"15års jubileumstur i sør-norge"

15års jubileumstur der medlemmene holder til.  

77 stemmer

1. 1. 15års jubileumstur der medlemmene holder til.

• Ja, dette er ett kjempefint tiltak.
    • Vet ikke, jeg har ikke tatt noen standpunkt.
    • Nei, dette er sløsing med midlene.

Anbefalte innlegg

Ja nå har han fått svar på det meste han lurte på......;) Men han har ikke svart enda..........

Nå handler ikke denne tråden om Sigmund enda det har blitt trukket litt frem nå og da, så skal vi ikke bare legge den delen av denne tråden død. Så kan heller de som holder på å dø av nysgjerrighet sende Sigmund en pm synes nå jeg..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Drar frem igjen denne jeg når "ferieturen" nermer seg slutten.

Jeg ( er sikkert ikke alene ) vil gjerne vite hvor mye penger som gikk med på denne turen - og til hva.

Gjerne mer info også - som feks hvor mange nye medlemmer som ble vervet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ( er sikkert ikke alene ) vil gjerne vite hvor mye penger som gikk med på denne turen - og til hva.

Nå har sikkert ikke styret full oversikt over det enda iogmed at de ikke er ferdige med turen.

Uansett så får du se det når regnskapet legger ut i begynnelsen av 2009 ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

eneste jeg vil støtte er Geir Gresvoll...

det hadde vært fint å til slutt se resultatet av turen, hvor mange medlemmer fikk vi vervet :)

Det er jo det viktigste.. Vise klubbens profil rundt om og med det verve flere :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå skal jeg ikke skryte på meg at jeg husker helt nøyaktig, men mener at to betalte medlemskap i Porsgrunn, 2 i Stavanger og 3 i Kristiansand. Her snakker vi kun om de som betalte og ble medlem på stedet. Det var MANGE som var innom og viste sin interesse, fikk folder om klubben og som ga uttrykk for at de ville melde seg inn på nettet hjemmefra. Hvorvidt de faktisk gjør det kan jo være litt vanskelig å påvise i etterkant : flau :

Men så var denne turen jo ikke KUN for å hverve nye medlemmer. Like mye for å skape bånd mellom styret (som har blitt beskyldt for kun å tenke på aktiviteter på østlandet) og medlemmene lokalt, samt for å vise de lokale forhandlere at vi er en seriøs klubb som de kanskje bør vise litt mer velvilje enn vi til tider møter hos de lokale forhandlere.

Bare utrolig synd at såpass mange medlemmer har vært så skeptiske til hele opplegget. Så mye snakk det har vært om turen skulle man nesten tro at flere hadde tatt seg tid til å ta turen forbi, om ikke annet så for å slå av en prat med både lederen og et styremedlem.. Eller i det minste se hva det er man har kritiserert så kraftig.. Men det har iallfall vært kjempe hyggelig med de som tross alt møtte opp :)

Regnskapet blir sendt ut til alle i forbindelse med årsmøtet neste år. Det har blitt solgt masse profilartikler underveis, så har vært en del inntekter. Vet ikke om jubileumsjakken var inkludert i budsjettet for turen, i så fall kommer inntekten fra den først på jubileumstreffet på Rudskogen i august da jakken ikke var klar før turen :o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden du er så brennende opptatt av hva pengene brukes til så bør du stille til valg neste runde sånn at du kommer deg inn i styret, deretter anbefaler jeg deg å holde resten av oss løpende oppdatert..

Kanskje du kan være med å etablere en "Onkel Skrue - Pengebinge" til klubbens penger..

-Skal vi ikke ha slike aktiviteter som skaper litt oppmerksomhet og relasjoner rundt om?

-Er det sånn at alle og enhver til enhver tid skal legge seg opp i hva styret gjør og beslutter å bruke penger på, noe som man uansett kan gå gjennom når års regnskapet legges ut?

-Er det slik at hver gang klubben gjør noe så skal klagekoret fyre opp tenor stemmene?

For all del, kutt ut rekrutering, slutt å ta medlems kontigent så slipper vi å tenke på hva pengene går til, treff på rudskogen\våler kan bli 100% deltaker betalt, auto motor og sport + treffpunkt trenger vi vel ikke, en funksjonibel internettside + et veldig oppegående forum er bare sløsing med energi osv. osv..

De som absolutt er uenige i hvordan klubben drives og bruker enhver anledning til å klage kan mer enn gjerne finne på noe annet, så kan resten av oss være igjen her i elendigheten..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden du er så brennende opptatt av hva pengene brukes til så bør du stille til valg neste runde sånn at du kommer deg inn i styret, deretter anbefaler jeg deg å holde resten av oss løpende oppdatert..

Kanskje du kan være med å etablere en "Onkel Skrue - Pengebinge" til klubbens penger..

-Skal vi ikke ha slike aktiviteter som skaper litt oppmerksomhet og relasjoner rundt om?

-Er det sånn at alle og enhver til enhver tid skal legge seg opp i hva styret gjør og beslutter å bruke penger på, noe som man uansett kan gå gjennom når års regnskapet legges ut?

-Er det slik at hver gang klubben gjør noe så skal klagekoret fyre opp tenor stemmene?

For all del, kutt ut rekrutering, slutt å ta medlems kontigent så slipper vi å tenke på hva pengene går til, treff på rudskogen\våler kan bli 100% deltaker betalt, auto motor og sport + treffpunkt trenger vi vel ikke, en funksjonibel internettside + et veldig oppegående forum er bare sløsing med energi osv. osv..

De som absolutt er uenige i hvordan klubben drives og bruker enhver anledning til å klage kan mer enn gjerne finne på noe annet, så kan resten av oss være igjen her i elendigheten..

Det er vel ingen tvil om at turen har kostet penger, men den må ivertfall ha kostet mye innsats fra enkelte personer, noe som selvfølgelig er prisverdig.

Og da er ivertfall min mening at det da må være mulig å få en rapport på turen, stille noen spørsmål osv uten at det rettes pekefinger og furteleppa dukker frem.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ligger Reisebrev her, der det står hvor mange som har møtt opp i hver by iallfall. Sier jo lite om økonomien i det hele, men som sagt blir jo alt belyst i regnskapet som blir sendt ut i forbindelse med årsmøtet.

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=126952&highlight=reisebrev

Gjør oppmerksom på at det KUN er et reisebrev og altså ikke en tråd åpen for diskusjoner om opplegget!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel ingen tvil om at turen har kostet penger, men den må ivertfall ha kostet mye innsats fra enkelte personer, noe som selvfølgelig er prisverdig.

Og da er ivertfall min mening at det da må være mulig å få en rapport på turen, stille noen spørsmål osv uten at det rettes pekefinger og furteleppa dukker frem.

Det er ikke snakk om hverken pekefinger eller furteleppe, det er snakk om oppgitthet over at enkelte (ikke rettet mot Geir direkte) benytter enhver anledning til å dra frem kostnads spørsmål..

2 raske eksempler:

1: Roadshow, flere kritiske røster var raskt ute å kritisere at roadshowet ikke gikk lengre nord enn det som kom fram i starten, dette til tross for at 80-90% av medlems massen befinner seg sør for Trondheim, og når det i tillegg ble tatt initiativ til å få til et roadshow i nord så har interessen mildt sagt vært laber, konklusjon; en eller få personer klarer å skape et negativt inntrykk rundt roadshowet som det er gjort klart helt fra starten skal være hovedsaklig frivillig innsats som driver den rundt i de enkeltes ferie.. Kostnader vil der være uansett, alternativet hadde vært å droppe hele opplegget.

2: Bane treff: Igjen så refererer jeg til at 80-90% bor nedenfor Trondheim, men allikevel klarer noen å klage når klubben velger å arrangere en trackday for medlemmene på rudskogen, ett treff som på alle måter kan beskrives som en suksess, men igjen så er det noen som vil se tall og resultater...

Klubben er satt sammen av et valgt styre, som resten av det politiske norge så er det begrenset hvor mange som ønsker å stille til en frivillig innsats, og likeså anntall medlemmer som gidder å stemme ved valgene. Det finnes ikke noen annen måte å være med å bestemme enn ved å delta. For de andre som er nyskjerrige så legges oversikt over brukte penger ut en gang i året, og her skal det sies at klubben og ikke minst økonomi ansvarlig gjør en knall god jobb med å holde styr på klubbkassa i motsetning til Kristin Halvorsen.

Siste innlegg i denne tråden iallefall, god sommer, sees på rudskogen i august!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter å ha skummet gjennom dette "makkverket" av en post vil jeg gjerne komme med noen kommentarer jeg også (klarer ikke dy meg ;) ).

Sigmund Aikio;

Hvor får du all denne eder og galle fra? Og hvorfor KAN DU BARE IKKE SVARE PÅ HVORFOR DU FIKK "SKRIVESPERRE" på forum?

Jeg driter i det egentlig, men det at du tier om det er jo bare et godt eksempel på at du kaster drit uten å ta ansvar for noe. Vær litt mer mann og ta deg i nakken og slutt å vær en snåttunge. Vis at du faktisk kan stå for det du spytter ut ved å fortelle hele forum om hva du gjorde for å bli "banned" fra forum.

Er ikke lenge jeg har vært medlem, men jeg har da likevel fått med meg at det MESTE av det som kommer fra deg er reint PISSPREIK (jfr. diskusjon om VIPER vs. R8 osv). Kan du da ikke forstå at folk blir lei av maset ditt? Du klager på pengebruken til styret og slenger samtidig ut noen forslag om ACR eller "trackday" en eller anna plass; Hva faen er det godt for da? Utvider dette den seriøse delen av klubben? Skal vi bli en slik "gatebil"-klubb der pupper og lår selger medlemskap?? Nei, jeg mener det er fornuftig å reise på en edruelig og seriøs tur ut på utvalgte steder. All honnør til de som stiller opp!

Men DU mener det er for lite info? Allerede ved valget fikk jeg et budsjett for 2008 og et regnskap for 2007. Ryddig og greit der jeg som et enkelt medlem kunne se omfanget av de midler klubben disponerer og de utgifter som påløper for en klubb i denne størrelsen. Fikk ikke du dette? Eller? Du etterlyser et eget reisebudsjett for Roadshow..... javel, men da foreslår jeg at hovedstyret OG lokal-lags styre i alle lag sender Mr. Aikio alle budsjett for den minste ting, for her har vi å gjøre med en som må ha kontrollen.

Kjære Aikio - kan du for guds skyld prøve å se deg selv oppi dette - eller la meg omformulere det; Kan du for guds skyld se noe annet ENN deg selv oppi dette ? Du virker jo bare som en forsmådd liten frue som ikke får "være med i det gode selskap".....

Jeg takker gudene for at denne mannen ble stoppet i tide.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter å ha skummet gjennom dette "makkverket" av en post vil jeg gjerne komme med noen kommentarer jeg også (klarer ikke dy meg ;) ).

Sigmund Aikio;

Hvor får du all denne eder og galle fra? Og hvorfor KAN DU BARE IKKE SVARE PÅ HVORFOR DU FIKK "SKRIVESPERRE" på forum?

Jeg driter i det egentlig, men det at du tier om det er jo bare et godt eksempel på at du kaster drit uten å ta ansvar for noe. Vær litt mer mann og ta deg i nakken og slutt å vær en snåttunge. Vis at du faktisk kan stå for det du spytter ut ved å fortelle hele forum om hva du gjorde for å bli "banned" fra forum.

Er ikke lenge jeg har vært medlem, men jeg har da likevel fått med meg at det MESTE av det som kommer fra deg er reint PISSPREIK (jfr. diskusjon om VIPER vs. R8 osv). Kan du da ikke forstå at folk blir lei av maset ditt? Du klager på pengebruken til styret og slenger samtidig ut noen forslag om ACR eller "trackday" en eller anna plass; Hva faen er det godt for da? Utvider dette den seriøse delen av klubben? Skal vi bli en slik "gatebil"-klubb der pupper og lår selger medlemskap?? Nei, jeg mener det er fornuftig å reise på en edruelig og seriøs tur ut på utvalgte steder. All honnør til de som stiller opp!

Men DU mener det er for lite info? Allerede ved valget fikk jeg et budsjett for 2008 og et regnskap for 2007. Ryddig og greit der jeg som et enkelt medlem kunne se omfanget av de midler klubben disponerer og de utgifter som påløper for en klubb i denne størrelsen. Fikk ikke du dette? Eller? Du etterlyser et eget reisebudsjett for Roadshow..... javel, men da foreslår jeg at hovedstyret OG lokal-lags styre i alle lag sender Mr. Aikio alle budsjett for den minste ting, for her har vi å gjøre med en som må ha kontrollen.

Kjære Aikio - kan du for guds skyld prøve å se deg selv oppi dette - eller la meg omformulere det; Kan du for guds skyld se noe annet ENN deg selv oppi dette ? Du virker jo bare som en forsmådd liten frue som ikke får "være med i det gode selskap".....

Jeg takker gudene for at denne mannen ble stoppet i tide.....

:klapp:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk Ben ! Det er nemlig økonomisk ryddighet og medlemsservice som er nøkkeladferd når en "frivillig" klubb skal driftes. Styret MÅ kunne fremvise minst èn gang pr år, den økonomiske situasjonen. Tor (kasserer) og jeg har holdt på med dette i 15 år og er voksne nok til å forstå dette. Det å skille på om medlemmmer har betalt eller ikke er vesentlig. Uten dette arbeidet har vi i prinsippet ingen klubb. Dersom det ikke gjøres forskjell på medlemmer og ikke-melemmer er kubben død. Videre er det viktig å ha økonomisk styring slik at ikke enkeltpersoner kan mistenkes for å ha "lange fingre" i klubbkassen.

Med dette som bakgrunn, og god kontroll for øvrig, har klubben meget god økonomi, og dette fører til at styret må finne tiltak som gjør at noe av de "oppsparte midler" kommer FLEST MULIGE til gode. Det er egentlig medlemmenes kontingent-penger (bortsett fra opptjente renter) som forsøkes forvaltet på best mulig måte til flest muliges tilfredshet. Sånn er det bare.

Hilsen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

fy faen for en nitrist tråd, er jo verre enn de tullingene som sitter å kommenterer samtlige artikler på dagbladet.no... er mye viss vi gjorde ditt å viss vi gjorde datt her... viss tante hadde hatt baller så hadde hu vært onkel, men bare viss...

Folk ser ut til å glemme at folk faktisk gjør dette GRATIS og på sin egen forbanna FRITID!!! Jeg skjønner godt at gutta som styrer skuta IKKE har tid til å rekke over alt og informere om hver bidige ting! De skulle sikkert gjerne gjort det, men de har da jobb og et liv utenom å sitte i styre å stell i klubben, så grunnen til at det ikke øses ut info om alt mulig er jo etter min mening selvforklarende. Og det tar jo gjerne litt tid å organsiere et opplegg som roadshowet.

Ja man skal være kritisk og stille spm osv, men måten enkelte utrykker seg på her er på grensa til det latterlige!

Og at det "brukes" 200.000 på dette ser jeg ingenting i veien med, syns det er et flott opplegg med en bra plan bak det hele som Skotner forklarte. Det var ikke slik at jeg trodde de skulle stille seg på svinesund iført tennissokker og grilldress, for så å ha tidenes ferie på klubbens regning i 2 uker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal komme med et lite innspill jeg også...

Men før jeg kommer med litt konstruktiv kritrikk så vil jeg si at jeg synes fremdeles idèen er god, at det koster penger er forsåvidt også greit men det er ikke pengebruken jeg vil ta opp nå.

Først vil jeg spørre hvor mange som henger rundt VW-Audi forhandlerne om dagen?

Hvorfor ble det blir satset på å ha Roadshow hos forhandlere der det vises liten eller ingen interesse for denne Touren, enkelte forhandlere har jo nektet at man får stå hos dem i tillegg.

For det andre, idèen med å nå ut til medlemmene for at de kunne få tatt en prat med leder og personer i styret er også kjempebra, men hvor mange har tid til å komme midt i arbeidstiden da dette blir arrangert imellom klokka 1200-1800?

En par andre litt "uheldige" ting er jo at man pakker sammen FØR annonsert tid og at folk som er med på å arrangere turen stikker av med premiene, dette er i beste fall "uheldig" for en tur som allerede har møtt en del kritikk og motstand.

Jeg vil tro at å arrangere noe slikt feks om 5 år (20årsjubileum) ikke er så dumt, men at det legges opp på en helt annen måte.

1. Legg treffet på kveldstid sentralt på det stedet det arrangeres (feks et torg etc), annonser i lokalavisen og eller få den lokale avisen til å lage en sak om treffet så flere som ikke er medlemmer ser at det skjer noe i nærområdet sitt.

2. Arranger dette som et biltreff og har premieringer i hver by i form av feks TOP 3 Bergen, dette koster ikke mye og vil nok gjøre til at flere stiller om det arrangeres på ettermiddag/kveld.

3. Og om det er mulig og været tillater det så kunne man jo ha laget en sosial greie etter selve treffet, der feks lokallaget har funnet en fin plass hvor det kan grilles og ha sosialt samvær enda noen timer til.

DA hadde men virkelig kommet ut til medlemmene og denne klubben hadde blitt lagt skikkelig merke til av andre utenfor klubben også. Jeg tror fremdeles på at det er det sosiale som er det viktigste i denne klubben... : vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal komme med et lite innspill jeg også...

Men før jeg kommer med litt konstruktiv kritrikk så vil jeg si at jeg synes fremdeles idèen er god, at det koster penger er forsåvidt også greit men det er ikke pengebruken jeg vil ta opp nå.

Først vil jeg spørre hvor mange som henger rundt VW-Audi forhandlerne om dagen?

Hvorfor ble det blir satset på å ha Roadshow hos forhandlere der det vises liten eller ingen interesse for denne Touren, enkelte forhandlere har jo nektet at man får stå hos dem i tillegg.

For det andre, idèen med å nå ut til medlemmene for at de kunne få tatt en prat med leder og personer i styret er også kjempebra, men hvor mange har tid til å komme midt i arbeidstiden da dette blir arrangert imellom klokka 1200-1800?

En par andre litt "uheldige" ting er jo at man pakker sammen FØR annonsert tid og at folk som er med på å arrangere turen stikker av med premiene, dette er i beste fall "uheldig" for en tur som allerede har møtt en del kritikk og motstand.

Jeg vil tro at å arrangere noe slikt feks om 5 år (20årsjubileum) ikke er så dumt, men at det legges opp på en helt annen måte.

1. Legg treffet på kveldstid sentralt på det stedet det arrangeres (feks et torg etc), annonser i lokalavisen og eller få den lokale avisen til å lage en sak om treffet så flere som ikke er medlemmer ser at det skjer noe i nærområdet sitt.

2. Arranger dette som et biltreff og har premieringer i hver by i form av feks TOP 3 Bergen, dette koster ikke mye og vil nok gjøre til at flere stiller om det arrangeres på ettermiddag/kveld.

3. Og om det er mulig og været tillater det så kunne man jo ha laget en sosial greie etter selve treffet, der feks lokallaget har funnet en fin plass hvor det kan grilles og ha sosialt samvær enda noen timer til.

DA hadde men virkelig kommet ut til medlemmene og denne klubben hadde blitt lagt skikkelig merke til av andre utenfor klubben også. Jeg tror fremdeles på at det er det sosiale som er det viktigste i denne klubben... : vinke :

Konge forslag Håkon:) Håper noen i styret leser dette å tar det med seg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er litt tragkomisk at det nevnes at det ikke har vært noe aktiviteter i Nord, vi hadde et i Harstad 7.juni (som desverre ikke ble som planlagt for mange av oss, da artiklene var forsinket). Vi hadde et i Hammerfest 21. Juli, der vi vervet 8 medlemmer, og 4 skulle melde seg inn hjemme (noe som også er gjort). Dvs 12 personer bare her!

Nå er det ikke bare derfor vi er ute, men å gå inn i detaljer på nytt gidder jeg rett og slett ikke, det står mange ganger i tråden.

Jeg er enig i det meste av det Ben og Håkon skriver, og dette kan dere lese 2 ganger, før neste negative kommentar kommer...;)

Vi i Nord sliter med å få folk til å jobbe for klubben, desverre:( Vi har kun vært 2 ildsjeler i Finnmark, men er nå 3), Troms og Nordland har noen gode ildsjeler som jobber meget godt for klubben!

Nå skal vi ha det siste Roadshowet i Tromsø i slutten av August, og dette kommer til å bli det beste showet i hele landet, tør jeg tippe...;)

Så nok en gang, det skjer noe her oppe også!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syntes det har kommet utrolig mye bra frem i denne tråden flere av tingene bør utvilsomt tas tak i.

Så til det John skrev om : Grunnen til at jeg har "fyrt" litt her er nettopp ryktene som gjorde at jeg selv ikke meldt meg inn i klubben en gang for noen år siden. Ryktene som da gikk var - "medlemspengene går jo bare til å sponse noen sine biler på østlandet", dette tror jeg egnetlig ikke på selv , derfor jeg er meget ivrig på at de e styret kan stå frem å få avkreftet slike rykter. Jeg tror eneste måte å gjøre dette på er åpenhet.

Takk Ben ! Det er nemlig økonomisk ryddighet og medlemsservice som er nøkkeladferd når en "frivillig" klubb skal driftes. Styret MÅ kunne fremvise minst èn gang pr år, den økonomiske situasjonen. Tor (kasserer) og jeg har holdt på med dette i 15 år og er voksne nok til å forstå dette. Det å skille på om medlemmmer har betalt eller ikke er vesentlig. Uten dette arbeidet har vi i prinsippet ingen klubb. Dersom det ikke gjøres forskjell på medlemmer og ikke-melemmer er kubben død. Videre er det viktig å ha økonomisk styring slik at ikke enkeltpersoner kan mistenkes for å ha "lange fingre" i klubbkassen.

Med dette som bakgrunn, og god kontroll for øvrig, har klubben meget god økonomi, og dette fører til at styret må finne tiltak som gjør at noe av de "oppsparte midler" kommer FLEST MULIGE til gode. Det er egentlig medlemmenes kontingent-penger (bortsett fra opptjente renter) som forsøkes forvaltet på best mulig måte til flest muliges tilfredshet. Sånn er det bare.

Hilsen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jo bare å se på regnskapet som kommer hvert år. Dette er ført av en person, og så er det gjennomgått og revidert av en annen. Hva f... mer kan man forvente av et regnskap i en forening, da? Og hvorfor skal styret "stå frem og avkrefte slike rykter", når regnskapet legges frem og sendes til alle medlemmer hvert år? Det må da holde i massevis.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ikke for meg at turen på noen måte er spesefisert ned i mindre detaljer på årsregnskapet.

Men her er vist alle enige om at jeg er "idoten" og må bare slutte, så da skal jeg heller gjore det.

Takker for meg i denne diskusjonen - god natt - over og ut.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ikke for meg at turen på noen måte er spesefisert ned i mindre detaljer på årsregnskapet.

Men her er vist alle enige om at jeg er "idoten" og må bare slutte, så da skal jeg heller gjore det.

Takker for meg i denne diskusjonen - god natt - over og ut.

Det er vel ikke det som er poenget her Geir.

Ingen er vel ute etter å ta noen som helst, men når det oppstår en diskusjon, så er det greit at den er saklig( dette er overhode ikke ment til deg!)

At det nå inndirekte stilles tvil til at styret ikke har noen økonomisk kontroll, og at denne turen er bortkastet i noens øyne er veldig beklagerlig.

Jeg har full tillit til mine "kolleger" i styret på alt som foretaes. Hadde jeg ikke hatt det, hadde jeg gått ut for lengst! Bare for å nevne det så vil jeg faktisk si at vi har en kasserer (Tor Brynildsen)som er helt unik, og som jeg tror ingen andre klubber har. Han gjør en strålende jobb for oss alle! Han har full kontroll over alle midlene vi har.

Når det nevnes: "Videre er det viktig å ha økonomisk styring slik at ikke enkeltpersoner kan mistenkes for å ha "lange fingre" i klubbkassen." Blir jeg faktisk litt skremt, for dette er det ingen i styret som engan har i tankene. Og hvordan skal dette la seg gjøre? Alt skal godkjennes av alle i styret, og faktisk fattes et vedtak på!

Hva er egentlig dette problemet, og hvor ligger tjernen i dette problemet?

Jo, i synsing om ditt og om datt!

Det er satt av et budskjett på 200.000,- for dette Roadshowet. Nå er det faktisk mye av dette som går til vår landsdel i Nord, her er vi faktisk bare noen få prosenter i medlemstall, uten at det faktisk har noe med saken å gjøre.

Vi holder noe her oppe også! Dette var vel det største dilemmaet for noen at det ikke skjedde noe i nord, å når jeg da kommer ut å avkrefter dette, blir det faktisk letet etter andre "feil"...

Beklager å si det, men nå virker vi som en gjeng med suttrekopper. Det er vi overhode ikke tjent med! Jeg personlig blir faktis lei meg av all den negativiteten som kommer frem i denne tråden. Hva er egentlig vitsen?!?

La nå dette showet bli ferdig, så skal dere få oppsumert hva som har gått til hva!

Dette er faktisk et show for medlemmene, med mange gode premier og innhold. Hvorfor ikke bare bli glade for at det blir gjort noe i denne klubben, i stedet for å drepe den "given" som er hos oss som faktisk gidder dette?

La nå denne ligge til vi får alt ferdig...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

av REN nysgjerrighet.. Mange kroner har egentlig denne klubben på bok? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

av REN nysgjerrighet.. Mange kroner har egentlig denne klubben på bok? :)

Ta deg bryet med å se på års regnskapet som blir lagt ut en gang i året så finner du ut av det..

Geir: Det er ikke du som er "idioten" i denne tråden, det er heller valg av språk når du etterlyser detaljer rundt ett opplegg som styret har vedtatt å gjennomføre.

Styret er valgt av medlemmene, styret er nominert av medlemmene eller av det enkelte medlem, styret tar avgjørelser på vegne av medlemmene, forstår du hvor jeg vil?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta deg bryet med å se på års regnskapet som blir lagt ut en gang i året så finner du ut av det..

Nå vet ikke jeg når det blei lagt/legges ut, og det er forsåvidt likegyldig.. Og som du så var spørsmålet av ren nysgjerrighet, så siden du ikke vet svaret på det, så trenger ikke du ta deg bryet på å kommentere innlegget mitt :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå vet ikke jeg når det blei lagt/legges ut, og det er forsåvidt likegyldig.. Og som du så var spørsmålet av ren nysgjerrighet, så siden du ikke vet svaret på det, så trenger ikke du ta deg bryet på å kommentere innlegget mitt :)

Om du leser hva jeg og flere andre har skrevet i de foregående postene så får du svar på det som gjelder klubbens økonomi, alt som er relevant for medlemmene sendes ut i års regnskapet..

Dette bildet passer genialt i denne tråden og deg også gitt..;

26jul9-getting-a-life.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du leser hva jeg og flere andre har skrevet i de foregående postene så får du svar på det som gjelder klubbens økonomi, alt som er relevant for medlemmene sendes ut i års regnskapet..

Dette bildet passer genialt i denne tråden og deg også gitt..;

Hehe... Du og dine alltid koselige kommentarer... :bs:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.