Snart på tide med vinterdekk!

Anbefalte innlegg

Jeg hadde Sv-1 på S6. Ble veldig positivt overrasket. Dette er faktisk en av de beste dekkene jeg har hatt.

Kjører Continental pigg nå, men kjøper lett Nankang neste gang jeg skal ha dekk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kjørt 2 sesonger på Sv1 jeg også, overraskende gode i fohold til pris. Syns de svømte litt på slitt asfalt men alt i alt gir jeg de bestått med god margin

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Satse på snøen kommer tidlig på Eidsvoll i år da, så jeg får se om du holder deg på veien :D

 

Hehe,den kommer garantert.Desverre... :D;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte Nankang Sv1 i fjor pga gode erfaringer fra folk her på forumet (deriblandt snakka mr Enoksen varmt om de :D ), men kjøpte de egentlig bare for morro skyld :)

Hadde jo nye Nokian hakkapelitta 4 i 195/65.15" profil.... ,og tenkte at jeg kunne da prøve nankang på et sett 17" jeg hadde med 225/45.17" profil

Og tenkte at jeg bytter da det blir skikkelig vinter og masse snø... ;)

 

Men tror du ikke jeg kjørte nankang hele vinter`n da :D , satt jo utover all forventning , og var særlig bremse kapasiteten var gode :)

 

Kan iallefall anbefales :)

Tror jeg betalte 2800kr levert på døra.... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Satan...... Da tror jeg at jeg prøver meg på nankang!

 

Noen andre som kan gi en erfaring med de? For og imot? Sammenligninger med andre dekk?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan legge til at de (nankang SV-1)etter min mening er litt skumle i kram snø, veldig lite sidegrep sammenlignet med feks Conti Wintercont 3. Men på kompakt snø og Is samt slapseføre og bar vei følte jeg de er på høyden med langt dyrere dekk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Genial tråd nå i disse dager! Tenker å ta en Trheim - Asker - Trheim tur neste helg, og da var det ikke helt positiv

lesing at det stod "259

 

Har hatt Nokian RSi på 100en, det synes jeg fungerte meget greit med den absolutt ikke balanserte bilen (fwd 2.3).

Har tenkt litt på disse til Passaten, og da snakker vi type 185/65-14. Men neste helg kommer fort, og aner ikke om

interdekk eller dekkonline klarer å levere dekk innen da. På jobben har vi Bridgestone og Conti, så kan se hva jeg får av

pris der (ganske likt interdekk ofte). Evt andre forslag?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da ser det ut til at jeg kan få Bridgestone Blizzak Nordic på 2-3 dager til 700kr. Noen her inne med erfaring av disse?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er veldig fornøyd med pirelli sine vinterdekk. Satt som et skudd på vinterføre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg la på 225/40-18 som Tore Øimoen skal ha i vinter i går. Jeg skal ha 225/45-17 på rs2'n.

Begge 2 er kurrante dimmensjoner som er ganske "rimelige" i pris. Så ville gått for 225/40-18 evt.

 

Hvilket merke da? Blir en av disse dimmensjonene eg kommer til å gå for på S6'en.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble virkelig ikke klokere på den store forskjellen mellom Nokian og Bridgestone alternativene;

virker som begge er noe dårlig på våt asfalt, så da ble det RSi pga jeg har erfaring med dette, og

at det har lavere støynivå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har Hankook i 225/45-17. Vil ikkje anbefale det dekket. Føles ut som bilen skal sleppe i alle svingar:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nokian Hakkapelita RSi.

Beste vinterdekkene jeg har hatt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis Michelin X-ice'ene mine må byttes har jeg tenkt å prøve Nokian R dekkene. Skal være vesentlig bedre på vått føre enn forgjengeren ifølge fagmannen jeg snakket med, og det kan jo være greit i Bergen;).

 

Noen som har erfaringer med Vredestein Nord-Trac eller hva de heter?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilket merke da? Blir en av disse dimmensjonene eg kommer til å gå for på S6'en.

 

Nankang der også. Var vel tett opptil 4000 kr ferdig levert.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da ser det ut til at jeg kan få Bridgestone Blizzak Nordic på 2-3 dager til 700kr. Noen her inne med erfaring av disse?

 

Kjørte på disse i fjor på min '05 A6 (i dim 225/50x17) og er kjempefornøyd. Hadde Nokian RSi tidligere, men de synes jeg var ustabile på asfalt og glatte på is. Synes Blizzak Nordic er mye bedre. Har kanskje en liten svakhet på kram snø..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

virker som de med litt tyngre biler er tålelig fornøyd ja.

Som sagt, ble RSi på meg denne gangen, men vi får se hva som blir senere.

 

Folk som kjøper Nokian R må *GJERNE* dele erfaringene sine etterhvert!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Låner Topic litt jeg også.. Noen her som har erfaringer med Kuhmo og Hankook? Det er kunn disse som har dekk i dimmen jeg skal ha, så må velge en av de :)

 

-Kumho KW17

-Kumho KW23

-Hankook W300

 

Noen som har prøvd disse? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Låner Topic litt jeg også.. Noen her som har erfaringer med Kuhmo og Hankook? Det er kunn disse som har dekk i dimmen jeg skal ha, så må velge en av de :)

 

-Kumho KW17

-Kumho KW23

-Hankook W300

 

Noen som har prøvd disse? :)

 

Hadde hankook på en bil for en del år siden. Kan jo hende det har blitt bedre, men var nesten som å kjøre på hardplast noen ganger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Endte opp med Nangkang i 225/40 18 til MkV'n jeg også. Har jo enda tilgode å teste de i snø, men synes de er relativt glatte på våt vei...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Continental winter contact 2 hadde jeg i fjord å de satt som faen! eneste som er litt skummelt med 225/45-17 er at de sporer farlig lett i surpe..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde hankook på en bil for en del år siden. Kan jo hende det har blitt bedre, men var nesten som å kjøre på hardplast noen ganger.

 

Såpass! : faint : Lukter Kumho! : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heller mot å prøve nokian wr g2 i år. Ser ut som det får gode kritikker på div dekk forum. Noen fra klubben som har testet dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nokian Hakkapelita RSi.

Beste vinterdekkene jeg har hatt.

 

Jeg er meeeeget skuffet over Nokian Hakkapelita RSi piggfritt,hadde det på B5`n.

Synes de var farlige på snøføre,både rett frem og sideveis. :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Endte opp med Nangkang i 225/40 18 til MkV'n jeg også. Har jo enda tilgode å teste de i snø, men synes de er relativt glatte på våt vei...

Er nesten så det virker som en fellesnevner på nordiske og japanske vinterdekk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.