Snart på tide med vinterdekk!

Anbefalte innlegg

Ser ut så jeg biter i det sure eple og bestiller Yokohama IP20..

Men med nermere undersøkelse så står det Dunlop Winter Sport på bilen min nå, V merking.. Og de henger jo meeeeget dårlig på våt vei.. Koster 2000kr dekket... Gruer meg til å kjøre vinterdekk jeg ja! hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da fikk jeg testet Dunlop Winter Sport på snøv igår, og jeg kan ikke finne bedre måter og beskrive det på en bambi på glattisen!

Jeg hadde LITT grep, men det var ikke mye.. Og når jeg først begynt å spinne så segla jeg ukontrollert videre :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

V merking Espen? er ikke det 240kmt da? altså høyere enn H med 210kmt..... :)

 

Kan være at de ikke er helt innkjørt enda? :) , vil jo ha noen km før de sitter på sitt beste :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, de er både innkjørt og utkjørt :)

Satt på når jeg kjøpte bilen, og jeg har vell freset 6000km på dem ;)

 

Prøver å ordne rimelig frakt av Nokian Hakka R fra dekksjekk i Arendal eller om Tevodekk i ålesund har dem til OK pris inkl omlegg så blir det der..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, de er både innkjørt og utkjørt :)

Satt på når jeg kjøpte bilen, og jeg har vell freset 6000km på dem ;)

 

Prøver å ordne rimelig frakt av Nokian Hakka R fra dekksjekk i Arendal eller om Tevodekk i ålesund har dem til OK pris inkl omlegg så blir det der..

 

Hakka R høres smart ut. Har Hakka RSi på min Rs2, og de funker veldig bra.

Kontinentale vinterdekk (H-merkede) er glimrende på våt vei, men er betydelig dårligere på snø/is.

Dekk, og spesielt vinterdekk er det siste stedet man bør spare penger på en bil, den første bulken koster langt mer enn forskjellen mellom et billig og et topp dekk, og det kan fort ende med værre resultater enn en bulk. Store prisforskjeller ute og går, så sjekk pris. Johs Bjerke i Oslo har bra pris på Nokian (http://www.johsbjerke.no)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Johsbjerke har greide priser ja, men skal ha 1400kr i frakt.

Dekksjekk i Asker skal ha 7000kr tror jeg det var, men der også ca 1200kr i porto..

 

Skal ringe Tevo Dekk i Ålesund imorgen, ser på nett de skal ha 8000kr for RSI.. Vist det er med omlegg så er jo det ganske bra..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vil anbefale å sjekke Dekklageret v/Trond Nilsen i Trondheim for gode priser på Hakka R.

Jeg vet ikke om han sender herfra, men har vistnok en avdeling i Ålesund også.

 

http://www.dekklageret.no

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Utvalget hans stopper på 17 tommer :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Utvalget hans stopper på 17 tommer :(

 

I Trondheim? Jeg kjøpte da mine 19" Hakka R der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I Trondheim? Jeg kjøpte da mine 19" Hakka R der.

 

Sjekket bare på nett jeg.

Men dekklageret i Ålesund er vell Dekkbaron1, og han er svindyr..

2700pr dekk for Hakka R

 

Blir vell Nokian RSI til 7999 ferdig pålagt, det er vell ok pris?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, den prisen tror jeg du skal være fornøyd med :)

Nokian er bra valgt fremfor nankang o.l.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk pris fra Dekk og Felg i Bergen, 2100,- pr stk for Nokian Hakka R (piggfritt) 225/40/18 ferdig omlagt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

19" på vintern ja.. hehe

Er vel dårlig i forhold til 17" men bedre enn brukte 17" kanskje :P

 

Men åssen felger på vintern.. Alt annet enn chrome kant eller hva sier dere?

Tenkte på saltinga..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble nye dekk på meg i dag gitt, turte ikke kjøre lenger på de gamle Nankang SV1 dekka.

Mønsteret var enda bra, men gammel og hard gummi gjør sitt til at grepet ikke blir det beste.

Herlige dekk på asfalt, men når det var kaldt og is var de skumle.

Nydekka ble ContiViking5. Prisen = Ran, men får vel trøste seg med at de sikkert har godt grep.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er spent på hvordan Hankook dekka mine fungerer i år.. De begynner på 2. sesongen nå...

 

215/45-17

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går vinteren i møte med Hakka R i 195/65-15. Hadde egentlig tenkt på 205/65-15, men prisforskjellen mellom disse to dimensjonene var såpass drøy at jeg gikk for 195-dekkene. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekket bare på nett jeg.

Men dekklageret i Ålesund er vell Dekkbaron1, og han er svindyr..

2700pr dekk for Hakka R

 

Blir vell Nokian RSI til 7999 ferdig pålagt, det er vell ok pris?

 

 

Har RSI på bilen nå, synest det er HELT JÆVLIGT å kjøre med så myke dekk på asfalt :P Ustabilt som fy..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har RSI på bilen nå, synest det er HELT JÆVLIGT å kjøre med så myke dekk på asfalt :P Ustabilt som fy..

 

Ja, samme erfaring har eg med RSI, men 15" da på en bil eg hadde i fjor vinter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er spent på hvordan Hankook dekka mine fungerer i år.. De begynner på 2. sesongen nå...

 

215/45-17

 

Piggfrie? hvordan er disse da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, samme erfaring har eg med RSI, men 15" da på en bil eg hadde i fjor vinter.

 

Er det uvanlig på såpass myke dekk da ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjørte med splitter nye Hakka 4 pigg i fjor på firmabilen og var som å kjøre på tyggis før man ble vandt med det. Er veldig myk blanding på dem, men sitter jo bra.

 

Nankang dekka jeg har på nå er ganske myke å kjøre på, men langt fra de nokiandekka. Ble ganske positivt overrasket over SV1 på vått også siden mange sier dem er direkte farlige. Der sommerhjula slapp (235/40-17) , sitter fortsatt SV1 til en viss grad (gjelder pådrag rett fram, ikke prøvd i sving).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig med Håkon. SV-1'ene virker å sitter bra. Har ikke presset mine helt til grensa i sving ennå, siden jeg vil kjøre de inn pent for å prøve å beholde bra grep hele vintern, men de sitter hvertfall MYE bedre enn slitne Pilot Premacy. Rimelig myke, men hva kan man forvente på 65-profil...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjørte med splitter nye Hakka 4 pigg i fjor på firmabilen og var som å kjøre på tyggis før man ble vandt med det. Er veldig myk blanding på dem, men sitter jo bra.

 

Nankang dekka jeg har på nå er ganske myke å kjøre på, men langt fra de nokiandekka. Ble ganske positivt overrasket over SV1 på vått også siden mange sier dem er direkte farlige. Der sommerhjula slapp (235/40-17) , sitter fortsatt SV1 til en viss grad (gjelder pådrag rett fram, ikke prøvd i sving).

 

Testet snøv enda da ?

Mine Hakka RSI trodde jeg skulle få smake snøv idag, men alt smelta før det la seg..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Testet snøv enda da ?

Mine Hakka RSI trodde jeg skulle få smake snøv idag, men alt smelta før det la seg..

 

Må nok litt oppi høyden skal jeg få testa det på snø. Snødde litt i stad, men var for varmt til at det la seg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.