"15års jubileumstur i sør-norge"

15års jubileumstur der medlemmene holder til.  

77 stemmer

  1. 1. 15års jubileumstur der medlemmene holder til.

    • Ja, dette er ett kjempefint tiltak.
    • Vet ikke, jeg har ikke tatt noen standpunkt.
    • Nei, dette er sløsing med midlene.


Anbefalte innlegg

ang di 200.000kr som skal brukes på denne turen.

hvorfor kan ikke det legges ut et "budsjett" som dem mest sansynligvis har da,så kan folk se selv hva som koster hva osv.... er jo tross alt mye penger det er snakk om her.

 

Ps :Sigmund Aikio,venter på svar på denne jeg ;)spent nå...

 

sitert fra post av: Lars-Inge Andresen

Jeg ser at du la den andre saken død...hvorfor kan du ikke fortelle alle sammen hvorfor det ikke var ønskelig at du stilte til valg? :sitat slutt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen andre som kunne tenkt seg å stilt opp slik som de to har gjort ?? Er vel fritt frem å melde seg frivillig.......å bruke ferier,helger,fridager osv osv på en gjeng med sytepaver som griner for den minste ting. : bråk :

 

Dette gjør de jo frivillig, fordi de har lyst!!!!! Hvis det er så ille for dem så må de slutte å stå på så mye for oss sytepaver.

 

Må vel for f... få lov til å si hva vi mener om denne unødvendige turen!

 

Med så mange medlemmer så vil det alltid være interessekonflikter!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

og da svarte du at DET kostet i hvertfall ikke 200.000.-

 

Å gjøre noe fint for alle ja, uavhengig om du sender dem en appelsin eller en kjeledress.

 

------------------

 

Jeg stilte et spørsmål lengre bak i tråden.

Hvorfor kan ikke noen i hovedstyret ta seg en tur til Mo i Rana 13-15juni og stå på stand sammen oss her i Nordland?

Da hadde dere slått ivertfall 4fluer i en smekk;

- Fått oppleve norges fineste landsdel

- Fått testet nordens beste bane

- Knyttet ansikter til navn

- Og promotert jubileumet..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å gjøre noe fint for alle ja, uavhengig om du sender dem en appelsin eller en kjeledress.

 

------------------

 

Jeg stilte et spørsmål lengre bak i tråden.

Hvorfor kan ikke noen i hovedstyret ta seg en tur til Mo i Rana 13-15juni og stå på stand sammen oss her i Nordland?

Da hadde dere slått ivertfall 4fluer i en smekk;

- Fått oppleve norges fineste landsdel

- Fått testet nordens beste bane

- Knyttet ansikter til navn

- Og promotert jubileumet..

 

2 ting her jeg absolutt er enig med deg i:

 

- Fått oppleve norges fineste landsdel

Har reist MANGE dager og hatt MANGE km på veien i denne landsdelen de siste 7 årene i forbindelse med jobben

 

- Fått testet nordens beste bane

Har vært på denen banen flere ganger i forbindelse med divers motorsport arrangement og Rudskogen og Våler ligger milevis bak ACR.

 

Så da er det i hvertfall noe vi er enige om da;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette gjør de jo frivillig, fordi de har lyst!!!!! Hvis det er så ille for dem så må de slutte å stå på så mye for oss sytepaver.

 

Må vel for f... få lov til å si hva vi mener om denne unødvendige turen!

 

Med så mange medlemmer så vil det alltid være interessekonflikter!

Men hva ville du heller brukt de pengene til da ?? Synes det er et flott tiltak jeg å reise rundt i Norge. Og Ken Arne Brox gjør en bra ting med å melde seg frivillig til å ta Nord-Norge..........Da blir jo "hele" Norge dekket på turen,ser ikke helt problemet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det jeg har problem med er selve turen som jeg synes er unødvendig. Alt for mye penger på noe jeg synes er unødvendig.

 

Har ingen konkrete planer om hva pengen kunne vært brukt på akkurat nå, må tenke litt på den.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg mener, dropp turen og bruk heller disse pengene på ACR eller Rudskogen, lei banen en hel helg og planlegg overnatting på eller rundt banen, det er mere rettferdig, og jeg tror det drar inn flere medlemmer på det en på den der tåpelige rundturen. Når Ford-gutta hører at VW-Audi folket arrangerer en hel helg på banen så bytter dem kanskje merke og kommer over til oss som medlem, og gulroten er at de fleste medlemmene får noe ut av dette.

 

Og som en eller annen skrev, hvem feirer 15års jubileum liksom? Greitnok å markere det, men 200 000.- på en 15års markering er ikke noe annet en stormanns-galskap.

 

Pål F, her har du ett forslag det ikke hadde blitt så mye krangel om i allefall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pål F, her har du ett forslag det ikke hadde blitt så mye krangel om i allefall.
Hehe blir syting UANSETT hva man skal arrangere i denne klubben her. Alltid noen som synes det blir for langt å kjøre over 400 km til et treff. Har tilbakelangt noen tusen kilometer til og fra treff opp igjennom årenes løp : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sytekulturen når nye høyder i denne tråden ser jeg - inspirerende!

 

Hvorfor kan man ikke bare stole på at et valgt styre gjør en skikkelig jobb til beste for klubben? Det har da gått ganske bra i 15 år, ikke sant ? Hva med å holde kjeft og ha tillit til at voksne folk med riktig erfaring faktisk også kan ta de riktige vurderingene for klubbdriften. - Verden er ikke slik at et styre skal godkjenne hver bidige bevegelse i budsjettet på forhånd hos hvert bidige medlem. Styret er valgt for å forvalte klubbens økonomi og aktivitetsnivå - så la dem få gjøre det uten å forsøke å lage en ufattelig sytespiral hver bidige gang det dukker opp noe nytt og ukjent !

 

Regnskapet for 2008 blir tilsendt før valget neste år, så får dere se hvordan denne turen gikk. Alle nysatsinger er forbundet med en risiko og derfor er budsjettet for denne turen satt opp romslig - det betyr selvfølgelig ikke at alt automatisk skal brukes opp.

 

Det er ingen som lønnes og det er ingen av deltagerne som får noen økonomisk gevinst. (Utover evt. premier som blir loddet ut for medlemmer)

 

Så slapp av : dum :

 

Forøvrig kjenner ikke jeg heller alt innholdet i de planlagte utgiftene, men jeg har tillit til at dette blir brukt til klubbens beste - det bør resten av dere også ha !

 

(Og jeg er glad jeg har valgt å ikke bruke mer tid på styrearbeid fermover)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor i =)"(#) må vi spekulere i dette. Overbevis om at noen i styret leser dette og hvorfor kan ikke bare noen av de legge ut litt fakta ?

 

Og når ble dette en duskusjon om jakker ?

 

Føler at med å ikke få ut noe info her så minner dette mest om et diktatur.

Alle her er vel enige om at det er info vi vil ha. TIl og med staten gir ut tilsvarende info om noen spør ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor i =)"(#) må vi spekulere i dette. Overbevis om at noen i styret leser dette og hvorfor kan ikke bare noen av de legge ut litt fakta ?

 

Og når ble dette en duskusjon om jakker ?

 

Føler at med å ikke få ut noe info her så minner dette mest om et diktatur.

Alle her er vel enige om at det er info vi vil ha. TIl og med staten gir ut tilsvarende info om noen spør ?

 

Store deler av styret ble ved valget i år skiftet ut. De av styremedlemmene som er nye av året kjenner dessverre ikke til budsjetteringen rundt denne turen mer enn det som stod å lese i årsmøteinnkallelsen.

 

Flere av de "gamle" styremedlemmene er på treff i Valdres i helgen og er derfor noe indisponert fra å svare.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Naturligvis har du like stor rett som alle andre, det er ikke det dette dreier seg om.

 

Det er vel heller måten du springer avgårde på som provoserer litt og som kanskje gjør at piggene kommer ut...!!!

 

Jeg ser at du la den andre saken død...hvorfor kan du ikke fortelle alle sammen hvorfor det ikke var ønskelig at du stilte til valg?

 

Jeg sisterer meg selv...

 

Hvorfor svarer du ikke på dette Sigmund?

 

Jeg trekker det litt lenger...siden du velger å overse dette å tie det ihjel så regner jeg med at det er noe du ikke vil skal komme ut...!!!

 

Kanskje det er en svært god grunn til at du fikk den telefonen du nevner å ble bedt om ikke å stille til valg?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg sisterer meg selv...

 

Hvorfor svarer du ikke på dette Sigmund?

 

Jeg trekker det litt lenger...siden du velger å overse dette å tie det ihjel så regner jeg med at det er noe du ikke vil skal komme ut...!!!

 

Kanskje det er en svært god grunn til at du fikk den telefonen du nevner å ble bedt om ikke å stille til valg?

Tror det er flere som lurer på akkurat det..........: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg mener, dropp turen og bruk heller disse pengene på ACR eller Rudskogen, lei banen en hel helg og planlegg overnatting på eller rundt banen, det er mere rettferdig, og jeg tror det drar inn flere medlemmer på det en på den der tåpelige rundturen. Når Ford-gutta hører at VW-Audi folket arrangerer en hel helg på banen så bytter dem kanskje merke og kommer over til oss som medlem, og gulroten er at de fleste medlemmene får noe ut av dette.

 

Og som en eller annen skrev, hvem feirer 15års jubileum liksom? Greitnok å markere det, men 200 000.- på en 15års markering er ikke noe annet en stormanns-galskap.

 

For vi arrangerer ikke de vanlige treffene?

 

Det jobbes ikke med ett ACR treff?

 

Du verden...... stormannsgalskap: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På Valdres treffet i dag fikk vi vite at det vil være en gave fra klubben til alle medlemmer som møter opp på et av stoppene på road showet : ja : Dette er en gave fra klubben til medlemmene, og derfor ikke noe Møller kan eller bør sponse. Vet ikke hva gaven er eller hva den koster, men dette utgjør nok et stor del av budsjettet..

 

Men hele poenget med denne tråden var vel hvordan man kom frem til beløpet på 200.000,- altså litt konkret om hvilke utgifter dette beløpet skal dekke. Før noen fra styret som vet om det har besvart akkurat dette spørsmålet synes jeg det blir litt meningsløst å diskutere om turen er fullstendig meningsløs bruk av pengene : rolleyes

 

Denne turen er vel like mye for å nå ut til eksisterende medlemmer som vanligvis ikke ser så mye til klubben, som det er meningen at potensielle medlemmer oppdager oss og har lyst å bli en del av det gode fellesskapet vi har :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅ, jeg håper det er KAKE.... :D :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg mener, dropp turen og bruk heller disse pengene på ACR eller Rudskogen, lei banen en hel helg og planlegg overnatting på eller rundt banen...

 

Må bare minne på at det er trackday på Rudskogen på lørdag i anledning jubileumsåret. Dette er da i tillegg til hovedtreff på Våler 6-8 juni og utstillings-/banetreff i august : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅ, jeg håper det er KAKE.... :D :D
Ja Sigmund Aikio står for kake-bakingen : haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann

 

Nå er jeg mildt sakt forbauset over så mye negativitet på en gang.

 

Jaja, slik er det nå engang da...:)

 

Hvem i alle dager sier at det ikke skal sje noe i Nord?

Jeg har prøvd å få ting til her oppe (Nordland, Troms og Finnmark), jeg har fått med meg noen støttespillere som jeg trengte. Så det skjer noe her også.

 

Spørsmålet:

 

Jeg ser det at det skal arrangeres en jubileumstur "der medlemmene holdes til" har dere glemt at det finnes en landsdel nord for Trondheim?

 

Er herved besvart:)

 

 

 

Vi er en brøkdel av medlemsmassen her opp, så at vi skal kreve og kreve blir for dumt. Vi bruker de ressursene vi har, og har muligheter for å få til.

 

En del av budsjettet skal jeg ha hit opp også. Så da kan dere tenke dere hva som er igjen til slutt.

 

Jeg skal reise på alle treffene jeg klarer ila denne sommeren ( i nord, inkl. Hovedtreffene i Sør), dette er i den forbindelse med at jeg sitter i hovedstyret. Jeg gjør (som Andreas og Roger) dette på frivillig basis, og jeg tar meg fri noen dager fra jobben for å få dette til, jeg har ingen kompansasjon for dette overhode! Dette gjør jeg rett og slett for å vise klubben her oppe, og markedsføre oss overalt. Og det jeg allerhelst vil er å verve medlemmer.

 

Så når jeg leser mange av deres innlegg, så desverre drepes en del av gleden over å få noe til i denne klubben.

Kan noen av dere for en gang skyld lese det dere skriver, 2 ganger før det postes!

 

At det ikke skjer noe i Nord, er helt feil! Det er linket til mange av de trådene jeg har lagt ut, og de trådene er vel ikke mange sidene på!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å gjøre noe fint for alle ja, uavhengig om du sender dem en appelsin eller en kjeledress.

 

------------------

 

Jeg stilte et spørsmål lengre bak i tråden.

Hvorfor kan ikke noen i hovedstyret ta seg en tur til Mo i Rana 13-15juni og stå på stand sammen oss her i Nordland?

Da hadde dere slått ivertfall 4fluer i en smekk;

- Fått oppleve norges fineste landsdel

- Fått testet nordens beste bane

- Knyttet ansikter til navn

- Og promotert jubileumet..

 

Hei Bjørn!

 

Er det noen som sier at vi ikke skal dit?:)

Hovedstyret skal dit...:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men hvorfor kommer dere ikke med noe informasjon på hovedsidene da?

 

Hadde dere informert medlemmene hadde dere kanskje vært spart for masse kritikk. For vi vanlige dødelige vet ikke noe mere enn det vi leser, og når vi leser det som står på hovedsiden så er det kanskje ikke så rart at dere får masse kritikk. Tenk på det neste gang dere skal gjøre noe, gi litt informasjon.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men det er jo faktisk lov å spørre også? Sende en PM eller Mail til Hovedstyret eller hva med å bare spørre når man er på treff(både Andreas og Roger har møtt opp på treffene)? Og man finner ut ganske mye bare man gidder å lese ordentlig igjennom alle de forskjellige trådene som omhandler denne turen nå, for de er det ikke få av lenger! Man må ikke ha vært med å arrangert noe for å få litt info, de som kanskje vet litt mer, er de som har lest alt av tråder og faktisk giddet og forhørt seg om ang. denne turen.

 

Hva med å stole på styret, som medlemmene i klubben har valgt inn, at de gjør det rette for klubben?

 

Og alle er jo selvsagt velkommen til å henge seg på, hadde jo vært moro om det hadde blitt en skikkelig kolonne hele turen rundt...

 

Uansett hva man gjør, så blir det syting fra noen, alltid noen som har noe negativt å si, t.o.m. før de har noe særlig info om hva som skal skje eller hva det går ut på o.s.v....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg sisterer meg selv...

 

Hvorfor svarer du ikke på dette Sigmund?

 

Jeg trekker det litt lenger...siden du velger å overse dette å tie det ihjel så regner jeg med at det er noe du ikke vil skal komme ut...!!!

 

Kanskje det er en svært god grunn til at du fikk den telefonen du nevner å ble bedt om ikke å stille til valg?

 

Jeg venter også på svar, hvorfor kan du ikke bare svare Sigmund? Det er deffo noe som du ikke vil skal komme ut, siden du overser det bare ved å poste andre ting.

 

EL

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg venter også på svar, hvorfor kan du ikke bare svare Sigmund? Det er deffo noe som du ikke vil skal komme ut, siden du overser det bare ved å poste andre ting.

 

EL

 

Hva med et svar fra noen i styret, vedkommende ser ikke ut til å ville blamere seg selv ved å komme med årsaken.

 

Har etterhvert lest en del tråder hvor "Keiko" (beklager, måtte bare: rolleyes) har postet, og han har en tendens til å være udelt kverulerende og negativ. Vanlig høflighet gjelder vel like mye her på forumet som ellers :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med et svar fra noen i styret, vedkommende ser ikke ut til å ville blamere seg selv ved å komme med årsaken.

 

Har etterhvert lest en del tråder hvor "Keiko" (beklager, måtte bare: rolleyes) har postet, og han har en tendens til å være udelt kverulerende og negativ. Vanlig høflighet gjelder vel like mye her på forumet som ellers :)

 

Enig med deg :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.