Snart på tide med vinterdekk!

Anbefalte innlegg

Nå nermer det seg vintersesong her, og jeg har ikke peiling på hvilke dekk jeg bør kjøpe meg..

 

Dekkene som står på nå er 225/40-18, bør jeg gå for den dimensjonen, eller kan jeg få på 215? Blir rimelig mye strekk da såfall.

Er ikke tenkt å kjøpe dekk til 2000kr stk, men en 1300kr pr dekk burde vell være greit?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Strekk på vinterdekk er ikke å anbefale, dessuten tror jeg vinterdekk i 215/45-18 er en rimelig ukurant dimensjon. Gå for 225. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg la på 225/40-18 som Tore Øimoen skal ha i vinter i går. Jeg skal ha 225/45-17 på rs2'n.

Begge 2 er kurrante dimmensjoner som er ganske "rimelige" i pris. Så ville gått for 225/40-18 evt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, da er den saken grei..

 

Da gjenstår dekkanbefalinger! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg prøver Yokohama IG20, 225/40/18 i år. Flere som som har pratet varmt om disse her på forumet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, da er den saken grei..

 

Da gjenstår dekkanbefalinger! :)

 

Min anbefaling er, kjøp kvalitet! På vinteren spiller dette mye større rolle enn på sommeren, og kan i værste fall utgjøre skillet mellom liv og død. Det er det verdt en tusenlapp eller to ekstra, spør du meg.

 

Jeg er personlig veldig godt fornøyd med Nokian dekk, og Continental er veldig bra det også. Har kjørt Nokian's RSi i flere sesonger, og tror jeg kjøper det eller etterfølgeren i fremtiden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jada, kvalitet blir det..

En RS2 bør jo ha dekk som holder en på veien..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, er du her og Espen?

Rs2 på deg altså? Gikk fra sykkel til bildilla med deg og?:P

 

Solgt nsr´n?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jada, kvalitet blir det..

En RS2 bør jo ha dekk som holder en på veien..

 

Alle biler burde jo det? :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke kjøp "pikk dekk" er ikke vits her som er max 2 døgn med litt snø. Quattro trenger ikke pigger her jaffal.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mikkel: Klart alle biler må ha dekk som holder en på veien, men jeg tenkte litt ehm.. Holde bilen på veien ved aktiv kjøring! :)

Det er jo ikke alle som har behov for..

 

Nei piggdekk skal jeg såklart ikke ha.. Er vell totalt 14 dager med snøv hos oss da, hehe.. Men ingenting kvalifiserer til piggdekk nei.. Kjørte jo Cagiva Mito med sommerdekk hele året hvor jeg bor så.. Bare sette føttene i bakken og vente til svingen var over før en ga på litt, hehe..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vinterhalvåret er tiden fra og med 1. november til og med mandag etter 2. påskedag. I Nordland, Troms og Finnmark er tilsvarende periode fra og med 16. oktober til og med 30. april.

 

Er det noen som har lagt om allerede? Jeg kan nesten ikke vente ... hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som dekk vil jeg anbefale gislaved norfrost? iallefall gislaved.

 

Kjøpte disse på 80'en i fjor og når de var ny GREIDE jeg ikke å få de til å slippe når jeg hadde fart.

Men med litt asfaltkjøring greide jeg det! Men disse dekkene fungerte ekstremt bra og har veldig gode bremseegenskaper, noe jeg tror er viktig på en rs2 som fort får litt fart på vintern : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du skal ha 225/40x18 er det ikke mange dekk å velge i som er "bra". Du har Yokohama IG20, Nokian Hakka R (nye RSI) og så har vel Michelin X Ice.

 

Det finnes jo en del andre også men de er etter min mening best egnet for "autobahnkjøring" (bare/våte veier).

 

Som det ble nevnt lenger opp i tråden er det kanskje viktigere med gode dekk på vinteren enn på sommeren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjører firehjulstrekk selv og er ikke redd for å ikke komme fram i vinter.:P Det jeg er redd for det er når jeg skal stoppe. Derfor kjører jeg med piggdekk.:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har planer om å kjøpe noe så fancy som Nankang SV-1 Nordic 195/65 R15 i vinter. De fikk relativt god kritikk i VG og på TV2, og flertallet av de som skriver på http://www.tyretest.com ser ut til å være fornøyde med det. Passer også studentøkonomien bra at de koster 483 kr/stk:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan absolutt anbefale Yokohama IceGuard, knallbra dekk, iallefall på en a6 med quattro.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Legg gjerne ved priser på de forskjellig også, da det er en av faktorene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjører disse på min Rs2 i 205\50-17 og er super fornøyd.

Svært gode kjøreegenskaper.

Hadde Hakka RSI før noe som jeg vil fraråde de føltes svært myke ut virka ut som alle foringer var slakke og hjulmuttre var løse.

 

http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?details=Ordern&cart_id=70479503.129.22817&typ=R-119182&ranzahl=4&Breite=225&Quer=40&Felge=18&Speed=V&weiter=0&kategorie=6&Ang_pro_Seite=20&Transport=P&F_F=&dsco=129&sowigan=Wi&Achse=

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok.

Vurderer for øyeblikket Vredesten og gislaved norfrost, kanskje Nankang men har ikke studert tester og priser så nøye enda..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har kjøpt de nankang-dekka for å teste dem. Betalte 3200 kr levert på døra i 225/45-17 så er spent på hvordan de er. De virker veldig bra i gummien, så tror absolutt ikke dem er dårlige tross et relativt ukjent merke på vinterdekk og ikke minst prisen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synest Nankang he blitt ganske så populært de siste årene jeg, må være en grunn til det.

Litt uheldig navnvalg da, siden folk med sans for kvalitet trekker på nesen med en gang.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har kjøpt de nankang-dekka for å teste dem. Betalte 3200 kr levert på døra i 225/45-17 så er spent på hvordan de er. De virker veldig bra i gummien, så tror absolutt ikke dem er dårlige tross et relativt ukjent merke på vinterdekk og ikke minst prisen.

 

Jeg bruker de samme Nankang dekkene 225/45/17"og la om i dag (solgte sommerhjulene) og frem til nå er de overraskende bra på bløtt føre.Gjennstår og se på snø etc da. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Satse på snøen kommer tidlig på Eidsvoll i år da, så jeg får se om du holder deg på veien :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.