#576 Skrevet September 17, 2017 joda greit det, men personlig sjønner eg der ikke. ett spørsmål litt utenom. Synes dere det er greit å bruke no name deler på garantifiks? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#577 Skrevet September 17, 2017 Det har ikke påvirket salgstallene på nybilsalget ihvertfall om jeg har forstått det riktig. De kommer nok tilbake igjen når de innser at andre merker ikke når helt opp. Ja, eller når sannhetene om at alle i praksis har 'jukset' minst like mye som VAG.. Er fortsatt ikke mye pip fra konkurrentene rundt dette, så de holder seg vel så langt under radaren som er mulig.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#578 Skrevet September 22, 2017 Tror ikke skandalen har slått ut i full «blomst» ennå jeg; dvs raset med ødelagte motorer og reparasjoner har ikke kommet ennå. Når det kommer, og når VW fremover må kutte i utvikling etc fordi pengekassa er tom så modellene fremover blir akterutseilt, så kan dette potensielt snu ubehagelig fort. Ikke glem at kun VW er jurisdisk dømt for juks; og pålagt å endre SW. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#579 Skrevet September 22, 2017 Her er en i Sørlandsparken som har sammenlignet 1.6TDI CAYC med software 9590 (prefix) og software 9978 (postfix); Hold på hatten; 12% mer forbruk og 12 ganger mer sot i DPF!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#580 Skrevet September 22, 2017 Blir jækla spennede å følge dette fremover for oss her er det jo veldig tydelig at denne fiksen ikke er bra nok dette vet nok Møller/VAG veldig godt ,å det har nok vært noen møter om dette bak lukkede dører. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#581 Skrevet September 23, 2017 Leser forresten rundt forbi om folk som er på sin 4. EGR ventil etter fix’en..latterlig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#582 Skrevet September 23, 2017 Kjørt oppdatering på min, muttern og fatterns bil. Ingen EGR problemer der enn så lenge. Virker litt individuelt i forhold til kjørestil osv. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#583 Skrevet September 23, 2017 (endret) Nå kan det være andre årsaker, deriblant snart 300k på telleren, men jeg innbiller meg økt forbruk etter å ha vært inne, ca. 10-15% økning (passat 3c 2.0 170 hester). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#584 Skrevet September 24, 2017 Noen som vet om det er teknisk mulig å få lagt inn gammel software igjen? Ved chipping og f.eks. bygge på den gamle softwaren uten EA189 fiksen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#585 Skrevet September 24, 2017 Noen med VCDS og 2.0TDI motor som vil gå inn å sjekke når bil sist regenerert og hvor mye sot det er i filteret? Sjekket på min istad, kjørt 380km siden regenerering og hadde 16,6g i filteret. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#586 Skrevet September 24, 2017 Har 1.6tdi med oppdateringen. Forsatt på samme EGR. Var blant de første som gjorde det med 1.6tdi. Så her har EGR holdt snart 90k km. På golfen jeg hadde før uten oppdateringen røyk EGR på 76k km. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#587 Skrevet September 24, 2017 Noen med VCDS og 2.0TDI motor som vil gå inn å sjekke når bil sist regenerert og hvor mye sot det er i filteret? Sjekket på min istad, kjørt 380km siden regenerering og hadde 16,6g i filteret. Jeg har 2.0tdi med oppdateringen. Og har vagcom. Hvordan får jeg sjekket? Hvilke blocker skal jeg bruke? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#588 Skrevet September 24, 2017 (endret) Jeg har 2.0tdi med oppdateringen. Og har vagcom. Hvordan får jeg sjekket? Hvilke blocker skal jeg bruke? 01 Engine -> Adv. measuring values På listen til høyre blar du deg nedover til du ser; Particle filter, soot mass calculated Particle filter, kilometers since last regeneration Particle filter, oil ash volume Jeg har også med oppdatering, men jeg har tunet bilen i etterkant og fått EGR delete. Lurer på om den soter vesentlig mer etter tuning. Hadde vært interessant hvis andre (med og uten oppdatering) også kunne legge inn disse verdiene, uavhengig av motor. Hadde vært spennende å se forskjellene på motorene med/uten EA189 oppdatering. Edit: Fant forøvrig en gammel screenshot, men der hadde jeg bare tid å beregne på. Ser den soter litt mer etter tuning, men ingen umiddelbar krise. Går partikkelfilter fult blir det DPF delete også For de nysgjerrige; Askeinnhold: 0,04l 1,817g i timen før tuning. 2,024g i timen etter tuning. (0,042g pr. km) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#589 Skrevet September 24, 2017 Hva med lese av oil ash level også; den sier noe om tilstanden til DPF. Ellers; 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#590 Skrevet September 24, 2017 (endret) Enig med nest siste post! Her fra 2007 modell 1.9TDI med 160’km, men parametrene ser litt annerledes ut. Carbon mass er det samme som oil ash volume tror jeg (60 er max?) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#591 Skrevet Oktober 12, 2017 Kostnadsreduksjon; denne ganga går øksa over forhandlerne: VW is pushing to cut costs across all of its 12 brands in the wake of the emissions scandal as it faces having to invest heavily in the shift toward electric cars. https://www.reuters.com/article/us-volkswagen-dealers/vw-to-reduce-size-of-dealer-network-launch-online-sales-idUSKBN1CF13S 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#592 Skrevet Oktober 12, 2017 Dette går vel både på å fordele dieselgate-kostnaden på de enkelte merkene (og ikke bare på konsernnivå), samt at forhandlerne må gjennom en endringsprosess på grunn av overgang til elbiler, direktekontakt med mekaniker osv. Her er mer om det samme, for en konkret norsk forhandler: https://www.budstikka.no/moller-bil-asker-og-barum/bil-og-motor/okonomi-og-naringsliv/hentes-hjem-for-a-overta-norges-storste-bilforhandler/s/5-55-548059. "De vil bli færre (ansatte) i fremtiden. Men flere av dem som blir igjen vil sitte i front." 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#593 Skrevet Oktober 12, 2017 Mulig også Møller vil forsvinne; altså at VW tar en Tesla og tar over hele strengen fra produksjon til kunde som endel av strategien for bestiling over nett og showroom. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#594 Skrevet Oktober 19, 2017 http://www.dinside.no/motor/dieselgate-berorte-vw-kunder-krevd-for-17000-kroner/68803019 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#595 Skrevet Oktober 19, 2017 Forferdelig håndtering av Møller! Øverst; EA189-bil kjørt 112.000km med oljeservice for 16.000km siden. Ikke utført ny SW Nederst; EA189-bil kjørt 50.000km med oljeservice for 8.000km siden. Utført ny SW 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#596 Skrevet Oktober 19, 2017 Hadde vært interessant å sendt inn oljeprøve til analyse, gjorde dette for noen år siden på en litt eldre 2.0TDI EA189 motor, hadde vært interessant å sett verdiene på Caddy'n kontra tidligere prøve. Forøvrig, bilen min varsler om "poor oil quality" (via. VCDS) etter 7'500km på olja, det er skremmende dårlig.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#597 Skrevet Oktober 19, 2017 Hadde vært interessant å sendt inn oljeprøve til analyse, gjorde dette for noen år siden på en litt eldre 2.0TDI EA189 motor, hadde vært interessant å sett verdiene på Caddy'n kontra tidligere prøve. Forøvrig, bilen min varsler om "poor oil quality" (via. VCDS) etter 7'500km på olja, det er skremmende dårlig.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#598 Skrevet Oktober 19, 2017 Question: How does regeneration affect the oil life? Answer: On each regeneration or attempted regeneration, a certain diesel fuel amount is injected into the engine oil which reduces the oil life. If the "INSP" light in the instrument cluster comes on, the engine oil is exhausted and must be changed. Failure to do so could damage the engine. http://uk-mkivs.net/topic/31023-dpf-regeneration-information-must-read-for-all-drivers-of-dpf-equipped-cars/ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#599 Skrevet Oktober 29, 2017 Hadde vært interessant å sendt inn oljeprøve til analyse, gjorde dette for noen år siden på en litt eldre 2.0TDI EA189 motor, hadde vært interessant å sett verdiene på Caddy'n kontra tidligere prøve. Forøvrig, bilen min varsler om "poor oil quality" (via. VCDS) etter 7'500km på olja, det er skremmende dårlig.. Hvor sendte du inn oljen? Har du skifta olje nå etter 7500km, og har du vurdert å analysere den? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#600 Skrevet Oktober 29, 2017 https://www.motor.no/artikler/vegmyndighetene-innkaller-moller/ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...