"15års jubileumstur i sør-norge"

15års jubileumstur der medlemmene holder til.  

77 stemmer

  1. 1. 15års jubileumstur der medlemmene holder til.

    • Ja, dette er ett kjempefint tiltak.
    • Vet ikke, jeg har ikke tatt noen standpunkt.
    • Nei, dette er sløsing med midlene.


Anbefalte innlegg

har lest denne tråden her å synes igrunn det er tragikomisk. Hvorfor må folk slenge dritt til hverandre enten di sitter på ene eller andre siden? andreas hadde da en grei redgjørelse på hva pengene gikk til. kunne dog kommet på ett tidligere tidspunkt. men den kom. da burde jo saken vært ferdig men her sitter folk å har noe å mene sikkert fram til jul hvis ingen stenger tråden. Synes sånn sett opplegget kunne vært på en litt annen måte men (enig med håkon) trenger da ikke sitte å kritisere i det vide å breie for det om. nå er folkene en erfaring rikere så ved evnt. neste gang gjør man ting litt andreledes for at det skal bli enda bedre:) Men all honør til alle frivillige i klubben her: vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

"120 000 - Ca. sum i premier og gaver som oppmøtte medlemmer skal ta nytte av"

 

Hva i all verden var dette?

Jeg var på Roadshow i Molde, fra klokken 1300 til 1730, og eneste jeg "fikk av gaver" var en kjøleskapmagnet og en eske drops.

Programmet var heller ikke noe stas, sto for det meste og diskuterte med andre medlemmer om de under teltet skulle gjøre eller si noe snart, for dette var jo noe av det slappeste jeg har vært med på..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Turen til Nürburgring kanskje? :-) Klubben sponser jo store deler av denne turen, sammen med Møller Bil Motorsport. 10 medlemmer som får turen x verdi av 12.000 = 120.000 kr.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har forstått det slik at Møller sponser denne jeg..

Bedre om de hadde laget ett bra arrangement som alle kan delta på da, isteden for ti av seks tusen :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

"120 000 - Ca. sum i premier og gaver som oppmøtte medlemmer skal ta nytte av"

 

Hva i all verden var dette?

Jeg var på Roadshow i Molde, fra klokken 1300 til 1730, og eneste jeg "fikk av gaver" var en kjøleskapmagnet og en eske drops.

Programmet var heller ikke noe stas, sto for det meste og diskuterte med andre medlemmer om de under teltet skulle gjøre eller si noe snart, for dette var jo noe av det slappeste jeg har vært med på..

 

Det er egentlig veldig kjederlig at du synes dette er noe av det slappeste du har vært med på.

 

Vi er faktisk avhengig av hverandre i disse sammenhengene!

Jeg vet ingenting om hva som kan gjøres i Tromsø, men jeg har et meget godt sammarbeid i Troms Lokallag, som faktisk ordner alt selv! Jeg/vi kommer til dekket bord her! Sjønner du hvor jeg vil? Hadde de respektive lokallagene stillt opp like godt som f.eks de i Troms gjør, så hadde det ikke vært noe kjederlig i det heletatt!

 

Når skal egentlig denne surmulingen stoppe?

 

Espen hamre: Dette er ikke ment til deg!

 

Håper mange av dere stiller til valg ved neste årsmøte, så blir nok allting så mye bedre...:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja de betaler noe de også, men det er VACN som sponser mesteparten.

 

Klubben lager jo bra arrangement som alle kan være med på, f.eks Jubileumstreffet på Rudskogen. Banekjøring begge dager, utstilling, salg av nye profilprodukter, 100 db grense, tillatt med prøveskilter m.m. En grisedyr aktivitet som går alle medlemmer til gode. Det er litt vanskelig å lage ekstraordinært opplegg for 6000 medlemmer, det er alltid noen som ikke er fornøyde da alle har ulike oppfatninger av hva som er underholdende.

 

Vil også nevne at Roadshowet ikke hadde til hensikt å verve nye medlemmer som hovedfokus, det de arrangement-ansvarlige har jobbet med er å skape et bedre forhold til forhandlerne siden dette pr i dag ikke er spesielt bra. De har dessverre en oppfatning av klubben vår som en gjeng med ungdommelige rånere, noe de har fått avkreftet etter Roadshowet. Spesielt i Trondheim, Molde, Skien og Kristiansand har Roadshowet gitt forhandlerne et meget godt inntrykk av klubben og lagt til rette et godt samarbeid og en god dialog for lokallagene som de kan jobbe videre med. Klubben ønsker jo å bli sett på som en seriøs, miljøorientert klubb med sunne interesser og enten det var planlagt eller ikke så var det nettopp dette som var hovedfokuset på turen gjennom Norge. Å verve nye medlemmer i hver by var en bonus, og ikke målet med turen så vidt jeg har forstått det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du leser hva jeg og flere andre har skrevet i de foregående postene så får du svar på det som gjelder klubbens økonomi, alt som er relevant for medlemmene sendes ut i års regnskapet..

Dette bildet passer genialt i denne tråden og deg også gitt..;

 

Nå har jeg lest en del svar fra deg til medlemmer, og jeg må si jeg IKKE er imponert over måten du svarer på. Du fremstår som relativt ubehøvlet til tider, så det overrasker litt at du er "Lokallagsleder Vestfold" som det står under navnet ditt. Alle som har en eller annen funksjon i klubben hvor tittelen består av -leder burde holde seg for gode til å svare folk på denne måten (Dette har jeg forsåvidt skrevet i en post til Andreas Skotner tidligere også....). Dersom vi skal fremstå med et snev av seriøsitet så bør vi svare på samme måte som vi ville ha gjort ansikt til ansikt. Rett og slett fremstå som voksne mennesker.

 

Jeg foreslår at du tar ned "oppesen-faktoren" et par hakk, og heller ser på medlemsnummeret når folk har blitt medlem. Det at relativt ferske medlemmer forespør informasjon burde absolutt ikke møtes med spydige kommentarer : mad :

 

God sommer :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

av REN nysgjerrighet.. Mange kroner har egentlig denne klubben på bok? :)

 

For å sitere regnskapet som ble sendt ut i forbindelse med årsmøtet:

 

Netto likviditet: 1.115.379

 

Dertil kommer diverse eiendeler slik at balansen pr. 31.12.2007:

 

Balanse: 1.410.044

 

Men dette er ikke plassen å diskuttere regnskapet, bare så det er sagt! Det er tidligere blitt belyst i grove trekk hvordan de 200.000 denne turen var budsjettert med er/blir brukt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å sitere regnskapet som ble sendt ut i forbindelse med årsmøtet:

 

Netto likviditet: 1.115.379

 

Dertil kommer diverse eiendeler slik at balansen pr. 31.12.2007:

 

Balanse: 1.410.044

 

Men dette er ikke plassen å diskuttere regnskapet, bare så det er sagt! Det er tidligere blitt belyst i grove trekk hvordan de 200.000 denne turen var budsjettert med er/blir brukt.

 

Okay.... Takker for svaret :)

 

Og flott at noen klarer å svare på en ordentlig måte, når man spør et enkelt spørsmål :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syntes det passer fint å dra frem denne tråden igjen.

 

Satte nesten middagen i halsen i dag da jeg leste tallet 296 402.

 

Minus de 120 000 som ble sagt at ble brukt til gevinster så ender vi på over 175 000.

 

Hadde satt stor pris på en utdyping av hva de pengene er brukt til.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Yes, der kom den :)

 

Holdt på å sette redbullen i vrangen selv... 300 000kr er vannvittig mye penger! Håper virkelig de vervet 750 medlemmer på turen...

 

Jeg var mot denne turen helt fra begynnelsen av, og min mening forandrer seg værfall ikke nå!

 

Så kommer forslaget om å øke kontigenten til 450kr! Hvor går turen neste år? Sydhavsøy?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

Økonomi

Så var det dette jeg innledet med utgifter og inntekter. Ja, 200 000 er satt av på utgiftsposten men også regner vi med inntekter. Og først kan jeg spesifisere litt hva som ligger i disse 200 000 på utgiftsiden:

 

120 000 - Ca. sum i premier og gaver som oppmøtte medlemmer skal ta nytte av

50 000 - Innkjøp av profileringsartikler

10 000 - Profileringsartikler og markedsføring av RoadShow

20 000 - Driftskostnader RoadShow Sør- og Nord-Norge

Totalt kr. 200 000,-

 

På inntektsiden ser det slikt ut:

 

50 000 - Salg av profileringsartikler

10 000 - Kontantstøtte fra Sponsorer

Totalt: kr. 60 000,-

 

Differansen er da kr. 140 000,- som dette koster oss, og med 120 000,- av disse som går direkte tilbake til medlemmene så sitter vi igjen med et reelt forbruk på kr. 20 000,- Og det tror jeg verdien i form av seriøsitet, samarbeid med forhandlerne, partner osv. er vel verdt.

 

Jeg vurderer faktisk å stikke fra Vaerste-treffet kun for å få forklaring på hvordan vi gikk fra 20 000,- i kostnader etter at premiene var dekket til over 175 000,-

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde vært morsomt å sett kostnadene spesifisert.

 

Ikke bare:

120 000 - Ca. sum i premier og gaver som oppmøtte medlemmer skal ta nytte av

50 000 - Innkjøp av profileringsartikler

10 000 - Profileringsartikler og markedsføring av RoadShow

20 000 - Driftskostnader RoadShow Sør- og Nord-Norge

Totalt kr 300 000

 

En litt mer hiddenljert gjennomgang hadde vært fint.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sånn med tanke på at regnskapet er godkjent av revisor skal det jo foreligge bilag til alle utgifter som har vært. så for de som møter opp på årsmøte kan jo spørre enkelt og greit revisoren om hva de pengene har gått til og da skal han ha liggende bilag og legge fram for den totale summen.

 

Men er igrunn enig at det ble en god slant med penger det der. Syntes også at turen var godt intiativ fra dem for og få profilert klubben litt men på en annen side så vet jeg ikke helt vitsen med en sånn tur til den prisen..... menmen...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

175k ekstra virker i overkant mye. Hva er disse pengene brukt til, og hva sitter klubben som helhet igjen med etter å ha brukt disse pengene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skal ikke på dette møtet, hadde derfor vært fint med forklaring her inne.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.