VACN Klubbtreff Rudskogen 29-30 August 2009

Anbefalte innlegg

 

Men, vi kjører jo VACCS da ;)

 

Hvilken dag blir VACCS på? Og evt. klokkeslett?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor stiger prisen på banekjøringen hvert år som går ?? Første rudskogen treffet jeg var på, for 3 år siden, så kostet det 200 kr. Den gang synst jeg prisen var helt grei, når jeg bare tok turen ut på banen 1 eller 2 ganger, 5-6 runder hver gang.

 

Er det ikke mulig å differensiere prisene litt ? Det er ikke alle som har med banebil og kjører hvert minutt begge dager... Enkelte kjører faktisk 60 mil for å komme på treff, og for da å ha mulighet til å komme seg hjem kjører desto mindre på bane for å spare bilen.

 

Jeg kommer nok uansett til å betale det det koster, men jeg syntest det er litt drøyt når jeg bare kjører en av dagene, og totalt en 10-20 runder :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ikke mulig å differensiere prisene litt ?

 

Prisen for å sette opp bomstasjon er for stor og blir mye administrasjon er jeg redd :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prisen for å sette opp bomstasjon er for stor og blir mye administrasjon er jeg redd :)

 

Tja, ser den med bomstasjon :P ,men administrasjonen kan jo enkelt løses ved å foreksempel ha tre forskjellige farger på startnummer... en som betyr at du har betalt for begge dagene, og to andre farger for lørdag og søndag. Værre behøver det ikke å være. Men jeg regner nesten med at klubben vil ha mest mulig penger inn på enklest mulig måte, så da blir det vel ikke gjort noe med : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men jeg regner nesten med at klubben vil ha mest mulig penger inn på enklest mulig måte, så da blir det vel ikke gjort noe med : rolleyes

 

Det er vel heller et spørsmål om å begrense tapet som disse banetreffene alltid går i uansett :o

 

Jeg er heller ikke den som kjører flest runder på banen, men klubben tar uansett mindre betalt enn de fleste andre mulighetene det er for å kjøre på bane + at vi har instruktører og hyggelige klubbkamerater :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jeg kjøre med L og veileder etter veitrafikkloven?

 

Fabian

Hei

 

Beklager at jeg ikke har svart før. Jeg tror ikke dette er mulig desverre, men vi skal sjekke.

 

åssen er kravene på dekk?

får man lagt om dekk der?

 

Vi har vel krav om sommerdekk med lovlig mønsterdybde. M+S-merkede dekk er ikke lov med mindre det må forstås at de kun er merket slik for å slippe unna krav til hastighetsmerking (Slik for eksempel noen Nankang og andre rimelige dekkmerker er)

Gategodkjente slicks er også lov.

 

Det er ingen fasiliteter for å legge om dekk på området.

 

Hvilken dag blir VACCS på? Og evt. klokkeslett?

 

Ikke spikret enda. kommer tilbake med info.

 

Hvorfor stiger prisen på banekjøringen hvert år som går ?? Første rudskogen treffet jeg var på, for 3 år siden, så kostet det 200 kr. Den gang synst jeg prisen var helt grei, når jeg bare tok turen ut på banen 1 eller 2 ganger, 5-6 runder hver gang.

 

Er det ikke mulig å differensiere prisene litt ? Det er ikke alle som har med banebil og kjører hvert minutt begge dager... Enkelte kjører faktisk 60 mil for å komme på treff, og for da å ha mulighet til å komme seg hjem kjører desto mindre på bane for å spare bilen.

 

Jeg kommer nok uansett til å betale det det koster, men jeg syntest det er litt drøyt når jeg bare kjører en av dagene, og totalt en 10-20 runder :)

 

Prisene har steget i tråd med at baneleien også stiger. Vi hadde tidligere en pris for kjøring en av dagene og en pris for kjøring begge dager, men har nå en pris for kjøring uavhengig av hvor mange dager man kjører. Dette er for å lette det administrative arbeidet rundt dette på selve treffet samt i regnskapsammenheng etterpå.

 

400 kr for banekjøring er faktisk ikke allverden om en så velger å kjøre bare en dag. Flere andre klubber og arrangører av trackdays tar det dobbelte av dette, til og med når det kun er kjøring fra 17-21.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prisene har steget i tråd med at baneleien også stiger. Vi hadde tidligere en pris for kjøring en av dagene og en pris for kjøring begge dager, men har nå en pris for kjøring uavhengig av hvor mange dager man kjører. Dette er for å lette det administrative arbeidet rundt dette på selve treffet samt i regnskapsammenheng etterpå.

 

400 kr for banekjøring er faktisk ikke allverden om en så velger å kjøre bare en dag. Flere andre klubber og arrangører av trackdays tar det dobbelte av dette, til og med når det kun er kjøring fra 17-21.

 

Skjønner godt at prisene stiger når baneleien stiger osv, slik er det jo bare :)

Når du sier det så kan jeg faktisk erindre at den gang jeg betalte 200 for å kjøre var det bare for en dag.

 

400 kr for banekjøring ? Mener det stod 500 i programmet ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner godt at prisene stiger når baneleien stiger osv, slik er det jo bare :)

Når du sier det så kan jeg faktisk erindre at den gang jeg betalte 200 for å kjøre var det bare for en dag.

 

400 kr for banekjøring ? Mener det stod 500 i programmet ?

 

 

Det stemmer at det er 500 for kjøring ja. Jeg som var litt for rask bare. Sorry :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har noen dekk jeg gjerne vil bruke HELT opp. Går dere rundt å måler mønsterdygbde:O?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har noen dekk jeg gjerne vil bruke HELT opp. Går dere rundt å måler mønsterdygbde:O?

Dekk vil bli sjekket i forbindelse med teknisk kontroll av bilen før du får kjøre på bane. Teknisk sett er det da ingenting i veien for at du kan bruke opp dekkene dine om du på død og liv har ett brennende ønske om det.

 

Men, med all respekt så handler dette med dekk om din og andres sikkerhet. Det kan hende du synes det er artig å herje rundt på blankslitte dekk, men jeg er helt sikker på at han foran deg ikke er like begeistret for det når du sklir på fire stive med gnistene sprutende fra corden inn i han bakfra.

 

Jeg forslår derfor at du finner ett annet sted enn høsttreffet å bruke opp dekkene dine ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håper det er greit å komme for å se på andre sine også:), er ikke helt klar å kjøre på bane med bilen;p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ser den. Men jeg har ikke uforsvarlig lite spor i dem, er bare litt ekstra slitt ytterst.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har dere bestilt sol??? hvis ikke så kommer jeg ikke altså :P:D;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har dere bestilt sol??? hvis ikke så kommer jeg ikke altså :P:D;)

 

du har å komme Luigi, har jo guitarhero i bilen nå :P hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du har å komme Luigi, har jo guitarhero i bilen nå :P hehe

 

hehe.. joda, kommer nok skal du se,skal ha med lastebil, telt og div iår også. ;):)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må vel prøve og få med seg dette.

Regner med det kanskje blir en tur innom STCC på Våler på vei nedover til treffet, da det starter på torsdag :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Satser på å få med seg dette. Aldri vært på rudskogen før, noen som har oversiktsbilde av bana.

 

Hvor overnatter man?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar med deg telt, stasjonsvogn, campingvogn etc og slenger deg inn på campen som er rett ved banen.. Grillmat og godt humør er obligatorisk.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir det samme dømming på utstillingen her som det var på våler?

Gleder meg til nytt treff :)

mvh.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det vaskemuligheter der for oss som skal stille ut? Eller må vi belage oss på en selvvask i nærheten?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det vaskemuligheter der for oss som skal stille ut? Eller må vi belage oss på en selvvask i nærheten?

 

Regner med at det blir som i fjor. Vi blir stort sett henvist til nærmeste bensinstasjon (som er et stykke unna) men har fått lov til å spyle av bilene på treffet. Men siden Rudskogen ikke har innlagt vann så blir det gjerne et problem hvis det er veldig mye bruk av vann i løpet av helga.

 

Her må nok styre oppdatere uansett. Mener Rudskogen skulle få innlagt vann / egen brønn ved ombygginga men om de har kommet dit enda er vel en annen sak.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar med deg telt, stasjonsvogn, campingvogn etc og slenger deg inn på campen som er rett ved banen.. Grillmat og godt humør er obligatorisk.. :)

 

Kommer da kjørende i familiebil (les stv) :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir det samme dømming på utstillingen her som det var på våler?

Gleder meg til nytt treff :)

mvh.

Nei, det blir ikke det :)

 

Er det vaskemuligheter der for oss som skal stille ut? Eller må vi belage oss på en selvvask i nærheten?

 

I utgangspunktet er det som Rolf sier her, greit å møte opp med vasket bil (er vel vaskemuligheter i Rakkestad 10 min unna), men vi satser på å få rigget til med muligheter for så spyle av bilen på treffområdet.

Regner med at det blir som i fjor. Vi blir stort sett henvist til nærmeste bensinstasjon (som er et stykke unna) men har fått lov til å spyle av bilene på treffet. Men siden Rudskogen ikke har innlagt vann så blir det gjerne et problem hvis det er veldig mye bruk av vann i løpet av helga.

 

Her må nok styre oppdatere uansett. Mener Rudskogen skulle få innlagt vann / egen brønn ved ombygginga men om de har kommet dit enda er vel en annen sak.

 

Det er helt riktig at det ikke er vann på rudskogen. Vannet bringes dit store tanker og vi må betale for vannet vi bruker. Tviler på at dette har endret seg siden ifjor, men skal sjekke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okay, takker for svar :)

 

Var det jeg mente også, men greit og vite det sikkert.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden det ofte viser seg at det er trivelig å hygge seg rundt et bål ut i de små timer har jeg et lite tips til hvordan dette kan gjøres i både kontrollerte og forsvarlige former: Felleskjøpets Risør utepeis. Den er brillefin til grilling og når man er ferdig med dette er det bare å lempe ut ristene og fyre med ved. Dette bør et/flere lokallag med stor omsetning av skiltplater kunne merke seg;) - og kanskje bør vi i Follo skaffe oss en slik til neste sesong, slik at man kan ha lokallagsgrillings både i forbindelse med treff og utenom:).

 

http://www.fk.no/trade/productview/887357/855/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.