VACN Hovedtreff Vålerbanen 6-7 Juni 2009

Anbefalte innlegg

Er det i det hele tatt noe vits i å bruke energi på å diskutere saker som dette?

 

Ja, dette velger jeg å avse noen få minutter på, da jeg tilbringer stort sett alt av fritid omkring bilbygging samt over hundretusen kroner i året på nettopp dette. Litt klare retningslinjer som er BASTANTE vil gjøre det litt lettere for fremtiden å velge ut hvilken retning ett prosjekt skal ta, og hvilken klubb man burde vie sin tilhørighet til. Er vel litt klønete å bygge seg en bil som man utifra tidligere diffuse retningslinjer var helt grei å bruke, men som nå da ikke er ønsket på banen lenger?

 

Vi har en helg på Våler og må forholde oss til de retningslinjer de legger til grunn. Som du selv var inne på her tidligere så har det alltid vært sånn. Vi blir bedt om å kjøre bilene gjennom en teknisk kontroll for å påse at et visst nivå av sikkerhet er ivaretatt. Å sjekke noe særlig utover dette har vi hverken mannskap, kunnskap og ei heller myndighet til.

Vi kan jo alltids invitere våre gode kompiser fra Statens vegvesen til å foreta en kontroll, men jeg antar at hverken du eller andre ønsker dette?

 

Den tekniske kontrollen har som regel alltid vært en "vits" i mine øyne, det blir kun sjekket bremsevæske, i noen tilfeller sjekket om batteriet sitter fast, samt ett rask overblikk i kupe etter løse gjenstander. Vi har hatt ganske mange alvorlige nestenulykker med biler som aldri ville sluppet gjennom kontrollen på bugrun. Der har de 3 mann som bruker ett effektivt minutt på hver bil og sjekker at hjul, understell og bremser er på plass. De har skjønnt poenget og viktigheten med både banekjøring og sikkerhet. Statens vegvesen er det du som drar frem, de om det. Jeg vil bare prøve å belyse ett scenario hvor en bil som er modifisert langt utover all godkjenning er innvolvert i en ulykke av en sånn karakter at forsikringsselskapet blir involvert, og da sannsynligvis vil anse bilen som i uforsvarlig stand i henhold til veitrafikkloven? Er det ikke bedre å få disse bilene innunder ett motorsportreglement og da under nbf sin forsikring? Disse bilene jeg henviser til er ofte biler som jo helt klart er laget for banekjøring primært, og ofte uten, eller med mindre modifikasjoner vil kunne få motorsportlisens. Interessen og nivået på antall høyt modifiserte biler i klubben er nå så høyt at vi snart kan starte en egen racingserie...

Hadde vi hatt en fungerende bilsportgruppe som hadde kommet i dialog med NBF er jeg helt sikker på at vi kunne få til noe.

 

 

Om noen benytter seg av skilter som tilhører andres biler er jo dette ett direkte lovbrudd og heller en sak for myndighetene enn det det er for oss amatørene i styret :)

Om du alikevel ønsker at vi skal ta affære på en hendelse på dette foreslår jeg at du sender inn saken til behandling på styremøtet.

 

Og til slutt en personlig betrakning: Skal vi gå rundt og leke politi med hverandre tror jeg vi får altfor mye å gjøre. Majoriteten av bilene som frekventerer treffene våre vil nemlig sannsynligvis få større eller mindre problemer om de møter på øvrigheta i uniform langs veien.

 

Mitt forslag er derfor at vi slapper av litt og husker på hvorfor vi er medlemmer av klubben og driver med bil i det hele tatt. Det er jo fordi vi deler interessen for VW og Audi og liker å holde på litt i skjulet mens vinteren herjer ;).

 

Regner ikke med at noe skiltbytting kommer til å forekomme igjen, ble temmelig mye rabalder sist.

Nei, politi og røver har vi hverken myndighet eller tid til å bedrive på treff, men klare retningslinjer slik at det blir likhet for alle medlemmer synes jeg vi skal ha. Jeg vet om flere medlemmer fra de fjerne utkantstrøk som tidligere år har valgt å droppe å dra på hovedtreff da retningslinje har vært at prøveskilt ikke har vært tillatt, og risikoen for en lang bomtur har vært overhengende. Men så viser det seg i ettertid at både biler med prøveskilt, andres skilt og uten skilt har fått boltre seg hele helgen.

Da forstår jeg skuffelsen og at det blir uttrykkt at den indre kjerne er "Gutteklubben grei."

 

Kjempeflott at du svarer Joachim! Håper at det er flere i styret som engasjerer seg like sterkt som du :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dermed så har ingen lov til å kjøre over 80 km/t, og prøveskilt er lov siden disse også er godkjente for vei. Hehe, må le jeg...

Det jeg og trodde, men som jeg la inn på forrige side; bakgrunnen her ligger i konsesjon gitt fra Fylkesmannen i Hedmark, ikke noe VACN eller Våler bestemmer.

Denne fantastiske regelen om at biler med prøveskilt må ha spesiell forsikring (som ikke finnes) for å kjøre på bane må jo da også gjelde med biler som har vanlige skilter om det stemmer det som Ola skriver over her.
Det er jo da avhengig av om en bil deltar på ferdighetskjøring eller hastighetskjøring som du quotet over :D
Om Vålerbanen ikke tillater prøveskilter, pga andre årssaker så må de jo presisere det da at ingen med prøveskilter får lov å kjøre. Og om denne "såkalte" forsikringen finnes, så må det jo finnes noen som vet hva som skal til for å få den? Men det har vi ikke sett... :P
Her er jeg enig. De hadde vel gjort alle en tjeneste med en henvisning til forsikringsmulighet, eller gjort det enkelt ved å si at ingen prøveskilter er tillatt på Vålerbanen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, dette velger jeg å avse noen få minutter på, da jeg tilbringer stort sett alt av fritid omkring bilbygging samt over hundretusen kroner i året på nettopp dette. Litt klare retningslinjer som er BASTANTE vil gjøre det litt lettere for fremtiden å velge ut hvilken retning ett prosjekt skal ta, og hvilken klubb man burde vie sin tilhørighet til. Er vel litt klønete å bygge seg en bil som man utifra tidligere diffuse retningslinjer var helt grei å bruke, men som nå da ikke er ønsket på banen lenger?

Aha, da forstår jeg bedre. I dette lyset er det en intressant og nødvendig diskusjon. Dessverre leste jeg innlegget ditt utelukkende som kritikk rundt hovedtreffet nå og så ikke det større bildet i det hele tatt.

 

Vi burde absolutt jobbe for å få klarere retningslinjer på dette. Utfordringen er at vi til tross for å være en stor klubb i stor grad er prisgitt baneanleggenes retningslinjer og selvsagt myndighetenes manglende, uklare og heller rigide regime.

 

 

Den tekniske kontrollen har som regel alltid vært en "vits" i mine øyne, det blir kun sjekket bremsevæske, i noen tilfeller sjekket om batteriet sitter fast, samt ett rask overblikk i kupe etter løse gjenstander. Vi har hatt ganske mange alvorlige nestenulykker med biler som aldri ville sluppet gjennom kontrollen på bugrun. Der har de 3 mann som bruker ett effektivt minutt på hver bil og sjekker at hjul, understell og bremser er på plass. De har skjønnt poenget og viktigheten med både banekjøring og sikkerhet. Statens vegvesen er det du som drar frem, de om det. Jeg vil bare prøve å belyse ett scenario hvor en bil som er modifisert langt utover all godkjenning er innvolvert i en ulykke av en sånn karakter at forsikringsselskapet blir involvert, og da sannsynligvis vil anse bilen som i uforsvarlig stand i henhold til veitrafikkloven? Er det ikke bedre å få disse bilene innunder ett motorsportreglement og da under nbf sin forsikring? Disse bilene jeg henviser til er ofte biler som jo helt klart er laget for banekjøring primært, og ofte uten, eller med mindre modifikasjoner vil kunne få motorsportlisens. Interessen og nivået på antall høyt modifiserte biler i klubben er nå så høyt at vi snart kan starte en egen racingserie...

Hadde vi hatt en fungerende bilsportgruppe som hadde kommet i dialog med NBF er jeg helt sikker på at vi kunne få til noe.

Vi har nok mye å lære av andre treff, og en kan kanskje se på vår kontroll som dårlig. Likevel sørger den for at vi opprettholder et tidligere nevnt minimum av sikkerhet.

 

Skulle en bil som er modifisert til det "u-godkjennelige" mot formodning smelle i veggen eller tippe i sandfella på ett av våre treff er det, til tross for at vi som klubb arrangerer ferdighetskjøring, faktisk en sak mellom eier og hans forsikringsselskap. På lik linje som at det er det om en kar med original bil reiser av banen.

 

Vi har jo lenge snakket om å få på plass en motorsportgruppe og om jeg ikke tar helt feil, så har en slik eksistert i klubben tidligere.

Å formalisere dette på nytt kan vi godt gjøre. Det er bare å melde sin interesse for det, noe du nå har gjort. Men, det blir ikke noen motorsportgruppe av å kun sitte på forumet og mene at vi burde ha det om du skjønner hva jeg mener?

Likeledes må de medlemmer som bygger biler i den gaten du er inne på her selv gjøre en innsats for å få benyttet bilene sine. De har en rekke (om enn diffuse) regler å forholde seg til fra myndighetene og også NBF for å få lisensiert bilene allerede. Å sitte på gjerdet å kreve at vi som klubb skal få lisensiert bilene for de er litt for lettvint spør du meg ihvertfall. På samme måte mener jeg det er litt på kanten at vi skal snu opp ned på verden for at disse 10-20 medlemmene skal få utfolde seg fritt på bane. I ytterste konsekvens vil dette nemlig gå på bekostning en rekke andre medlemmers mulighet til å gjøre det sammen.

Jeg ser helt klart at en banerigget bil med masse hester kan ha en underholdningsverdi for publikum på banetreffene våre, så ikke misforstå meg der. Jeg forsøker bare å belyse at det er vanskelig å legge forholdene til rette for ALLE samtidig :)

 

 

 

 

Regner ikke med at noe skiltbytting kommer til å forekomme igjen, ble temmelig mye rabalder sist.

Nei, politi og røver har vi hverken myndighet eller tid til å bedrive på treff, men klare retningslinjer slik at det blir likhet for alle medlemmer synes jeg vi skal ha. Jeg vet om flere medlemmer fra de fjerne utkantstrøk som tidligere år har valgt å droppe å dra på hovedtreff da retningslinje har vært at prøveskilt ikke har vært tillatt, og risikoen for en lang bomtur har vært overhengende. Men så viser det seg i ettertid at både biler med prøveskilt, andres skilt og uten skilt har fått boltre seg hele helgen.

Da forstår jeg skuffelsen og at det blir uttrykkt at den indre kjerne er "Gutteklubben grei."

 

Kjempeflott at du svarer Joachim! Håper at det er flere i styret som engasjerer seg like sterkt som du :)

 

Jeg ser den Ole og er helt enig. Det er viktig at det er likt for alle.

 

Om noe ureglementert finner sted vil jeg si at det er viktig at vi får beskjed på en skikkelig måte. Vi kan nemlig ikke reagere og utstede eventuelle "straffer" og konsekvenser basert på rykter.

En tråd på forumet om en slik eventuell sak er en grei affære, men jeg minner om at om man ønsker en sak behandlet av styret så må henvendelsen være av en mer formell art.

Det er ikke for å være vanskelig, men det er greiere å gjøre ting skikkelig fra begynnelsen av.

 

I forhold til dette ser jeg at det kan være vanskelig å vite hvem man skal forholde seg til i noen tilfeller, og jeg vil utarbeide en oversikt over hvem man skal snakke med i hvilke tilfeller så snart jeg har anledning :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi har jo lenge snakket om å få på plass en motorsportgruppe og om jeg ikke tar helt feil, så har en slik eksistert i klubben tidligere.

Å formalisere dette på nytt kan vi godt gjøre. Det er bare å melde sin interesse for det, noe du nå har gjort. Men, det blir ikke noen motorsportgruppe av å kun sitte på forumet og mene at vi burde ha det om du skjønner hva jeg mener?

 

Som du ser av posten til Paul Guillen fra styremedlemsvalg tråden så er det ikke mangel på interesse fra medlemmene som er skyld i at vi ikke har noen Bilsportgruppe enda...

Så akkurat det punktet kan vel ikke øvrige medlemmer lastes for når det tydeligvis ikke har skjedd noe mer fra styret sin side i denne saken.

 

Som man roper i skogen skal man få svar.

 

Ved fjorårets valg spurte jeg samtlige kandidater til styret om de ville gjenopprette VACN sin tidligere bilsportgruppe, samtlige svarte ja på dette og virket meget positive til dette. En god stund etter valget ble jeg forespurt av ett styremedlem om jeg ønsket å være med i en ny VACN bilsportgruppe, først og fremst fordi jeg hadde vært med i den gamle gruppen, samt at jeg innehar både førerlisens/vognlisens noe som gjør at jeg kan hjelpe andre medlemmer i prosessen med å anskaffe dette til deres bruk.

 

Jeg svarte ja, dette stiller jeg med villig til. Dette er nå snart ett år siden. Jeg har ikke hørt noe mer ( det har heller ikke de andre forespurte ) og VACN har heller ingen bilsportgruppe.

 

Sitat:

Opprinnelig skrevet av Roger Kristiansen

Bilsportgruppen er oppe og går, og det jobbes stadig med nye saker der. Jeg har ikke full oversikt over hvem som er med i farten, men vet at blant annet Vidar Gustavsen og Kjell Aaen er med og hjelper Jan Andrè. Det var denne gruppen som fikk i stand blant annet VACCS-kjøring i Funäsdalen.

 

Nei Roger denne kjøper jeg ikke. Vidar G. sitter også på gjerdet og venter på at det formellt skal bli opprettet en VACN bilsportgruppe. At han har bidratt er det ingen tvil om, men noen gruppe som sådan er ikke på plass. Dette brekrefter forøvrig andre stryremedlemmer jeg har snakket med. Kjell Aaen jobber i Norges Bilsports Forbund så han sitter nok neppe i en VACN bilsportgruppe. Jan Andre Tærud er styremedlem og treffansvarlig fra før av så her er det også på det rene at han "allerde har denne jobben"..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aha, da forstår jeg bedre. I dette lyset er det en intressant og nødvendig diskusjon. Dessverre leste jeg innlegget ditt utelukkende som kritikk rundt hovedtreffet nå og så ikke det større bildet i det hele tatt.

 

Vi burde absolutt jobbe for å få klarere retningslinjer på dette. Utfordringen er at vi til tross for å være en stor klubb i stor grad er prisgitt baneanleggenes retningslinjer og selvsagt myndighetenes manglende, uklare og heller rigide regime.

 

Nei, dette er på ingen måte noen kritikk av hovedtreffet, men heller en kritikk av de til tider diffuse retningslinjene før treff. Ved flere anledninger har jo retningslinjene være konkrete, men så viser det seg at de blir radikalt endret på treffdagen da noen med en flott bil banker i bordet og krever å få kjøre, og vips er det fritt frem for alle. Det blir litt klønete for mange som du sikkert forstår.

 

 

Vi har nok mye å lære av andre treff, og en kan kanskje se på vår kontroll som dårlig. Likevel sørger den for at vi opprettholder et tidligere nevnt minimum av sikkerhet.

 

Skulle en bil som er modifisert til det "u-godkjennelige" mot formodning smelle i veggen eller tippe i sandfella på ett av våre treff er det, til tross for at vi som klubb arrangerer ferdighetskjøring, faktisk en sak mellom eier og hans forsikringsselskap. På lik linje som at det er det om en kar med original bil reiser av banen.

 

Jeg vil anta at Vålerbanen sin intensjon med å forby prøveskilt er i den hensikt at de ønsker å til enhver tid ha kjørtøyer på banen som er i henhold til den forsikringen de har. I mitt scenario vil det da ikke være tilfelle, og både vålerbanen og arrangøren (vacn) vil komme i ett dårlig lys dersom det skulle skje en alvorlig ulykke hvor forsikring ikke vil være gyldig. Som klubb er vi jo ikke ansvarlig for den enkeltes medlem forsikring, men som arrangør av slike arrangement bør vi i alle fall etterstrebe det å tilrettelegge for at kjøring kan foregå i ordnede former, med gyldige forsikringer.

 

Vi har jo lenge snakket om å få på plass en motorsportgruppe og om jeg ikke tar helt feil, så har en slik eksistert i klubben tidligere.

Å formalisere dette på nytt kan vi godt gjøre. Det er bare å melde sin interesse for det, noe du nå har gjort. Men, det blir ikke noen motorsportgruppe av å kun sitte på forumet og mene at vi burde ha det om du skjønner hva jeg mener?

 

Ja, vi har hatt en bilsportgruppe, og etter hva jeg vet har jo denne aldri blitt formellt oppløst?

Men det virker som at den har visnet hen. Ved forrige styrevalg var det vel snakk om at noen av styremedlemmene som var vara skulle ha fokus på bilsportgruppa, om jeg har hørt riktig.

Det er flere som har ytret sitt ønske om å bidra til bilsportgruppa, men de har aldri fått noen tilbakemelding, så her må det ett tiltak til. Kanskje det kunne lages en forespørsel fra styret på forumet her om noen ønsker å bidra med å danne en ny bilsportgruppe? Jan Andre Tærud har i alle fall vært primus motor for denne før. Jeg stiller gladelig opp med å være med å være med i denne gruppen.

 

Likeledes må de medlemmer som bygger biler i den gaten du er inne på her selv gjøre en innsats for å få benyttet bilene sine. De har en rekke (om enn diffuse) regler å forholde seg til fra myndighetene og også NBF for å få lisensiert bilene allerede. Å sitte på gjerdet å kreve at vi som klubb skal få lisensiert bilene for de er litt for lettvint spør du meg ihvertfall. På samme måte mener jeg det er litt på kanten at vi skal snu opp ned på verden for at disse 10-20 medlemmene skal få utfolde seg fritt på bane. I ytterste konsekvens vil dette nemlig gå på bekostning en rekke andre medlemmers mulighet til å gjøre det sammen.

Jeg ser helt klart at en banerigget bil med masse hester kan ha en underholdningsverdi for publikum på banetreffene våre, så ikke misforstå meg der. Jeg forsøker bare å belyse at det er vanskelig å legge forholdene til rette for ALLE samtidig :)

 

Jeg forventer på ingen måte at klubben skal lisensiere bilene, det har heller ikke klubben mulighet til. Akkurat den biten må medlemmene sørge for å gjennomføre selv. At det per dags dato er snakk om 10-20 biler er nok ikke så galt tippet, men om en tredjedel av alle prosjekter som svirrer rundt på forumet blir gjennomført snakker vi lett en god dobbling av dette, samt at om vi har kjøring for lisensierte biler på være treff vil nok mange velge å bygge i retning av lisensiert bil i fremtiden, det er veldig mange biler nå som er kraftig modifiserte med hvite skilter for gatebruk i en tynn tynn tråd, og disse bilene brukes primært kun på bane fra før, og fraktes til og fra treff på henger.

På banekjøring har vi vel ligget på omtrent 120-150 biler de siste treffene, og lisensiert kjøring bør deles opp etter etterspørselen helt klart, det er ikke snakk om å kapre all banetid for disse bilene alene.

Om det stiller opp 15 lisensierte biler av 150 på banekjøring er det rettferdig at disse da får 1/10 av banetiden, det vil vel i praksis si at disse da får 2-3 heat for seg selv i løpet av dagen, noe som sikkert vil bli satt stor pris på, 2-3 heat om dagen er tross alt bedre enn ingen. Mot slutten av dagen dabber det jo ofte av på banekjøringa, så om tilgangen er liten da kunne man sikkert gi de lisensierte bilene litt ekstra tid å boltre seg på, dette er tross alt biler som det ofte er lagt ned hundrevis av timer arbeid i (om ikke tusenvis), så da er ønsket etter å kjøre så stort at man gladelig kan vente litt.

 

Og ikke minst må vi se fordelen av underholdningsverdien for resten av tilskuerne som er på treffet, når de mest potente bilene er utpå pleier det å være ganske trangt langs rekkverket..

 

 

 

 

 

Jeg ser den Ole og er helt enig. Det er viktig at det er likt for alle.

 

Om noe ureglementert finner sted vil jeg si at det er viktig at vi får beskjed på en skikkelig måte. Vi kan nemlig ikke reagere og utstede eventuelle "straffer" og konsekvenser basert på rykter.

En tråd på forumet om en slik eventuell sak er en grei affære, men jeg minner om at om man ønsker en sak behandlet av styret så må henvendelsen være av en mer formell art.

Det er ikke for å være vanskelig, men det er greiere å gjøre ting skikkelig fra begynnelsen av.

 

I forhold til dette ser jeg at det kan være vanskelig å vite hvem man skal forholde seg til i noen tilfeller, og jeg vil utarbeide en oversikt over hvem man skal snakke med i hvilke tilfeller så snart jeg har anledning :)

 

Ja, likhet for alle er en bra ting, ingen medlemmer skal ha urettmessige fortrinn ovenfor andre.

Å utnevne noen som er ansvarlige ved de forskjellige aktivitetene på treff er nok ingen dum ide, da blir det lettere for alle å vite hvem man skal forhøre seg med ved spørsmål, det er nok mange som lurer på enkelte ting før selve treffet og.

 

 

I korte trekk er da det jeg etterlyser følgende:

 

-Klarere retningslinjer mtp regler for å få kjøre på bane.

-En bilsportgruppe som kan komme i dialog med NBF.

-Mulighet for å gjennomføre kjøring for lisensierte biler på våre treff.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som du ser av posten til Paul Guillen fra styremedlemsvalg tråden så er det ikke mangel på interesse fra medlemmene som er skyld i at vi ikke har noen Bilsportgruppe enda...

Så akkurat det punktet kan vel ikke øvrige medlemmer lastes for når det tydeligvis ikke har skjedd noe mer fra styret sin side i denne saken.

Nei, og jeg har flere ganger snakket med Paul om nettopp dette. Dette er nok ikke rette tråden for diskusjonen rundt grupper, men som jeg forklarte Paul så har vi tenkt å opprette en rekke grupper for forskjellige områder.

 

Vi har utarbeidet noen retningslinjer for slike grupper. Litt med tanke på fullmakter og noen for rapportering tilbake til hovedstyret så vi skal ha oversikt over hva som skjer, og litt for å "kreve" ett visst aktivitetsnivå i slike grupper. Å sette sammen grupper uten å ha noen retningslinjer er vel forsøkt før og vist seg å være lite effektivt.

 

Vi har i utgangspunktet lyst til å fullføre arbeidet med disse retningslinjene og lansere gruppe-organiseringen som ett konsept som favner bredere enn akkurat motorsport (blandt annet bilteknisk -mot myndighetene, bilstereo - for for eksempel mer organiserte stereokonkurranser/d-drag på treff og lignende).

 

Men, for all del om motorsport-gutta har lyst til å tjuvstarte så er det ingenting som hindrer dem i å samle seg og gi oss beskjed om hvem som ønsker å forplikte seg til å utføre litt arbeid i denne retningen, så skal de få det vi har av retningslinjer. Det er nemlig lov til å vise litt mer initiativ enn å sitte på forumet og vente på at ting skal skje.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

...

Det blir difust idet vi forsøker å tilfredstille flest mulig på samme tid. Nå burde ihvertfall retningslinjene rundt skilter for dette treffet være klare. Hva som skjer på treffdagen er vanskelig for meg å stå for i og med at jeg dessverre ikke vil delta på Våler i år.

 

I korte trekk er da det jeg etterlyser følgende:

 

-Klarere retningslinjer mtp regler for å få kjøre på bane.

-En bilsportgruppe som kan komme i dialog med NBF.

-Mulighet for å gjennomføre kjøring for lisensierte biler på våre treff.

Da foreslår jeg at den motorsportgruppen som etter hva du sier ikke formelt er oppløst blåser støv av gamle papirer og planer og gjør som jeg skrev i svaret mitt til Rudi.

 

Vi imøtekommer da din etterlysning nummer 2 og så kan gruppen selv jobbe for å møte etterlysning 1 og 3.

 

Edit: Da har jeg opprettet tråd med det formål å samle en slik gruppe. jeg regner med at Ole Opsahl og Paul Gullien tar saken videre. Tråden finnes her.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prisene blir som følger:

 

Inngang 100 kr pr person

Utstilling 100 kr pr bil (betales ved ankomst.)

Banekjøring 400 kr uavhengig av om du skal kjøre lørdag, søndag eller begge dagene)

 

Parkering er gratis

 

Det er 90Db støygrense og prøveskilter er desverre kun tillatt om man har bevis fra forsikringsselskap på at de tillater hastighetskjøring.

 

I år, som ifjor, så er ikke dette noe vi finner på for å være leie, det er Vålerbanen som setter kravene og de er sågar spesifisert i kontrakten vi må undertegne for å få lov til å leie banen. I praksis betyr dette at biler med dagsprøvekjennemerker ikke kan kjøre på banen. Dette fordi disse skiltene kun har ansvarsforikring og ikke tillater annet enn transport eller prøvekjøring. Biler med årsprøvekjennemerker kan kjøre på bane, men må da ha med skriftlig bevis på at forikringsselskapet som har forikringen på årsprøvekjennemerkene tillater dette.

 

Kun medlemmer har adgang til å kjøre på banen. (Er man ikke medlem kan man selvsagt melde seg inn på treffet, men 400 kr i medlemskontigent tilkommer selvsagt)

 

 

Hvordan blir det med campingen i år?? Samme sted som i fjor med samme muligheter for strøm osv til vognene??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet det har blitt spurt om tidligere men; Vil det bli publisert klasseinndeling for utstilling i denne tråden?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet det har blitt spurt om tidligere men; Vil det bli publisert klasseinndeling for utstilling i denne tråden?

 

Hei.

 

Jeg regner med det er samme inndeling som i fjor.(husker ikke helt hvilken inndeling det var da men)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, leste også at det skulle være samme inndeling som tidligere men finner ikke den oversikten noe sted hehe :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, leste også at det skulle være samme inndeling som tidligere men finner ikke den oversikten noe sted hehe :)

 

Skal poste den om jeg finnern ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

 

Jeg regner med det er samme inndeling som i fjor.(husker ikke helt hvilken inndeling det var da men)

 

Det har vel vært topp 15 VW og topp 15 Audi på Hovedtreff tidligere? Dvs. ingen klasseinndeling.. : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åssen blir det med camping?

Står sikkert her men orker ikke lese mellom alt vaset!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det har vel vært topp 15 VW og topp 15 Audi på Hovedtreff tidligere? Dvs. ingen klasseinndeling.. : klø :

 

Har vært begge deler i løpet av årene. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klasseindeling blir som følger:

 

Classic (kun en premie på grunn av BR)

Golf II og III

Golf IV, V og VI

Polo/Lupo

Jetta/Vento/Bora

Passat

Caravelle/Transporter/Multivan

Touran/Tiguan/Caddy/Sharan

Corrado/Scirocco

A2/A3/S3

A4/A5/S5

S4 B5-B6-B7/RS4 B5-B7

A6/Allroad/S6

A6 C4/100/200/S4 C4/S6

80/90/Coupe/Cabriolet/UrQ/SportQ/S2/RS2

A8/S8/R8/Phaeton

Q5/Q7/Touareg

TT/Eos/Beetle

Peneste luftavkjølte (Kun en premie grunnet BR)

 

I tillegg blir det premiering av banekjøring i klassene:

Nybegynner

Viderekomne

 

Det blir premie for:

Mest kledelige felg

Longest Distance

Peoples Choice VW

Peoples Choice Audi

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åssen blir det med camping?

Står sikkert her men orker ikke lese mellom alt vaset!

 

bra spm, noen som vet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bra spm, noen som vet?

 

Hehe... Sitert fra hovedsiden her:

 

"Camping for klubbmedlemmer finner sted på en dedikert campingplass på baneanleggets vestre kant. (til høyre når man ankommer området) Her finnes det enkle toalettfasiliteter og mulighet for strøm. Både campingvogner og telt er velkomne.

For de som foretrekker noe mer luksus finnes både Heia Hotell og Haslemoen Hotell i baneanleggets nærhet.

Heia Hotell er reservert klubbmedlemmer denne helgen, så her skal det bare være å ringe og presentere deg som klubbmedlem for å booke rom. Det skal også være mulig å få gunstige priser på Haslemoen."

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åssen blir det med camping?

Står sikkert her men orker ikke lese mellom alt vaset!

 

Satser på mer enn 3 runder i år eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Satser på mer enn 3 runder i år eller?

 

Om jeg kommer, kommer jeg nok med telt og øl :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da ser det ut som om campingsprøsmålet besvarte seg selv.

 

(og klasseinndelingen jeg la ut her nå var jo allerede postet :) Ikke greit å få med seg alt )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare av ren nysgjerrighet:

 

Kan jeg kjøre på bane med L med en voksen som har hatt lappen i over 5 år sammenhengende og er over 25, eller må jeg ha dispansasjon til å kjøre på banen?:P

 

Fabian

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må ha gyldig førerkort for å kjøre på banen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må ha gyldig førerkort for å kjøre på banen.

 

Regnet egentlig med det. På en annen side; Da blir ikke 80'n voldtatt.:o

 

Fabian

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare til opplysning, Folkens. OG DETTE ER IKKE MENT FOR Å VÆRE RASISTISK!

Men på Haslemoen er det nå asylmottak/transittmottak medd 300-500 personer ved siden av hotellet, så vær ops på dine biler/eiendeler.

Det har til tider vært noe tyveri i distriktet grunnet dette.

Beklager om jeg støter noen med dette innlegget, men hadde det vært meg det gjaldt, så hadde jeg gjerne ville ha visst om dette på forhånd.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.