VW og utslippsjuks - 'Dieselgate'

Anbefalte innlegg

Blir bilene bare kjøpt tilbake og skrota?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her kan du selv regne ut hvor mye VW hadde kjøpt bilen din tilbake for - hadde du bodd i USA. Eventuelt hvor mye cashback du hadde fått hvis du beholdt bilen din. Blekner litt med gavekort og en vinåpner med VW-logo da. :P

 

For mest riktig pris, vil det nok passe best om du velger en "saltbelte-stat", som f.eks Connecticut, NY, PA, MA, VT, IL osv

http://blog.agraham.us/VWBuybackCalculator/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir bilene bare kjøpt tilbake og skrota?

 

Vel, foreløpig blir de bare "lagret" rundt omkring på ulike oppsamlingsplasser. Problemet er at de ikke lovlig kan selges i USA før de oppfyller utslippskravene, noe VW ikke har funnet en kostnadseffektiv metode for enda. De kan følgelig heller ikke importeres ut av USA av samme grunn. Den EU-godkjente "fixen" er ikke god nok for å komme innenfor utslippskravene (som bare beviser at EU-fixen egentlig bare er godkjent for å ikke ramme en av europas største arbeidsgivere for hardt).

 

Pontiac Silverdome, MI:

qg24yufydq35jyglpgot.png

 

mgmxquhdpcal5mcm26eo.png

 

e1t7nkbyij1tx8lrqzg8.png

 

Norton Air Force base, CA

nxhylr6dvyfehbcpczqw.png

 

pl9c1ukqvaxuekemawfo.png

 

yjnuczcg2ioeejwxdh5v.png

 

Port of Baltimore, MD

osxgkocqejvubobtcuhm.png

 

pcvdmclkho1g3vvopnvy.png

 

iwgcbnf7w4ynwiiiyira.png

 

dbjyixugbriq9arfbwdi.png

 

ikclub4bjmfhzdtwaqlv.png

 

p0qlm1qo3ztvc9ry3ded.png

 

ooyxuc5otytuypgocukd.png

 

n6i9ivl9luimasmk0rhb.png

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja haha - sitat "som bare beviser at EU-fixen egentlig bare er godkjent for å ikke ramme en av europas største arbeidsgivere for hardt"

 

Bare tøys og tull hele greia!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ironien her er også at SW oppdateringen høyst trolig medfører slitasje på EGR og DPF; i tradisjonell Møller-policy blir vel den regninga skøvet over til kunden, men ser at i UK så skiftes disse nå over en lav sko på goodwill.

 

Så ikke bare blir man avspist med nøkkelringer og kaffekopper her til lands, man sitter igjen med regninga også og bilen forurenser fremdeles mer enn tillatt!

 

Lol

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Latterligt! eg er drittlei hele vw audi desverre å ingen skal si at eg ikke har prøvd.. hvorfor forlanger ikke den norske levrandøren mer fra VW/Audi Tyskland?? da kunne de kansje kommet klar det med ryket i behold..

Eg har en Tysk nabo som alltid har sverget til VW nå har til og med han fått nok etter å ha byttet 3 EGR kjølere til 18000pr stk 3 forkjellige biler 2caddyer og ein passat. Etter mine begrep er det en alvolig feil produksjon på disse og det da ikke burde koste kunden noe uansett alder på bilen.

 

De som jobber høyt oppe i vw i klubben er jo og for feige til å komme med utalelser. Munnkurv muligens?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

latterlig å skrote mange 100.000 biler bare pga litt høyere utslipp.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

De som jobber høyt oppe i vw i klubben er jo og for feige til å komme med utalelser. Munnkurv muligens?

 

Litt usikker på hva du sikter til? Jeg var i media ved flere anledninger når denne saken kom opp.

 

Dette begynner å bli en stund siden dog.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt usikker på hva du sikter til? Jeg var i media ved flere anledninger når denne saken kom opp.

 

Dette begynner å bli en stund siden dog.

 

Ikke deg eg tenkte på :) men hva sa du i media da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke deg eg tenkte på :) men hva sa du i media da?

Ser nå at jeg leste det som at du refererte til styret i klubben. Da skjønner jeg.

 

Sa som sant var at det var synd og sånt ikke bør skje, men det forandret ikke min holdning til merket.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det har forandret min holdning vertfall å nå har eg hatt usannsynlig mye klatt med mine biler ,så blir nok påvirket av det og.

Akurat nå har eg 5stk vw med skilt, men ingen funker..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det har forandret min holdning vertfall å nå har eg hatt usannsynlig mye klatt med mine biler ,så blir nok påvirket av det og.

Akurat nå har eg 5stk vw med skilt, men ingen funker..

Alltid noe strul med biler, uansett merke. Har hatt runder hvor jeg har vært lei jeg og.

 

Men det forandrer på en måte ikke historien til merkene vi i klubben her er glade i. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det har forandret min holdning vertfall å nå har eg hatt usannsynlig mye klatt med mine biler ,så blir nok påvirket av det og.

Akurat nå har eg 5stk vw med skilt, men ingen funker..

Jeg har 4 vag med skilt og 1 uten skilt og alle fungerer:) hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det har forandret min holdning vertfall å nå har eg hatt usannsynlig mye klatt med mine biler ,så blir nok påvirket av det og.

Akurat nå har eg 5stk vw med skilt, men ingen funker..

 

Tror ikke det blir noe bedre hvis du hadde hatt 5 Toyota'er, eller BMW, MB, Ford, for den saks skyld ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ironien her er også at SW oppdateringen høyst trolig medfører slitasje på EGR og DPF; i tradisjonell Møller-policy blir vel den regninga skøvet over til kunden, men ser at i UK så skiftes disse nå over en lav sko på goodwill.

 

Så ikke bare blir man avspist med nøkkelringer og kaffekopper her til lands, man sitter igjen med regninga også og bilen forurenser fremdeles mer enn tillatt!

 

Lol

 

Men er det ikke fabrikken som må komme med en eventuell oppreisning og ikke Møller? Er da ikke Møller som har vært inni styreenheten og juksa.

Har du noen eksempel i Norge der EGR har gått i syv stein etter oppdatering og det ikke har blitt dekket eller er det bare synsing?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du noen eksempel i Norge der EGR har gått i syv stein etter oppdatering og det ikke har blitt dekket eller er det bare synsing?

 

Nå skal det godt la seg gjøre å bevise at oppdateringer er skyld i at EGR havarerer, selv om det er fremlagt rapporter på dette. Disse har jo holdbarhet som allerede utgått melk, og her snakke jeg selvfølgelig ikke bare om VAG.

Er nesten så skifteintervall på EGR overstiger bremseskiver og klosser på jobb om dagen. Bytter helt syke mengder med ventiler for tiden. Tror jeg bare denne uken har hatt inn 5 biler for diagnostisering hvor resultatet er defekt EGR.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men er det ikke fabrikken som må komme med en eventuell oppreisning og ikke Møller? Er da ikke Møller som har vært inni styreenheten og juksa.

Har du noen eksempel i Norge der EGR har gått i syv stein etter oppdatering og det ikke har blitt dekket eller er det bare synsing?

 

Nei, vi burde opprettet en tråd til hvor man kunne rapporterer feil som oppstår kort tid etter ny SW.

 

Og det er Møller som må ta kampen med VAG, men mitt inntrykk er tross alle vet hva som foregår, skyver Møller problemet over på kunden. Altså Møller burde allerede når bobla sprakk innhentet aksept fra VAG at ev følgefeil rettes vederlagsfritt for kunde. Har du sett de infofilmene som ligger på Møllers hjemmesider for EA189; se hvordan øynene flakker på fyren når han forklarer ny SW hehe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå skal det godt la seg gjøre å bevise at oppdateringer er skyld i at EGR havarerer, selv om det er fremlagt rapporter på dette. Disse har jo holdbarhet som allerede utgått melk, og her snakke jeg selvfølgelig ikke bare om VAG.

Er nesten så skifteintervall på EGR overstiger bremseskiver og klosser på jobb om dagen. Bytter helt syke mengder med ventiler for tiden. Tror jeg bare denne uken har hatt inn 5 biler for diagnostisering hvor resultatet er defekt EGR.

 

Skulle likt å hatt statistikk fra Møller på hvor mange EGR er bytta på biler med ny SW. Men setter 500,- på at ingen av Møllergutta her inne vil oversende slikt; offentlig eller privat. Tross det ville tjent Møller og VAG sak, siden de sier at ny SW er problemfritt hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Latterligt! eg er drittlei hele vw audi desverre å ingen skal si at eg ikke har prøvd.. hvorfor forlanger ikke den norske levrandøren mer fra VW/Audi Tyskland?? da kunne de kansje kommet klar det med ryket i behold..

Eg har en Tysk nabo som alltid har sverget til VW nå har til og med han fått nok etter å ha byttet 3 EGR kjølere til 18000pr stk 3 forkjellige biler 2caddyer og ein passat. Etter mine begrep er det en alvolig feil produksjon på disse og det da ikke burde koste kunden noe uansett alder på bilen.

 

De som jobber høyt oppe i vw i klubben er jo og for feige til å komme med utalelser. Munnkurv muligens?

 

Ja, veldig vanlig med munnkurv i slike saker. Sikkert tilfellet her også. Og det har jeg forståelse for.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, veldig vanlig med munnkurv i slike saker. Sikkert tilfellet her også. Og det har jeg forståelse for.

 

Ja eg har og forståelse for det man blir ikke lenge i jobben om man snakker kritisk og negativt om egen jobb.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skulle likt å hatt statistikk fra Møller på hvor mange EGR er bytta på biler med ny SW. Men setter 500,- på at ingen av Møllergutta her inne vil oversende slikt; offentlig eller privat. Tross det ville tjent Møller og VAG sak, siden de sier at ny SW er problemfritt hehe

 

Jepp, det hadde definitivt hvert interresant å visst, men problemet med EGR er at to helt identiske biler kan kan kjøre 200'000km og den ene har fått 3 nye mens den andre bare har byttet én gang, kjøremønster har så mye å si, så med mindre de virkelig hadde villet dokumentere det, vil det for alltid bare bli "spekulasjon" selv om det ikke er veldig vanskelig å trekke en slutning i den veien der allerede er.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skulle likt å hatt statistikk fra Møller på hvor mange EGR er bytta på biler med ny SW. Men setter 500,- på at ingen av Møllergutta her inne vil oversende slikt; offentlig eller privat. Tross det ville tjent Møller og VAG sak, siden de sier at ny SW er problemfritt hehe

 

Men dette byttes jo fleng uansett. Hvordan skal man kunne dokumentere at det ble verre med SW?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja dette er som å stå i resepsjonen hos Møller og høre som argument hehe. Men fra kundens ståsted; med ny SW vil du altså kjøre en 3-7 år(?) gammel EGR ventil, som i utgangspunktet tilsynelatende er en helt råtten konstruksjon til å begynne med, på en måte den aldri har vært kjørt før. Bilen vil sote 3 ganger mer som et 3-7 år (?) gammelt DPF (og EGR) nå må håndtere. Så stiller man seg spørsmålet om hvorfor VAG valgte fengsel og potensiell konkurs, istedetfor å levere bilen med denne nye SW'en for 3-7 år siden. Og hvorfor man nå i UK har utallige eksempler goodwill fra VW/Audi på EGR/DPF. Do the math spør du meg..

 

Jeg tror Møller hadde vært tjent med å skifte EGR og DPF på goodwill innenfor en tidshorisont etter ny SW. Nå risikerer man sure kunder pga ekstremt kostbare reparasjoner, sammenholdt med at VAG-pengekassa nå er tom og nye fremtidige modeller derfor blir potensielt strupet og akterutseilt ift andre bilmerker kan dette bli langvarig og smertefullt også for Møller.

 

Noen som vil bekrefte at de har bytta EGR/DPF etter ny SW?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe jeg gir meg der. Du får fortsette jakten på Møller :) Det bildet du har malt deg stemmer hvertfall ikke overens med det jeg ser daglig :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.