"15års jubileumstur i sør-norge"

15års jubileumstur der medlemmene holder til.  

77 stemmer

  1. 1. 15års jubileumstur der medlemmene holder til.

    • Ja, dette er ett kjempefint tiltak.
    • Vet ikke, jeg har ikke tatt noen standpunkt.
    • Nei, dette er sløsing med midlene.


Anbefalte innlegg

Jeg ser det at det skal arrangeres en jubileumstur "der medlemmene holdes til" har dere glemt at det finnes en landsdel nord for Trondheim?

 

Det er blitt avsatt 200 000.- for at noen få skal reise rundt i sør-norge for og besøke Møller-butikkene og trekke folk til disse butikkene, slik at Møller får solgt flere biler, og kanskje få inn en eller flere nye medlemer til klubben i hver av disse butikkene.

 

Jeg syns det er urimelig at klubben skal bruke pengene på slikt vås, greitnok at dere som skal på den turen stikker på den turen, men den bør IKKE være betalt av klubben, den regningen bør faktisk Møller stå for siden dere, slik jeg har forstått det skal besøke og ha stand ved Møllerbutikken.

 

Dere trekker folk til Møller for at klubben skal bli kjent, men jeg tror nok klubben er kjent fra før av, og de som har meldt seg inn har nok meldt seg inn, jeg tror ikke det er her og på den her måten at man henter inn flere medlemmer. De som melder seg inn er genuint interessert i VW og Audi, og som er i ferd, eller som akkurat har kjøpt seg VW eller Audi, men de kan man nå ut til på en annen måte. Dere får neppe en Ford-mann inn i klubben bare fordi han stakk innom pga nysgjerrighet, så dette er sløsing med midler av verste sort.

 

Og dere gir gratis reklame til Møller, som vi som er medlemmer betaler for, hvor er riktigheten for dette hen?

 

Det står skrevet "I løpet av to uker vil vi besøke åtte (8) norske byer med et spennende program i hver by" men hvem er "vi" som skal være med på den turen, det står ikke noen navn om hvem av medlemmene som blir betalt av klubben for og gjennomføre dette, så hvem er dere som skal gjennomføre dette og som blir betalt av medlemmene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For en gang skyld enig med deg.

 

200k på denne turen er bort i mot vannvidd. Er jo mer en hva som går ut igjen til lokallagene hvert år.

 

Og så kjører dere rett forbi steder , og har dager fri i mellom hver plass ?

 

Dette er så åpenlyst noen som vil ha gratis sommerferie i år. ( ikke bare gratis men betalt ? )

 

All honør til de som legger ned tid og arbeid for å drive klubben , men dette er skivebom.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skulle likt å se budsjettet for vanlige campingturister til sammenligning. 100 000 kr uka?

 

Synes det var litt mye midler til en slik kampanje.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå jobbes det da vitterlig med et treff i nord også, men det er et særskilt problem med det, store avstander, det er ikke enkelt å mobilisere "nok" folk til at det skal ha noen direkte funksjon å arrangere et stort treff i nord..

Hvorvidt kostnaden som er budsjetert er "riktig" eller ikke vil jeg ikke blande meg inn i uten å ha satt meg mer inn i det..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden klubben drives etter at alle ting skal ha 2/3 flertall for å bli gjenomført sytntes jeg dette skal ha 2/3 flertall i denne voten for å bli gjenomført. ( i så fall med feks minst 400 stemmer )

 

Føler noen i styret overkjører medlemmene til de grader , samme med campingvognen som dette her.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man kan alltid vinkle saken i akkurat den retning man ønsker, og det er fordeler og ulemper med alt. Man kan jo også spørre seg selv om det var verdt å bruke en kasse med penger på å reise til månen også, for det var jo også en tur som bare en liten knippe folk fikk glede av..

 

Hva om det blir snudd på hodet og sier at: skal vi ikke bruke mer enn 200.000 til en vervekampanje og profilering av klubben? Det kan være at det dukker opp folk som faktisk sitter i posisjon til å påvirke, og vil tenke seg om to ganger, neste gang det er avstemming som vedrører lokale bilrelaterte happeninger. Og ikke minst av vi blir invitert på disse..

 

Kanskje det er nettopp dette som vil gjøre klubben til allemannseie, og ikke bare et sted for "verkstednisser" som koser seg med å oppheve fysiske\naturlover, aerodynamikk, lakkeringskoder, dreiemoment og annet småsnacks.

 

Jeg ønsker dem lykke til, oppfør dere fint og kjør forsiktig, for den vogna har jeg faktisk eierskap i og dere representerer faktisk "meg" også!! : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden klubben drives etter at alle ting skal ha 2/3 flertall for å bli gjenomført sytntes jeg dette skal ha 2/3 flertall i denne voten for å bli gjenomført. ( i så fall med feks minst 400 stemmer )

 

Føler noen i styret overkjører medlemmene til de grader , samme med campingvognen som dette her.

 

Vedtektsendringer krever 2/3 flertall av årsmøte,resten bestemmes av styret som igjen er valgt av medlemmene. Kan ikke huske at Stoltenberg holdt online "vote" før han bestemte skatteøkninger og hvor AS norge skal bruke pengene på i 2008 : rolleyes

 

Og hvor har du fått det for deg at noen får betalt og gratis ferie her??

De må bruke sin egen ferie og får ikke akkurat betalt av klubben...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er jo en sannhet med modifikasjoner.. : rolleyes

 

Roadshowet kommer til å fortsette i nord og pengene som er budsjettert med gjelder også for denne turen. Jeg har tatt meg en uke fri før å bli med på første del av denne turen, og synes det er en fin måte for klubben å treffe litt bredere i landet. Det vil si ikke ha "hovedaktiviteten" på østlandet, der medlemmer er nødt til å komme til "oss" for å få med seg det som skjer, men at klubben faktisk kommer seg ut blandt medlemmene : ja :

 

Med en hovedpremie fra Møller Sport til en verdi av rundt 12.000 synes jeg i grunn at Møller absolutt gir noe tilbake til klubben :)

 

Om det er Møller eller klubben som får flest nye kunder/medlemmer av denne turen skal være usagt, og det ser jeg i grunn ikke som et problem heller.

 

De 200.000,- er ikke lommepenger til de som skal gjennomføre turen :fy:

 

Denne tråden kan vel egentlig også anses som en dobbeltpost i og med at det er en diskusjon rundt dette allerede i denne tråden.. : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan noen linke til en tråde eller artikkel dette er omtalt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og så kjører dere rett forbi steder , og har dager fri i mellom hver plass ?

 

 

At turen går forbi flere steder skyldes at den lokale Møller forhandler ikke har ønsket eller ikke har svart på forespørsel om at roadshowet stikker innom dem. Det er på ingen måte noe klubben/styret har bestemt, men resultat av manglende eller negativ respons fra den enkelte Møller forhandler.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Roadshowet kommer til å fortsette i nord

 

Nå er da også Nord-Norge mer enn Finnmark;)

Uansett, så er tanken god.

Men, jeg føler det blir feil disponering av penger.

 

De 200,000.- kunne lett vært fordelt til lokallagene, til f,eks innkjøp av telt og lignende utstyr.

De 200,000.- kunne lett også gått til en fellespot for bruk av ACR som arena for neste år, til f,eks et hovedtreff.

Da hadde klubbmedlemmene fått muligheten til å teste Nordens beste bane, i forhold til å kjøre på go-cart banene i sør-Norge.

 

Men men, som som tidligere nevnt, så er nå ivertfall tanken god.

Dere får ha god tur:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra nok tiltak, men det kunne vært interessant å se hvordan man kan budsjettere med at dette skal koste 200k for to uker? Det er da budsjettert med litt over 15000 kroner pr. dag, og jeg må si jeg godt kunne tenke meg å se hva som ligger til grunn for dette og hva disse pengene er tenkt brukt på. Om ikke pengene skal inkludere innkjøp av noe helt spesielt virker det som ti ganger mer enn nødvendig for å kjøre rundt 13 dager med en campingvogn.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra nok tiltak, men det kunne vært interessant å se hvordan man kan budsjettere med at dette skal koste 200k for to uker? Det er da budsjettert med litt over 15000 kroner pr. dag, og jeg må si jeg godt kunne tenke meg å se hva som ligger til grunn for dette og hva disse pengene er tenkt brukt på. Om ikke pengene skal inkludere innkjøp av noe helt spesielt virker det som ti ganger mer enn nødvendig for å kjøre rundt 13 dager med en campingvogn.

 

Kanskje en ide å i det hele tatt se på hva som faktisk skjer bl.a den første dagen?? Før man begynner å rakke ned på et opplegg er det vel greit å se helheten i prosjektet?? Ufattelig mange grinpeiser i denne klubben som har særskilte meninger om hvordan klubbens middler skal brukes! Det er faktisk en JÆVLIG enkel måte å være med på hvordan pengene brukes! Still til valg!! Nå synets jeg folk skal holde kjeft til første event har blitt gjennomført, så kan de som føler for det komme med tilbakemeldinger..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er da også Nord-Norge mer enn Finnmark;)

Uansett, så er tanken god.

Men, jeg føler det blir feil disponering av penger.

 

De 200,000.- kunne lett vært fordelt til lokallagene, til f,eks innkjøp av telt og lignende utstyr.

De 200,000.- kunne lett også gått til en fellespot for bruk av ACR som arena for neste år, til f,eks et hovedtreff.

Da hadde klubbmedlemmene fått muligheten til å teste Nordens beste bane, i forhold til å kjøre på go-cart banene i sør-Norge.

 

Men men, som som tidligere nevnt, så er nå ivertfall tanken god.

Dere får ha god tur:)

 

Det er avsatt 150.000 til støtte til lokallag, så det er bare å sende inn en søknad hvis et lokallag trenger midler ;)

 

Og at det blir budsjettert med en utgift på 200.000 på denne turen i år utelukker jo ikke at man kan legge et hovedtreff til ACR til neste år..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje en ide å i det hele tatt se på hva som faktisk skjer bl.a den første dagen?? Før man begynner å rakke ned på et opplegg er det vel greit å se helheten i prosjektet?? Ufattelig mange grinpeiser i denne klubben som har særskilte meninger om hvordan klubbens middler skal brukes! Det er faktisk en JÆVLIG enkel måte å være med på hvordan pengene brukes! Still til valg!! Nå synets jeg folk skal holde kjeft til første event har blitt gjennomført, så kan de som føler for det komme med tilbakemeldinger..

 

Off-topic: Nå begynner jeg å bli møkk lei av at du alltid skal kverulere og ta på deg en beskytter-rolle "mot alle" med en gang noen er ute og kritiserer noe. Om det er klubben, prisnivå på brukte deler, kvalitet på en bil, service i en bedrift, uansett hva det er du frampå med en gang og argumenterer ned til siste flis. Virker jo som en total forherligelse av alt som har med VAG, Møller og klubben å gjøre. Synes du virkelig at alt er så rosenrødt er det helt flott, men jeg forbeholder meg retten til å stille kritiske spørsmål om det jeg ønsker.

 

Jeg har ingen problemer med å se helheten i prosjektet - men JEG har problemer med å se hvordan det kan budsjetteres med 200k - godt over en halv årslønn for mange - for 13 dager på jubileumstur og etterlyser derfor informasjon om hvordan disse pengene er tenkt brukt. At det er budsjettert behøver slett ikke å bety at kostnaden blir i nærheten av det oppsatte, men jeg synes det virker som så mye at jeg ønsker en utdypning for å se hva "våre" penger faktisk brukes til litt mer nøyaktig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Region Nord (dette er et stort geografisk område)

Antall medlemmer: 364

 

Region Trønderlag

Antall medlemmer: 383

 

Region Vest

Antall medlemmer: 935

 

Region Sør

Antall medlemmer: 789

 

Region Øst

Antall medlemmer: 2196

 

Det er vel ikke å overdrive når jeg sier at de fleste i klubben har en mulighet til å dukke opp på et av disse treffstedene om det i tillegg til den oppsatte planen blir arrangert et skikkelig treff i nord også??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, men synes du ikke at dem 364 medlemmene i nordnorge burde få oppleve litt av klubben. siden hvoedtreffet er sørpå. denne turen går sørpå og alta.

og mener jo at det er jo mange mange timer kjøring for oss i nordland for å komme til trondheim eller tromsø som det var nevnt at det mulig ble treff.

 

Og synes det burde legges ut et budsjett som forsvarer 200.000,- siden det er store familier i norge som kjører landet rundt på 14dager på 40-50tusen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Region Nord (dette er et stort geografisk område)

Antall medlemmer: 364

 

Region Trønderlag

Antall medlemmer: 383

 

Region Vest

Antall medlemmer: 935

 

Region Sør

Antall medlemmer: 789

 

Region Øst

Antall medlemmer: 2196

 

Det er vel ikke å overdrive når jeg sier at de fleste i klubben har en mulighet til å dukke opp på et av disse treffstedene om det i tillegg til den oppsatte planen blir arrangert et skikkelig treff i nord også??

 

Hva er egentlig poenget ditt?

At uten tilbud ingen etterspørsel?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om man skal forvente at folk skal jobbe frivillig med dette vil jeg gå ut ifra at drivstoff + slitasje dekkes.

De som er med frivillig skal ha noe å spise.

Det brukes trolig endel penger pr sted i aktiviteter - her er vi inne på det jeg mener folk faktisk bør vente til første event er gjennomført for å faktisk se hva som skjer, og selv danne seg et bilde av om det er noe som koster eller om det kunne vært gjort gratis. Jeg vet ikke hva som skjer pr. event, men ingenting er gratis, selv hvor ideel tanken er..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er egentlig poenget ditt?

At uten tilbud ingen etterspørsel?

 

Poenget er at det jobbes med et treff i Nord, ved bl.a Ken Arne, men av det jeg har sett i den tråden er det ikke akkurat vill aktivitet og jubel!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje en ide å i det hele tatt se på hva som faktisk skjer bl.a den første dagen?? Før man begynner å rakke ned på et opplegg er det vel greit å se helheten i prosjektet?? Ufattelig mange grinpeiser i denne klubben som har særskilte meninger om hvordan klubbens middler skal brukes! Det er faktisk en JÆVLIG enkel måte å være med på hvordan pengene brukes! Still til valg!! Nå synets jeg folk skal holde kjeft til første event har blitt gjennomført, så kan de som føler for det komme med tilbakemeldinger..

 

Nå har vel Eyvind gjort sitt der....han stillte og ble valgt ;)

http://www.vwaudi-club.no/?s=viewarticle&article=144

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har vel Eyvind gjort sitt der....han stillte og ble valgt ;)

http://www.vwaudi-club.no/?s=viewarticle&article=144

 

Vel, jeg har også gjort mitt, jeg stilte til valg, men så ringer det en eller annen tåpelig fyr som tydeligvis hadde fått streng beskjed i fra høyere hold om å ringe meg, han ringte til og med med skjult nr. :D Og jeg fikk beskjed om at jeg ikke fikk stille til valg pga ett eller annet han ikke turte å fortelle til meg, og hvis jeg stilte til valg eller sa dette til noen, eller tok det opp her inne så skulle dem exludere meg ifra klubben. :D

 

Tåpelig å ringe med skjult nr, da har man ikke mye til baller. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor skal vi måtte synse da.

 

Kan ikke styret legge ut en forklaring på de 200k ene. Så blir alle fornøyde.

 

Som nevnt her så hadde 1/4 vert en "normal" sum. 50 tusen burde holdt i bøttevis.

 

Edit : Hvis inlegget over stemmer er det helt sykt.

 

 

Og de i styret som sammenligner seg med Statsmenisteren bør ta seg en pille og to å jekke seg ned.

Medlemene bør seriøst få ha noe å si her i klubben når det gjelder slike summer.

Avgjørelser over 50k kunen gått ut på vote. For nå virker det for meg som om det sitter en "gutteklubben grei" å bruker de pengene akkuratt slik de vil. Og det er store summer vi snakker om.

 

I realiteten - hvor aktuelt er det for en som bør 8 timers kjøring fra Oslo å sitte i styret ?

Den med - "meld deg på valget å bli med i styret" holder ikke altid.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel, jeg har også gjort mitt, jeg stilte til valg, men så ringer det en eller annen tåpelig fyr som tydeligvis hadde fått streng beskjed i fra høyere hold om å ringe meg, han ringte til og med med skjult nr. :D Og jeg fikk beskjed om at jeg ikke fikk stille til valg pga ett eller annet han ikke turte å fortelle til meg, og hvis jeg stilte til valg eller sa dette til noen, eller tok det opp her inne så skulle dem exludere meg ifra klubben. :D

 

Tåpelig å ringe med skjult nr, da har man ikke mye til baller. :)

 

Dette var en spøk ja?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.