VACN Klubbtreff Rudskogen 29-30 August 2009

Anbefalte innlegg

satse på at de har samme opplegget som de hadde på Drammens treffet, at alle vinnere kjører frem bilene sine, slik at de som hører dårlig kan se bilene som vinner, dessuten synes jeg denne løsningen er bedre enn å bare rope opp vinnerne.. Litt mer gøy at eieren faktisk har med seg bilen opp på "podiumet"

 

: rolleyes

 

og ja , er litt enig med deg Rolf, greit å høre hva som blir sagt om "bilene" osv også...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Premieutdeling før kl 13 vil vel løse problemet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Premieutdeling før kl 13 vil vel løse problemet?

 

Men da er knapt nok utstillinga i gang.

 

Jeg skal helt fint greie å leve med at det ikke er kjøring under premieutdelinga, men jeg synes det er bortkasta tid å fotografere/defilere på banen etter premieutdelina (dersom det skulle bli aktuelt). Det kan i så fall foretas etter at kjøringa er avsluttet. Erfaringsmessig får vi ikke kjøre lenger enn til +/- kl. 17 allikevel, selv om vi har banen til kl. 18 (ikke at jeg regner med at jeg har bensin nok til å holde på så lenge;)).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi har tross alt HELE lørdagen til å kjøre på bane også ;)

 

Det er jo et argument som fungerer elendig overfor de som kun har anledning til å stille søndag. : klø :

 

Selv så jeg for meg å ta en tur bort på søndag, men hvis VACCS går fra 13:00 og fort tar en time, så kan klokka gjerne bli 14:30. Hvis det da skal være pause kl. 15:00, så er det jo i praksis ingen tid å snakke om før etter premieutdelingen. Dersom det i tillegg da blir som Westby sier, at vi erfaringsmessig ikke får kjøre lengre enn til kl. 17:00, så snakker vi kjøring fra tidligst 15:30 til 17:00 da. Eller kanskje enda kortere. Det er det ikke aktuelt for mitt vedkommende å kjøre bort for, i hvert fall...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser for meg at dette kan bli NOK ett treff med minimalt med banetid på søndag og masse surmuling etterpå... Synes absolutt det bør finnes en løsning på søndagen slik at man kan kjøre fra 13-17 uten avbrudd. Det vil nok være det beste for alle parter :)

 

Det er jo tross alt bare å få de innleide flaggvaktene til å stå der, (de står vel i 3-4 timer i strekk på lørdagen??) Om ikke kan vi sikkert raske sammen en gjeng for å stå der mens flaggvaktene har pause, samt å ha noen på plass i påslippet dersom denne personen må være med på utstilling. Jeg kan godt stå som flaggvakt eller i påslippet under premieutdelinga.

 

Noe støy under premieutdelinga vil det nok være, men av mange års erfaring vet jeg at det fint går ann å traske rundt på utstillingsområdet under banekjøringa og ha en hyggelig samtale uten å måtte gå over til UTESTEMME!

 

Bare ett forslag, håper det tas til etterretning ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra forslag forøvrig. Noen som har en føler på om forventede banekjørere øker jevnt og trutt hvert år også eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Premieutdeling før kl 13 vil vel løse problemet?

 

Det er jo et argument som fungerer elendig overfor de som kun har anledning til å stille søndag. : klø :

 

Selv så jeg for meg å ta en tur bort på søndag, men hvis VACCS går fra 13:00 og fort tar en time, så kan klokka gjerne bli 14:30. Hvis det da skal være pause kl. 15:00, så er det jo i praksis ingen tid å snakke om før etter premieutdelingen. Dersom det i tillegg da blir som Westby sier, at vi erfaringsmessig ikke får kjøre lengre enn til kl. 17:00, så snakker vi kjøring fra tidligst 15:30 til 17:00 da. Eller kanskje enda kortere. Det er det ikke aktuelt for mitt vedkommende å kjøre bort for, i hvert fall...

 

Ser for meg at dette kan bli NOK ett treff med minimalt med banetid på søndag og masse surmuling etterpå... Synes absolutt det bør finnes en løsning på søndagen slik at man kan kjøre fra 13-17 uten avbrudd. Det vil nok være det beste for alle parter :)

 

Det er jo tross alt bare å få de innleide flaggvaktene til å stå der, (de står vel i 3-4 timer i strekk på lørdagen??) Om ikke kan vi sikkert raske sammen en gjeng for å stå der mens flaggvaktene har pause, samt å ha noen på plass i påslippet dersom denne personen må være med på utstilling. Jeg kan godt stå som flaggvakt eller i påslippet under premieutdelinga.

 

Noe støy under premieutdelinga vil det nok være, men av mange års erfaring vet jeg at det fint går ann å traske rundt på utstillingsområdet under banekjøringa og ha en hyggelig samtale uten å måtte gå over til UTESTEMME!

 

Bare ett forslag, håper det tas til etterretning ;)

Vi tar Selvsagt med oss alle tips og vink i avviklingen av ett treff som dette.

 

Samtidig er det mange hensyn å ta, og vi forsøker etter beste evne å gjøre treffet til en positiv opplevelse for flest mulig.

 

Å klage på lite banekjøring på Søndag når det tross alt er en egen dag dedikert til dette på lørdag synes jeg blir litt tynt. Jeg forstår at ikke alle kan komme og være hele helgen, men tilbudet er nå der da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med å samle en gruppe "tilnærmet" originale biler med original eksos (som ikke bråker SÅÅ mye..) som kan kjøre mens premieutdeling pågår...?

 

Hører jo nesten ikke slike nyere vag-produkt med org eksos...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å få avviklet VACCS med minst mulig avbrekk i kjøretid har vi valgt å starte VACCS kl 13 på søndag. Da har vi god til til å line opp biler og gjøre klart før vi starter opp kl 13. Da slipper vi å vente på organisering mens vi stopper banekjøring. Planen avviklingen bli å starte en del biler med 10 sek mellomrom. Kun 2 runder. Da vil vi nok klare å avvikle kjøringen rimelig kjappt. Dette prøver vi nå for å se om det går kjappere. Vi vet fra tidligere at det ofte går for lang tid til org, men nå gjøres det når banen er stengt alikevel.

Erfaringsmessig har det vært lite biler på slutten av dagen, så det skal bli muligheter til å kjøre masse på søndag også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har to spørsmål:

 

er det greit å bruke crosser hjem? Har liksom ikke noe annet og koster nok allerede bare å komme ut til rudskogen :P

 

og om det koster noe ekstra hvis jeg har med en passasjer? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Cross hjelm går bra. Passasjer koster ikke noe for å sitte på på banen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var jeg snart klar for avreise. Satsser på ferje kl 1600 dvs at jeg er i Lærdal sånn ca kl 1630, fagernes 1830. Turen videre blir Oslo - Sarpsborg - Rudskogen.

 

28082009222.jpg

 

Tlf 97666892

 

Tom Rune

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jo et argument som fungerer elendig overfor de som kun har anledning til å stille søndag. : klø :

 

Selv så jeg for meg å ta en tur bort på søndag, men hvis VACCS går fra 13:00 og fort tar en time, så kan klokka gjerne bli 14:30. Hvis det da skal være pause kl. 15:00, så er det jo i praksis ingen tid å snakke om før etter premieutdelingen. Dersom det i tillegg da blir som Westby sier, at vi erfaringsmessig ikke får kjøre lengre enn til kl. 17:00, så snakker vi kjøring fra tidligst 15:30 til 17:00 da. Eller kanskje enda kortere. Det er det ikke aktuelt for mitt vedkommende å kjøre bort for, i hvert fall...

 

Enig med deg her. Syns også det er drøyt å måtte ut med like mye penger som for hele helga hvis det blir så lite kjøring på søndag..

Hvis det er mange som ønsker å kjøre i denne tiden så blir det vel ikke så mye tid på hver på banen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut til att vi kansje for ett snev av sol i helgen også :D

Kikket på YR nå..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjører fra porsgrunn og strake veien hvis noen vil slenge seg på :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

møtes en gjeng på vikinskipet på hamar kl 18, med avreise ikke lenge etter det.

Bare å slenge seg med den som vil :)

 

c-ya'll: vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å klage på lite banekjøring på Søndag når det tross alt er en egen dag dedikert til dette på lørdag synes jeg blir litt tynt. Jeg forstår at ikke alle kan komme og være hele helgen, men tilbudet er nå der da.

 

Nei, det er ikke tynt i det hele tatt. For ut ifra programmet har det hele tiden sett ut som om det er 4 timer med banekjøring på søndag - ikke halvannen eller noe lignende...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går jo ann å kutte ned på utstillings klassene\antall premier, gjennom de årene jeg har vært på treff har de mest ihugga utstillerene stått å vaska bil kl 8 på morran, da er det fullt mulig å ha en mer begrenset premiering kl 12.30 og la banebilene bruke klokka fra 13-17..

Når utstilling evt. går utover banekjøring får heller de som ønsker å stille ut komme en time tidligere med klargjort bil..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis noen trenger lagring etc i løpet av helgen så er det bare å si fra, da jeg bor ca 10-15 fra rudskogen :)

 

mulighet for og parkere bil hos deg vhis den ikke skulle være kjørbar hjem igen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe, ja det kan vel gå bra det, bare den ikke blir stående der for godt :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal nok lure plass til to i værste fall også ja ;) Men dere får få bilene hit selv : haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er forholdene der nede nå?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her i Drøbak er det i alle fall kjempefint - og godt mekkevær, slik at jeg kan komme meg nedover før klokka er for mye over 12.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er sol sol sol og litt skyer, men masse vind :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.