"15års jubileumstur i sør-norge"

15års jubileumstur der medlemmene holder til.  

77 stemmer

  1. 1. 15års jubileumstur der medlemmene holder til.

    • Ja, dette er ett kjempefint tiltak.
    • Vet ikke, jeg har ikke tatt noen standpunkt.
    • Nei, dette er sløsing med midlene.


Anbefalte innlegg

Tenk om en eller annen lokallags-leder hadde bedt om å få 200 000.- til og gjennomføre en eller annen treff, og den skal være helt gratis for alle medlemmer, hva hadde styret sagt da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette var en spøk ja?

 

Litt OT: Nei, jeg ble nekta plent, og hvis jeg nevnte noe om dette på nett at jeg var blitt nektet å stille til valg, så skulle dem kaste meg ut fra klubben, så nå blir jeg vel excludert fra VW-Audi club siden jeg har nevnt, men men, blir jeg borte nå så vet dere i allefall hvorfor :)

 

Han som ringte begrunnen, blant annet sterkt at jeg ikke passa inn i det gode selskap pga min oppførsel på nett? men er det riktig at det er ledelsen som skal bestemme hvem som får lov til og stille til valg?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt OT: Nei, jeg ble nekta plent, og hvis jeg nevnte noe om dette på nett at jeg var blitt nektet å stille til valg, så skulle dem kaste meg ut fra klubben, så nå blir jeg vel excludert fra VW-Audi club siden jeg har nevnt, men men, blir jeg borte nå så vet dere i allefall hvorfor :)

 

Han som ringte begrunnen, blant annet sterkt at jeg ikke passa inn i det gode selskap pga min oppførsel på nett? men er det riktig at det er ledelsen som skal bestemme hvem som får lov til og stille til valg?

 

Vel, det er jo.. fantastisk..

Noen tar tydeligvis ting litt vel seriøst..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

lover bra dette. folk blir truet med utkastelse.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

Edit : Hvis inlegget over stemmer er det helt sykt.

 

 

 

 

Det stemmer nok det her ja, så her har dere grunnen til hvorfor jeg ikke var blandt alternativene, jeg var blitt stryket mot min vilje, og oppi det hele så får jeg skrive sperre i en mnd rett før det skal stemmes, så jeg fikk jo ikke sagt mitt før valget.

 

I allefall, hadde jeg sittet i styr og stell hadde slike ting ikke forekommet, og jeg hadde blitt temmelig forbannet og sagt det rett ut min mening til rette vedkommen om hva jeg mente om den her teksten "Vi skal vise oss der medlemmene holder til" Den teksten der er nesten rasistisk, og det mot dem som bor ovenfor Trondheim, de er da individer dem også, og MEDLEMMER, like mye verdt som oss på Østlandet! Og hva så om dem ikke er flere en 370stk, det er uansett 370medlemmer vi må sette pris på, og vise at dem er inkludert! Slik som det er nå er dem kun inkludert via forum, og hvis dem kjører sør, men merkelignok er dem betalende medlemmer, og som vi setter pris på når dem betaler inn medlemskontigenten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det stemmer nok det her ja, så her har dere grunnen til hvorfor jeg ikke var blandt alternativene, jeg var blitt stryket mot min vilje, og oppi det hele så får jeg skrive sperre i en mnd rett før det skal stemmes, så jeg fikk jo ikke sagt mitt før valget.

 

Nå er vel muligens ikke dette rette måten å gjøre det på...men jeg tror både du og jeg kjenner bakgrunnen for dette Sigmund?

 

Kan du ikke fortelle hvorfor dette ble gjort slik at noen andre slipper det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er vel muligens ikke dette rette måten å gjøre det på...men jeg tror både du og jeg kjenner bakgrunnen for dette Sigmund?

 

Kan du ikke fortelle hvorfor dette ble gjort slik at noen andre slipper det?

 

Mere OT: Hva så om jeg er litt på kanten her inne på forum? Jeg tror dere alle er voksne mennesker som tåler og takler litt tull på internett! Tror du virkelig det at jeg er sånn i det virkelige liv?

 

Jeg er sikker på det at det er mange her inne som kjenner meg, eller vet hvem jeg er som kan bekrefte at jeg ikke er en drittsekk eller en tulling, du og ledelsen må da klare å skille det virkelige liv fra internett.

 

 

Og BTW, er du interessert i og diskutere meg videre så kan du jo bare lage deg en ny tråd som omhandler meg, jeg skal svare deg gladelig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er overbevis om at noen som vet hva de 200 tusen er for noe har lest dette. Og ser bare på det som enda mer mistenktsomt at ingen kan komme ut med et budsjett for den turen ? Er kun det jeg er ute etter.

Turen i seg selv er grei nok, ikke prisen. Jeg greier ikke se noe logikk i at en slik tur skal greie å ha faktiske kostnader på mer en 50 k. Er det derimot feks med utgifter for å kjøpe inn den omtalte jubeleums rekvesitaen , ( som igjen vil gi intekter) så forstår jeg mer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mere OT: Hva så om jeg er litt på kanten her inne på forum? Jeg tror dere alle er voksne mennesker som tåler og takler litt tull på internett! Tror du virkelig det at jeg er sånn i det virkelige liv?

 

Jeg er sikker på det at det er mange her inne som kjenner meg, eller vet hvem jeg er som kan bekrefte at jeg ikke er en drittsekk eller en tulling, du og ledelsen må da klare å skille det virkelige liv fra internett.

 

 

Og BTW, er du interessert i og diskutere meg videre så kan du jo bare lage deg en ny tråd som omhandler meg, jeg skal svare deg gladelig.

 

Off-Topic:

Nå er det du som har dratt det inn i diskousjonen og ikke jeg...

 

Vi vet begge to at det ikke er dine krumspring på forumet som er bakgrunnen for dette og det synes jeg du skal være ærlig nok til å innrømme når du først har dratt det inn...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenk om en eller annen lokallags-leder hadde bedt om å få 200 000.- til og gjennomføre en eller annen treff, og den skal være helt gratis for alle medlemmer, hva hadde styret sagt da?

 

Og jeg ønsker svar på den her jeg, helst av Andreas Skotner.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke hva slags biler som skal på denne turen, eller hvilken bil som skal trekke hengeren. Men de som stiller med biler får nok bra med driftsmidler...

 

For 200 000 er det vel med verditap pga km også tenker jeg : rolleyes

 

Synes hele denne turen er noe tull! Bortkastet penger. Noen får seg jo en fin ferie i år...

 

Og hvis Sigmund har blitt "truet" til å trekke er så er det ille! Tror mange vil vite hva som har skjedd i den saken!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Vi skal vise oss der medlemmene holder til" Den teksten der er nesten rasistisk, og det mot dem som bor ovenfor Trondheim, de er da individer dem også, og MEDLEMMER, like mye verdt som oss på Østlandet! Og hva så om dem ikke er flere en 370stk, det er uansett 370medlemmer vi må sette pris på, og vise at dem er inkludert! Slik som det er nå er dem kun inkludert via forum, og hvis dem kjører sør, men merkelignok er dem betalende medlemmer, og som vi setter pris på når dem betaler inn medlemskontigenten.

 

Jeg forstår fortsatt ikke problemet når det har kommet frem at det hele tiden har vært snakk om en jubileumstur nord for Trondheim : klø : Bare at det ikke var avgjort hvem som skulle stå for den og hva den skulle omfatte :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg forstår fortsatt ikke problemet når det har kommet frem at det hele tiden har vært snakk om en jubileumstur nord for Trondheim : klø : Bare at det ikke var avgjort hvem som skulle stå for den og hva den skulle omfatte :o

 

Jeg har ikke sett at det er blitt publisert noen plass, men uansett, den her teksten var totalt unødvendig "Vi skal vise oss der medlemmene holder til" eller er det bare meg det er noe galt med, og kun meg som syns at den teksten var grensen mot rasistisk?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ikke sett at det er blitt publisert noen plass, men uansett, den her teksten var totalt unødvendig "Vi skal vise oss der medlemmene holder til" eller er det bare meg det er noe galt med, og kun meg som syns at den teksten var grensen mot rasistisk?

 

Skjerp deg mann...hva i himmelens navn er på grensen til rasistisk i dette?

 

Nå tror jeg du skal ta deg et eller annet beroligende før dette går helt over støvelskaftene.

 

Kanskje lurt å lese alt sammen før man begynner å slenge med leppa om alt som er galt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er overbevis om at noen som vet hva de 200 tusen er for noe har lest dette. Og ser bare på det som enda mer mistenktsomt at ingen kan komme ut med et budsjett for den turen ? Er kun det jeg er ute etter.

Turen i seg selv er grei nok, ikke prisen. Jeg greier ikke se noe logikk i at en slik tur skal greie å ha faktiske kostnader på mer en 50 k. Er det derimot feks med utgifter for å kjøpe inn den omtalte jubeleums rekvesitaen , ( som igjen vil gi intekter) så forstår jeg mer.

 

Uten at jeg sitter på budsjettet over hva de 200K skal brukes på så har jeg i hvertfall fått med meg følgende som det forsvinner penger på.

 

-Premier, ved alle stoppene blir det holdt forskjelliger konkuranser hvor man kan vinne forskjellige premier, bl.a VIP tur med Møller motorsport

-Giwe aways som skal deles ut rundt på stoppene

-Selv om man har med seg campingvogn så er det ikke gratis, det koster både på ferger(og de er det mange av på strekningen fra Oslo og rundt kysten oppover), bompenger (og bomstasjoner er det vell om mulig flere av på denne turen en det er ferger)og det koster ekstra i endel bomstasjoner man skal gjennom når man har med vogn og det koster om man skal stå på en campingplass om natten om man ikke slår seg til på en rasteplass.

-Drivstoff. Det går med noen liter drivstoff på 3500-4000km med rundt 2 tonn vogn på slep.

-Om innkjøp av jubileumsklærene er inkludert i denne summern på 200K aner jeg ikke, men det er blitt sagt et eller annet sted at overskuddet fra salg underveis skal gå til lokallagene der vognen er på besøk.

Og de so FRIVELIG har tatt seg ferie/fri fra jobb for og være med på denne turen får 0.- for og gjøre denne jobben.

 

Det har også hele tiden vært planlagt tur nord for Trondheim, men når info om turen ble lagt ut hadde man ikke fastsatt dato/sted for dette. Ken-Arne har faktisk flere tråder liggende på forumet rundt dette der han ber om hjelp fra medlemmene i nord til og gjennomføre dette og det har vell ikke akkurat rent over av respons i de trådene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ikke sett at det er blitt publisert noen plass, men uansett, den her teksten var totalt unødvendig "Vi skal vise oss der medlemmene holder til" eller er det bare meg det er noe galt med, og kun meg som syns at den teksten var grensen mot rasistisk?

 

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=118048

 

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=118046

 

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=118061

 

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=117979

 

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=117989

 

Dette burde vell holde eller: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjerp deg mann...hva i himmelens navn er på grensen til rasistisk i dette?

 

Nå tror jeg du skal ta deg et eller annet beroligende før dette går helt over støvelskaftene.

 

Blir jeg mere rolig enn det jeg er nå så sovner jeg av.....

 

Kanskje lurt å lese alt sammen før man begynner å slenge med leppa om alt som er galt?

 

Uansett om jeg hadde lest alt som står på internett, eller alt som står på klubb-forum sine sider, så hadde jeg nok konkludert med det samme som jeg har skrevet, jeg syns dette er sløsing med klubbmedlemmene sine penger. Og jeg som betalende medlem har vel all rett til og si det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og jeg ønsker svar på den her jeg, helst av Andreas Skotner.

 

I og med at det er treff i Valdres i morgen og Andreas sannsynligvis skal ha med vognen dit (hvis han da blir med : klø : ) så tror jeg ikke du skal vente svar fra ham før i morgen : rolleyes

 

Som Geir er inne på tror jeg at en del av pengene går til klær og andre jubileumsrekvisita som skal selges fra vognen (og vel kanskje også på hovedtreffet : rolleyes) underveis. Men da må jeg si at det undrer meg at det ikke står noe i budsjettet om inntekter på jubileumsturen..

 

Men har et lokallag en begrunnelse god nok til å be om 200k (noe som da må tilsvare ganske store inntekter på arrangementet går jeg ut ifra!), lagt frem et seriøst og alvorlig budsjet, så har jo klubben penger på bok til å kunne godta søknaden..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uten at jeg sitter på budsjettet over hva de 200K skal brukes på så har jeg i hvertfall fått med meg følgende som det forsvinner penger på.

 

-Premier, ved alle stoppene blir det holdt forskjelliger konkuranser hvor man kan vinne forskjellige premier, bl.a VIP tur med Møller motorsport

-Giwe aways som skal deles ut rundt på stoppene

-Selv om man har med seg campingvogn så er det ikke gratis, det koster både på ferger(og de er det mange av på strekningen fra Oslo og rundt kysten oppover), bompenger (og bomstasjoner er det vell om mulig flere av på denne turen en det er ferger)og det koster ekstra i endel bomstasjoner man skal gjennom når man har med vogn og det koster om man skal stå på en campingplass om natten om man ikke slår seg til på en rasteplass.

-Drivstoff. Det går med noen liter drivstoff på 3500-4000km med rundt 2 tonn vogn på slep.

-Om innkjøp av jubileumsklærene er inkludert i denne summern på 200K aner jeg ikke, men det er blitt sagt et eller annet sted at overskuddet fra salg underveis skal gå til lokallagene der vognen er på besøk.

Og de so FRIVELIG har tatt seg ferie/fri fra jobb for og være med på denne turen får 0.- for og gjøre denne jobben.

 

Det har også hele tiden vært planlagt tur nord for Trondheim, men når info om turen ble lagt ut hadde man ikke fastsatt dato/sted for dette. Ken-Arne har faktisk flere tråder liggende på forumet rundt dette der han ber om hjelp fra medlemmene i nord til og gjennomføre dette og det har vell ikke akkurat rent over av respons i de trådene.

 

-Premiene ble vel sagt at møller skulle holde ? hvis ikke så kan det umulig brukes mer en 20000 på premier ?

- Gi bort ting - ok - hvor mye ? ( antar maks 20000 her også )

- Jeg bor midt i mellom de to dyreste ferjene denne kortesjen vil passere, og det er snakk om langt under 1000 kr pr ferje. ( under 10000 totalt i ferjer og bommer )

- Drivstoff : 4000km x 1,5(l/mil) x 12 kr literen - blir 7000 kr.

 

 

Alt dette blir jo småpenger i forholdt til 200k ? ( endte vel på 57000 her i et kjapt enkelt regnestykke ? )

 

Edit : tok et annet regnestykke - og med 6000 medlemmer så er det her snakk om 33.3 kr pr medlem. Jeg gidder ikke engasjere meg mer for 33 kr. selv om dette er proviserende.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og hvis det er så ille å måtte ta seg fri eller ta av dyrebare feriedager burde de kanskje heller holde seg hjemme?

 

Fikk heller ikke regnestykket til å bli fullt så mye som 200 000kr... De som tar turen får vel ikke lønn for å ta turen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og hvis det er så ille å måtte ta seg fri eller ta av dyrebare feriedager burde de kanskje heller holde seg hjemme?

 

Fikk heller ikke regnestykket til å bli fullt så mye som 200 000kr... De som tar turen får vel ikke lønn for å ta turen?

 

Nei, det er ingen som får betalt for å bli med på denne turen!!

 

Jeg skjønner at det kan bli spekulasjoner om hva så mye penger skal gå til, men slutt å tro at det er lommepenger til de som tar seg fri og bruker ferien sin på denne turen : bråk :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra nok tiltak, men det kunne vært interessant å se hvordan man kan budsjettere med at dette skal koste 200k for to uker? Det er da budsjettert med litt over 15000 kroner pr. dag, og jeg må si jeg godt kunne tenke meg å se hva som ligger til grunn for dette og hva disse pengene er tenkt brukt på. Om ikke pengene skal inkludere innkjøp av noe helt spesielt virker det som ti ganger mer enn nødvendig for å kjøre rundt 13 dager med en campingvogn.

 

Enig, og dette ble det stilt spørsmålstegn ved fra første dag..

 

Det er vel ikke for mye forlangt å få vite litt mere konkret hva disse pengene skal brukes til, hvem har satt opp budsjettet, og hvem skal være med på dette showet.

 

Så det jeg egentlig lurer mest på; hvem sin idè var det å feire 15 års jubileum..?? Hadde det vært 25 års jubileum hadde det vel vært litt mer naturlig?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvem har sagt noe om lommepenger? Så lenge medlemmene ikke får se noen tall så vil det dukke opp mange forskjellige meninger om hva vi tror pengen vil bli brukt på.

 

Og igjen, hvis det er så ille å måtte ta seg fri eller ta av dyrebare feriedager burde de kanskje heller holde seg hjemme!

 

Avlys hele turen!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det har også hele tiden vært planlagt tur nord for Trondheim, men når info om turen ble lagt ut hadde man ikke fastsatt dato/sted for dette. Ken-Arne har faktisk flere tråder liggende på forumet rundt dette der han ber om hjelp fra medlemmene i nord til og gjennomføre dette og det har vell ikke akkurat rent over av respons i de trådene.

 

Det største hinderet her i Nord er at Sommertreff gjengen arrangerer sine to første treff akkurat i den tiden når det såkalte Roadshowet skal være.

I tillegg må en ta hensyn til at mange ser det som uaktuellt å kjøre 617,3km fra f,eks Brønnøysund til Narvik, mens andre igjen finner det uaktuellt å kjøre 250km fra Tromsø til Narvik.

Men, klart vi jobber med saken.

 

Vi i Nordland(Bodø) har jobbet i lengre tid med en stand vi skal ha på ACR nå i juni, og for mange blir det mer enn nok.

Og da lurer jeg egentlig på hvorfor ikke hovedstyret & Co kunne tatt seg turen nordover denne helgen(13-15.6), og faktisk møtt de mest aktive nord for Trondheim.?

 

Bare så det er sagt, jeg er ikke negativ til Roadshowet, jeg er mere kritisk til bruken av ressurser.

Dette er en klubb bestående av et stort spekter av medlemmer, alle med forskjellige bakgrunn og med forskjellig tilholdssted.

 

Jeg tror faktisk, selv om det høres dønn kjedelig ut, at det medlemmet som sitter Berlevåg eller Lakselv hadde hatt mer glede av en rålekker VACN jakke i jubileumsgave enn å få tilbud om å kjøre 644km for å møte oss her i Nordland.

Eller for den saks skyld lese om Roadshowet i neste Treffpunkt:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

-Premiene ble vel sagt at møller skulle holde ? hvis ikke så kan det umulig brukes mer en 20000 på premier ?

- Gi bort ting - ok - hvor mye ? ( antar maks 20000 her også )

- Jeg bor midt i mellom de to dyreste ferjene denne kortesjen vil passere, og det er snakk om langt under 1000 kr pr ferje. ( under 10000 totalt i ferjer og bommer )

- Drivstoff : 4000km x 1,5(l/mil) x 12 kr literen - blir 7000 kr.

 

 

Alt dette blir jo småpenger i forholdt til 200k ? ( endte vel på 57000 her i et kjapt enkelt regnestykke ? )

 

Er IKKE alle premiene Møller/Møller motorsport skal stå for. At du bor midt mellom 2 av de dyretse fergene denne turen går forbi er jeg fullt klar over. Har i 10 år jobbet som selger med hele Norge som distrikt og har kjørt denen turen klubbvogna skal ut på 6-8 ganger hvert eneste år siden 1999, så jeg vet også godt hvor mange flere ferger det er fra Bergen og nordover. Jeg vet også hvor mange bomstasjoner de må passere igjennom( 8 stk bare fra Oslo til Bergen). Om du klarer og kjøre en Multivan 2,5TDI med 2 tonn vogn bakpå på 1,5 på mila så tror jeg du er meget flink! I regnestykket ditt har du ikke tatt med kostnader rundt overnatting ei heller mat for de som frivelig drar rundt med denne vogna. I tillegg er også 200K inkl kostnadene for turen videre i Nord-Norge om jeg ikke er helt på bærtur.

Er fullt klar over at det er et stykke igjen til budsjettet på 200K fra det som er stippulert her, men når alt kommer til alt så løper kostnadene fortere en man tror og da er det vell bedre og budsjettere med for høye kostnader fremfor for lave eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.