Anbefalte innlegg

Autoglym får du iallefall på MECA

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen tips til steder på nett å bestille slikt fra? altså, alt fra polish til microfiber kluter? vært nedom steder som bilextra og mekonomen, men demhar som oftest kun ting jeg ikke vil ha.. og når jeg har polert bilene mine har jeg ofte "lånt" ting på jobben.. men nå vil jeg ha eget "kit".. vært veldig glad i auto-glym og mequairs... noen tips til steder?

 

http://www.scandicshine.no

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sett litt på scandishine sidene, hva mener dere er "must have" fradem da? (er grønn på vask og polering) vær bortskjemt med vaskehjelp på jobben.. hehe

Kjøpt mg en 20liter med prikkbort nå da ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til dere bilpleie guruer: Skal shine bilen imorgen men lurer litt på hvordan jeg skal gå frem for å få det best mulig.

 

Bilen det er snakk om er en 08 mod sort og har litt swirls men ingen riper.

Planen er å kjøre paint renovator og så polering.

Skal bruke maskin og skal handle inn nye fine puter og alt.

 

Noen med en super enkel fremgangsmåte?

(Og tar folket hele bilen før dere tar av voksen/poleringen, eller gjør dere ferdig et område først?)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enkelt:

 

-Avfetting

-Vask

-Clay

-Tørk

-Lakkrens/rubbing/polering, alt etter hvilke produkter du har tenkt å bruke

-Quick detailer (for å fjerne oljer og polishrester)

-Sealer/voks

(Og tar folket hele bilen før dere tar av voksen/poleringen, eller gjør dere ferdig et område først?)

Du fjerner all beskyttelse på hele bilen med avfetting :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

-Avfetting -ok

-Vask -ok

-Clay - Kan man kjøpe clay kitet på bilxtra?

-Tørk -ok

-Lakkrens/rubbing/polering, alt etter hvilke produkter du har tenkt å bruke

 

Skal i utgangspunktet bruke autoglym sine produkter

Men det jeg lurer på her er når jeg har tatt lakkrens, blir det en hinne av noen slag? Hvordan skal jeg ta av lakkrens/rubbing/polering? Med maskin eller MF duk?

 

-Quick detailer (for å fjerne oljer og polishrester) -ok

-Sealer/voks -ok

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva slags maskin skal du bruke Jørgen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva slags maskin skal du bruke Jørgen?

 

Er av merke POWER CRAFT 240mm sikkert billig greier, men virket ganske ok.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke hvordan den clayen er, men den funker sikkert bra nok.

 

Blir det ev. en hinne, fjerner du det med en god og "fluffy" microfiber.

 

Edit: hvis det er Autoglym sine forbrukerprodukter du skal bruke (som finnes på bensinstasjoner) blir det en hinne, ja, og denne fjernes som nevnt med MF :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke hvordan den clayen er, men den funker sikkert bra nok.

 

Blir det ev. en hinne, fjerner du det med en god og "fluffy" microfiber.

 

Edit: hvis det er Autoglym sine forbrukerprodukter du skal bruke (som finnes på bensinstasjoner) blir det en hinne, ja, og denne fjernes som nevnt med MF :)

 

Kjekt å vite.

 

Men har kjøpt inn paint renovator og super polish,

 

Men bak på flasken til paint renovatorn så står det at den ikke skal brukes over hele bilen, kun på de værste plassene. Men for å få bort swirls så må jeg jo bruke den over hele bilen???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruk paint renovator på hele bilen, den trenger du ikke å fjerne med mf. Bare kjør rett på super reshin polish over. Så tørker du av hele bilen til slutt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har tidligere sagt at jeg ikke vil uttale meg om Autoglym, så her får du høre på Ketil :P

Mest fordi jeg ikke bruker det selv, og har liten erfaring med annet enn Super Resin Polish :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Beklager at jeg har kun et før bilde som i tillegg er rimelig dårlig:)

 

TAKKER FOR TIPSENE!!!

 

DSC01726.jpg

 

Rimelig fornøyd med resultatet

DSC01751.jpg

 

Liten close up:

DSC01749.jpg

 

DSC01750.jpg

 

Og siste av hele bilen:

DSC01744.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott resultat med vanlige forbrukerprodukter.. Åssen sealer/voks bruker du?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott informativ tråd, folkens. Her er jo mange eksempler på å renovere dårlig lakk, men savner litt om lakk i god stand eller nye biler. Man kjører vel ikke lakkrens på en ny eller ganske ny bil ?

 

Hvis man har såpass ren lakk at den ikke har nupper, hvilke produkter/rekkefølge ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke verre enn at man bruker en finere polish på lakk som ikke er så slitt. F.eks. Scholl S40 er bra på nyere biler med lite swirls.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg handler ganske mye bilpleieprodukter på nettet, da med hovedvekt på UK Ebay.

 

dette er en butikk jeg er meget fornøyd med:

 

http://stores.ebay.com/PERFORMANCE-MOTORCARE-PRODUCTS

 

utrolig billige meguiars produkter i forhold til norge, sparer utrolig mye i forhold til norge, til og med om du må betale toll på det.

 

mvh

stian

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, bladde gjennom sjappa hans, ser at eneste jeg ikke har i hylla, er motorsykkelproduktene...

: flau :

 

ser jo ut som ei grei sjappe..

 

nei en billig hobby er det ihvertfall ikke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en Menzerna PO 106FF og en Menzerna Super Intensive Polish PO 83.

Er det noen av disse som egner seg til bruk på en STERKT oksidert rød Skoda eller må jeg ha noe lakkrens da ?

 

( Hva er forskjellen på polering ( som det to jeg har er ? ) og lakkrens/rubbing ?)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper du klarer å få tilbake mye med Menz 106, men du kunne jo ev. prøvd Menz SIP i tillegg, hvis 106 ikke blir nok.

Det JEG kaller "lakkrens" er clay, fordi det er det jeg bruker før jeg går på med slipende produkter med roterende maskin.

Rubbing er f.eks. Menzerna Power Gloss eller Scholl S0/S3. (I mine øyne da. Andre kan ha et annet syn på hva som kalles rubbing og lakkrens.)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

: eek :Flott guide! Har planer om å gå gjennom denne prosessen, men trenger litt inspill på hva jeg skal kjøpe hos Scandicshine. Til nå har jeg tenkt

 

vaskehanske+bøtte med grit guard + såpe - pakke, så denne er grei

clay, hvilken?

 

har også store planer om å kjøpe en poleringsmaskin fra Clas Olson, og lurer da på hva annet jeg trenger - en full liste hadde vært knall. Alt fra kluter, pads, middel etc! :)

 

Bilen som skal shines er en 2006 A6 svart. Noen små riper (ikke så dype at du kjenner med negel) og generelt litt swirls. Håper på å få bort så mye som mulig. Samtidig har jeg skjolder på alt av kromlister / rails, hvordan fjernes dette?

 

Også noe til å bruke rundt interør, har noen fettmerker på plast etc samt noe bra til å vaske skinnseter + alcantaraskinn med... På forhånd takk : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke sikkert det er riktig å spørre her, men prøver likevel:

 

Finnes det noe form for olje/et eller annet å smøre inn skinnratt med? Rattet på Golfen begynner å bli veldig slitt, og jeg kunne ha tenkt meg å freshe det opp litt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se der ja :) Men blir vel litt overkill når det bare er rattet jeg skal ta.. Men skal se etter noen andre produkter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.