Prosjekt: En garasje blir til

Anbefalte innlegg

nok engang.. ka e budsjettet for detta byggverket... ?!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når vi er litt inne på det med epoxy.. Hva koster det om man kjøper det i normal butikk f.eks? SKAL ha det på garasjegulvet mitt iallefall en gang i tia.. Hvor mange liter går det med til rundt 60 kvm??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nok engang.. ka e budsjettet for detta byggverket... ?!

 

Budsjettet ble sprengt i filler sammen med fjellet. nå er det begravet under grunnmuren! : faint :

Nei, Vi har gjort alt selv bortsett fra sprengningen og utgjevning av fyllmasse. Der gikk det med mye penger. for å være helt ærlig gikk halve budsjettet mitt til sprengingen, da vi i utgangspunktet ikke haddde tenkt til å sprenge. Når det er sagt har vi handlet alt av materialer med rabatter og fått gode priser. som det ser ut nå, med støttemur, el-anlegg inkjørsel og garasje absolut alle utgifter medregnet hvertfal over 100.000,- kansje vi ender på rundt 120k. et sted

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når vi er litt inne på det med epoxy.. Hva koster det om man kjøper det i normal butikk f.eks? SKAL ha det på garasjegulvet mitt iallefall en gang i tia.. Hvor mange liter går det med til rundt 60 kvm??

 

Spørs litt hva gulvet er behandlet med fra før. Hvis det aldrig har vært malt, går det jo med endel liter på første strøk. vil tippe rundt 8liter totalt. sikkert litt forskjellig fra produsent til produsent. Rett meg gjerne hvis noen har mer peil

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Øverst: Sånn ser rumpa på garasjen ut nå. skal sette inn døra på baken i morgen.

 

Nederst: Sånn ser fronten ut nå. Begynner å ta form. skal sette inn vindu på siden og portene iløpet av helga.

HPIM4828.JPG

HPIM4832.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

update bakfra + epoxymaling

Denne epoxyen er gråhvit. Jeg skulle egentlig ha en mye gråere en, men for halv pris godtok jeg mye

HPIM4833.JPG

HPIM4835.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg syns at din fremtidige einser fortjener nesten hvitt gulv.

Blir nesten som å ha den inni stua når du ser bort på den fra skrytekroken : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut som det går veien dette.. :) Hvor mye måtte du ut med for epoxyen, og hva koster den ordinært? Driver og pusser opp garasjen selv for tiden, (må få den bra til prosjektet kommer tilbake fra lakkering :P )

 

Jeg har lurt på å legge fliser på hele dørken, men må vurdere prisen opp mot epoxy.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg syns at din fremtidige einser fortjener nesten hvitt gulv.

Blir nesten som å ha den inni stua når du ser bort på den fra skrytekroken : rolleyes

 

Det var da voldsomt til mas om detta einser greiene da! hehe, neida, det kan vel hende det ruller inn ei gammal blodrøy av en GTI etterhvert, men drømmen er såklart en Corrado til... Men nå er hvertfal muligheten tilstede for et prosjekt snart. Jeg gleder meg så mye til garasjen blir ferdig at hver dag uten er som når jeg var 17år å 364dager og bare ventet på lappen...

 

Arvid Wahlberg: Jeg har ikke sjekket noen andre fabrikat eller utsalgs steder, men ordinærpris på 3l. var rundt 650,-

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det mangler sånn ca. 9999 justeringer, men portene er hvertfal på plass!

HPIM4838.JPG

HPIM4839.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

enda mer : smil :

 

Syntes de portene så store ut i forhold til åpningen....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syntes de portene så store ut i forhold til åpningen....

 

Er også spent på hvordan det ser ut på fremsiden....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

som sagt, mange justeringer igjen. det stemmer at porten er lavere enn åpningen. gikk på en smell der gitt, men lett å fikse. Foran glemte jeg bare å ta bilder. Skal fikse det neste gang jeg oppdaterer her. Onsdag kommer "taksteinen", fredag blir gulvet støpt og lørdag blir gulvet ferdig. I morgen skal vi slenge inn dør og vindu hvis vi ikke finner på noe annet morro

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror kanskje at Erling og Morten mente at de så brede ut i forhold til bredden på åpningen, ser i allefall slik ut for meg ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror kanskje at Erling og Morten mente at de så brede ut i forhold til bredden på åpningen, ser i allefall slik ut for meg ;)

 

stemmer isåfall det også :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I dag fikk vi lagt taket ferdig på en side. bilder kommer. skal jobbe hardt i helgen. må bli ferdig snart. begynner å bli keen på å plukke på bilen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

her er jeg igang med å kappe de siste takplatene på enden av taket.

Og det nederste bildet illustrerer egentlig 3 forskjellige ting.

1. Rompa på garasjen er nesten helt ferdig.

2. Taket er nesten helt ferdig.

3. Første strøk med oljedekkbeis er malt rundt hele garasjen.

Har også fått slengt oppp fjærer , trinser og vaier på den ene garasjeporten. så nå er den fullt funksjonell. I morgen blir det siste strøk på garasjen. og listverk skal få seg en farge og bli satt på. Mandag kommer vinduet og døra er vel heller ikke langt unna. Skullle egentlig støpt på frædda, men det utgikk, da vi måtte prioritere å få utsiden helt tett så fort som mulig. Så vi kommer til å gjøre oss helt ferdig på utsiden først, før vi fortsetter inni. Dette pga. været som pleier og være noe ustabilt på høsten

HPIM4864.JPG

HPIM4867.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser bra ut dette her, men er det ikke sånn at man ikke burde kappe slike takplater med vinkelsliper, fordi de blir så varme at de mister herdinga si, og begynner å ruste? Eller tenkter jeg på noe annet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser bra ut dette her, men er det ikke sånn at man ikke burde kappe slike takplater med vinkelsliper, fordi de blir så varme at de mister herdinga si, og begynner å ruste? Eller tenkter jeg på noe annet?

 

Man bør vel unngå å kappe uansett ja, men er vanskelig å få det til gå opp.

Men herding : rolleyes

Bør kanskje smøre på noe mønje for å unngå rust da......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mente at det var detta læreren min prata om her for noen uker siden ja:)

Men uansett, garasjen blir knakende fin;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser bra ut dette her, men er det ikke sånn at man ikke burde kappe slike takplater med vinkelsliper, fordi de blir så varme at de mister herdinga si, og begynner å ruste? Eller tenkter jeg på noe annet?

 

Grunnen til at du skal klippe og ikke skjære er at spruten fra vinkelsliperen brenner hull i lakken på platene, dette fører til at det vil ruste på de plassene.

 

Tom R

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grunnen til at du skal klippe og ikke skjære er at spruten fra vinkelsliperen brenner hull i lakken på platene, dette fører til at det vil ruste på de plassene.

 

Tom R

 

Er nok som Kim Andre sier at man mister herdinga/overflate behandlinga i plata. Og der med er lettere ut satt for korosjon

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kantene der vi kappa har vi satt inn med noe guffe så det skal bli penere og ikke ruste. Vansklig å få det til å passe uten å kappe litt ja

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nå er både vindu å dør på vei. Men før vinduet skal inn, måtte det selvsagt innom kjøkkenbordet for en liten mod. her er vi igang med å sote vindu. blir med 35% så det er ikke så mørkt. kommer til å se bra ut sammen med den gråblå veggen. Ser kansje litt crappy ut på bildet, men tilslutt ble det sinnsykt puma! : ja :

HPIM4870.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.