VACN Hovedtreff - Våler 2011 - 4-5 Juni

Anbefalte innlegg

Etter det jeg har lest så er dette et krav fra NBF/myndighetene så da må jo klubben bare innfinne seg i kravene og gjøre det beste ut av situasjonen. Jeg for min del er ikke interessert i å kjøre etter følgebil eller følge noen fartsgrenser på klubbens banetreff så da får det så være at jeg kanskje må kjøpe meg en kjøredress.

Positivt tiltak : ja : Jeg vil også få si takk til Vidar og Hans for jobben de legger i dette :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men altså. Hvis kravene som stilles til å få kjøre på bane faktisk er personlig sikkerhetsutstyr, som på ingen måte er dumt, ja så er det faktisk kravene som må følges for å få kjøre på bane. Blir det samme som å si at jeg ikke trenger forsikring på bilen min i det hele tatt, for jeg kjører pent og har ikke hatt noen uhell på mange år.

Ja, det er sant at det er litt dumt for de som bare vil prøve, eller kjører lite. Men når du har kjørt noen runder og føler du kjenner bilen bedre og bedre og presser mer og mer, ja da ligger "kjøre forsiktig" innstillinga igjen i depotet til slutt. Og om det plutselig går galt og bilen skulle ta fyr for eksempel, ja da var det kanskje ikke dumt med verneutstyr likevel?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kjæm ja:)

Håper virkelig det. Skrur for livet for å bli ferdig med oppussingen etter fjorårets Våler-treff. Brann og pulverskader er noe dritt : mad :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har håndholdt afr-måler med klype til å feste bakerst på eksosen som de kan ta med på våler?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan blir det på campen på kvelden? Hadde vært hyggelig om alle samles på en plass, og på kvelden grille og prate bil til langt på natt :)

Kunne det vært en idé om noen hadde tatt med seg et par 5 tønnegriller, evnt. leid noen så folk slipper å knote med engangsgrill?

Må si jeg gleder meg til det her, første treffet jeg blir med på :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som regel er det ganske spredt befolkning på campen først på kvelden, men virker til at det har en tendens til å være et par harde kjerner hvor folk samles i de seneste timene :P

Ellers er det jo bare å gå rundt på campen, det finnes sosiale og hyggelige folk over alt, etter min erfaring :)

Noen organisert form for grilling på campen har det ikke vært på de treffene jeg har vært på, med unntak av underholdning inne på baneområdet i 2009 (tror jeg det var).

Uansett er det bare å glede seg : smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan blir det på campen på kvelden? Hadde vært hyggelig om alle samles på en plass, og på kvelden grille og prate bil til langt på natt :)

Kunne det vært en idé om noen hadde tatt med seg et par 5 tønnegriller, evnt. leid noen så folk slipper å knote med engangsgrill?

Må si jeg gleder meg til det her, første treffet jeg blir med på :)

Campen blir som vanlig at folk fra de forskjellige lokallag er noenlunde samlet, og man går da rundt og prater med folk man har møtt på forum eller tidligere treff.

Da det gjelder griller så virker det som noen lokallag har store griller og endel bruker engangs.

Er egentlig opptil hver enkelt.

Du har god grunn til å glede deg da samholdet i klubben er meget bra og campen er veldig hyggelig.

Folk er imøtekommende så det er bare å sette igang praten med hvem som helst :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ha en pakke pølser på innerlomma så er det bare å høre om du får lempe de på en eller annen grill....

Eg hadde min første VACN camp opplevelse i 2010, og det bare konge! Kjente ikke så mange men alle er bil gal så samtale emne er det minste problemet!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror at enkelte av dere ikke forstår at dette IKKE er et tiltak som klubben eller enkeltindivider har funnet på.

Myndighetene ønsker å ha bedre kontroll på banekjøring. Tiltak som hastighetsbegrensning, kjøring med Instruktører, kjøring bak instruktørbiler er nevnt. Før dette kunne blitt en realitet har heldigvis NBF tatt kontakt med noen av oss har litt erfaring i å arrangere banekjøring og har kjørt løp i NBF regi.

Vi har derfor sett på hva som ikke ødelegger kjøregleden og endt opp med en del tiltak som vi kan leve med.

Vi gjennomførte dette på Gatebil i helgen og det ble godt mottatt av NBF, Gatebil og førerne.

De som ikke kan leve med dette, har fremdeles et valg om de vil kjøre under disse forutsetningene eller la være.

Jeg er åpen for innspill og det er nok NBF også, men etter 15 år med banekjøring og billøp i regi av NBF så har jeg etter beste evne laget og gjennomført et opplegg som de aller aller fleste er fornøyd med. Jeg skal være ydmyk og er åpen for andre forslag, men for å være helt ærlig har jeg ikke sett noen fornuftige motargumenter i denne tråden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da ser eg for meg at VACN, Våler banen og Rudskogen motor senter bør vurdere muligheten for utleie av kjøre klær.

Takker for grundige svar Hans

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da må vi få en siste bekreftelse på hva slags kjøreutstyr som godtas og ikke! Jeg gidder ikke ta med meg dongeribukse, langermet genser, skinnsko, hansker og hjelm hvis kravene blir for strenge!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som jeg skrev på mandag:

Kjøreutstyr:

Alle skal kjøre med hjelm som er godkjent av Veidirektoratet. Alle bør ha godkjent kjøredress og kjøreutstyr (hansker, sko), men som et minimum skal alle ha langermet trøye, langbukse, hansker og sokker i ikke brennbart materiale, bomull eller ull. Dette gjelder både fører og passasjerer. Målet er og få alle til å ha godkjent kjøredress og kjøreutstyr i løpet av en 2 års periode. Det oppfordres derfor til å anskaffe seg en FIA godkjent kjøredress dersom man skal kjøre på bane.

Kollevold og Gundersen selger kjøreutstyr.

Der har du det! Første post er oppdatert!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjapt svar!! Da vet vi hva vi skal ta med!!!:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har vært i kontakt med kollevold og gundersen. Kollevold kunne kanskje tenke seg en stand. Gundersen hadde nok å gjøre, men kunne godt sende med meg en eske med dresser og slikt for prøving evnt salg. Men vi får se!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pleier vel å oppstå et ganske stort bål litt utpå også ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er vel ikke EMMA eller DB drag der?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som regel er det ganske spredt befolkning på campen først på kvelden, men virker til at det har en tendens til å være et par harde kjerner hvor folk samles i de seneste timene :P

Ellers er det jo bare å gå rundt på campen, det finnes sosiale og hyggelige folk over alt, etter min erfaring :)

Noen organisert form for grilling på campen har det ikke vært på de treffene jeg har vært på, med unntak av underholdning inne på baneområdet i 2009 (tror jeg det var).

Uansett er det bare å glede seg : smil :

Campen blir som vanlig at folk fra de forskjellige lokallag er noenlunde samlet, og man går da rundt og prater med folk man har møtt på forum eller tidligere treff.

Da det gjelder griller så virker det som noen lokallag har store griller og endel bruker engangs.

Er egentlig opptil hver enkelt.

Du har god grunn til å glede deg da samholdet i klubben er meget bra og campen er veldig hyggelig.

Folk er imøtekommende så det er bare å sette igang praten med hvem som helst :)

Ha en pakke pølser på innerlomma så er det bare å høre om du får lempe de på en eller annen grill....

Eg hadde min første VACN camp opplevelse i 2010, og det bare konge! Kjente ikke så mange men alle er bil gal så samtale emne er det minste problemet!

Pleier vel å oppstå et ganske stort bål litt utpå også ;)

Gleder meg bare mer og mer jeg nå :D Har blitt "kjent" med noen både gjennom forumet og facebook, så blir hyggelig å endelig hilse på :)

Da blir nok ett par engangsgriller da :) Er det en matbutikk i nærheten, så jeg slipper å dra med meg alt i bilen i 5 timer?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen problem med grill :) alltid noen som har med det uansett :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er vel ikke EMMA eller DB drag der?

Nei, noe slikt er det ikke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, noe slikt er det ikke.

blir det live sang , og dans i combicampen din ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

blir det live sang , og dans i combicampen din ?

Det vet du det bli, du skal jo være med :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det en matbutikk i nærheten, så jeg slipper å dra med meg alt i bilen i 5 timer?

Matbutikk ca. 5 minutters kjøring unna banen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar turen hit jeg også! Kanskje man skulle prøvd å lufte a4en på bana også:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Prøvd å lese igjennom hele tråde for å finne ut hva db grensa er denne helga? Noen som hvet dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pleier ikke det være 90 db da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.