#101 Skrevet Desember 1, 2008 Alt er timet riktig dette er dobbelsjekket. men fant en ørliten diesellekasje på en returslange fra en dyse så skal prøve å bytte denne i morgen å se. Kan noe ha nullstilt seg? bilen har stått ei uke uten strøm? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#102 Skrevet Desember 1, 2008 Alt er timet riktig dette er dobbelsjekket. men fant en ørliten diesellekasje på en returslange fra en dyse så skal prøve å bytte denne i morgen å se. Kan noe ha nullstilt seg? bilen har stått ei uke uten strøm? Kan jo koble meg opp med Vag-Com i morgen og sjekke om hjernen gir beskjed om noe muffens. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#103 Skrevet Desember 1, 2008 Kan jo koble meg opp med Vag-Com i morgen og sjekke om hjernen gir beskjed om noe muffens. Hadde vært flott vis du hadde gidda 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#104 Skrevet Desember 2, 2008 Eg får ikke diesel fram fra tanken uansett hvor mye eg kjinner. er det ingen form for fødepumpe i tanken på disse?? har prøvd i dag og å få start uten hell har til og med prøvd med trakt å slange rett i inntaket på dieselpumpa uten hell: klø : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#105 Skrevet Desember 2, 2008 Skal sitte ei pumpe i tanken. Kansje den har tatt kvelden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#106 Skrevet Desember 2, 2008 Eg får ikke diesel fram fra tanken uansett hvor mye eg kjinner. er det ingen form for fødepumpe i tanken på disse?? har prøvd i dag og å få start uten hell har til og med prøvd med trakt å slange rett i inntaket på dieselpumpa uten hell: klø : løsne på 2-3 av rørene på dysene mens du drar på starter:) da pleier de komme:) ellers kan du dra på starter til du blir grønn 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#107 Skrevet Desember 2, 2008 ps du har ikke løsnet senterbolten på dieselpumpa???? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#108 Skrevet Desember 2, 2008 ps du har ikke løsnet senterbolten på dieselpumpa???? Har ikke løsnet senterbolten nei. har forsøkt å løsne på muttrene på dysene men ingen resultat. har jo både byttet diesel filter og returslanger uten spesielle startproblemer før. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#109 Skrevet Desember 2, 2008 Her er smørbrødlista som lå inne på bilen til Lasse. Noe skyldes nok at strøm har vært på uten at alle sensorene har vært tilkobla, samt at airbager ikke er koblet til Får ta ny logg i morgen Lasse når du har fått strøm til å kinne igjen. Hvis noen har tips angående feilkodene, så skrik ut. Tuesday,02,December,2008,19:16:16:14457 VCDS Version: Release 805.1 Data version: 20081017 -------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------------- Chassis Type: 4B - Audi A6 C5 Scan: 01 02 03 06 08 15 16 17 18 34 35 36 37 45 55 56 57 65 67 75 76 77 Mileage: 306270km/190307miles ------------------------------------------------------------------------------- Address 01: Engine Labels: 059-907-401-AKE.lbl Part No: 4B0 907 401 H Component: 2,5l/4VT EDC 00SG D33 Coding: 01002 Shop #: WSC 02325 3 Faults Found: 01375 - Valves for Engine Mounting; Stage 1 38-10 - Output won't Switch or Short to Plus - Intermittent 00523 - Intake Air Temp Sensor (G42) 30-00 - Open or Short to Plus 00519 - Intake Manifold Pressure Sensor (G71) 31-00 - Open or Short to Ground Readiness: N/A ------------------------------------------------------------------------------- Address 03: ABS Brakes Labels: 8E0-614-111-ASR.lbl Part No: 8E0 614 111 H Component: ABS/ASR 5.3 FRONT D10 Coding: 00012 Shop #: WSC 02325 No fault code found. ------------------------------------------------------------------------------- Address 08: Auto HVAC Labels: 4B0-820-043-MY1.lbl Part No: 4B0 820 043 AH Component: A6-Klimavollautomat D65 Coding: 00160 Shop #: WSC 02325 5 Faults Found: 00757 - Right Vent Temp Sensor (G151) 30-10 - Open or Short to Plus - Intermittent 01809 - Actuating Motor for Temperature Flap; Left (V158) 41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent 01841 - Potentiometer/Actuator for Temperature Flap; Left (G220) 30-10 - Open or Short to Plus - Intermittent 00792 - A/C Pressure Switch (F129) 31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent 01582 - Signal for Coolant Temperature 30-10 - Open or Short to Plus - Intermittent ------------------------------------------------------------------------------- Address 15: Airbags Labels: 4B0-959-655-AI7.lbl Part No: 4B0 959 655 J Component: Airbag 7 Audi 0501 Coding: 00106 Shop #: WSC 02324 5 Faults Found: 00589 - Airbag Igniter 1; Passenger Side (N131) 32-10 - Resistance too High - Intermittent 01217 - Side Airbag Igniter; Driver Side (N199) 32-00 - Resistance too High 01218 - Side Airbag Igniter; Passenger Side (N200) 32-00 - Resistance too High 01213 - Belt Tensioner Igniter; Rear Middle (N198) 36-10 - Open Circuit - Intermittent 00532 - Supply Voltage B+ 07-10 - Signal too Low - Intermittent ------------------------------------------------------------------------------- Address 17: Instruments Labels: 4B0-919-xxx-17.lbl Part No: 4B0 919 860 E Component: C5-KOMBIINSTR.UN4 D05 Coding: 01160 Shop #: WSC 00795 Part No: IMMO Component: IDENTNR: AUZ8Z0W1200012 IMMO-IDENTNR: AUZ8Z0W1200012 No fault code found. ------------------------------------------------------------------------------- Address 35: Centr. Locks Labels: 4B0-962-258.lbl Part No: 4B0 962 258 A Component: Zentralverriegelung D30 Coding: 04672 Shop #: WSC 02325 6 Faults Found: 00668 - Supply Voltage Terminal 30 07-10 - Signal too Low - Intermittent 00955 - Key 1 09-10 - Adaptation Limit Surpassed - Intermittent 00956 - Key 2 09-10 - Adaptation Limit Surpassed - Intermittent 01570 - Turn-Off Delay; Terminal 15 29-10 - Short to Ground - Intermittent 01560 - Passenger Door 59-00 - Can't Unlock 01559 - Drivers Door 60-00 - Won't Safe End --------------------------------------------------------------------- 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#110 Skrevet Desember 3, 2008 Takk for hjelpa Petter. Uansett hvor og hvordan eg lufter så kommer det luft i denne slangen (rød ring) kan det være att tilførselslangen fra tanken er helt tom og att pumpa i tanken ikke klarer å få det fram fordi denne kansje er deffekt eller dårlig.? snakka med ein audimekaniker i går å han sa att den skulle starte fordi om pumpa i tanken var kaputt Er det noen måte å sette trykk på tanken på sånn att eg får pressa dieselen fram? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#111 Skrevet Desember 3, 2008 Blåsepistol og en papirdott i påfyllingsrøret. Da får du fram diesel;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#112 Skrevet Desember 3, 2008 Blåsepistol og en papirdott i påfyllingsrøret. Da får du fram diesel;) Takk for tipset:) eg får prøve det senere i kveld 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#113 Skrevet Desember 3, 2008 (endret) Eg fikk ein mistanke til glødepluggene vis samtlige er deffekt da vil vel ikke bilen starte når det er 2minusgrader?. Den har verdt vond å starte før når det har verdt kaldt . Er det noen måte å måle disse ? nå spruter det verdtfall diesel ut alle dysene vis eg kjinner å åpner en og en. godt trykk . fungerte med trykkluft for å få diesel fram:) Eller kan bilen ha gått i noe form for nødmodus?. Petter Lønning leste av ein haug med feilkoder ,men de sier ikke meg mye: flau : er det noe internettside med en oversikt over feilkoder og følger av disse? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#114 Skrevet Desember 3, 2008 Eg fikk ein mistanke til glødepluggene vis samtlige er deffekt da vil vel ikke bilen starte når det er 2minusgrader?. Den har verdt vond å starte før når det har verdt kaldt . Er det noen måte å måle disse ? nå spruter det verdtfall diesel ut alle dysene vis eg kjinner å åpner en og en. godt trykk . fungerte med trykkluft for å få diesel fram:) Eller kan bilen ha gått i noe form for nødmodus?. Petter Lønning leste av ein haug med feilkoder ,men de sier ikke meg mye: flau : er det noe internettside med en oversikt over feilkoder og følger av disse? glødeplugg test.. enkel: prøvelampe.. (god gammel type med pære, ikke diode) ledningen på prøvelampa på + på batteriet. dra av hettene på glødepluggene og sett prøvelampe på,, lyser ikke eller svakt om plugg er dårlig.. sterkt om den er ok. hva har du gjort med disse sensorene ?? ene har kortsluttning til + og andre til jord. stikkere ordentlig på?? 00523 - Intake Air Temp Sensor (G42) 30-00 - Open or Short to Plus 00519 - Intake Manifold Pressure Sensor (G71) 31-00 - Open or Short to Ground 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#115 Skrevet Desember 3, 2008 glødeplugg test.. enkel: prøvelampe.. (god gammel type med pære, ikke diode) ledningen på prøvelampa på + på batteriet. dra av hettene på glødepluggene og sett prøvelampe på,, lyser ikke eller svakt om plugg er dårlig.. sterkt om den er ok. hva har du gjort med disse sensorene ?? ene har kortsluttning til + og andre til jord. stikkere ordentlig på?? 00523 - Intake Air Temp Sensor (G42) 30-00 - Open or Short to Plus 00519 - Intake Manifold Pressure Sensor (G71) 31-00 - Open or Short to Ground Hvordan finner eg ut hvor sensorene er ? alle stikkene er dobbel og trippelsjekket. vil den ikke starte når sensorene er som de er nå? eller det vet du kansje ikke takk uansett for tipsa du har vert til god hjelp sålangt eg stikker ut å sjekker glødepluggene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#116 Skrevet Desember 3, 2008 Hvordan finner eg ut hvor sensorene er ? alle stikkene er dobbel og trippelsjekket.vil den ikke starte når sensorene er som de er nå? eller det vet du kansje ikke takk uansett for tipsa du har vert til god hjelp sålangt eg stikker ut å sjekker glødepluggene bare hyggelig det:) mener g41 temp sensor sitter integrert i luftmassemåler om jeg husker riktig. g71 sitter vel skrudd fast i intercooler om jeg husker riktig der også kommer det ingen diesel ut om du drar på starter nå? selv om det er diesel frem til pumpa? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#117 Skrevet Desember 3, 2008 bare hyggelig det:) mener g41 temp sensor sitter integrert i luftmassemåler om jeg husker riktig.g71 sitter vel skrudd fast i intercooler om jeg husker riktig der også kommer det ingen diesel ut om du drar på starter nå? selv om det er diesel frem til pumpa? Jo det kommer masse diesel ut alle dysene nå men den starter forsatt ikke: klø : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#118 Skrevet Desember 3, 2008 Jo det kommer masse diesel ut alle dysene nå men den starter forsatt ikke: klø : hmm pumpa er timet riktig? og dynamiske innsprøytingstidspunktet er justert? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#119 Skrevet Desember 3, 2008 glem det med dynamiskinnsprøytingstidspunkt.. må startes først hehe my bad 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#120 Skrevet Desember 3, 2008 litt usikker på om den får start problemer med feil på de sensorene hmm har ikke det i hodet hmm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#121 Skrevet Desember 3, 2008 (endret) pumpa er låst av med borr på nullpunktet av gammel vag mekaniker og satt på igjen likt alså alt i nullpunkt og med merke på reimhjul og deksel. samme gjelder regreim så litt merkeligt vis dette plutselig skulle komme i ut av timing. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#122 Skrevet Desember 3, 2008 01375 - Valves for Engine Mounting: Stage 1: Output won't Switch or Short to B+ Possible Symptoms * Electro-Hydraulic Engine Mounts permanently hard Possible Causes * Valves for Engine Mounting faulty * Wiring/Connectors from/to Valves for Engine Mounting faulty Possible Solutions * Check Valves for Engine Mounting * Check Wiring/Connectors from/to Valves for Engine Mounting 01809 - Actuating Motor for Temperature Flap; Left (V158) 01800 - Actuating Motor for Temperature Flap; Blocked or No Voltage Possible Symptoms * HVAC temperature inconsistent. Possible Causes * Left Temperature Flap (V158) faulty * Wiring/Connectors between Left Temperature Flap (V158) and A/C Control Head (E87) faulty * Temperature flap stuck or obstructed (unable to move freely) Possible Solutions * Check Wiring/Connectors between Left Temperature Flap (V158) and A/C Control Head (E87) faulty * Run Output Tests to make sure Left Temperature Flap (V158) can operate freely. 00792 - A/C Pressure Switch (F129) Possible Symptoms * A/C System not working Possible Causes * A/C System Malfunctions o Over or insufficiently charged o Refrigerant System blockage o Insufficient Air Flow to Condensor and/or Engine Radiator * Wiring to/from A/C Pressure Switch (F129) faulty * A/C Pressure Switch (F129) faulty Possible Solutions * Check A/C System for Malfunctions * Check Wiring to/from A/C Pressure Switch (F129) * Check A/C Pressure Switch (F129) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#123 Skrevet Desember 3, 2008 pumpa er låst av med borr på nullpunktet av gammel vag mekaniker og satt på igjen likt alså alt i nullpunkt og med merke på reimhjul og deksel. samme gjelder regreim så litt merkeligt vis dette plutselig skulle komme i utav timing. da kan vi nok utelukke at det er feilen:) da må du nesten bare finne ut av det med kortsluttningene på de to sensorene tror jeg så det er utelukket også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#124 Skrevet Desember 3, 2008 01375 - Valves for Engine Mounting: Stage 1: Output won't Switch or Short to B+Possible Symptoms * Electro-Hydraulic Engine Mounts permanently hard Possible Causes * Valves for Engine Mounting faulty * Wiring/Connectors from/to Valves for Engine Mounting faulty Possible Solutions * Check Valves for Engine Mounting * Check Wiring/Connectors from/to Valves for Engine Mounting 01809 - Actuating Motor for Temperature Flap; Left (V158) 01800 - Actuating Motor for Temperature Flap; Blocked or No Voltage Possible Symptoms * HVAC temperature inconsistent. Possible Causes * Left Temperature Flap (V158) faulty * Wiring/Connectors between Left Temperature Flap (V158) and A/C Control Head (E87) faulty * Temperature flap stuck or obstructed (unable to move freely) Possible Solutions * Check Wiring/Connectors between Left Temperature Flap (V158) and A/C Control Head (E87) faulty * Run Output Tests to make sure Left Temperature Flap (V158) can operate freely. 00792 - A/C Pressure Switch (F129) Possible Symptoms * A/C System not working Possible Causes * A/C System Malfunctions o Over or insufficiently charged o Refrigerant System blockage o Insufficient Air Flow to Condensor and/or Engine Radiator * Wiring to/from A/C Pressure Switch (F129) faulty * A/C Pressure Switch (F129) faulty Possible Solutions * Check A/C System for Malfunctions * Check Wiring to/from A/C Pressure Switch (F129) * Check A/C Pressure Switch (F129) har du på feilene på g41 og g71 som har noe med drift av motor å gjøre? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#125 Skrevet Desember 3, 2008 har du på feilene på g41 og g71 som har noe med drift av motor å gjøre? eg tok av stikka å satt de på igjen kunne ikke se noen skader på noen av de. prøvde og å kinne litt til å da virket det ut som det røyk litt av eksosen å lukta forbrent diesel. prøvelame til å teste glødepluggene hadde eg ikke så det må eg få kjøpt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...