Anbefalte innlegg

De mekaniske feilene gjelder ikke bare den bilen. Er likt på Audi også, bortsett fra håndbrekk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håndbrekk, innsug, clutch, svinghjul, turbo, instrumenter, ledningsnett til instrumenter, rust (praktisk talt overalt), etc, etc. Alle er dyre reperasjoner med mindre du ikke gjør det selv/privat/får det på garanti:) Jeg veit ihvertfall at jeg aldri skal ha en 3c.

 

Veldig trist egentlig.. Legg til parkeringssensorer, dyser, lysfeil, div sensorer m.m.

 

Har en 10mod 170 DSG 4m stående, og den har nesten gått 100.000km. Så si uten feil, bortsett fra noe småtteri.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selvfølgelig, dyser og ledningsnett til dyser må man også regne med på disse.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selvfølgelig, dyser og ledningsnett til dyser må man også regne med på disse.

Og vifte til varmeapperat, vinduspussermotor og som du nevner, rust på de rareste plasser :-)

 

Men ellers er det en god bil!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Haha. Alt ryker vel ikke på en Passat heller? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En hører bare om det som er feil. En hører ikke om noe positivt :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel, da venter jeg spent på hvordan jeg skal forvalte de maks 120 000,- jeg skal bruke på en familiebil? ;)

 

Har akkurat hatt Touran, og der var det minst like mye feil.

 

Kasko pluss dekker clutch, svinghjul, turbohavari og andre dyre motor/gir-ting.

Dyser er det aksjon på disse bilene på, dekkes av garanti (var på nyttårsfest med møller-mekaniker som har guidet meg litt)

 

Sensorer ryker i hue og ræva på alt av VAG uansett. Så det må man regne med

Parksensorer styrer jeg unna på bilen jeg skal ha. Bare irriterende uansett :D

Håndbrekk veit jeg ryker på biler med auto-hold. Dyrt å fikse, men bestiller heller nye komplette kalipere fra Tyskland hvis det skulle ryke. Skiver, klosser og kalipere må man regne med på bruktbiler etter hvert uansett. Nytter ikke å reparere kalipere på noen biler omtrent.

 

 

 

Rart vi kjører vag noen av oss, folkens :)

 

 

 

Edit:

 

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=37322199

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så klart det finnes flere mandagsbiler av 3C, brodern hadde en til han ble drittlei og kjøpte seg heller en splitter ny..

Han hadde en 06 så garantien var utløpt og det ble en dyr bil.

 

Pumpe i tank, 2 dyser, tankmåler, dørlåser, haldex pumpe....og bilen hadde ikke gått 100 000 en gang.

Han turte rett og slett og ikke ha den lenger så han gikk i vegen og kjøpte seg ny med garanti.

Går ann og ha 3C om man har garanti, hvis ikke kan det bli dyrt....

 

Alle jeg kjenner på møller sier, styr unna gammel 3C!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ser ut som at det er greit at man prøver noe annet en vag :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis noen har RNS 510 i nærheten og trenger kartoppdatering så har jeg en cd som kan lånes ut med v10 kart :)!

 

Espen, du får jo en halvgammel E46 touring for den prisen, men de er ganske små inni.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke så sikker på at du får en feilfri bil selv om du har valgt Volvo...;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det har ikke jeg sagt heller,men kanskje litt mindre problemer bare:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken bil får man som er feilfri? Ingen :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å si att det og det merket og modellene har mindre feil enn andre har mye med forskjellige brukertyper og brukdområder å gjøre å.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er faktisk billigere å ta taxi ganske ofte enn å ha bil, og da snakker vi feilfri bil! : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er faktisk billigere å ta taxi ganske ofte enn å ha bil, og da snakker vi feilfri bil! : smil :

 

Så bilene dine bruker ofte rundt 500kr pr tur? :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det spørs vel litt på hvor mye/lite man kjører.. :P

Om du er dagpendler og kjører 10-15 mil om dagen så tror jeg den drosjeregninga ville blitt noe drøy.. ^^

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så bilene dine bruker ofte rundt 500kr pr tur? :P

 

I følge noen så, har jo Passat 3C! :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg tenker meg om har jeg utelukkende hatt pengesluk (om man skulle ha gjort det på verksted)

Dette er bare ting jeg kommer på i farta utenom vanlig vedlikehold.

 

Golf 2: monopoint, bensinpumpe, clutch.

A4 B5: Rælforstilling, hjullager rundt hele, hjullagerhus/fjørbein

A3 8P: Turbohavari, EGR-ventil, hjullager foran og bak. (før 100 000)

Touran: Viskermotor, EGR-ventil, G82-føler.

 

 

Touranen har faktisk vært den billigste bilen jeg har hatt, om jeg har måtte hatt bilene mine på verksted.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har hatt det omvent.. aldri hatt problemer med en eneste bil, bortsett fra en E28 525i som spiste drivakslinger månedlig.. Men det tror jeg har mere med bruken enn hvordan bilen var... :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har aldri hatt dyre problemer med noen av bilene mine.

 

Et turbohavari på passaten, men dette var min egenfeil. Høyt ladetrykk og baktrykk som resulterte i havari.

Hadde den i 6 år uten no stor påkost annet enn slitedeler. Elsker den forstillinga, finnes ikke noe med mer komfort! Dette var en 3bg 4m 130hk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er i all hovedsak ikke glad i "symmetriske felger", altså med 4, 6, 8 eiker.. Men de der var da ikke ille :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.