VACN Klubbtreff Rudskogen 29-30 August 2009

Anbefalte innlegg

Er en gjeng fra Årdal i Sogn og fjordane som reiser. Det vi lurer litt på er om det er noen fra Sogndal, Valdres eller noen andre som kunne tenke seg å kjøre ilag til Rudskogen? Da tenkte vi å filme litt, ta bilder og bare cruise bortover. Fint om noen kunne tenke seg å vere med oss på dette! alle medlemmer er velkommen!

 

Vi starter fra Årdal: Årdal, Tyin, Vang, Fagernes, gjennom valdres, Aurdal, Ringerike, Bærum, Oslo, Ski, Askim, Eidsberg og deretter Rakkestad/rudskogen.

 

Stemmer vel dette?:)

 

Skal dit jeg også.... Med orginal Allroad da :).... NÅr reiser dere, bor i Ryfoss

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg og tenkte å henge meg på Sogn gjengen;) har en s2 på tralle og mulig jeg tar med bruks s2'n og;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare lufter en liten tanke her og håper noen kan svare på dette.

 

Tenkte på hvordan er mulighetene for å få til noen "kjørebilder" ute på bana utennom da det er banekjøring seff. Evt da det er "pause" mellom kjøringene, på morgenen, på ettermiddagen, før kirkeklokkene på søndag etc etc...

Tanken var jo da å evt bruke en bil (type transporter,carravelle e.l) og kjøre med åpen luke og bare ta noen rolige runder, under kontrollerte forhold av flagg vakter etc.

 

Lar dette seg gjøre? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke inne på depo området ??:)

 

Hei, beklager sent svar her, men dette har du vel fått avklart allerede? :)

 

Er det mulig å få strøm på utstillingen søndag?

 

Det tør jeg ikke deg, Rudskogen har litt begrensede fasiliteter, men tar du med deg en snelle er jo sjansen større for å få låne ett stikk ;)

 

Om vi kommer tre stykker i bilen... Kan alle tre kjøre den? Ikke samtidig selvfølgelig. Er det noen spesielle krav når det gjelder hvem som kjører?

 

I utgangspunktet kan tre stykk kjøre samme bil. Husk bare på at bilen bør være i ekstra god stand om den skal kjøres mye ;)

 

Det er hjelm, gjennomgått førermøte og gyldig førerkort som er kravene til sjåfør.

 

Det er vel lov til å kjøre på vanlige R dekk? Skal legge om et par dager før treffet, men hvis dette ikke funker så gjør jeg heller det etter på ;)

 

Gategodkjente slicks skal være lov.

 

Dette er det eneste....

 

Fabian

 

Vi har nå fått avklart med Rudskogen og mine antagelser stemte, det er desverre ikke anledning til å øvekjøre på banen.

 

 

Ellers kjøres VACCS på søndag klokken 1500.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare lufter en liten tanke her og håper noen kan svare på dette.

 

Tenkte på hvordan er mulighetene for å få til noen "kjørebilder" ute på bana utennom da det er banekjøring seff. Evt da det er "pause" mellom kjøringene, på morgenen, på ettermiddagen, før kirkeklokkene på søndag etc etc...

Tanken var jo da å evt bruke en bil (type transporter,carravelle e.l) og kjøre med åpen luke og bare ta noen rolige runder, under kontrollerte forhold av flagg vakter etc.

 

Lar dette seg gjøre? : klø :

 

Det kan hende vi får til dette på søndag før kjøringen begynner ja. Ta kontakt i sekretriatet iløpet av lørdagen så avtaler vi nærmere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ellers kjøres VACCS på søndag klokken 1500.

 

Er du sikker? Snakket med Andreas på treffet i Drammen, og da sa han at det ble kjørt på lørdag siden søndag har såpass lite banetid som det er. Blir vel kanskje heller ikke så mange deltakere på søndag kl. 15, da de fleste har dratt på den tiden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er du sikker? Snakket med Andreas på treffet i Drammen, og da sa han at det ble kjørt på lørdag siden søndag har såpass lite banetid som det er. Blir vel kanskje heller ikke så mange deltakere på søndag kl. 15, da de fleste har dratt på den tiden.

Jeg var sikker helt til du skrev det der :P

 

Mener det var det Jan Andre sa når jeg snakka med han igår.

 

Grunnen til at det blir kjørt såpass sent er for å ikke stjele for mye tid fra den "vanlige" banekjøringen.

 

Men, la meg dobbeltsjekke :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal dit jeg også.... Med orginal Allroad da :).... NÅr reiser dere, bor i Ryfoss

 

Det er helt topp det:)

Jeg kan komme tilbake til når vi reiser. Blir fredag etter jobb en gang var planen. Tenkte å ta noen bilder og greier på veien bort, og kanskje filme litt.

 

Men til alle som vil henge seg på så sender jeg dere tidspunkt senere. Utrolig kult om vi hadde ankomt i en stor kolonne!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

OM dette blir aktuelt stiller jeg meg mer enn gjerne i rekka for og få kjørebilder av egen bil. Og vil tippe denne køen blir lang for det er det nok fler som ønsker !!!!

 

Bare lufter en liten tanke her og håper noen kan svare på dette.

 

Tenkte på hvordan er mulighetene for å få til noen "kjørebilder" ute på bana utennom da det er banekjøring seff. Evt da det er "pause" mellom kjøringene, på morgenen, på ettermiddagen, før kirkeklokkene på søndag etc etc...

Tanken var jo da å evt bruke en bil (type transporter,carravelle e.l) og kjøre med åpen luke og bare ta noen rolige runder, under kontrollerte forhold av flagg vakter etc.

 

Lar dette seg gjøre? : klø :

 

 

Ser ut som vi ikke er mest heldig med været igrunn til helgen,

http://www.yr.no/sted/Norge/Østfold/Rakkestad/Rakkestad/helg.html

 

Spørs nesten om ikke man må klippe farts sperra til diffen nå igrunn ja :evil:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bestilling av race fuel til Rudskogen

Dersom det er flere som skal ha må jeg ha beskjed innen i morgen onsdag

1. Tom Rune Friistad Har bestilt

 

Leveres Rudskogen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rullende fotoshoot blir nok veldig populært ja : ja : Jeg kommer iallfall til å stille meg i kø ;) Hvis da ikke det blir midt i utstillingen søndag formiddag :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er spørsmålet. Skal du da betale for banekjøring for å få en rullende photoshoot, og ta det samtidig som banekjøring pågår? Eller skal vi som reiser ned for show and shine ta av tiden til de som reiser ene og alene for å få kjøre bilen på bane?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er spørsmålet. Skal du da betale for banekjøring for å få en rullende photoshoot, og ta det samtidig som banekjøring pågår? Eller skal vi som reiser ned for show and shine ta av tiden til de som reiser ene og alene for å få kjøre bilen på bane?

 

HVIS, og da mener jeg HVIS vi får det til så blir det i timene før banekjøringen på søndag. Det vil ikke bli krevd betalt for banekjøring for dette. Kjørebilder fra annen bil under banekjøringen får vi ikke til.

 

Tiden før banekjøringen på søndag er også tid for utstilling, så det kan hende noen må prioritere HVIS dette blir noe av.

 

Er pågangen så enorm som det kan se ut som her er jeg også redd vi må sløyfe dette. Jeg forstår at dette er noe mange vil, men vi kan ikke ha 20+ biler med tilhørende følgebil og amatørfotografer ute på banen samtidig. Da er det desverre mer fair om ingen får lov. Alternativt må det bli ett først til møllaprinsipp hvor vi har ett tak på x-antall biler. Men, vi får se ila lørdagen hvordan interessen er.

 

Evt så kan dere sende meg en pm så kan jeg sjekke ut litt hvor mange som er interessert og gjøre en liten forhåndsvurdering på hva vi får til.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For de som reiser med oss, så blir det tatt bilder langs veien. Vi reiser fra årdal i sogn og kjører direkte. Bare å hive seg på de som vil, jeg vil prøve å ta bilder av flest mulig biler da. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

går denne turen innom esso ryen? ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

om den går innom esso er jeg usikker på, men skal jo innom oslo:) så når du får vite tidspunktet vi reiser på ut i uka, så kan du jo stå en plass som vi kommer til å kjøre forbi:) kjører vel ikke inn i byen regner jeg med.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

om den går innom esso er jeg usikker på, men skal jo innom oslo:) så når du får vite tidspunktet vi reiser på ut i uka, så kan du jo stå en plass som vi kommer til å kjøre forbi:) kjører vel ikke inn i byen regner jeg med.

 

 

hei.. kjører dere forbi hønefoss som ligger i ringerike ? isåfall henger jeg meg på vis det går på fredag:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen med eller som kjenner noen med S4 biturbo som skal på treffet??

 

Lurer litt på hvor gøy denne bilen er å kjøre/sitte :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen med eller som kjenner noen med S4 biturbo som skal på treffet??

 

Lurer litt på hvor gøy denne bilen er å kjøre/sitte :)

 

En org sånn med 265 hk er ikkeno særlig drag i...tung og slapp.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En org sånn med 265 hk er ikkeno særlig drag i...tung og slapp.

 

Det hørtes litt kjipt ut, men kommer vel an på hva man sammenligner det med. Er jo ikke noe liten gokart følelse skjønner jeg, men hvor mye mer seilbåt og kogg føles det er jeg på utkikk etter.

 

Går mot en mer praktisk bil, men bilinteressen har ikke dødd ut ennå,hehe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det hørtes litt kjipt ut, men kommer vel an på hva man sammenligner det med. Er jo ikke noe liten gokart følelse skjønner jeg, men hvor mye mer seilbåt og kogg føles det er jeg på utkikk etter.

 

Går mot en mer praktisk bil, men bilinteressen har ikke dødd ut ennå,hehe.

 

Ja sant det.

Har kjørt 1 org sånn og 1 med chip.

Gikk jo greit altså, kontant jevnt drag, men ikke noen bombe.

Men det beste er jo at du prøver en selv og gjør deg opp en mening..:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

koster det noe for ikke meldemmer å sove over eller for inngang? Står jo bare oppgitt medlemspriser her.

Er det "åpent" for alle ikke medlemmer å komme å kikke?

 

har noen venninner som gjerne vil være der hele helgen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

koster det noe for ikke meldemmer å sove over eller for inngang? Står jo bare oppgitt medlemspriser her.

Er det "åpent" for alle ikke medlemmer å komme å kikke?

 

har noen venninner som gjerne vil være der hele helgen.

 

Om de er single går de gratis : haha :

 

Neida, men er det ikke sånn att det er gratis for de som er med da? Bruker og være det i allefall

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jeg kjøre med L og veileder etter veitrafikkloven?

 

Beklager at det er litt "frem-og-tilbake" besvarelser angående denne. Når det gjelder øvelseskjøring med "L" bakpå bilen så er dette tillatt ja. Reglene gjelder dog på samme måte som på vei hvor fører skal ha gjennomgått trafikalt grunnkurs og ledsager skal være over 25 år samt hatt førerkort i 5 år eller mer sammenhengende. Det skal også være godt synlig "L" bakpå bilen, rød på hvit bakgrunn. Til slutt skal det være speil for ledsager også, noe som er spesielt viktig under vår banekjøring. Husk at våre instruktører kan brukes som ledsagere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis noen trenger lagring etc i løpet av helgen så er det bare å si fra, da jeg bor ca 10-15 fra rudskogen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.