Diverse felgprosjektering: HTN Rennsport 8/9x15 - På'an igjen typ 2015

Anbefalte innlegg

Lager en liten prisoversikt på deler jeg trenger til RSene, så har jeg det lett tilgjengelig når jeg skal handle.

 

Iclair:

  • 2" ytterringer: 84€ = 660,- pr. stk.

 

Blackforestindustries:

  • 2" ytterringer: 129$ = 720,- pr. stk.
  • Lave sentermuttere: Ca 250-260$ (usikker på størrelse jeg trenger) = 1400-1450,- for 4 stk.
  • BBS senteremblemer, rød bakrunn og gull skrift: 125$ = 700,- for 4 stk.
  • BBS senteremblemer, svart bakgrunn og gull/sølv skrift, eller chrome og grå: 72$ = 400,- for 4 stk.

 

Justmatz:

  • Lave sentermuttere, enten konet eller vanlig: 129£ = 1170,- for 4 stk.
  • Ekstra for BBS senteremblemer, carbon bakgrunn og sølv tekst: 50£ = 450,-
  • Ekstra for BBS senteremblemer, svart bakgrunn med sølv skrift: 45£ = 400,-
  • Ekstra for BBS sentermblemer, chrome og grå: 62£ = 560,-

 

Custom-Tuner:

  • 2" ytterringer: 87€ = 690,- pr. stk.
  • Lave sentermuttere: 109€ = 860,- for 4 stk.
  • BBS senteremblemer, svart bakgrunn med sølv skrift, eller chrome og grå: 39,90€ = 315,- for 4 stk.
  • BBS senteremblemer, svart bakgrunn og gull skrift: 49,90€ = 395,- for 4 stk.

 

Prisene er rundet lett av.

 

Ser ut som det blir ytterringer fra Iclair, og lave sentermuttere og emblemer med svart og gull skrift fra Custom-Tuner, eventuelt alt fra sistnevnte:) Blir vel kanskje billigst mtp frakt det, for da er alt i en og samme pakke. Noen som har erfaring med Custom-Tuner, da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk levert noen BBS-felger på jobb isted som ble kjøpt ikke langt unna deg Mads Kristian ;) De trenger litt tlc for å bli bra.....kjekt å dele litt erfaringer og priser og sjapper som leverer deler til skrudde felger.

 

http://www.rs-felgen.de har også mye div. deler til skrudde felger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De som jeg egentlig skulle ta imot, eller? Ikke fått fatt i figuren som du ga meg nummeret til heller, men det får vi ta på PM og ikke i denne tråden:)

 

Takk for link, forresten;) Skal sjekke litt der.

 

Har søren klype meg fått ordnet plugging og borring av felgene alt også: ja : Så satser på å hente felgene selv til uka, så får kaste meg rundt og demontere de med en gang så jeg får levert sentrene neste uke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor får du plugget og borret de da? Pris hvis du vil dele det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tør ikke å skrive det enda, da jeg er litt usikker på om han gidder å få x antall henvendelser fra folk:o Skal høre om det går greit at jeg deler det, så da er du isåfall den første som får vite det.

 

Prisen er ihvertfall halvparten av hva ØFT tar, og vel så det: ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fyller han i og sliper ned slik at plugginga blir usynlig, eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke spurt om, og heller ikke noe viktig for min del:) Litt sliping kan jeg eventuelt gjøre selv, men hele sentrene utenom anleggsflaten mot ytterringene blir jo lakkert, så man ser det jo ikke etter at ny lakk har kommet på uansett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da blir ytterringene fra HTN sendt på Tirsdag, og BBS RS blir hentet på Torsdag etter Top Gear, eller Eirik henter de og tar de med opp til Toten til helga igjen: ja :

 

Driver også å prosjekterer litt for å gjøre poleringen av ytterringene lettere, så trenger enten en bremsetrommel eller bremseskive bak med 4x100 på. Samme f hvordan det ser ut, så lenge gjengene og sentreringen er i orden, men skrik ut dersom du har noe!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Funker fint med et nav også ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda, men vil ha det lettest mulig, så skive er vel egentlig det beste å bruke:) Koster sikkert ikke stort for ei ny bremseskiver på Biltema heller.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er jo i navet gjengene er,ikke i skiva

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bak er det vel i skiva.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et dårlig bilde av klenodiumet som jeg driver å lager i stand til felgkantpolering:

19032011886.jpg

 

Får bare tro motoren ikke brenner seg ved første forsøk:p Laget til så det blir plass til hele felger, men kommer nok bare til å feste senteret og ytterring i sammen når jeg skal polere opp igjen kantene til BBSene, så blir det ikke så mye vekt å dra rundt for motoren - og da burde det gå fint.

 

Function before fashion som man ser. Lakkerer og maler så det blir penere dersom det fungerer etter planen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Drevet litt mer med "kantpoleringsmaskinen" i dag.

 

IMG_2918.jpg

 

IMG_2920.jpg

 

IMG_2924.jpg

 

Er norsk, så sikkert noe dritt:p:

IMG_2921.jpg

 

Kappet litt under for å få plass til felgene. Må ta noe mer, men venter å ser til jeg har fått tak i bremseskive og fått på en felg, så ser jeg hvor mye jeg må ta:

IMG_2925.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir sikkert knall denne her, Mads Kristian! :)

Er sikkert noen her som kan donere bort en trommel med 4x100 på?

Meiner på at det skal vere gjenger i den ytterste delen ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, tiden vil vise hvordan den fungerer:p Ikke så sterk motor, men får i verste fall fatt på en sterkere benksliper for en billig penge. Denne er gammel og stor, så litt ugunstig å bruke til nettopp dette, men det var det man hadde tilgjengelig

 

Har fått tak i bremseskiver bak til Golf 2 nå, så da er det i orden. Mangler bare å få noen med dreibenk til å dreie til ei aluskive som bremseskiva passer rundt, så er det vel klart til å testes ut: ja : Garasjemekk FTW:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slettes ikke dumt, men det er sikkert en farge som koster flesk også? Greit å ha en billig farge, så slipper det å bli så vemodig hvis man må skifte farge igjen, pluss at jeg vil gjerne ha en farge som kan gå på flere biler med tiden. Blir nok gull, mørkegrå eller en brun/bronsenyanse:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, og høyglanspolering av sentrene mine utgår med høye kneløft! Jeg går for noe av det mer tradisjonelle.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Digget polerings maskinen du har laget deg :D Stå på, felg tråder er alltid artige å lese!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, ja. Det blir garasjemekk, men moro å pusle med litt ting og se hva man får til:) Verdens vakreste blir den nok ikke, men så er det ikke Rotiform jeg leker heller: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel, fant ut at jeg ville få litt farge på benksliperen og "stativet", så da ble det funnet frem gamle rester av lakk og sprayet på i alle bauger og kanter. Fargen på benksliperen kjenner vel kanskje mange igjen også:) 5,- og en Japp til den som ser det!

 

IMG_2926.jpg

 

IMG_2928.jpg

 

IMG_2931.jpg

 

IMG_2932.jpg

 

IMG_2934.jpg

 

Og det flotte "bryterpanelet" jeg lagde (litt full han som har skrudd det på, men:p):

IMG_2933.jpg

 

Kjøpte også DETTE polersettet for å bruke på boltene, og pastaen kan jeg også bruke på ytterringene: ja : Måtte til med litt lett modifisering av hullene på skivene, da jeg tror denne maskinen har noe ukurante dimensjoner mtp. at den er både norsk og gammel.

 

Og ja, BBSene kom i hus i går, eller rettere sagt verksted. Skal få demontert de i løpet av helga, men i dag blir det ingenting som har med felger å gjøre, for det er Top Gear Live på meg, frøkna og broren min 18:00: smil :

 

IMG_2935.jpg

 

Et lettere utbrent nærbilde:

IMG_2936.jpg

 

Litt rotete i verkstedet nå, men det blir ryddet bare Christian har fått flyttet ut alle tingene sine.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

eg veit ikkje om du har brukt det clas ohlson polersettet før, men ikkje forvent brukbare resultater.

eg prøvde meg på eit slik sett og vart veldig veldig veldig skuffa. den polerte lite og ved litt belastning så løsna metalet fra poleringsputa.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke store forventningene, nei, men pastaen burde uansett kunne brukes selv om skivene kanskje ikke er det beste. Skal bare bruke det på boltene for å få litt liv i de igjen, men finner fort ut om det er noe særlig. Men først skal bolter og muttre i et Colabad for noen dager, så da får jeg sett hvor mye jobb jeg har foran meg:) Skal bare få de blanke igjen, for blir nok nye gullbolter med tiden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.