Snart på tide med vinterdekk!

Anbefalte innlegg

blankis i Ålesund i kveld, så her sitter jeg og kan ikke annet.

 

Var forresten og skaffa meg vinterdekk i stad!

Dunlop piggfrie. blir spennende å se hvordan de fungerer ;) skal legge inn erfaringer etterhvert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

blankis i Ålesund i kveld, så her sitter jeg og kan ikke annet.

 

Var forresten og skaffa meg vinterdekk i stad!

Dunlop piggfrie. blir spennende å se hvordan de fungerer ;) skal legge inn erfaringer etterhvert

 

Dunlop Graspic eller noe ?

 

Hmm.. Skal jeg til ålesund og oppsøke glatta da :D

Mangler slik i fosnavågen idag :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håååper det ikke snør her imorgen, da har jeg ett problem: haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dunlop Graspic eller noe ?

 

Jeg ringte 4 dekksjapper idag for å høre på pris, bare 2 av de svarte og 1 av de priset seg helt ut.

 

Så mine Dunlop Graspic kommer neste mandag. Kommer tilbake med info om de når jeg har fått testet litt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dunlop Graspic eller noe ?

 

Hmm.. Skal jeg til ålesund og oppsøke glatta da :D

Mangler slik i fosnavågen idag :(

 

Graspic ja! ser bra ut så blir spennende å se hvordan de funker

Viser akkurat 0 grader utafor hybelen her, og bilen står utafor på sommardekk med dunlop-ene inni uten felg...: bh :: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror du trivst bra på Graspic :)

Brodern kjører på det.. Han var over Golsfjellet på værste vinterveiene uten problemer..

I tillegg så er de meget bra (relativt) på asfalt..

 

Forresten; Hvor mange bar i 225/40-18 piggfrie? 2,6?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håååper det ikke snør her imorgen, da har jeg ett problem: haha :

 

...............

 

10cm snø her nå: klø : Skulle nok byttet til vinterdekk igår, sa noen bambi på isen?: haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

...............

 

10cm snø her nå: klø : Skulle nok byttet til vinterdekk igår, sa noen bambi på isen?: haha :

 

x2;) men kom meg nå på jobb så! hehe, litt spenstig var det jo! hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Juhu! Verdens beste dag! Var veldig spent på hvordan hjula med Yokohama IG20 ville oppføre seg på nysnø, is og slaps. Dette fikk jeg oppleve i dag, og det satt overraskende bra. Var veldig skeptisk da de kan slippe litt på vått føre, så får bare håpe det blir mer snø fremover!

 

Viva la quattro : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nankang dekktest kommer etterpå :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nankang dekktest kommer etterpå :)

Mine satt noe helt sinnssykt hvertfall :) Bremset like godt på hardkjørt snø som sommerdekkene gjorde på våt asfalt, og null problemer i rundkjøringer der jeg så bilene både forran og bak meg gikk rett fram:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mine satt noe helt sinnssykt hvertfall :) Bremset like godt på hardkjørt snø som sommerdekkene gjorde på våt asfalt, og null problemer i rundkjøringer der jeg så bilene både forran og bak meg gikk rett fram:)

 

Hvordan er de på våt asfalt da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I år trengte jeg 4 nye vinterdekk å titta litt på Dekkonline hvor jeg kom over noen Fulda piggfrie med Q-merking. Sjekka på Tyretest.com å der fikk de veldig mye lik kritikk som Hakka Q piggfrie,omtrent lik feedback også. Så tror de skal funke bra på salta og stort sett bare veier vinteren igjennom. Piggdekk kjøpte jeg sist gang i 95 å det blir aldri kjøpt igjen for å si det slik : rolleyes De heter forresten Fulda Kristall Montero 2.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er de på våt asfalt da?

Der kan jeg ikke si noe annet enn det som står på forrige siden i denne tråden, har ikke kjørt langt nok med dem ennå. Som nevnt ganske myke vegger på dem, merkbart mykere ut enn Goodyear Eagle Ventura sommerdekk som er det eneste jeg har testet i samme dimensjon.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nankang dekktest kommer etterpå :)

 

hvordan funket de Håkon? :) har dekk på vei jeg og i 18", speeent å se hvordan det blir :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvordan funket de Håkon? :) har dekk på vei jeg og i 18", speeent å se hvordan det blir :)

 

Hehe, du kjøpte A3'n i dag ja? ;)

 

Dekka fungerte bra dem, sikkert ikke like godt som Ole Gunnar sine siden han har litt mere "normal" dimmensjon om jeg husker rett?

 

Men dem satt bra på snøen, vått sitter dem bra. Synes det til tider kunne være litt glatt sidelengs men kan være at snøen som kom nå ble kram og ble veldig hard. Men alt i alt så synes jeg dem fungerte ok og kommer til å kjøre på dem så lenge det er mønster og dem sitter. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

x2;) men kom meg nå på jobb så! hehe, litt spenstig var det jo! hehe

 

Jeg kom meg ikke på jobb med den bilen: haha : Kom 1.meter før jeg bare kunne drite og dra i det..

 

Stått ute i regnet nå og byttet, så nå sitter det NYE Hakka R ballongdekk på.. Skal bli litt godt det og;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Juhu! Verdens beste dag! Var veldig spent på hvordan hjula med Yokohama IG20 ville oppføre seg på nysnø, is og slaps. Dette fikk jeg oppleve i dag, og det satt overraskende bra. Var veldig skeptisk da de kan slippe litt på vått føre, så får bare håpe det blir mer snø fremover!

 

Viva la quattro : ja :

 

Var veldig spent selv (første gang jeg prøver Yokohama IG20, og brede vinterdekk - 245/40*18), og også jeg ble positivt overrasket. Dessverre smeltet snøen raskt, så det gjenstår enda å få prøvd de ut på skikkelig kaldt vinterføre. Men så langt ser det bra ut :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk testet Yokohoma IG20 225/40-18 her om dagen også i den nokså korten perioden det var snø på veiene i Oslo og jeg var veldig fornøyd. Sitter godt på veien, myke og gode. Veldig positiv til disse.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nokian Hakka RSI er ikke så gode på blankis hvertfall.......................................................................

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, Espen, vært på syklings på nyisen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan vell bekrefte at uventet BLANKIS førte meg i grøfta ja :(

En kompis som kjørte rett foran i noen km mindre klarte seg akkurat.. Lettere bil og mindre bagasje.. heh..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja kan vel si det slik at nankang sv-1 nordic ikke var noe å skryte av på is..... i dim 225-40-18. men sikkert drit gode ellers :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja kan vel si det slik at nankang sv-1 nordic ikke var noe å skryte av på is..... i dim 225-40-18. men sikkert drit gode ellers :D

Ikke mange piggfrie dekk som er noe å skryte av på blank is... : rolleyes Vurderer å kjøpe meg et sett piggdekk til de få dagene det faktisk er noe vits, og til isbaneløp.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.