#126 Skrevet Desember 15, 2007 Så jeg kan gjør det så enkelt? Va ganske kjapt gjort ja!! Må "logge" seg inn med en kode å så legge inn nye verdier på egr-ventilen,vips så var det gjort 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#127 Skrevet Desember 15, 2007 Har koblet ut egr via Vagcom å fikk mere drag ifra bunn av. Når jeg flater fjøla fra 0 kmt så blinker ESP-lampa ganske heftig i forhold til før med innkoblet EGR. Tusen takk til Thorbjørn Aspehaug som koblet den vekk med Vagcom. Har du meir info om kvar i vagcom ein kan gjere dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#128 Skrevet Desember 15, 2007 Har du meir info om kvar i vagcom ein kan gjere dette?Fant oppskriften her : http://forum.vwaudi-club.no/showpost.php?p=875935&postcount=3 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#129 Skrevet Desember 30, 2007 gjorde dette på min bil nå og det anbesfales!!Den er gått 188.000 km og var dekt med sot i innsug og EGR ventil.Kjørte 90 mil til Grimstad og da lå forbruket på 0,54 l/mil.Neddi der gjorde jeg operasjonen og på tur tilbake brukte den 0.50 l/mil...akkurat samme kjøring..så det må ha en virkning.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#130 Skrevet Desember 30, 2007 For å oppsummere litt, det er altså ingen som har noe negativt å si om å deaktivere EGR? Så fremt det ikke er noen miljøaktivister som har noe å si da.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#131 Skrevet Desember 30, 2007 Eg har fått opplyst av folk som har greie på dette at man helst bør ha open egr om vinteren (når det er kaldt). Rekner med dette er fordi temp. på motoren lett blir for lav om vinteren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#132 Skrevet Desember 31, 2007 Eg har fått opplyst av folk som har greie på dette at man helst bør ha open egr om vinteren (når det er kaldt). Rekner med dette er fordi temp. på motoren lett blir for lav om vinteren. hvem har greie på sånt da???? fredrik hauge: haha : i såfall bør man koble ut ic`en;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#133 Skrevet Januar 7, 2008 Nå har jeg lest gjennom hele tråden og det var mye spennede lesning. Lurer gaggu på om jeg skal gjøre dette på min Tdi og! Det har og begynt å dra dårlig fra bunn... Men det jeg lurer på er dette om det var noe forskjeld på motorer med PD og ikke? Er litt fersk på dette så mitt dumme spørmål er - hva har jeg? 1,9 tdi 97mod. Er det fremgangsmåten som er beskrevet her ett par ganger jeg følger da. Rense innsug, bytte pakning og blokke egr. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#134 Skrevet Mars 10, 2008 Fant oppskriften her : http://forum.vwaudi-club.no/showpost.php?p=875935&postcount=3 Blåser litt liv i denne. Oppskriften er jo til en 2,5tdi Pål, ble de samme verdiene som beskrevet i linken lagt inn på din 130hk? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#135 Skrevet Mars 10, 2008 Noen i Oslo Akershus området som vil gjøre dette på en 1,9 101 hester også? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#136 Skrevet Mars 10, 2008 Blåser litt liv i denne. Oppskriften er jo til en 2,5tdi Pål, ble de samme verdiene som beskrevet i linken lagt inn på din 130hk? Ser ganske likt ut som på 130hk. Dette fungerte fint på min: login på motor med 12233 Adapation - channel 03 og skru opp tallet til høyest mulig. Som oftest 33638 (originalt er det som regel 32768). Da ser en at "actual MAF flow" øker til en over 400 mg. Kan være greit å justere tilbake til originalt (32768) før EU kontroll. (Dette gjøres på eget ansvar og jeg kan ikke garantere at dette fungerer fint på din motor og tar derfor heller ingen ansvar om din bil eksploderer eller lignende , men det funka fint hos meg ). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#137 Skrevet Mars 10, 2008 Blåser litt liv i denne. Oppskriften er jo til en 2,5tdi Pål, ble de samme verdiene som beskrevet i linken lagt inn på din 130hk? Det funka iallfall på min motor......hørte gangen forandra seg mens han justerte med Vagcom. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#138 Skrevet Mars 10, 2008 hei ha en passat 110hk..som e chippa. e det berre så enkelt som å skru av egr ventilen på insuget å så sette ei plate mellom så e den utkobbla?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#139 Skrevet Mars 11, 2008 Eg har gjordt dette på min 1,9tdi og, men fekk ikkje lagt inn ein så høg verdi, men kom automatisk opp ein litt mindre ein, men det vart stor forskjell på gangen, og meir moment på bånn. Skal sjå om eg får kjørt den opp litt til. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#140 Skrevet Mars 11, 2008 Jeg har også gjort dette via vag-com. Fikk som Bjørn skriver ikke lagt inn høyere verdi enn 33638, men bilen gikk bedre etterpå. Ble også kvitt en rykking på delgass. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#141 Skrevet Mars 11, 2008 Ingen tvil om at EGR'en skal stoppes på en eller annen måte. Tok dette bildet når jeg byttet G62 føleren på passaten i går. Tydelig at pakningen i EGR'en er litt sliten også siden det er så svart med sot rundt omkring. Bare et spørsmål slik at jeg er sikker på at ingenting blir feil. Det er det tyneste røret (se teksten på bildet) som forsvinner ut til høyre i bildet som går inn på innsuget og skal stenges med en eventuell metall plate? Spør også om den saken rett under EGR'en. Hva er den til? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#142 Skrevet Mars 11, 2008 mener der e hær.. se bilde... rett mæ vest æ tar feil.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#143 Skrevet Mars 11, 2008 Etter å ha lett litt rundt her på forumet så fant jeg denne tråden. Her er det et veldig br bilde som viser og forteller hva man skal gjøre: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=83598&highlight=egr Ut fra den ser det ut til at jeg hadde riktig i min gjetning 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#144 Skrevet Mars 11, 2008 Riktig og blende selve røret ja.fjern det og erstatt med tette skiver og fjern vakuumslangen fra selve ventilen.det bli gull! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#145 Skrevet Mars 11, 2008 vill vere heilt sikker før æ bynn på min men e det der som e ring rundt det skal blindes...? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#146 Skrevet Mars 12, 2008 Må vel ikke blindes hvis det er brukt VAGcom vel? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#147 Skrevet Mars 12, 2008 Åssen er det å bruke en litt tykk kobberplate her til blinding, eller er vanlig flatjern like bra? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#148 Skrevet Mars 12, 2008 flattjern funker bra. fjern hele det røret som er merket med "rød strek". og lag blindplate i begge ender... Åssen er det å bruke en litt tykk kobberplate her til blinding, eller er vanlig flatjern like bra? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#149 Skrevet Mars 12, 2008 bare å ta kontakt hvis du vil ha fikset noe.. burde renset innsuget også når man "ordner" egr`en.. Noen i Oslo Akershus området som vil gjøre dette på en 1,9 101 hester også? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#150 Skrevet Mars 12, 2008 Lønner det seg å fjerne denne på ny 2.0 TDI også? har gått 4K km... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...