VACN Hovedtreff Vålerbanen 6-7 Juni 2009

Anbefalte innlegg

Beklager om jeg støter noen med dette innlegget, men hadde det vært meg det gjaldt, så hadde jeg gjerne ville ha visst om dette på forhånd.

Støtende eller ikke så er det temmelig relevant info vil jeg påstå.

Jeg har ordna meg med ferie hele uka i forvegen så er ikke umulig anna enn at jeg skal klare å få bytta bremsevæske og et par støtdempere på 2.8'n. Har jo litt å forsvare i vaccs : klø : Me'en er vel noget skeptisk til hva jeg havner i klasse med.. Er jo ikke akkurat det beste baneoppsettet på'n.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tar turen værtfall uten tvil på Søndagen ! om været melder sin rette vei blir det begge dager !

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

lite forslag:

kan ikke teknisk begynne kl8 det også? så folk slipper å stå lenge å vente på teknisk før de får begynt å kjøre på bane? og kanskje heller en liten pause under førermøte? så alt banker og går ifra når banen åpner? om du skjønner, har jo blitt relativt mange biler som ønsker å ta seg en runde utpå banen som det tar litt tid å gå gjennom alle sammen:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke om spørsmålet har vært stilt tidligere, men når kjøres VACN-cup på hovedtreffet?

Står ikke noe om det i artikkelen på hovedsiden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei alle sammen. Ser det er en del diskusjon rundt dette med kjennemerker og da spesielt dette med prøveskilt. Tok meg den frihet og kontaktet de ansvarlige på Vålerbanen i dag da jeg og kjenner noen av dem fra den tiden vi drev med motorsport. Det som kom frem over tlf samtalen er som følger:

På alle såkalte (rånetreff) er all bruk av prøveskilt helt forbudt. VW/AUDI Cluben har mulighet for og tilby sine medlemmer bruk av det men MÅ gjøres som følgende: Full Forsikring på bilen må tegnes av valgfritt forsikringsselskap som gjelder for den respektive bil som dekker kjøring til og fra VW/AUDI treffet. Som de fleste sikkert vet er det ingen selskap som dekker kjøring i konkuranse og i såfall tror jeg premien på det hadde blitt rimelig høy............ Altså tegne en forsikring som tilsvarer kasko på samme måte som en registrert bil. Årsaken til dette er krav fra fylkesmannen og ikke Vålerbanen som sådan. Dette hadde vitnok med 3 mans interessse i kjøretøyet og gjøre. Når det kommer over til uregistrerte biler, altså løpsbiler gjelder reglene som det alltid gjør i henhold til NBF boka med gjeldende lisenser etc. Registrerte biler kjøres og HELT adskilt fra "heatene" som de uregistrete kjører i. Håper med dette att det ble litt mer oppklart og att det hjalp de det event måtte berøre:)

Ser også att det er en liten diskusjon/negativitet til teknisk. Har selv ikke pratet med de ansvarlige i klubben men hvis ønskelig kan jeg, hvis tiden strekker til, bli med og foreta teknisk med dem da jeg har brikke gjennom NBF og har litt praksis på det. Uansett, ett slikt arrangemang som alle andre krever litt forbredelser i forkant og ett riktig tidskjema som gjør alt litt lettere for alle og kanskje til slutt en bedre opplevelse når turen hjem skal gjennomføres og nettop det er jo målsettingen for alle:p

Håper med dette att noen spørsmål ble besvart og ønsker alle sammen en god og begivenhetsrik helg:p

Hilsen Tom Johnsen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så det som må til for en bil som jeg har,skiltene er levert inn,men trenger da bare dags kjennemerke og da "kunn" en kasko forsikring?som du skriver at denne da skal gjelde til og fra våler?

hadde hvert musikk i mine ører:P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ang. STØY måling, hvordan blir denne tatt? holder på å skal bygge ny eksos så jeg slipper å bryte den.. målte bilen nå til 96db ved 4000omdr. Er det stand støy eller ved bånn gass? Et meget klart svar på dette hadde vært kjekt å fått :)

godt mulig det står her men orker ikke å bla gjennom 11 sider ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er stand støy, skal måles 0,5-1 meter bak bilen i 45 graders i samme høyde som eksosrøret.

Enderør som vinkles nedover som på en dieselbil er å anbefale ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så det som må til for en bil som jeg har,skiltene er levert inn,men trenger da bare dags kjennemerke og da "kunn" en kasko forsikring?som du skriver at denne da skal gjelde til og fra våler?

hadde hvert musikk i mine ører:P

Full kasko med bevis for at den har det. Og skilter som gjelder til og fra våler ja:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar turen oppover på søndag regner jeg med :D Men er det ikke litt kjipt med bare 3 timer banekjøring på søndag?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Full kasko med bevis for at den har det. Og skilter som gjelder til og fra våler ja:)

Dette er jo nærmest en revolusjon !!!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar turen oppover på søndag regner jeg med :D Men er det ikke litt kjipt med bare 3 timer banekjøring på søndag?

Det er helt vanlig pga at det er søndag med kirketid så kjøringen starter ikke før kl 13

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen er edru nok til det før den tid heller : haha :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser det hersker litt tvil om dette med prøveskilter, men det er sånn at det skal foreligge bevis fra forsikringsselskapet at de tillater ferdighetskjøring på vålerbanen.

Vi starter teknisk en halvtime før, altså 08:30 på lørdag.

VI har dekket opp flaggvakter, trenger hjelp til teknisk og utstilling. ta kontakt med Jan Andre Tærud på telefon 97414375 dersom du kan hjelpe til.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han hadde jo ringt dem og da sa dem att du trenger forsikring til og fra, ikke på noe om på banen. Er det rart det blir tvil. Er så kjedelig att dessa dumme regla der ødelegger treffa våres. Først er det en mongo dato pluss att kjøring med litt artige biler er heller ikke lov.. Fuck Våler, prøve å få 2x skogen neste år, er vell høyere støy grense også der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han hadde jo ringt dem og da sa dem att du trenger forsikring til og fra, ikke på noe om på banen. Er det rart det blir tvil. Er så kjedelig att dessa dumme regla der ødelegger treffa våres. Først er det en mongo dato pluss att kjøring med litt artige biler er heller ikke lov.. Fuck Våler, prøve å få 2x skogen neste år, er vell høyere støy grense også der.

Vi er nødt til å forholde oss til den informasjonen vi har i kontrakten.

Og reglene ødelegger vel strengt tatt ikke treffene våre. De aller aller fleste kommer nemlig til å ha en fortreffelig helg både på og av banen selv om reglene er som de er. Akkurat slik som de aller aller fleste sitter igjen med følelsen av ett kjempetreff etter alle de andre treffene vi har arrangert både på Våler og Rudskogen før i tiden ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det står at kaskoforsikringen gjelder hjemsted - Våler/Braskereidfoss så kan jo ingen si noe på det. Vålerbana ligger ved Braskereidfoss og siden det er ferdighetskjøring gjelder vanlige trafikkregler selv på bana. Poststed er Braskereidfoss på Vålerbana.

Synd at det skal være så vanskelig for Vålerbana å få litt friere regler, men vil nok tro de har prøvd. Om det ikke kommer for mange værstinger blir det mer kjøretid for oss vanlige dødlige som ikke har dratt det altfor langt ut ;) Våler har jo definitivt den snilleste asfalten i forhold til Rudskogen, spørs litt på hva som skjer med utbygginga nedi skauen da. Vil jo ganske sikkert bli dyrere å leie bana der når den er ferdig utbygd.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi er nødt til å forholde oss til den informasjonen vi har i kontrakten.

Og reglene ødelegger vel strengt tatt ikke treffene våre. De aller aller fleste kommer nemlig til å ha en fortreffelig helg både på og av banen selv om reglene er som de er. Akkurat slik som de aller aller fleste sitter igjen med følelsen av ett kjempetreff etter alle de andre treffene vi har arrangert både på Våler og Rudskogen før i tiden ;)

Jeg syntes det ødelegger litt når alle dem feteste bilen ikke får kjørt jeg da men, er jo faktisk det som er underholdene å se på for oss som ikke kjører på banen. Det er artigere og se på rallycross en bilcross liksom, blir noe annet når ting fungerer skikkelig.

Men for dem som kjører på banen er det vell ikke bare negativt sikkert. Både reglene og datoen ødelegger litt det er ikke noe å si i mot det. kvalitets byggene i mange klasser uteblir pga av dato'n og dem fete bane byggene uteblir pga av reglene.

Men jeg reiser på Våler som alltid jeg da, reiser på fredag får se om det blir Lørdag eller Søndag hjem igjen da men. Campen blir trivelig som vanlig tenker jeg. Satse på go vær nå så bør det blir et fint treff. Vist klubben leier inn en same som kan stå å jodle da så får vi bedre underholdning en i fjor :nana:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmmm..må vandlige biler også ha godkjennelse fra forikringen om ferdighets kjøring da?siden da ikke kasko er bra nok.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmmm..må vandlige biler også ha godkjennelse fra forikringen om ferdighets kjøring da?siden da ikke kasko er bra nok.

Nei.

Biler med skilter trenger ikke noe utover det de allerede har.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

. Vil jo ganske sikkert bli dyrere å leie bana der når den er ferdig utbygd.

Den nye sløyfa er ferdig utbygget nå, hvis du mener den nord/østlige der de ryddet all skauen . De skal vel bare pusse litt på omgivelsene og rundt sjikanene:) Banen har blitt betydlig mye lengre

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den nye sløyfa er ferdig utbygget nå, hvis du mener den nord/østlige der de ryddet all skauen . De skal vel bare pusse litt på omgivelsene og rundt sjikanene:) Banen har blitt betydlig mye lengre

Du er på Våler nå eller? Der vet jeg at det er bygd et "motorsykkelparti"? Tenkte på Rudskogen jeg.. Eller har det skjedd mye der på 1 måned, for sist jeg var der kunne jeg ikke se noe til at de har forlenga bana.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du er på Våler nå eller? Der vet jeg at det er bygd et "motorsykkelparti"? Tenkte på Rudskogen jeg.. Eller har det skjedd mye der på 1 måned, for sist jeg var der kunne jeg ikke se noe til at de har forlenga bana.

Han er nok på Våler tipper jeg ja. :)

Der ble den nye sløyfa klar i fjor sommer. Og den er RÅ! Med kuler og spenstige svinger. I tillegg en skikkelig "breisladdsving" helt i nordre enda. Sykt rå sving å ligge på skrens igjennom. : rock :

Skal alle sløyfene benyttes under Hovedtreffet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er noen bilder av dårlig kvalitet, men iallefall av den nye nord/øst' sløyfa. Faktisk ganske lang, den nye traseen. Tror neppe de skal bygge ut mer enn dette. Når sant skal sies så er den litt kronglete å se i fra hovedbyggene, spesielt om de ikke kjører på hele banen.

Som Johan sier så er det noen lange gode svinger helt øverst, samt en heftig rettstrekke langs hele østsiden nedover intil jordvollen og gjerdet. Her er det artig mye teit som skjer i den påfølgende sjikanen ca midtveis ned mot sørenden.:P

(Sorry dårlig bildekvalitet, på tide å pensjonere fotoapperatet: klø :)

Litt av nord/østsløyfa. Det er enda en sving helt til venstre som ikke kom med i bildet.

ny_bane_2.jpg

Siste svingene før det er lang rettstrekke.

ny_bane%201.jpg

En 45 høyre og rett inn i 45 venstre på noen meter. Her har jeg kikket på noen artige episoder: haha :

ny_bane_3.jpg

Håper hele banen blir brukt under vacn.:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får skru som en gærning til helga for å få bilen klar til dette.

Desverre kommer jeg med hull i frontfangeren, sprekk i tåkelykt og igjen, uten senk:p

Mye jeg ikke rakk i våres: bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.