Diverse felgprosjektering: HTN Rennsport 8/9x15 - På'an igjen typ 2015

Anbefalte innlegg

Oohh.. En lignende maskin ønsker jeg meg også :) Må fikse meg noe i sommer, tror jeg.

 

Kult hvis den funker greit nok da :) Alt er bedre enn håndpolering.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mmm lyst på en japp jeg :D Fargen fra htn felgene ;) hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Winner winner, chicken dinner: ja :

Oohh.. En lignende maskin ønsker jeg meg også :) Må fikse meg noe i sommer, tror jeg.

 

Kult hvis den funker greit nok da :) Alt er bedre enn håndpolering.

Jepp, å polere opp for hånd suger mildt sagt:p Og om ikke denne fungerer/motoren brenner seg, får jeg bare kjøpe en sterkere benksliper - ikke verre enn det. Dette blir jo bare lagd av ting som var i verkstedet og gratis bremseskiver, så moro om det fungerer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fått delt to av felgene i dag, og testet ut litt festing av senteret på benksliperen. Blir nok ikke så jeg bruker bremseskiver, men heller høre om han som skal borre om felgene kan lage til en aldri så liten festeanordning, så jeg får sentrert de skikkelig på benksliperen (har en idé om hvordan det kan gjøres). Prøvde å sentrere med det jeg hadde tilgjengelig i dag, men fikk det ikke helt 100, så ristet som bare det:p Virker som at motoren "fint" klarer å dra rundt ett senter og en ytterring, men tar litt tid før den får full fart bare.

 

Nok prat - bilder!

 

Det ser fort ut, men er vel mer snakk om 3 omdreininger på 7 sekunder:p:

IMG_2937.jpg

 

Ingen tvil om at farta det får på seg duger bra til å polere ihvertfall.

 

Prøvde såvidt å polere en bolt for å se om det ble noe forskjell, og det ble det jo:

IMG_2941.jpg

 

IMG_2942.jpg

 

IMG_2943.jpg

 

Lagt de 60 boltene og muttrene i Cola-bad nå, så spent på å se hvordan det ser ut i morgen:)

 

Sånn ståa er nå:

IMG_2944.jpg

 

Fikk en bitteliten nedtur når jeg delte felgene i dag, for var en liten sprekk og en liten bulk i den ene tønna. Må få sveiset sprekken, så satser jeg på at bulken ikke blir noe merkbar. I verste fall får jeg skaffe ei ny tønne med tiden

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hallo,

 

Material ist schon unterwegs.

 

Mit freundlichem Gruß

HTN

: ja :

 

Gjort litt mer med RSene i dag også - kommer bilder og mer info etterpå en gang.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vil tro det funke bra med benksliper :D savner å ha en plass å får hjula til å snurre, blir så mye bedre resultat av det!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fungerer bra den, ja. Må bare få lagd til noe som sentrerer felgsenteret bra nok, så blir det polering av kanter som blir prioritert:)

 

Vurderer også å få lagd til en såkalt "hylsetrommel" også, så blir poleringen av boltene mindre tidkrevende:

ho50201_1-3.jpg

 

Sånn det er nå, så er det mildt sagt tungvint og tidkrevende. 2½ time på 16 bolter er ikke akkurat rakettfart:p Etter å ha hatt boltene i Cola over natta (noe som forøvrig ikke fungerte sånn som jeg håpet på), så slengte jeg de i oppvaskmaskinen på 70º (teipen holdt ikke logisk nok, så den tok jeg av etter noen minutter):

IMG_2949.jpg

 

Dro så oppi verkstedet for å prøve å polere litt. Litt improvisering for å få bort oksideringen lettere:

IMG_2956.jpg

 

Bilde av boltene gidder jeg ikke å legge ut, for det ser mye verre ut en hva det faktisk er, for de ble overraskende fine etter polering.

 

Fjernet klarlakken på 2 av ytterringene også i dag, men tviler litt på om dette her er så lett å få fint igjen. Ingen bilder etter fjerningen av klarlakk, men to som viser hvor mye dritt det er på den ene ytterringen:

IMG_2946.jpg

 

IMG_2947.jpg

 

Tok utgangspunkt i de to ytterringene med minst kantskader som jeg skal polere opp igjen, men ser ut til at jeg heller ordner en som penere, men med bittelitt mer kantkjøring istedenfor.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du brukte ikke stålkosten fra drillen på boltene vel? den tabben gjore eg, boltene ble blanke og fine, men etter ca 1mnd på felgene begynte de å ruste: bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel, nå skal jo disse boltene være rustfrie, så kan ikke se at det skal være noe problem. Fjernet ikke noe mer med stålbørsta enn jeg gjorde når jeg polerte de, bare at jeg fikk ned tiden med poleringa på ca 5 minutter pr. bolt.

 

Hva slags felger var boltene du tok ifra?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er det med ordrer fra Htn? Jeg skulle hatt noen senterkopper fra de,60 mm BBS senterkopper er sågodt som umulig å få tak i....:(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De svarer ikke på engelske mailer, så jeg har brukt Google Translate:p Har faktisk svart meg i det siste i motsetning til før, men greit å gi de et par dager å svare på før du maser. Men fungerte helt knall å handle fra de nå!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok,greit å vite. Bruker du Paypal eller vanlig overføring? De senterkoppene de har er tilnærmet lik Bbs sine....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel, nå skal jo disse boltene være rustfrie, så kan ikke se at det skal være noe problem. Fjernet ikke noe mer med stålbørsta enn jeg gjorde når jeg polerte de, bare at jeg fikk ned tiden med poleringa på ca 5 minutter pr. bolt.

 

Hva slags felger var boltene du tok ifra?

 

Rustfrittstål begynner å ruste om det også om det er "smittet" av svartstål... :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel, nå skal jo disse boltene være rustfrie, så kan ikke se at det skal være noe problem. Fjernet ikke noe mer med stålbørsta enn jeg gjorde når jeg polerte de, bare at jeg fikk ned tiden med poleringa på ca 5 minutter pr. bolt.

 

Hva slags felger var boltene du tok ifra?

 

Var fra orginale rs bolter med bbs skrift disse rusta som besatt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da skal jeg prøve med saltvann på en av boltene for moro skyld, og ruster det, så blir det gullbolter først som sist. Koster nesten ingenting på Custom-Tuner, så:) Lest at folk med andre bolter har opplevd at de ruster, men ikke på originale BBS.

Ok,greit å vite. Bruker du Paypal eller vanlig overføring? De senterkoppene de har er tilnærmet lik Bbs sine....

Vanlig bankoverføring til utlandet.

Rustfrittstål begynner å ruste om det også om det er "smittet" av svartstål... :o

Stemmer, stemmer:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var fra orginale rs bolter med bbs skrift disse rusta som besatt

 

Mine og rusta.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var fra orginale rs bolter med bbs skrift disse rusta som besatt

 

Mine og rusta.

 

Det er fordi skruene ikke er rustfrie de er bare cromatisert/cromet, da er de behandlet i sinkbad før de får et tynt lag med crom. Dette er bare et tynt lag med "offermetall" så ved det minste forsøk på å pusse disse med pussepapir stålbørster o.l vill det gå hull på det tynne laget med "offermetall" å de vill ruste som ubeskyttet metall. Men siden de er herdet så har de noe høyere tetthet enn vanelig metall så det vill kunne gå en uker før de begynner å ruste. Så slike skruer tåler ikke annet enn lett polering med fille, har de begynt å ruste før de blir pussetopp vill det si at det allerede er gått hull på "offermetallet"

 

(Det kan se ut for meg at de nye skruene som er å få kjøpt har et tykkere crom sjikte enn de gamle)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer, stemmer. Da skrinlegger jeg å restaurere boltene, så får jeg heller kjøpe nye i gull først som sist. Mine var, som resten av felgene, helt værst med møkk, dritt og korrosjon:o Har hatt et hardt liv disse felgene her.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sentrene og ei tønne ble forøvrig levert for omborring og sveising tidligere i dag, så da mangler det "bare" bolter, ytterringer, senterdeksler, sentermuttere, emblemer og lakk: rolleyes

 

Noen spreke forslag til farge på tønnene, forresten? Disse skal jeg lakkere selv, men tenkte å lakkere noe annet enn svart som en ekstra detalj: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får si fra vis du sku ha lakkert sentrene dine mads k, itte umulig je kan lakkere dem=) bynt å lære litt mer lakkering nå:)

 

Artig den pussemaskin din ble, superkjekk:)

 

Kommer på en visit en dag å kikker:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aha! Bra, Morten: ja : Da får vi ta en liten prat angående lakkering en dag:)

 

Jada, får håpe den fungerer ihvertfall. Litt skeptisk ettersom den går litt fort, men må prøve før jeg ser om det er helt høl i hue.

 

Bare å sende på en SMS og stikke oppom: ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jess=) sender på ei mld je:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

Fikk en bitteliten nedtur når jeg delte felgene i dag, for var en liten sprekk og en liten bulk i den ene tønna. Må få sveiset sprekken, så satser jeg på at bulken ikke blir noe merkbar. I verste fall får jeg skaffe ei ny tønne med tiden

 

Alumek på Krabyskogen gjorde en veldig god jobb på en av RH felgene jeg hadde sprekk i. Fant ikke igjen sveisen etter at de var ferdige og hadde slipt det rent :) Anbefales! Billige var de også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da skal jeg ha de i bakhodet: ja : Han som skal sveise igjen bolthullene skulle se på skaden, og vurdere om han kunne sveise det igjen. Gjør han det ikke, så får jeg høre på Kraby.

 

Husker du pris?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På allsveis på Reinsvoll sveiste dem en sprekk får meg en gang, ble veldig bra det også, de tok 200kr

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.