Stavanger: Tidenes Offtopic tråd!

Anbefalte innlegg

d såg ganske kjent ud Kjell, va d Alcudia? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt bil snakk her, flytter batteri bak i bilen min. Skal nå ha en koblingsboks foran ved original sikringsboks pga den nye kabel som kommer fra baggasjerommet. Ville dere valgt å legge inn sikring? Vi snakker vel om 90 amp minimum i start strøm. Så hvis dere velger å legge inn sikring, ville dere lagt den ved koblingspunktet foran eller i nærheten av batteriet bak. Noen tanker rundt dette?

Sikring skal være nermest mulig batteriet, slik at du ikke kan få kortslutning mellom batteri og sikring. Ved trekk av kabel gjennom en hel bil er det stor risiko å gjøre noe annet...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk lokalagstreffet i dag... Ser ikke ut som eg kommer meg tidsnok hjem :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer det noen? Ser ut som eg får det til alikevel :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Glemte det igjen. Noen som vet om gode sveise kurs, eller noen som tar på seg å kjøre priv kurs?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

E d någen som har piba te denne? 13mm

 

YTRXH9y6YGoPe9i0BLpwYg7uBp6tA_P1BfrS5GYPrvs.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

E d någen som har piba te denne? 13mm

 

[ATTACH=CONFIG]231183[/ATTACH]

Går ikkje me ronne enden på ein fastnyggel? Evt så har jo biltema. Om di bare har sett så kan du spør i delelageret, hende di har nogen lause og der..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, va på tema. De kalte d torx, men fant ikje 13, bare 12 og 14. Så håbe d fynke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når en bytter endeledd, så er hjulstilling anbefalt. Men er det et krav ift EU-godkjenning? Kollega av samboeren min har en renault megane, som fikk feil på bl.a endeledd. Jeg var innom verkstedet og de hardnakka påsto at de ikke kunne EU-godkjenne bilen uten å ta 4hjulskontroll først. Påstod at de ville få problemet hvis de ble kontrollert i ettertid. Stemmer dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Firehjulskontroll er så vidt meg ikke kjent for å være et krav til eu godkjenning av bilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De meinte d va den einaste måten de konne kontrollera at ting va jort riktig. E snakk om billigbil, så alle penger spart e penger tjent.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, eg har bytta dempere og endeled. Og d e endeledde som jør at de må ha firahjulskontroll for å konna EU-godkjenna. Men de hadde krevd 4HK sjøl om de hadde jort bytte sjøl.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I teorien så kan ikje dei bevisa at du har hatt det for det foreligge så vid eg veit ikje et krav om detta, MEN det er nok et krav dei he når dei bytte pga garanti hvis du fulle meg?

 

Men enkelt å greit, eu kontroll e eit ark, spør kor dar står at dar må ver bevist at dar e tatt firehjulskontroll? Aldri hatt ng spørsmål om det e noensinne. Nye biler, kommer de med firehjulskontrollark sammen med servicehefte kanskje???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg kan forstå at de vil jør d når de bytte sjøl, mtp garanti/slitasje. Dog burde d ver et tilbud, ikje et must (sjøl om kunder i utgangspunkte e idioter og kanskje burde fratas sånne valg...) Men suns fremdeles d e någe piss. Men ekje min bil, eg e egentlig ferdig me an, så får de sjøl finna ud koss de vil ordna resten :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk i dag mail om at eg sleppe ein bot et fekk når eg hadde valgt feil takstgruppa. Kudos te Q-park! :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg vett di kan skriva 2arfeil viss spissing e heilt på tryne, sjøloppretting osv må fungera.

Di kan ikkje skriva noge feil viss di ikkje kan bevisa at der e feil, men eg hadde gjort det enkelt, gått t et aent verksted for ittekontroll...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg vett di kan skriva 2arfeil viss spissing e heilt på tryne, sjøloppretting osv må fungera.

Di kan ikkje skriva noge feil viss di ikkje kan bevisa at der e feil, men eg hadde gjort det enkelt, gått t et aent verksted for ittekontroll...

 

Eg har tenkt tanken, men ekje mitt problem. Hvis du tar ittekontroll på et aent verksted, så vil de jo se at endeledd e bytta og kan ver liga vanskelige. Tenkte mer å ta ny EU og satse på at de hive an igjennom.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Send meg en melding på facebook på mandag, så skal jeg se i boka på jobb. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nogen så vett koss ein deaktivere setebeltevarsling på 2014 Tiguan? Prøvte litt me vagcom idag men fant ikkje udav det...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ingen krav til 4hjulkontroll på EU, men den anbefales så klart. Tror ikke rattet må være sentrert en gang?

 

Har nylig eu godkjent 3 biler med nye deler i forstillingen, og ingen spørsmål til 4hjuls kontroll.

 

Eneste du kan få feil på hjulstilling er hvis dekk er utslitt, eller noe er skadet osv.

 

- - - Updated - - -

 

Nogen så vett koss ein deaktivere setebeltevarsling på 2014 Tiguan? Prøvte litt me vagcom idag men fant ikkje udav det...

 

Inne på instrument modulen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som kjenner til hvor man kan finne USB-hub som ser ut som stikkontakt? Jeg skal felle den inn i skrivebordet og koble USB-skjøyteledning fra den og inn i PCen.

 

schukostik.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.