Vestfold: Nykirke mafia'n bygger værst'e:The Fjøs...

Anbefalte innlegg

Oj så treig jeg er.............. Ha jo egentlig skjedd litt siden sist..Sondre har sondert terrenget litt her nede på perm,og jeg og Jokkum har vært på roadtrip helt til Råde for å hente 84 golf 2 GTi dele bil av Magne Ellingsen her på forumet til prosjetet hans..

 

Denne bilen viste seg å være såpass bra at jeg overtar karossen når Jokkum har pellt den rein,så bygger jeg den opp igjen med deler fra Dynamo'n.. (som er en 86 c som er ombygd til gti minus motor).

 

Jokkum kunne bare tatt Dynamo'n,da tenker du,så slipper man plukke ned å bygge om 2 biler..

Jo da.. men delene på '84 Gti'n er nok hakket bedre,så vi gjør det sånn.. blir uanset en stund til denne kommer på veien....

 

Ble litt dårlig med bilder på denne roadtrippen vår siden turen var så kort,og vi var mer enn opptatt nok med å taue en golf med ei gir kasse som helst villegå i gir av seg selv uansett hvor clutch pedalen og gir stanga var.. smalt å røkka bra kan man si.. spesielt siste etappe fra Bastø ferga og hjem røkka det godt og nye lyder dukka stadig opp.. : haha :

 

Sonder sonderer....

DSC_0052-2.jpg

 

 

og dele bil handlet fra en hyggelig kar fra Råde bank og catering..:P Takk for en meget hyggelig handel og hyggelig prat,Magne!!

HPIM0466_resize.jpg

 

HPIM0462_resize.jpg

 

og motoren..

HPIM0456_resize.jpg

 

som for øverig ser sånn ut i skrivende stund.. denn skal inn i Frøken ur når hun våkner opp og står opp i fra dvalen..

DSC_0054.jpg

 

DSC_0055.jpg

 

DSC_0058.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da står en g60-motor i fjøset uten plugger.. Hihi..!

Får bli enige om hvordan vi gjør det med "betaling" i morgen, Kristoffer, om begge kommer på Peppes.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så nå har vi fint folk på besøk,så folk! Dukka opp en fyr i veranda dør åpninga mi i går...

motorpussogsondrepperm.jpg

 

skikkelig bli' var'n..

motorpussogsondrepperm2.jpg

 

Stod ikke på,i dag var'e ut å jobbe.. måtte snekre tak,sa'n.

Godt å komma seg ut av militær klæra og jobbe litt...: klø :

motorpussogsondrepperm3.jpg

 

fikk besøk av en annen fyr og,men han ville bare snylte kaffe.

motorpussogsondrepperm15.jpg

 

med kaffen så kom smilet og. noen er enklere å tilfredstille enn andre.

motorpussogsondrepperm13.jpg

 

Men taket ble da ferdig.. forhåpentlig vi så kommer det ikke så mye mere vann inn der nå.. er vel 20cm vann på gulvet i rommet under der..

motorpussogsondrepperm18.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har fått sparka ut Frk.Ur fra vinter dvalen sin og..Var vel ikke verdens enkleste sak å få henne ut av senga,men etter litt mild overtalelse gikk hun med på å flytte på seg.

Var ikke lett å få henne ut og over dørstokken heller! Måtte legge 2 dører etter dørstokken for å få henne over kanten.. gikk bra etter å ha stripsa bensinpumpa høyere,og etter å ha blitt kvitt litt understells masse skled hun over.. Har nok seget litt på fjørene i vinter...: klø :

 

Sovende Frk Ur:

motorpussogsondrepperm19.jpg

 

*blunkblunk* gjesp..: sove :

motorpussogsondrepperm20.jpg

 

Måtte bruke dørene i bunn av bakken og.. også der var vinkelen LITT for bratt..

motorpussogsondrepperm21.jpg

 

motorpussogsondrepperm22.jpg

 

og for første gang ble henne å hennes nye hjerte presentert forhver andre.. Motoren begynner å bli ferdig nå..

motorpussogsondrepperm4.jpg

 

motorpussogsondrepperm5.jpg

 

motorpussogsondrepperm7.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

detta blir bra!: vinke : slik finnish på motor liker vi !:) akk hadde bare min sett slik ut : flau :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Står motor i bilen nå eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Motoren til Jon står i bilen ja. Siste oppdatering jeg fikk var at motoren går, men kun med nøkkel i startposisjon..

 

Ellers så skjer det stadig ting med gti'n min. Fått den ned på gulvet igjen nå. Er igang med å pusse opp forstillinga som skal inn, samme blir gjort med bakstillinga. Så om ikke så veldig lenge står den på hjula, og er flyttbar!!

 

Vi fikk også rydda ganske mye i fjøset på søndag, så nå er det ryddig og lettere holde orden : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

detta blir bra!: vinke : slik finnish på motor liker vi !:) akk hadde bare min sett slik ut : flau :

 

Ja.. jo.. jeg har jo egentlig bare sparka over den stakkars motoren.. gutta som virkelig lager finnish jobber nok noe lenger med delene... ville bare ha det litt ryddig,jeg..:)

 

Står motor i bilen nå eller?

 

Jada motoren er montert... starter å går,men har valgt feil varmkjørings regulator.. tok en som var defekt,og kom ikke på det FØR den var polert.... så jeg prøvde den allikevel,men akk...:P setter inn den regulatoren som satt på motoren når den sto i T2 golfen. (men den er så stygg....: gråter :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi fikk også rydda ganske mye i fjøset på søndag, så nå er det ryddig og lettere holde orden

 

Dumt dere ikke sa ifra, jeg gadd ikke kjøre opp når det blei så kaldt, men hadde jeg visst at dere rydda så hadde jeg kommet opp. Får ta en liten sjau rundt bilen min idag jeg da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dumt dere ikke sa ifra, jeg gadd ikke kjøre opp når det blei så kaldt, men hadde jeg visst at dere rydda så hadde jeg kommet opp. Får ta en liten sjau rundt bilen min idag jeg da.

 

Hør på hu a, KALDT?????

 

 

: eek :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hør på hu a, KALDT?????

 

 

: eek :

 

Hadde store planer om å få trilla ut radon å spyla over motorrommet, men det utgikk når sola forsvant gitt. : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde store planer om å få trilla ut radon å spyla over motorrommet, men det utgikk når sola forsvant gitt. : rolleyes

 

Hehe, får heller prøve igjen i dag vel!

Har planer om å jobbe i fjøset ikveld hvertfall!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da får vi prøve på det begge to! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Haha,kaldt ja... Ekk'e kaldt for de som JOBBER,veit du! : haha ::nana: neida,vi rydda rundt bilen din og litt... kasta ikke isolasjonen din da.. sparte den illeluktende gørra til deg..;)

 

Stemmer som Jokkuum sier.. bilen går kun med nøkkel i start posisjon,altså når kaldstart dysa er åpen.. Kan vel være noe elektrisk,men jeg tjuva'n og det endra seg ikke så jeg tror ikke det er det,Mest sannsynelig så er det for mye mottrykk til mengde fordeleren.

 

reven din står vel på hjula i dag Jokkuum?? er jo bare å lakke opp traversen din å montere!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Haha,kaldt ja... Ekk'e kaldt for de som JOBBER,veit du! : haha ::nana: neida,vi rydda rundt bilen din og litt... kasta ikke isolasjonen din da.. sparte den illeluktende gørra til deg..;)

 

Tusen takk, var virkelig redd for at dere hadde kasta all den fine dempevatten ;)

Skal komme opp å setta fyr på den sjøl jeg! :evil:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hahahaha! sparte det beste til deg,kjekken!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok ikke flest bilder mens jeg hold på,og er ikke helt ferdig med puss heller,må pusse å lakke litt div som kjølevifte huset,dynamo og litt sånn.. ville bare ha bilen til å gå før jeg pussa meg ihjel..: rolleyes

 

sånn så det iallefall ut rett etter at motoren hadde funnet seg tilrette.. veldig møkkete etter at gulrot pellerane mine har tafsa rundt nedi her..

Motorbyttenr32.jpg

 

Imorra blir'e testing..:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det stille i fjøse?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var liv der i går da jeg var en bråtur innom :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det stille i fjøse?

 

Alt annet enn stille,vil jeg si! Kris og Ca2 står i skrivende stund å klargjør flat-golfen til Kris for start.. strakk IC rør når jeg gikk opp nå.. og jeg heiv gtx'n inn i kjelleren..;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grattulerer med dagen da Donjohan Blom:) håper du får hugget deg mye hjemme å at der er sjikkelig dritt vær, for det er det ikke her:P hehe: rock :: haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grattulerer med dagen da Donjohan Blom:) håper du får hugget deg mye hjemme å at der er sjikkelig dritt vær, for det er det ikke her:P hehe: rock :: haha :

 

Takk skarr'u ha,sa folk! jo da jeg hugger hjemme.. litt kjipt å hugge borte,og ikke er're dritt vær heller.. her pisser ned bare ned..:P

 

neida,sol/m mørke skyer på menyen idag..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får ha grattis da, begynner å bli kær av deg nå..? :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja gammel ern blitt, men vi sier ikke hvor gammel :P han holder seg vel litt for godt til at det kan være sant? :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og forresten, gratulerer som huseier Jon!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.