Anbefalte innlegg

Ville ikke gi et svar, eller var hun vekk fra kontoret?

Ikke på kontoret. Må prøve nok en gang!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bahhhh. Jaja, da er det bare å prøve igjen og igjen. Jeg skal ha HR-settet mitt godkjent if it's the last thing I do!

VTTTF, dial!

(VACN telefon terror task force :P)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bahhhh. Jaja, da er det bare å prøve igjen og igjen. Jeg skal ha HR-settet mitt godkjent if it's the last thing I do!

VTTTF, dial!

(VACN telefon terror task force :P)

Bestill time på Mysen. Har en god følelse der altså.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

argh. tyskere kan være noen skikkelige punghuer av og til. Sendte mail til de på engelsk, som de tydeligvis har lest og forstått (eller de har måttet bruke google de og : haha :), og så svarer de på tysk. DET ER JO LOGISK! : bråk :

Anyhow, det han kom med var som følger:

"Die deutsche Straßenverkehrszulassungsverordnung (StVZO) kennt keine

gesetzlich vorgeschriebenen Mindesthöhen. Es gibt nur Empfehlungen der

Fachgremien welche eine Mindesthöhe von 8 cm empfehlen. Die

Zulassungsbedingungen sind national geregelt."

For de av oss som er late eller tysk-challenged, oversatt av google:

"The German road Admission Regulation (StVZO) knows no

Legally prescribed minimum altitudes. There are only recommendations

Trade bodies which have a minimum height of 8 cm recommend. The

Admission requirements are regulated nationally."

Nå skal det nevnes at det ikke er noe svar på spørsmålet mitt om hvordan det ble testet, og egentlig så var det et lite hjelpsomt svar, bortsett fra at de visstnok opererer med 8cm som anbefalt minimum på ett eller annet punkt eller måte. mao ikke akkurat overhjelpsomt. : dum :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

argh. tyskere kan være noen skikkelige punghuer av og til. Sendte mail til de på engelsk, som de tydeligvis har lest og forstått (eller de har måttet bruke google de og : haha :), og så svarer de på tysk. DET ER JO LOGISK! : bråk :

Anyhow, det han kom med var som følger:

"Die deutsche Straßenverkehrszulassungsverordnung (StVZO) kennt keine

gesetzlich vorgeschriebenen Mindesthöhen. Es gibt nur Empfehlungen der

Fachgremien welche eine Mindesthöhe von 8 cm empfehlen. Die

Zulassungsbedingungen sind national geregelt."

For de av oss som er late eller tysk-challenged, oversatt av google:

"The German road Admission Regulation (StVZO) knows no

Legally prescribed minimum altitudes. There are only recommendations

Trade bodies which have a minimum height of 8 cm recommend. The

Admission requirements are regulated nationally."

Nå skal det nevnes at det ikke er noe svar på spørsmålet mitt om hvordan det ble testet, og egentlig så var det et lite hjelpsomt svar, bortsett fra at de visstnok opererer med 8cm som anbefalt minimum på ett eller annet punkt eller måte. mao ikke akkurat overhjelpsomt. : dum :

Etter det jeg skjønte, så tester de de ikke siden de mener at det ikke er noen minimumshøyde men en anbefalling på 8cm?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk brev fra importøren (møller) og volkswagen i går, dette skal framvises BT og deretter godkjennes bilen uten mukk, altså om den skulle vært slik orginalt....

Takk til vw i vadsø!

:glad::glad:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk brev fra importøren (møller) og volkswagen i går, dette skal framvises BT og deretter godkjennes bilen uten mukk, altså om den skulle vært slik orginalt....

Takk til vw i vadsø!

:glad::glad:

Høres rart ut... Har en bror som sitter på Typegodkjenning hos Møller på Frysja, og han sier de ikke har noe sånt de kan sende ut.

Det eneste de godtar er det som er typegodkjent fra fabrikken. ¨

Hva står det eksakt i dette brevet du har fått? Hvem har du fått det fra? Er det fra forhandler?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres rart ut... Har en bror som sitter på Typegodkjenning hos Møller på Frysja, og han sier de ikke har noe sånt de kan sende ut.

Det eneste de godtar er det som er typegodkjent fra fabrikken. ¨

Hva står det eksakt i dette brevet du har fått? Hvem har du fått det fra? Er det fra forhandler?

Ja, fått fra forhandler, siden dette er orginalt senkesett fra volkswagen som er ettermontert hos vw, så har de fått tak i ny godkjenning fra importøren hvor det står at senkefjærene hører til bilen..

:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, fått fra forhandler, siden dette er orginalt senkesett fra volkswagen som er ettermontert hos vw, så har de fått tak i ny godkjenning fra importøren hvor det står at senkefjærene hører til bilen..

:)

Ja da er det jo greit?

Tenkte kanskje du hadde ordnet deg et fra en av mange andre produsenter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja da er det jo greit?

Tenkte kanskje du hadde ordnet deg et fra en av mange andre produsenter.

Nei, men så har jo BT enda siste ordet i saken.. Har fått time den 18.02

For se om de slår seg vrang :/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får ha lykke til, men jeg ville nok ha vert pessimistisk i utgangspunktet.

Er utrolig hva de gutta på Vadsø trafikkstasjon kan få til når de setter vrangsiden til.

Spørs om bilen klarer "klossetesten" de har der oppe.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får ha lykke til, men jeg ville nok ha vert pessimistisk i utgangspunktet.

Er utrolig hva de gutta på Vadsø trafikkstasjon kan få til når de setter vrangsiden til.

Spørs om bilen klarer "klossetesten" de har der oppe.

dem er litt "hitler" ja, og han som styrer med klossen er en "klossmajor".. :P

nei nok med dårlig humor.. "Time will show" håper på det beste..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mitt første innlegg i tråden men :)

Har planer om å godkjenne en Touran med senk og 19"

Ringte biltilsynet "nå" :)

Spm: Dekk/felgdimensjon da jeg ikke visste dette fra før

Det står kun en dimensjon i vognkortet: 195/65 R15 6J ET 47

Har hørt at man kun kan gå opp 2", men fikk til svar at så lenge man er innenfor 5%en i rulleomkrets og ikke overstiger 7,5mm i inpress så trenger ikke dette å godkjennes!

Da blir det 19" på meg :) (Men det måtte nevnes at det var de som registrerte bilen (Møller, Opsahl what ever, som hadde mye skyld i dette. Da de fint kunne skrevet flere dimensjoner i vognkortet:eks std 225/45 17 som de selger!!)

Senk:

Der fikk jeg nesten ikke komme til ordet engang, virket som noen hadde spurt før meg :P

= Så lenge du følger TUV standardene, målene, forklaringene og anbefalingene. Så er det godt nok Punktum!

Jeg prøvde å gnage litt rundt det, men sålenge TUV..bla bla bla

Så ble dette godkjent! :D Da blir det senk også :D:D:D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Beklager alle smiletegnene :)

Har jo ikke fått min godkjent enda (ikke montert/kjøpt heller) siden jeg var så redd det ikek ville gå

Men skal si ifra hvordan det evt går, når godkjenningen står for tur

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mitt første innlegg i tråden men :)

Har planer om å godkjenne en Touran med senk og 19"

Ringte biltilsynet "nå" :)

Senk:

Der fikk jeg nesten ikke komme til ordet engang, virket som noen hadde spurt før meg :P

= Så lenge du følger TUV standardene, målene, forklaringene og anbefalingene. Så er det godt nok Punktum!

Jeg prøvde å gnage litt rundt det, men sålenge TUV..bla bla bla

Så ble dette godkjent! :D Da blir det senk også :D:D:D

Hvilket biltilsyn var dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

men enkelte biltilsyn kan vel ikke seriøst drive helt vidt forskjellig..

Så dette må da gjelde andre steder også!!

Hvis han ikke bare vil ha meg inn, men ikke godkjenne det.. :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Region sør inkluderer vel 13 trafikkstasjoner om jeg ikke husker helt feil, vedkommende på telefon kaller seg det fordi han tar imot henvendelser som gjelder hele regionen.

Bare fordi at du har fått beskjed om at TUV holder, kan du ikke regne med at dette gjelder på kontroll. Ikke vil du komme noe lenger med "han på telefonen sa noe annet", under selve kontrollen heller. :)

Mest trolig har du snakket med en person som ikke jobber hovedsaklig med tekniske oppgaver, og som kanskje ikke har fått med seg regelendringene. :)

Men det erjo lov å håpe og tro. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg ble hvert fall satt over på teknisk kjøretøy ett eller annet...

Men er som jeg ombestemte meg og sa, ingenting er sikkert før den er godkjent

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så lenge du har TÜV-dokumentasjon, målebrev fra 4-hjulskontroll, lysjustering (hvis nødvendig) og evt justering av lasteventil i orden, samt at du dropper å justere det justerbare helt i bunn før du reiser til kontroll, skal det jo ganske mye til at du IKKE får godkjent da...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så lenge du har TÜV-dokumentasjon, målebrev fra 4-hjulskontroll, lysjustering (hvis nødvendig) og evt justering av lasteventil i orden, samt at du dropper å justere det justerbare helt i bunn før du reiser til kontroll, skal det jo ganske mye til at du IKKE får godkjent da...

nåda, holder at de har stått opp på feil side av senga og tatt på seg piggtrådunderbuksa..: mad :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jo nettopp det det ikke er på diverse BT rundt om. Enkelt. De ny senkereglene og BT som styrer med denne klossen på 110mm.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

men det er KUN en formalitet fikk jeg beskjed om.. Min er 9 cm på det laveste (ved kanalen mot fronthjulet) Og min ble godkjent med 18" vinterfelger nå på mandag.. Så jeg ser ikke helt problemet da..

Den var oppe på klosser så demperen ble bånna forran og bak(motsatt hjul) for å sjekke om det subba, noe det ikke gjorde.. Så da var det godkjent.. Er ikke SÅÅ stress som noen skal ha det til..

Jeg hadde TÜV papirer på tysk, men han sjekket bare nr på fjærene og brydde seg ikke om at den var senka 50mm.. Og skien er kjent for å være strenge!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

men det er KUN en formalitet fikk jeg beskjed om.. Min er 9 cm på det laveste (ved kanalen mot fronthjulet) Og min ble godkjent med 18" vinterfelger nå på mandag.. Så jeg ser ikke helt problemet da..

Den var oppe på klosser så demperen ble bånna forran og bak(motsatt hjul) for å sjekke om det subba, noe det ikke gjorde.. Så da var det godkjent.. Er ikke SÅÅ stress som noen skal ha det til..

Jeg hadde TÜV papirer på tysk, men han sjekket bare nr på fjærene og brydde seg ikke om at den var senka 50mm.. Og skien er kjent for å være strenge!

Ja hadde det bare vært en formalitet.... Mulig det er greit der du bor, men det er ikke like enkelt alle steder!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå skal bilen inn kl 13 i dag, får håpe på det beste.. Hvis den ikke blir godkjent, tvinger jeg T. til å ta bilen tilbake..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.