Anbefalte innlegg

Nå som det koster en slikk og ingenting for juleprisingen av Xbox 360 og Forza 4 og Horizon, er det kjekt for litt innspill til en grønnskolling.

Hva er vesensforskjellen på 360 og 360 slim, og er det noe problem med 4Gb utgavene (bare tatt en rask kikk) ?

Forza 4 å foretrekke fremfor Horizon grunnet et større utvalg av biler?

Ser det er endel klipp av Audi S1 på Youtube - hvordan i helsikke får man til det? Står ikke på noe billiste. : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan si det at Horizon er ikke bedre enn Forza 4, man mister så mange biler og justeringsmuligheter på motor, girkasse, bremser, senk osv som dem har på Forza 4.

det er S1 på Forza 4 som er helt rå og morsom å kjøre :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så det vil si man kan få seg (etter mye om og men) "vanlig" Sport Quattro, men også S1?

 

Slikt liker man!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville egentlig bare droppe Horizon, er så og si ingen justeringsmuligheter og kjøreopplevelsen kan ikke sammenlignes med Forza4 engang.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå som det koster en slikk og ingenting for juleprisingen av Xbox 360 og Forza 4 og Horizon, er det kjekt for litt innspill til en grønnskolling.

Hva er vesensforskjellen på 360 og 360 slim, og er det noe problem med 4Gb utgavene (bare tatt en rask kikk) ?

Forza 4 å foretrekke fremfor Horizon grunnet et større utvalg av biler?

Ser det er endel klipp av Audi S1 på Youtube - hvordan i helsikke får man til det? Står ikke på noe billiste. : klø :

 

Det er to problem med Forza 4 på 4GB utgaven og det er at man ikke får installert spillet på HD, og må loade fra disken (tregere), samt at man ikke får lagret replays og ghosts av en eller annen grunn. Nevøen min kjøpte en sånn for den var billigst, og ble litt skuffet over dette. Kjøpte den kun for å spille Forza 4.

 

Forza 4 er å foretrekke over Horizon. Horizon er nesten som en arcade utgave, og den er heller ikke laget av folkene bak Forza serien (Turn10). Det er mer som navn og biler på lisens til en annen spillprodusent.

 

Audi S1 må lastes ned (kjøpes) utenom spillet i egne bilpakker. Skal man ha alle pakkene så koster den nesten like mye som spillet i seg selv.

 

Mitt forslag er å kjøpe en 360 med innebygget harddisk, ikke den 4gb utgaven, og å kjøpe Forza 4, ikke Horizon.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for utfyllende svar Haakon!

Så bilmodeller kan kjøpes til i spillet, og man kan tune dem og lage fancy grafikk på?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan man :)

 

Her er en boble jeg tunet opp, ganske underholdende "kjøreegenskaper" :D

 

 

Her er et lite klipp fra 3'en jeg laget, men de samme bilene er med i 4'en. Både R32 og RS6 drifting her, hehe :)

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aaah, tenker tilbake på alle timene jeg har hatt forran tv-skjermen og forza 2, 3 og 4 nå.. Tror det må bli litt spilling i helga! :D

Forza Horizon var en stor skuffelse for min del, nettopp pga alle justeringsmulighetene som forsvant fra FM 4, og kjørefølelsen, og det som tidligere er nevnt her..

 

Jepp, man kan kjøpe forskjellige pakker og får en del biler da. Motorbytte går på mange modeller, har e30 m3 med v8tt, r8 med v12 tdi fra en av LeMans-bilene til audi, og fjerna restriktor.. Hatt mange underholdende timer der :)

 

Ang fancy grafikk så har du også "uendelige" muligheter med å lage selv, laste ned ting andre har laget gratis, og noen må man betale for.. Har S1-skin på min Sport Quattro :D

 

Her er det forøvrig ei liste over biler :)

http://forzamotorsport4.wikia.com/wiki/List_of_Cars

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så for en som vil køre Sport Quattro, S1 og RS2 høres det ut til å være Forza 4, Slim 250gb som skal til... :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anngående harddisker...

http://www.ask.com/question/how-to-upgrade-a-4gb-xbox-360-slim-to-250gb-xbox-360-slim

 

Forskjellen mellom 360 og 360 Slim, er vel noe bedre kjølekomponenter og strømforsyning (kjøligere og lavere forbruk - som igjen fører til mindre varme = box'n tåler lengre bruk bedre, enn den gamle box'n). Og så er den jo mye penere! :)

 

Forza 4, om du vil ha mer simulator-bane-racing-spill + masse oppgraderings- og justeringsmuligheter.

Horizon, hvis du ønsker å kjøre dekkene av superbilene på en mer arcade-vanlig vei-bil-spill. :)

 

Quattro'n er en del av en DLC (Downloadable Content) bilpakke. Enkelt å finne dette ut, når man har rota litt i spillet. :)

Liste over DLC-pakkene for Forza 4: http://forzamotorsport4.wikia.com/wiki/Car_Packs

 

Her har jeg ett par Quattro vids. Man kan sett på Pikes Peak spoilerne, som options. Men man må leite opp skins på Storefront, som andre spillere har laget og lagt ut.

 

S1 Pikes Peak

 

S1

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

S1 med full trim og ringen er den kuleste komboen i dette spillet... Sjukt artig:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Quattro'n er en del av en DLC (Downloadable Content) bilpakke. Enkelt å finne dette ut, når man har rota litt i spillet. :)

Liste over DLC-pakkene for Forza 4: http://forzamotorsport4.wikia.com/wiki/Car_Packs

 

Her har jeg ett par Quattro vids. Man kan sett på Pikes Peak spoilerne, som options. Men man må leite opp skins på Storefront, som andre spillere har laget og lagt ut.

 

 

Lyst å avsløre litt mere for oss noobs, om hvordan en får til dette? På forhånd tusen takk :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du starter spillet, trykker på start-knappen, så kommer du til menyen med career, autovista, free play og marketplace, inne på marketplace finner du car packs, cars osv, så kan du gå inn og kjøpe :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du starter spillet, trykker på start-knappen, så kommer du til menyen med career, autovista, free play og marketplace, inne på marketplace finner du car packs, cars osv, så kan du gå inn og kjøpe :)

 

Hjertelig takk! Er det noe vei utenom å betale cash for det? Nedlastning eller noe sånt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det koster cash dessverre, ikke mulig å tjene seg poeng eller noe for å kjøpe så jeg vet om.. :/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hjertelig takk! Er det noe vei utenom å betale cash for det? Nedlastning eller noe sånt?

 

Ikke annen mulighet enn å betale for dette nei. Seff man kan jo høre med noen å få låne xbox-kontoen til noen som har dette fra før, som har slutta å spille spillet. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har tenkt å anskaffe seg Forza 5, og det som trengs for å spille det (xbox one) da? Samme hvor mye jeg liker Forza 4 (og det er mye), så står jeg GLATT over dette...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har tenkt å anskaffe seg Forza 5, og det som trengs for å spille det (xbox one) da? Samme hvor mye jeg liker Forza 4 (og det er mye), så står jeg GLATT over dette...

 

Jeg hadde tenkt til det etterhvert ja. Hvorfor står du over?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De har kutta ut over halvparten av de gamle banene, inkludert Nurburgring, tsukuba, Maple Valley, Fujimi Kaido, Mugello, Infineon, Iberian, Sedona, Sunset peninsula, Road America og flere andre. De har også kutta over halvparten av bilene, fra 500 til 200. Og alt er lagt opp i ennå større grad enn før til at man må bruke virkelige penger for å få tilgang til biler, tuning etc. Mange bilmerker er kuttet ut, bla Porsche, nå er det kun et par RUF modeller. Siden xboxen erfaringsmessig kun blir brukt til Forza, så frister det lite å legge 4000kr i en ny konsoll for å få spille noe som framstår som en demo av et helt spill.

 

Derfor står jeg over :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spiller forza 5 nå.. er greit nok, men kunne som sagt vært flere biler. savner s1 sport quattroen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får gi det litt tid og se hvordan det blir :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser man kan få Xbox One S ganske rimelig nå, med tanke på at det kommer nye versjoner...

Ungene trenger vel en julegave i år? :rolleye:

 

Men hva tenker dere om å smekke en 1080p på 4K TVen? Xbox Series One er jo kun 1440p den også forsåvidt, så aner ikke om det er noe vits å tenke på engang.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.