#126 Skrevet Februar 18, 2008 Nå skal bilen inn kl 13 i dag, får håpe på det beste.. Hvis den ikke blir godkjent, tvinger jeg T. til å ta bilen tilbake.. hVIken BT skal du inn på da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#127 Skrevet Februar 18, 2008 hVIken BT skal du inn på da? Vadsø, blir andre forsøket da.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#128 Skrevet Februar 18, 2008 Det er jo nettopp det det ikke er på diverse BT rundt om. Enkelt. De ny senkereglene og BT som styrer med denne klossen på 110mm..... Det forundrer meg ikke... men.. det er egentlig ganske merkelig hvordan et statlig organ som forvalter og håndhever et strikt regelverk (les: vei, kjøre/hviletid, førerkort osv osv) tillater sine ansatte å tolke saker og ting etter eget skjønn/dagsform. Selvsagt må det være lov å bruke hodet for ansatte i nevnte statlige organ (og det bør det også være hvis man skal bygge om osv), men man må i det minste kunne forvente at regelverket er klart og entydig når det gjelder noe så 'enkelt' som senking - sånn at menigmann kan forholde seg til dette. TÜV-dokumentasjon er jo glimrende å støtte seg til, men om egne lokale regler og skjønn/dagsform bestemmer over dette er man i realiteten sjanseløs. I så måte er det intet nytt hva gjelder statlige organer... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#129 Skrevet Februar 18, 2008 Joa, Nils man er egentlig sjanseløs, men det er jo lov å prøve;) Kan jo forklare litt om hvordan det er å bo her: Den generelle holdninga i det statlige er at de ikke ønsker at man skal oppsøke dem, Kommunen lokalt følger ingen lover å regler "whatsoever". Eksempel: Mamma har en skikkelig utdannelse innen brann og redningstjenesten, men ble nektet ansettelse på grunn av at hun er kvinne, og når likestillingsombudet kom inn i saken, så var det fordi hun var for gammel (42), men det er ikke lov å se på alder heller på generelt basis. Kona mi fikk lovnad om 100% stilling etter endt lærekontrakt, men fikk bare 50% og jobbet uten kontrakt i 5 måneder, så fikk hun 100% en annen plass og gikk på dagen. Pappa jobber også i komunen, han blir fortalt 3-6 ganger i året at hannes jobb er overflødig og de vurderer å legge ned stillinga.. Jobber heldigvis i en privat bedrift selv med god lønn. og så lurer de på hvorfor folk flytter herifra.. Og denne komunen er ikke den verste i finnmark.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#130 Skrevet Februar 18, 2008 Den blei ikke godkjent! Sendte brev til Toyota: Reklamasjon, ønsker å oppheve kjøpet! Har allerede sett meg ut en fin nestebil.. Selvfølgelig en VAG da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#131 Skrevet Februar 18, 2008 Det kom ikke som noe sjokk nei. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#132 Skrevet Februar 18, 2008 Det kom ikke som noe sjokk nei. hahaha, nei venta på det.. er så glad for at dette ikke er mitt problem, får vel svar veldig snart.. står på krava:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#133 Skrevet Februar 18, 2008 Den blei ikke godkjent! Sendte brev til Toyota: Reklamasjon, ønsker å oppheve kjøpet! Har allerede sett meg ut en fin nestebil.. Selvfølgelig en VAG da Hva var begrunnelsen til dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#134 Skrevet Februar 18, 2008 De har vel solgt ham en bil som ikke er i forskriftsmessig stand.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#135 Skrevet Februar 18, 2008 rett å slett latterlig!! Venter på bekreftelse skriftlig på mitt svar.. (tidligere i tråden) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#136 Skrevet Februar 18, 2008 De har vel solgt ham en bil som ikke er i forskriftsmessig stand.. Stemmer det! har ikke gjort noe med bilen, de solgte den slik til meg:( 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#137 Skrevet Februar 18, 2008 Stemmer det!har ikke gjort noe med bilen, de solgte den slik til meg:( Ok. Så du hadde ikke med noen papirer på ev senk til biltilsynet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#138 Skrevet Februar 18, 2008 Ok. Så du hadde ikke med noen papirer på ev senk til biltilsynet? jo, volkswagen hær i byen som monterte dette, har gjort en sinnsyk innsats og ordnet TûV papirer, papirer fra Møller og vw hvor det står at fjærene tilhører bilen osv. men BT vil ikke! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#139 Skrevet Februar 18, 2008 De har vel solgt ham en bil som ikke er i forskriftsmessig stand.. Den er nok i forskriftsmessig stand hvis de som tolker forskriftene er fornuftige og ikke har piggtrådunderbukser på seg, men når de ikke er det og feiltolker forskriftene så går det jo ut over menigmann eller forhandlerne. Det hadde jo vært morsomt å få Toyota til også å legge press på BT/vegdirektoratet til å skjerpe seg (selv om jeg tviler på at man får toyota til å gjøre det). Skal forøvrig ikke se bort ifra at Toyota kan ha lovhjemmel til å bytte ut understellet med noe som gjør at den faktisk blir godkjent på knehønestasjonen, så lenge det ikke skaper vesentlig ulempe for deg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#140 Skrevet Februar 18, 2008 Den er nok i forskriftsmessig stand hvis de som tolker forskriftene er fornuftige og ikke har piggtrådunderbukser på seg, men når de ikke er det og feiltolker forskriftene så går det jo ut over menigmann eller forhandlerne. Det hadde jo vært morsomt å få Toyota til også å legge press på BT/vegdirektoratet til å skjerpe seg (selv om jeg tviler på at man får toyota til å gjøre det). Skal forøvrig ikke se bort ifra at Toyota kan ha lovhjemmel til å bytte ut understellet med noe som gjør at den faktisk blir godkjent på knehønestasjonen, så lenge det ikke skaper vesentlig ulempe for deg. Tviler på at de finner på noe sånnt, de er ikke sammarbeidsvillige for 5 flate eller 10 lange. trur nok at dette blir rettsak.. Uten å henge ut ett bilmerke, men hallo: Idiot folk, volskwagen har faktisk mindre utslipp på sine biler enn toyota, volkswagen selger ivertfall biler som sitter på veien og som det er mulig å kjøre langtur med( får hengeræv av T.setene) VW har ivertfall service, skjønner ikke hvor i hamperæva "Motor" (bladet til naf) har funnet ut at Toyota har norges beste service. Skulle skjønt at det var ugler i mosen når toyota's selger ikke ville at jeg skulle prøve golfen engang.. Håper toyota går konkurs, for meg er de verre enn citroeng, lada og sykkelprodusenten kynast. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#141 Skrevet Februar 18, 2008 vent litt nå. du kjøpte bilen i juni 07, det var før disse reglene kom. det betyr jo i utgangspunktet at toyota her ikke har gjort noe galt, da den jo sikkert hadde blitt godkjent med senkesettet hvis du hadde tatt den inn til nærmeste stasjon der og da. Nå må det nevnes at det er ikke forventet at du skulle ha gjort det. Kanskje saksøke BT-stasjonen istedet for idiotisk tolkning av regler? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#142 Skrevet Februar 18, 2008 vent litt nå. du kjøpte bilen i juni 07, det var før disse reglene kom. det betyr jo i utgangspunktet at toyota her ikke har gjort noe galt, da den jo sikkert hadde blitt godkjent med senkesettet hvis du hadde tatt den inn til nærmeste stasjon der og da. Nå må det nevnes at det er ikke forventet at du skulle ha gjort det. Kanskje saksøke BT-stasjonen istedet for idiotisk tolkning av regler? Du har delvis rett! Men regelen om å innføre senkesettet i vognkortet har vært mye lenger, sikkert noen år. Og det var det som i hovedsak var problemet, i mangelapp står det "senking ikke innført i vognkort", så DET har ikke noe med høyda å gjøre, men jeg kan ikke noe for at de ikke har brydd seg om å gjøre dette. Og nå får de det ikke godkjent pga nye regler, men dette med å innføre senk i vognkort har de vært klar over.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#143 Skrevet Februar 18, 2008 jepp, reglene for å innføre senkesett i vognkort gjaldt ihvertfall fra 1. Januar 2006 Da fikk jeg anmerking på min bil ved EU kontroll. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#144 Skrevet Februar 19, 2008 Vel, nå skal jeg godkjenne i morgen min A6 Avant med 40 mm HR i morgen på Mysen BT, så får vi se.... Jeg reiste bort til de før jeg bestillte time for å få vite hva de trenger, og det var TÜV og firehjuls kontroll. Så får vi se hva de kommer frem til i morgen... Litt spent på dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#145 Skrevet Februar 19, 2008 Vel, nå skal jeg godkjenne i morgen min A6 Avant med 40 mm HR i morgen på Mysen BT, så får vi se....Jeg reiste bort til de før jeg bestillte time for å få vite hva de trenger, og det var TÜV og firehjuls kontroll. Så får vi se hva de kommer frem til i morgen... Litt spent på dette. Godkjente gewinderet på passat der i fjor og da var han jeg hadde med og gjøre meget ålreit. Hadde med TÜV og 4-hjulskontroll lapp. Men hvordan de har blitt etter de nye forskriftene vet jeg ikke.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#146 Skrevet Februar 19, 2008 Godkjenning av senkesett har eksistert i maaaaaaaaange år. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#147 Skrevet Februar 19, 2008 Godkjente gewinderet på passat der i fjor og da var han jeg hadde med og gjøre meget ålreit.Hadde med TÜV og 4-hjulskontroll lapp. Men hvordan de har blitt etter de nye forskriftene vet jeg ikke.. Han jeg var i kontakt med virket også veldig OK, i motsetning til de på BT i Oslo.... De må ha fått noe i drikkevannet på akkurat DEN stasjonen!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#148 Skrevet Februar 19, 2008 Haha, fikk tlf fra T. i dag, selveste høvdingen for harila konsernet som ringte, de vil avtale ett tidspunkt å diskutere hvor mye som må trekkes fra den orginale kjøpesummen, ettersom jeg har kjørt noen kilometer.. De tar golfen tilbake 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#149 Skrevet Februar 19, 2008 Hvordan gikk godkjenninga på Mysen idag? Hvor høy er en standard A3 8P, ambition er vel senk 20mm, men med s-line dempere tror jeg den blir 8mm lavere, så bilen min skal være 28mm senka originalt. Lurer på om den er 11cm under, synes ikke den ser 11cm ut, men er vel kanskje det. Om du ikke får godkjent en bil som ikke er gjort noe med så er jo de nye reglene helt på trynet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#150 Skrevet Februar 19, 2008 Jeg håper for gudsskyld dette er dårlig formulert, og det som faktisk menes er en fartsdumt på 80cm lengde og 11cm høyde som skal kjøres over. En hjemmesnekret plankebit høres bare latterlig ut.. Uansett, det som overrasket meg i dag når jeg var innom Skien Trafikkstasjon og spurte hva som skulle til for å godkjenne min når jeg får montert senk var; med TUV papirene så skal vel dette gå fint. Hvis jeg hadde andre sommerhjul som var større enn originalt anbefalte han meg og sette på dette samtidig så slapp jeg og ta to turer innom. Dette viser jo tydelig hvor stor forskjell det er på enkelte kontrollører.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...