Anbefalte innlegg

Ja Flex kom ut som en av de bedre når jeg googlet, dog høy pris.

 

Noen som vet noe om Kestrel DAS-6 Pro? Kom inn på diverse artikler fra dcn.no og virker som om det er mulig å korrigere biler helt med denne maskinen, og i tillegg være helt trygg på at man ikke brenner lakken. Noe som høres perfekt ut i mine øyne...

 

Edit: Har bestemt meg å gå for Scholl sine produkter, hva er forskjellen på S17+ og S40 egentlig? Tenker å skaffe meg et enkelt og trygt 1-stegs system til lettere korrigerring osv...

 

S17 er nok en god enstegs :) middels grov..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

S17 er nok en god enstegs :) middels grov..

 

Og den med sort pad blir en winner mot swirls og lignende?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke nødvendigvis. Svart lakk som du har er ikke alltid at S17+ er enkel å avslutte med :) Jeg ville heller gått for S03

Gold og S30EC..

Eller gått for Menzerna sine produkter :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke nødvendigvis. Svart lakk som du har er ikke alltid at S17+ er enkel å avslutte med :) Jeg ville heller gått for S03

Gold og S30EC..

Eller gått for Menzerna sine produkter :)

 

S03+ er det samme som S3?

 

Men uansett, S03 og sort pad fra Scholl og feks Kestrel DAS6 Pro blir et ok korrigeringssystem?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som en enstegs?

 

Ja, eller, kan godt gå for to-stegs egentlig, spørs jo hvor mye man får ut av kun en-stegs egentlig…

 

Altså, poenget er bare å fjerne swirls og mindre riper, ikke massiv korrigering av dype riper. Jeg vasker bilen ofte (hver uke), så swirls blir det.

 

Btw, har du noen plan om å holde kurs her i nærheten en gang?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser Motek har polermaskin "Festool RAP 150" til kr. 5.680,00 Er dette så bra at det forsvarer prisen eller er det servicen som forsvarer produkt og pris ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser Motek har polermaskin "Festool RAP 150" til kr. 5.680,00 Er dette så bra at det forsvarer prisen eller er det servicen som forsvarer produkt og pris ?

 

Maskinen er god, men jeg syns ikke den står i stil til prisen.

Jeg har i flere år brukt Flex og liker den veldig godt.

Rupes kom også med en kurant roterende for ikke så lenge siden, med god pris.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

S03+ er det samme som S3?

 

Men uansett, S03 og sort pad fra Scholl og feks Kestrel DAS6 Pro blir et ok korrigeringssystem?

 

S03+ er et eldre produkt enn S3gold, og dårligere mener mange.

 

S3gold mener jeg er direkte uegnet som 1-steg, fordi den er for grov. Den er heller ikke ment å brukes med sort pad.

 

1stegs du er trygg på: oransje scholl pad og s30easyclean.

2stegs: s3gold på lilla scholl pad, etterfulgt av s30easyclean på oransje scholl.

 

Det er iaffal det jeg ville gjort. :)

Das6-pro er en kurant maskin, men dårlig patent på feste av bakplate gjør at varmen fra motor går ned i padden og kan få limen til å løsne.

Anbefaler derfor at det kjøpes 2 pads i hver farge, og bytte pad mellom hvert panel.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Konge svar Knut Arne! Får vurdere å gå for Flex sin DA maskin istedet.

 

Men må vel ha mer enn 2 pads av hver om jeg må bytte for hvert panel? Og når er en pad egentlig "oppbrukt/skitten"?

 

Edit: Er ikke sort pad for finishing?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flex maskinene ligger jo bare en tusen lapp under Festool, hos Motek får du vel 20% rabatt bare du åpner konto eller tilgang til e-handelen deres ...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Maskinen er god, men jeg syns ikke den står i stil til prisen.

Jeg har i flere år brukt Flex og liker den veldig godt.

Rupes kom også med en kurant roterende for ikke så lenge siden, med god pris.

 

Makita eller Flex P 14 2-150 er jeg fornøyde med, Rupes sin som du nevner var ikke god :)

 

S03+ er et eldre produkt enn S3gold, og dårligere mener mange.

 

S3gold mener jeg er direkte uegnet som 1-steg, fordi den er for grov. Den er heller ikke ment å brukes med sort pad.

 

1stegs du er trygg på: oransje scholl pad og s30easyclean.

2stegs: s3gold på lilla scholl pad, etterfulgt av s30easyclean på oransje scholl.

 

Det er iaffal det jeg ville gjort. :)

Das6-pro er en kurant maskin, men dårlig patent på feste av bakplate gjør at varmen fra motor går ned i padden og kan få limen til å løsne.

Anbefaler derfor at det kjøpes 2 pads i hver farge, og bytte pad mellom hvert panel.

 

Enig med deg her Knutfrid, dog er det ikke så viktig med flere pads til finpoleringen mener jeg :)

 

Konge svar Knut Arne! Får vurdere å gå for Flex sin DA maskin istedet.

 

Men må vel ha mer enn 2 pads av hver om jeg må bytte for hvert panel? Og når er en pad egentlig "oppbrukt/skitten"?

 

Edit: Er ikke sort pad for finishing?

 

Festool sin DA maskin er mye bedre å bruke enn Flex sin, samt du kan velge om du vil ha med eller uten tvungen rotasjon :)

 

Sort Scholl pad er fin som en enstegs sammen med Scholl S17, utenom dette er det ikke noe behov for den :)

 

Paden blir fort myk, da mister du mye cut og burde bytte :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Glimrende svar her...

 

Men, hva ville dere valgt til en god en-stegs av orange pad og S30 easyclean eller sort pad og S17? Er tvungen rotasjon best?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Glimrende svar her...

 

Men, hva ville dere valgt til en god en-stegs av orange pad og S30 easyclean eller sort pad og S17? Er tvungen rotasjon best?

 

Svar til begge spørsmål så er det helt avhengig av lakken på bilen :)

 

Jeg har ikke vært borti svart Golf Mk6 så den vil jeg ikke uttale meg om :)

 

Men som sagt, Menzerna er knallgode produkter og har reddet meg mangfoldige ganger på mørke biler :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får prøve meg litt frem. Forøvrig er bilen carbon steel grey, ikke så ulik daytonagrå hos Audi :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva bruker folket til wipe-down? Kan man bruke avfetting og høytrykk eller skal man bruke feks Scholl Concepts CF02 og mf?

 

Hørt noe om wipe down med isvann men skjønte ikke helt den :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om det er etter polering du tenker er Scholl CF02 fin. Jeg bruker vaske bilen om det er mye poleringsstøv etc.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om det er etter polering du tenker er Scholl CF02 fin. Jeg bruker vaske bilen om det er mye poleringsstøv etc.

 

Ja man trenger egentlig ikke et eget produkt til det? Det holder med en vask for å fjerne olje, støv osv?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja man trenger egentlig ikke et eget produkt til det? Det holder med en vask for å fjerne olje, støv osv?

 

Jeg har brukt å spraye inn hele bilen med f.eks CG Grime Reaper eller Surfex HD også vaske den med en sterk såpeblanding. Ser ut til å funke bra det. Men det kan være veldig kjekt med en god wipedown underveis i prosessen for å sjekke at du faktisk fjerner alt vi vil fjerne. Har selv fått meg noen overraskelser etter wipedown med Scholl S03 Gold.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er poenget med å fjerne med maskin? Voks fjerner du enklest og mest sannsynlig raskest med en god, passe myk microfiber

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan du gjøre, men resultatet blir akkurat samme om du bruker microfiberklut å fjerner for hånd.

Går faktisk fortere en å bruke en slik maskin. De rister noe jævlig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er poenget med å fjerne med maskin? Voks fjerner du enklest og mest sannsynlig raskest med en god, passe myk microfiber

 

Tja , jeg vet ikke, men de voksene jeg har brukt tildligere (autoglym) så er fjerning den tyngste jobben.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja , jeg vet ikke, men de voksene jeg har brukt tildligere (autoglym) så er fjerning den tyngste jobben.

 

Desto større grunn til å steget over på kvalitetsprodukter :rolleyes:

Ulike alternativer står beskrevet flere steder i tråden her.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kjøpt inn swissvax til denne bilen, hvilken luft tempratur bør man ha for å legge på SV shield?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.