Diverse felgprosjektering: HTN Rennsport 8/9x15 - På'an igjen typ 2015

Anbefalte innlegg

På allsveis på Reinsvoll sveiste dem en sprekk får meg en gang, ble veldig bra det også, de tok 200kr

Karen som skal sveise igjen bolthullene trodde han kunne ta deg på seg, men kunne ikke garantere noe. Kan ikke han det, så får jeg bare dra rundt en liten runde for å høre:) Begynner å haste så smått med å få de ferdige til Valdres og Hadeland.

 

Lurer også på om jeg ikke skal bestille meg 1½" ringer til felgene foran i samme slengen også, så får jeg det som jeg vil med en gang: klø : Ihvertfall fått meget fine priser fra Custom-Tuner, så da får man bare håpe på at de er til å stole på - virker jo seriøst ihvertfall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og da gikk jeg på en smell, gitt: rolleyes Ble to nye 1½" ytterringer i tillegg til to 2" ytterringer, samt 120 gullbolter og flate sentermuttere. Så da får man tro at Custom-Tuner er til å stole på:P Kommer til å koste nok selv om jeg fikk felgene billig, det er nå sikkert. Da mangler jeg bare emblemer og senterdekslet.

 

Sentrene blir vel ferdig neste uke en gang. Hadde fått dreid til plugger som skal sveises i, samt fått glassblåst sentrene så de er klare for lakk: ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurer på om det var rundt 200kr de tok på Almek på Kraby også.. Gjorde som sagt en meget god jobb, samt de tok det på veldig kort varsel (samme dag som jeg ringte :) )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Knall:) Da har jeg en plan B og plan C om plan A skulle slå feil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som kan photoshoppe noen BBS RS på bilen min, med hvitt senter?

 

IMG_2975.jpg

 

IMG_2973.jpg

 

IMG_2966.jpg

 

IMG_2963.jpg

 

IMG_5349.sized.jpg

 

BBS%20RS%20Jetta%20April%2012th%20002.jp

 

Her er det alt hvitt senter:

3966875950_7f9a088a95_b.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her ;) Go for it :D

 

mads.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Knall, shopper i vei som vanlig, du: ja : Får du det enda mere hvitt, og med rødt BBS emblem? :)

 

Edit: Fikk forøvrig henteseddel på noen ytterringer fra HTN i dag:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

her vettu ;) bare si om det er mere ;)

 

mads2r.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eeeeenda litt til? :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nå er døm hvertfall kvite :P hehe

mads3.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen tvil om det:p Da tror jeg at jeg går for hvitt senter istedenfor gull, gitt. Takk nok en gang: ja :

 

Blir omtrent som disse, minus gull sentermutter, og at jeg ikke har bestilt konet mutter (synes ikke det er noe pent):

main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det blir helgromt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja, ikke store tingene som har skjedd, men har ihvertfall fått slipt rein to av tønnene for bremsestøv, møkk, og drivakselfett og det som verre er. Sinnsykt mye møkk på disse tønnene: nei : Så da tenker jeg bare på hva slags farge jeg skal lakkere de i. Fornuften sier svart, mens jeg tenker at rødt hadde vært en veldig kul detalj.

 

Rensket for limrester på tønnene - 50/50 bilde:

IMG_2959.jpg

 

Litt sammenligning:

IMG_2978.jpg

 

IMG_2980.jpg

 

IMG_2981.jpg

 

Og to ferdige:

IMG_2982.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva er den beste måten å regjøre RM tønnene før lakk da? skal restaurere rm`ne på rallyen min nå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde med avfetting og oppvaskbørste på mine først, men det gikk ikke - da måtte jeg ha hatt sterkere saker. Innvendig har brukt pusseskive på vinkelsliperen for å ta det verste av drittet, så drill med stålbørste for å få en jevn og fin overflate og for å ta den dritten jeg ikke fikk tatt med vinkelsliperen, så pussemaskin med 80 papir til slutt, og så matte ned utsiden av tønna med pussemaskinen. Brukte også drillen med stålbørste på beaden, og Dremel på baksiden ved bolthullene, og så gå over med pussepapir for hånd for å ta de siste restene der man ikke kommer til med de elektriske hjelpemidlene.

 

Puh, ble nesten sliten av å bare forklare:p Tok den 3. tønna i går, og på den brukte jeg vel drøye 2 timer på å rengjøre skikkelig - så ja, det er visst noe jobb, men det må gjøres. Nå har jo du litt mer jobb foran deg, ettersom du har tønne og senter i ett, men det er bare å smøre seg inn med tålmodighet og gå på først som sist. Finnes sikkert 1000 andre metoder som er bedre, men jeg bruker nå det jeg har tilgjengelig:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lakk dem svart innvendig, lettere å skjule all skiten da ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det jeg tenker også, men så er det noe med det at det hadde sett bra kult ut når man legger merke til det:) Blir vel noe svart lakk av noe slag, tenker jeg. Det mest fornuftige, og kjedelige, det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Yay!

 

IMG_2989.jpg

 

IMG_2991.jpg

 

IMG_2992.jpg

 

IMG_2993.jpg

 

Kommer til å se bra ut på Passaten, dette: ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke alle som var like oppstemte som meg for ytterringene:p

 

Ikke gjort noe felgrelatert i dag, annet enn flytte x antall ytterringer oppi verkstedet. Ble plutselig litt mye å bruke som stuepynt her:o Hørt på pris på lakkering hos Opems også, men blir nok bare så jeg lakkerer sentrene til Rennsportene der, for blir fort 4-5000,- for alle sentrene. Han skulle sjekke ut litt angående en brun/bronseaktig farge, så skulle jeg ta kontakt igjen om et par dager. Og da får RSene vanlig våtlakk, men veit ikke av hvem enda. Tar imot tips på PM:)

 

Litt har jeg gjort i verkstedet allikevel, men som sagt ikke noe felgrelatert:

IMG_2996.jpg

 

Etter at Eirik har kjørt på 22 tonn med søppel, så fant jeg ut at jeg ville ha min "arbeidsplass" der søppelet en gang var var, så har malt litt og fått hengt opp verktøyet på litt annet enn skruer og spikre. Skal male nedre del av veggen også, men fikk ikke gjort det i dag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en liten case her nå: Det later til at de originale ytterringene til RSene er like breie som de fra RMene, noe som vil si at de er ½" breie. Noen som kan bekrefte at de er det på RS010? Isåfall må jeg endre bestillingen min hos Custom-Tuner og si at jeg må ha to som er 1" breie fremfor to 2" breie, hvis ikke kommer felgene til å bli 8" og 8½", og det er det ikke plass til.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uansett, tok poleringsmaskinen fatt i dag og fikk polert de to ytterringene jeg fortsatt skal bruke på Rennsportene - de to peneste (ikke at noen er stygge, men brukt er brukt). Brukte Dodo Juice 50mm bakplate og vanlige bilpleieprodukter fra Meguiars. Først litt rubbing med med tilhørende hard pute, og så polering med myk pute.

 

50/50:

IMG_3019.jpg

 

IMG_3021.jpg

 

IMG_3023.jpg

 

IMG_3024.jpg

 

Alu sverter noe sinnsykt:

IMG_3026.jpg

 

IMG_3031.jpg

 

Polert til venstre, upolert til høyre:

IMG_3027.jpg

 

IMG_3028.jpg

 

IMG_3029.jpg

 

Ikke så godt å se forskjell på ny og gammel lenger:D:

IMG_3030.jpg

 

Må bare få vrengt av dekkene nå, så jeg får delt to av felgene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt av det samme resultatet jeg fikk, polerte opp igjen 2 av felgene nå og fikk veldig mye glans igjen.

Brukte poleringsrondell (fin) og meguiars sin all metal polish, fikk mer intens glans når jeg brukte rondell og ikke for hånd.

Hvis du ser sammenligningsbilder i tråden min er det litt forskjell, enda mer live, da det er litt vanskelig å ta bilde av :)

 

Har blitt litt inspirert av denne tråden Mats, så derfor bestilte jeg meg noen ringer jeg også på lørdag ;)

 

Ser forøvrig veldig bra ut, jeg lagde meg en poleringsbenk ved å sette drillen fast i en skrustikke på hjørnet av benken og ha rondell på drillen, det fungerte greit.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi krysser ihvertfall fingrene for at det skal bli det:D

Litt av det samme resultatet jeg fikk, polerte opp igjen 2 av felgene nå og fikk veldig mye glans igjen.

Brukte poleringsrondell (fin) og meguiars sin all metal polish, fikk mer intens glans når jeg brukte rondell og ikke for hånd.

Hvis du ser sammenligningsbilder i tråden min er det litt forskjell, enda mer live, da det er litt vanskelig å ta bilde av :)

 

Har blitt litt inspirert av denne tråden Mats, så derfor bestilte jeg meg noen ringer jeg også på lørdag ;)

 

Ser forøvrig veldig bra ut, jeg lagde meg en poleringsbenk ved å sette drillen fast i en skrustikke på hjørnet av benken og ha rondell på drillen, det fungerte greit.

Tenkte å avslutte med Meguiars AMP selv, men redd den har mer slipemidler i seg enn hva Meguiars Quick Detailer (#66) har, og at det derfor hadde blitt mattere igjen. For etter noen forsiktige runder med Diamond Cut (#85), ble ringene forholdsvis matte:) Men etter flere pass med QD ble det veldig blankt igjen. De 50/50 bildene over er bare etter en liten test, men gikk over bedre etterpå.

 

Så i tråden din, og forskjellen var stor: ja : Morsomt når det gir resultater det man prøver. Hvor breie ringer bestilte du? Ser ut til at jeg muligens ikke får forandret ordren min til 1" ringer hos Custom-Tuner, for de har alt polert ringene jeg skal ha:o Så da har jeg muligens to 2" ringer til salgs om noen skulle være interessert.

 

Hørtes ikke dumt ut det med drillen heller, nei:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi krysser ihvertfall fingrene for at det skal bli det:D

 

Tenkte å avslutte med Meguiars AMP selv, men redd den har mer slipemidler i seg enn hva Meguiars Quick Detailer (#66) har, og at det derfor hadde blitt mattere igjen. For etter noen forsiktige runder med Diamond Cut (#85), ble ringene forholdsvis matte:) Men etter flere pass med QD ble det veldig blankt igjen. De 50/50 bildene over er bare etter en liten test, men gikk over bedre etterpå.

 

Så i tråden din, og forskjellen var stor: ja : Morsomt når det gir resultater det man prøver. Hvor breie ringer bestilte du? Ser ut til at jeg muligens ikke får forandret ordren min til 1" ringer hos Custom-Tuner, for de har alt polert ringene jeg skal ha:o Så da har jeg muligens to 2" ringer til salgs om noen skulle være interessert.

 

Hørtes ikke dumt ut det med drillen heller, nei:)

 

Jeg bestilte 2x2,5" ringer :) Bestilte fra iclair.de, håper ikke de er så altfor treig med levering.

Tenkte å kjøre 8,5" bak og 8" fremme, har fungert greit med 8" bak og 7,5" fremme, men tror det skal gå om jeg bretter litt på skjermkanten og fjerner litt plastikk.

 

Ja, jeg synes den ga vel så mye glans som jeg fikk fra gasolin sitt sett, men dette er bare hvis man har en blank og slett overflate fra før. Når jeg fikk jobbet den skikkelig inn ble det virkelig saker, har ikke lagt ut bilde av den jeg tok med maskin enda, men skal se om jeg får gjort det :)

 

Jeg tok det jeg hadde for hånd, og resultatet ble bra :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.