Prosjekt: En garasje blir til

Anbefalte innlegg

Sote garasjevinduene er jo genialt. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor ikke speilfilm.?. Da kan jo ingen se inn.!.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har 3 vinduer på huset som har litt innsyn som jeg lurer litt på om jeg skal sote litt... Eller er det harry?

 

Litt kjipern å ha med ei dame i sofan og så har naboen fritt insyn....icon6.gif

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har 3 vinduer på huset som har litt innsyn som jeg lurer litt på om jeg skal sote litt... Eller er det harry?

 

Litt kjipern å ha med ei dame i sofan og så har naboen fritt insyn....icon6.gif

 

Hehe.. Hanky-panky for åpne vinduer er litt guffent (hvis en ikke har spesielle interesser, da.. ;)) så jeg har trepersienner på de vinduene det går an å se inn av. Blir litt koseligere en kald høstkveld også! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man bør vel unngå å kappe uansett ja, men er vanskelig å få det til gå opp.

Men herding : rolleyes

Bør kanskje smøre på noe mønje for å unngå rust da......

Det som er vanlig å bruke når en skal kappe slike plater er vel egentlig en "nibler" ... en litt rar sak som klipper platene... ganske genialt egentilg... :) blir ikke den varmen heller...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, hvordan går det med garasjen?

 

Ble ferdig resultatet bra? : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, hvordan går det med garasjen?

 

Ble ferdig resultatet bra? : vinke :

 

Prosjektet fikk en bråstopp. : eek : Koster penger å ha 3 biler ett hus og et byggeprosjekt fant jeg ut. Har også vært opptatt med å skru bil i det siste da alle tre bilene typisk nok skal på eu-godkjenning med et mellomrom på 2mnd. Men nå er både penger, arb. lyst og tid tilstede igjen. så regner med at det blir fullt øs igjen til helga. Skal legge ut noen bilder av hvordan ting ser ut nå, men da må det slutte å regne først

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jau. slenger ut litt bilder av ting som det ser ut nå, ingenting som er ferdig, men får hvertfal et intrykk.

HPIM4930.JPG

HPIM4931.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her har vi lagt ut fin grus. Den skal komprimeres før det skal legges på duk og isopor, armeringsjern, varmekabler og til slutt sement og epoxymaling. lang vei igjen. skulle egentlig gjort dette for lenge siden, men ting går ikke alltid som planlagt

HPIM4934.JPG

HPIM4936.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fikk tråden flytta hit, da jeg tror fler titter innom her enn når den lå i offtopic

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ett sprøsmål!

Hvorfor sote garasjevinduset? Det er jo bare bedre med lyse vinduer for å få det lysest mulig inne i garasjen...

Eller er det andre grunner?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ett sprøsmål!

Hvorfor sote garasjevinduset? Det er jo bare bedre med lyse vinduer for å få det lysest mulig inne i garasjen...

Eller er det andre grunner?

 

ruten ser mye mørkere ut på bildet enn i virkligheten. Grunnen til at jeg soter ruta er fordi det går en ganske traffikert gangvei rett forbi garasjen, med vinduet vendt ut mot veien. jeg har ikke lyst til at alle skal se hvilke biler, verktøy, ting og tang som er der til en hver tid. blir så veldig innlysende hvis ruta ikke er noe mørkere. Får fortsatt inn masse lys, både fra vinduet og lysstoffrør. Innenfra ser det ikke ut som ruta er sota i det hele tatt, mens utenfra må du veldig nærme for å se inn.

 

Edit: Kjerringa spurte om hun ikke skulle lage rosa blondegardiner : eek : Fant ut at jeg måtte finne på noe før kvinnfolket invaderte verkstedet

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

Kjerringa spurte om hun ikke skulle lage rosa blondegardiner : eek : Fant ut at jeg måtte finne på noe før kvinnfolket invaderte verkstedet

 

GO! Monica...GO! : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ser bra ut! Legge varmekabler også eller?

 

EDIT: ble litt rask lesing på forrige side, ser jo at du skal ha VK! ;)

 

Men detta blir bra! ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville nå lagt den plasten du har OPPÅ isoporen (mellom isopor og armering). Så vidt jeg har hørt tåler ikke isopor betongvæska og vil smuldre opp med tiden. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville nå lagt den plasten du har OPPÅ isoporen (mellom isopor og armering). Så vidt jeg har hørt tåler ikke isopor betongvæska og vil smuldre opp med tiden. ;)

 

Ok, det har jeg ikke hørt noe om. Fikk beskjed om å legge det på denne måten. Da skal jeg sjekke opp det litt mer, er jo ikke for sent enda. Men måtte uansett ha plast i bånn pga. fukt hvis jeg har forstått riktig. I morgen skal jeg feste varmekablene og på torsdag kommer betongbilen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og når jeg først er i gang her:

Overlappet på armeringsnetta bør være en rute, og så bør du binde dem sammen med ståltråd.

Etterpå må du bygge opp armeringa med treklosser el.lign. for å få armeringa ca "midt i" betonggulvet : ja :: vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har 3 vinduer på huset som har litt innsyn som jeg lurer litt på om jeg skal sote litt... Eller er det harry?

 

Litt kjipern å ha med ei dame i sofan og så har naboen fritt insyn....icon6.gif

 

Hjelper lite med solfilm på rutene om du har lyset på inne ;)

...for du skrur vel ikke av det? : eek :;)

 

Samme gjelder forsåvidt på garasjevinduet. Mørkt ute og lys inne.. hindrer ikke mye innsyn :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette ser veldig bra ut dette!

 

Jeg lurer bare på 1 ting, hvorfor valgte du og lage 2 garasjeporter, og ikke èn stor en? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener det sto framiher en plass at han arva portene, derfor ble det to (correct me if i'm wrong)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og når jeg først er i gang her:

Overlappet på armeringsnetta bør være en rute, og så bør du binde dem sammen med ståltråd.

Etterpå må du bygge opp armeringa med treklosser el.lign. for å få armeringa ca "midt i" betonggulvet : ja :: vinke :

og når du først er i gang, så kanskje du bør jorde armeringsnetta, om noen skulle skje med varmekablene!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener det sto framiher en plass at han arva portene, derfor ble det to (correct me if i'm wrong)

 

Ja okay, da var det noe jeg ikke fikk med meg da ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut som det blir en koselig garasje dette ja! Et eksempel til etterfølgelse for flere etteerhvert.

 

Når vi er litt inne på det med epoxy.. Hva koster det om man kjøper det i normal butikk f.eks? SKAL ha det på garasjegulvet mitt iallefall en gang i tia.. Hvor mange liter går det med til rundt 60 kvm??

 

Et lite tips om garasjegulvmaling:

Malte altanen til foreldrene mine med gelcoat som brukes når man støper båter. Er i prinsippet epoxymaling. Dette har holdt i ti år, om det ikke er mer. Blanda litt sand i det så det ikke skulle bli så glatt, men det er vel kanskje ikke så lurt i en garasje. Enklere å holde rent uten sand.

Vet ikke hvordan prisen på dette er i forhold til epoxymaling, men kan være verdt å sjekke for de som ikke har så lang avstand til en båtprodusent eller lignende?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.