Bilder av din GARASJE - inspirasjon!

Anbefalte innlegg

Jeg har tegnet den selv, byggenemda godtok iallefall det her i kommunen, men jeg fikk en byggmester til å søke for meg selv om jeg har gjort alt selv...

 

Grunnarbeid ca. 50.000

Forskalingsblokker ca. 40.000

Sement, sand og armering, ca 14 kubikk = ca. 15.000

Gulv og overstøp på tak, 20 kubikk fiberarmert C30 med pumpebil ca. 40.000

Hulldekker til tak med transport ca. 45.000.

Elektrisk omtrent 12.000

Steniplater til fasade ca. 10.000

 

Arbeid ca. priceless :D har brukt rundt 2 år og maaaaaaaange timer på dette.

 

Ingen problemer å bygge på samme måte for så å kle den så den ser ut som tre, etter min mening er det kun betong som gjelder sålenge det er flatt tak.

 

Jeg hadde dog ikke valgt forskalingsblokker igjen, jeg hadde forskalt og støpt selv om det er dyrere blir det sterkere, MYE raskere og det er mer tett, grunnen til at jeg kledde den med Steniplater er for at det regnet rett igjennom den...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har forsøkt/vurdert denne type fliser i sin garasje?

 

 

Ja, jeg har vurdert dem. Men slo det fra meg siden jeg sveiser og griser endel på gulvet. Syns også de jeg har sett er litt dyre, men de du viser til var det ok pris på.

Kan også tenke meg at det ikke er helt bra å søle f.eks bensin som trekker nedimellom flisene. For å ikke snakke om hvis det tar fyr...

Men vanvittig stilig er det! ( garasjegulv.no leverer også slikt)

Jeg handlet istedet epoxygulv fra epoxygrossisten som skal legges om en uke eller to.

 

Kommer litt inspirasjonsbilder av garasjen min etterhvert :) 6,2x13m og 50 kvm i 2.etg. Fullisolert hele garasjen, og kledd innvenidig med ett lag spon og gips som er sparklet og malt.

Nesten ferdig :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har også sett litt på disse flisene, men deler skepsisen til andre her inne. Hvis det er noen som har prøvd de og har god erfaring så skrik ut. Ellers blir det nok epoxy på meg også, fungerer jo forholdvis greit det også

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

epoxy er nok tingen for litt røffere verksted bruk. mtp sveising, kapping, sliping, miste tunge deler i gulvet osv. Men forvent ikke at det er vedlikeholdfritt. Epoxy gulvet i verkstedet mitt er 2 år nå og er klar for et nytt strøk. (har brukt jotun sigural, på nytt syrevaska gulv, så alt er gjort for best mulig heft) Veldig greit å kunne bare rulle over et nytt strøk om man skulle være uheldig å søle maling osv...

Men dersom man skal ha en garasje kun for å parkere biler, polering, "lette" reperasjoner ville jeg valgt flis. I garasjen der jeg parkerer bruks bilene blir det flis :) ( bare jeg får rota med til det..... ønska meg det i 5 år....)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har prøvd steinfliser? Det tåler jo mye, men blir vel glatt. Tenker litt på noe polert granitt eller lignende, det blir vel ikke noe glattere enn epoxy allikevel?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Christer har vel noe alle de flisene på bulvet.

25394_426692985389_6744007_n.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det finnes jo industriflis som tåler meget mye før de ødelegges. Har sett mange bilverksteder som bruker flis på gulvet, og det holder bra det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er min garasje "mitt bidrag", endelig kan kjøre bilene inn:) Venter kun på rørlegger`n som aldri kommer!

Senkesett juni 2012 015.jpg

Senkesett juni 2012 007.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Intergrerte lamper og stereoanlegg!

Senkesett juni 2012 008.jpg

Senkesett juni 2012 006.jpg

Senkesett juni 2012 010.jpg

Senkesett juni 2012 018.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Detta var jo ei knall-fin "Løo"....:): smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den var nice Sigurd! str er det på garasjen? bredden og lengden? Så god og romslig ut!

 

hva slags port har du brukt?(leverandør)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva har du på gulvet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

MEGET pent!! Digger portene!

 

Ferdigmalt panel på vegger og tak du har brukt?

Hvilken høytallere har du forresten? Planen å få det i min også, avsolutt ikke høyst nødvendig...men er jo kult! :D

 

Kom gjerne med mer annen "teknisk info" om hele garasjen:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tør ikke legge ut bilder av min garasje etter disse bildene her. Den er på 112kvm. der har jeg 3 biler og en traktor med snøfres på. Men kunne tenkt meg å fått behandle gulvet med noe, betongen som er blitt brukt liger ikke saltet noe særlig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser det ikke er noen som har nevnt plast "fliser" fattern har dette, og vi bruker bare å kjøre støvsugeren avogtil ser rent ut, ingen bråk, men teit om man får olje og slikt under :)

Veldig lett å legge om man har litt slitt golv som er vanskelig å holde rent :)

 

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hyggelig med fine tilbakemeldinger, tusen takk:)

Litt tekniske fakta, på "låven":

Bredde 7m og lengde 10m (ca. 11m oppe)

MDF veggplater og MDF endepløyde takbord (på tak)

Gulvet er epoxy gulvmaling fra Weber floor.(veldig greit å gjøre rent)

Leddheis portene er fra Granstar (men kjerringa har malt de selv)

Innredningen er enkel IKEA kjøkken. (greit å få gjemt alt rot)

Stereoanlegget er fra Eissound (eissound.com)

Tror jeg har husket alt nå??

Alle låver har låvebru mer eller mindre!

Senkesett juni 2012 026.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne var knallfin, Sigurd! Drømmegarasje!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne var knallfin, Sigurd! Drømmegarasje!

Takk Anders! Når jeg får råd og mer arbeidslyst, er planen et nytt uthus (ca.75kvm.) vinkelrett innpå garasjen.

Teglstein vil det da bli og tenker et par år frem, eller kanskje når jeg blir pensjonist:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjempeflott Garasje Sigurd.

 

Min ser jo ut som et bomba h*** hus i forhold.

Men hvor er alt verktøyet? Jekk, bukker osv, eller skrur du ikke? :)

Kanskje du har en annen skru plass?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er i ferd med å pusse opp garasjen og dette gir virkelig inspirasjon til å gjøre litt ut av det .... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjempeflott Garasje Sigurd.

 

Min ser jo ut som et bomba h*** hus i forhold.

Men hvor er alt verktøyet? Jekk, bukker osv, eller skrur du ikke? :)

Kanskje du har en annen skru plass?

 

He he... Takk Odd Erik!

Verktøyet er i skuffer og skap, og alt "store verktøy" er fortsatt i gamle skjulet (der bilen ble bygd opp). Joda, skal etterhvert skru der jeg:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk Anders! Når jeg får råd og mer arbeidslyst, er planen et nytt uthus (ca.75kvm.) vinkelrett innpå garasjen.

Teglstein vil det da bli og tenker et par år frem, eller kanskje når jeg blir pensjonist:)

 

Høres ut som en god plan! Tøft at du kjører denne stilen. Har Granstar-porter selv(dobbel fiskebein), og de portene gjør mye!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

epoxy er nok tingen for litt røffere verksted bruk. mtp sveising, kapping, sliping, miste tunge deler i gulvet osv. Men forvent ikke at det er vedlikeholdfritt. Epoxy gulvet i verkstedet mitt er 2 år nå og er klar for et nytt strøk. (har brukt jotun sigural, på nytt syrevaska gulv, så alt er gjort for best mulig heft) Veldig greit å kunne bare rulle over et nytt strøk om man skulle være uheldig å søle maling osv...

Men dersom man skal ha en garasje kun for å parkere biler, polering, "lette" reperasjoner ville jeg valgt flis. I garasjen der jeg parkerer bruks bilene blir det flis :) ( bare jeg får rota med til det..... ønska meg det i 5 år....)

 

 

Epoxy blir jo veldig fort stygg når du sveiser på den, fins det typer som tåler dette.

Jeg trudde kanskje verksted flis var bedre enn epoxy...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mye god inspirasjon i denne tråden. Skal til med og bygge hus, og tenker og ta garasje i samme slengen. Venter nå på tilbud på hus, og denne garasjen. 14x7 meter med sokkel som blir skru lokale med 98kv i grunnflate, og en del oppe til og parkere bilene i som er 7x7 meter. Lurer litt på om jeg burde dra bredden opp til 8 meter. Er så utrolig vanskelig og visualisere seg hvor stort det blir i virkeligheten.

Satser også på en hems over hele garasjen til og ha som gjesterom og bod til diverse.

Garasje modell 3 with wide door and car.jpg

Garasje modell 3 with wide door.jpg

Garasje modell 3 open front with innerwall.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.