jo ganske mye til at du IKKE får godkjent da... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#121 Skrevet Februar 15, 2008 Så lenge du har TÜV-dokumentasjon, målebrev fra 4-hjulskontroll, lysjustering (hvis nødvendig) og evt justering av lasteventil i orden, samt at du dropper å justere det justerbare helt i bunn før du reiser til kontroll, skal det jo ganske mye til at du IKKE får godkjent da... nåda, holder at de har stått opp på feil side av senga og tatt på seg piggtrådunderbuksa.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#122 Skrevet Februar 16, 2008 Så lenge du har TÜV-dokumentasjon, målebrev fra 4-hjulskontroll, lysjustering (hvis nødvendig) og evt justering av lasteventil i orden, samt at du dropper å justere det justerbare helt i bunn før du reiser til kontroll, skal det jo ganske mye til at du IKKE får godkjent da... Det er jo nettopp det det ikke er på diverse BT rundt om. Enkelt. De ny senkereglene og BT som styrer med denne klossen på 110mm..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#123 Skrevet Februar 16, 2008 men det er KUN en formalitet fikk jeg beskjed om.. Min er 9 cm på det laveste (ved kanalen mot fronthjulet) Og min ble godkjent med 18" vinterfelger nå på mandag.. Så jeg ser ikke helt problemet da.. Den var oppe på klosser så demperen ble bånna forran og bak(motsatt hjul) for å sjekke om det subba, noe det ikke gjorde.. Så da var det godkjent.. Er ikke SÅÅ stress som noen skal ha det til.. Jeg hadde TÜV papirer på tysk, men han sjekket bare nr på fjærene og brydde seg ikke om at den var senka 50mm.. Og skien er kjent for å være strenge! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#124 Skrevet Februar 17, 2008 men det er KUN en formalitet fikk jeg beskjed om.. Min er 9 cm på det laveste (ved kanalen mot fronthjulet) Og min ble godkjent med 18" vinterfelger nå på mandag.. Så jeg ser ikke helt problemet da..Den var oppe på klosser så demperen ble bånna forran og bak(motsatt hjul) for å sjekke om det subba, noe det ikke gjorde.. Så da var det godkjent.. Er ikke SÅÅ stress som noen skal ha det til.. Jeg hadde TÜV papirer på tysk, men han sjekket bare nr på fjærene og brydde seg ikke om at den var senka 50mm.. Og skien er kjent for å være strenge! Ja hadde det bare vært en formalitet.... Mulig det er greit der du bor, men det er ikke like enkelt alle steder! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#125 Skrevet Februar 18, 2008 Nå skal bilen inn kl 13 i dag, får håpe på det beste.. Hvis den ikke blir godkjent, tvinger jeg T. til å ta bilen tilbake.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...