Anbefalte innlegg

Hei,

 

Driver å skal shine bilen igjen. Har brukt clay tidligere, men er litt lei av å bruke den clay luben som selges. Blir litt dyrt i lengden da det fort går en halv flaske hver gang.

 

Så det jeg lurte på er om det finnes noe billigere alternativ? Såpevann eller noe annet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Genial tråd, men har et spørsmål. Ser du skriver i første innlegg at "Carnauba utvider seg og herder når den kommer i kontakt med vann". Vil det si at det kan lønne seg å vaske over bilen med rent vann etter voksing for å herde den, i steden for å vente til bilen blir våt av regnvann og dritt fra veien?

 

A.J.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp deg en avfetting ala Scholl Crack 9000 eller Macseriens Prickbort, da sparer du også mer på clayen:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke sikkert det er riktig å spørre her, men prøver likevel:

 

Finnes det noe form for olje/et eller annet å smøre inn skinnratt med? Rattet på Golfen begynner å bli veldig slitt, og jeg kunne ha tenkt meg å freshe det opp litt :)

 

Alt du trenger er dette! Funker fett på de "blanke" skinnrattene. Ala de som kom på 1990-2000+ modeller

http://www.scandicshine.no/nettbutikk/index.php?main_page=product_info&products_id=256

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er det med vask/polering/wax når man har flakes i lakken?

Noe man bør være ekstra obs på, eller er det bare å shine opp?:)

 

Flotte guider forresten!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare å følge guiden til Christer :) Lakk med flakes i har også som regel klarlakk på toppen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte meg det, men greit å ha det 100%!

Takker for hjelp:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sommeren er straks her!! Time for shine!

 

Lite spørsmål... En fugl bæsjet på bilen min. jeg så det ikke før 2 dager senere, nå får jeg det ikke ordentlig vekk!!

 

Prøvde med lakkrens, fikk bort noe, men ikke alt. Prøvde litt med rubbing, så lakkrens, men det er fortsatt et matt parti etter polering + litt av birdcrap sitter igjen.

 

Noen som har et godt tips? eller er det bare å rubbe ned og polere opp?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fugledritt er noe av det verste som kan komme på lakken, dessverre...

Det etser seg langt ned i klarlakken, så jeg betviler egentlig at rubbing holder.

Mulig det kan fjernes med våtsliping, men det kan uansett bli rimelig dypt å slipe...

 

Men kjør på med rubbing og finere polering, så har du i hvert fall prøvd.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

2 dagers fuglemøkk skal gå greit med p3000 eller p2500, kanskje ikke hvis bilen har stått i knallsol i sydeuropa, men her hjemme går det nok fint. Må rubbe etterpå da naturlig nok.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har RS6 calippere i aluminium. Har hørt disse bør poleres ofte også. Hva bør jeg bruke der?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen som vet om det er mulig å finne Quick Detailer på en bensinstasjon eller lignende i Trondheim? Trenger idag. Skal bestille masse stash fra SS men det hjelper meg desverre ikke idag.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva bruker folket av foam gun??

 

Ser at det er noen som drives av luft, vanlig hageslange eller høytrykksspyler. Har høytrykksspyler men er av merket Foma har ikke funnet noen til den.

 

Alle tips mottas med takk. :)

 

Btw: Knallbra tråd.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Scandicshine og parts&retards selger foamlance med Foma-kobling. De som er beregnet til hageslange lager slapt skum og er ille veldig spennende.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Scandicshine og parts&retards selger foamlance med Foma-kobling. De som er beregnet til hageslange lager slapt skum og er ille veldig spennende.

 

Plantasjen og Coop Obs! selger også skumpistol til Karcher-vaskere. Denne koster 249 kr i forhol til 7-800 kr hos ovennevnte butikker. Men såg nå at der er snakk om foamlance til Foma-vaskere så da teller det jo ikke. Jeg skal hvertfall prøve denne jeg snakker om før den evnt går i søpla og jeg kjøper ny hos Scandicshine.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kärcher sin fungerer greit, men en skikkelig foamlance er bedre, tightere dyse blir vel tykkere skum, det går med en del ekstra produkt i Kärcher-skummern. Men skumparty blir det!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for råd.

Hva er forskjellen mellom gun og lance ikke spesielt "bereist" i bil pleie.

Er det ingen som har noe til Foma? Blir drøyt å kjøpe en ny høytrykksspyler kun til skumming.

Eventuelt en som går på hageslange som fungerer greit?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Scandicshine og parts&retards selger foamlance med Foma-kobling. De som er beregnet til hageslange lager slapt skum og er ille veldig spennende.

 

Nå leser du dårlig Najib. :)

Både http://www.scandicshine.no og http://www.partsandretards.no selger kanon(lance) med kobling til Foma-spyler. Selve kanonen er den samme uansett spyler, du bare bytter kobling.

 

Ingen til hageslange fungerer greit, da er det bedre å spare pengene. Det samme gjelder forøvrig den orginale Nilfisk-kanonen: elendig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå leser du dårlig Najib. :)

Både http://www.scandicshine.no og http://www.partsandretards.no selger kanon(lance) med kobling til Foma-spyler. Selve kanonen er den samme uansett spyler, du bare bytter kobling.

 

Ingen til hageslange fungerer greit, da er det bedre å spare pengene. Det samme gjelder forøvrig den orginale Nilfisk-kanonen: elendig.

 

He he.. "Enig med du" som er et utrykk, var vell ikke helt våken ennå. :o

Takk for tips.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Plantasjen og Coop Obs! selger også skumpistol til Karcher-vaskere. Denne koster 249 kr i forhol til 7-800 kr hos ovennevnte butikker. Men såg nå at der er snakk om foamlance til Foma-vaskere så da teller det jo ikke. Jeg skal hvertfall prøve denne jeg snakker om før den evnt går i søpla og jeg kjøper ny hos Scandicshine.

Hmm, flere av de proffe som har noe å si om denne? Jeg har riktignok Foma, men om den fungerer fint kan jeg jo bare kjøpe kobling til Foma, eller? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som kan hjelpe med skinn og alcantara rens e.l.? Setene mine trenger en shine..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, flere av de proffe som har noe å si om denne? Jeg har riktignok Foma, men om den fungerer fint kan jeg jo bare kjøpe kobling til Foma, eller? :)

 

Får ikke byttet kobling på denne, den er en del, i plast, til Kärcher.

 

Forøvrig en grei skummer til den prisen, men mangler litt på justeringssiden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.