#51 Skrevet Oktober 3, 2008 Heller mot å prøve nokian wr g2 i år. Ser ut som det får gode kritikker på div dekk forum. Noen fra klubben som har testet dette? WR er vel et kontinentaldekk, dvs veldig bra på vått underlag, men ikke like bra som "nordiske" dekk på snø og is. Har selv veldig bra erfaring med Hakka RSI på RS2'en og Conti Winter Viking Contact 3 på Golfen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#52 Skrevet Oktober 3, 2008 Må bare skyte inn litt skryt av Interdekk som brukte 22t på bestilling til levering av dekk Så da står det trolig kurrante vinterdekk på Passaten om et par dager. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#53 Skrevet Oktober 3, 2008 Da ser det ut til at jeg kan få Bridgestone Blizzak Nordic på 2-3 dager til 700kr. Noen her inne med erfaring av disse? Jepp! Fantastisk gode dekk! Bedre enn Rsi! De er ikke fullt så myke, så blir mer rettningsstabilt, og ikke livsfarlig på 15grader og påskesol! Skuffer sørpe unna som bare det! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#54 Skrevet Oktober 3, 2008 (endret) Ser att en del folk her sier att nankang sv-1 er ett greit vinterdekk, det er bra:) For jeg bestilte ett sett 225/40x18 til audien. Så håper de er greie, kom på 4000,- ferdig momsa og levert. Får de ikke før 14 da, men kommer da ikke snø før den tid:p Råeste dekka jeg noen gang har hatt var Nokian Hakkapelitta 5, i 185/55x15 på en Golf II. Skremte jo fletta av folk som satt på. De syns det var så sinnsykt glatt ute, de lå i 60-80 km/t å syns det var på kanten. Så kommer jeg med senka gammel to'er golf i godt over 110 km/t, det var ikke antydning til att de ville sleppe en gang, så piggdekk er litt konge;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#55 Skrevet Oktober 3, 2008 Ser att en del folk her sier att nankang sv-1 er ett greit vinterdekk, det er bra:) For jeg bestilte ett sett 225/40x18 til audien. Så håper de er greie, kom på 4000,- ferdig momsa og levert. Får de ikke før 14 da, men kommer da ikke snø før den tid:p Råeste dekka jeg noen gang har hatt var Nokian Hakkapelitta 5, i 185/55x15 på en Golf II. Skremte jo fletta av folk som satt på. De syns det var så sinnsykt glatt ute, de lå i 60-80 km/t å syns det var på kanten. Så kommer jeg med senka gammel to'er golf i godt over 110 km/t, det var ikke antydning til att de ville sleppe en gang, så piggdekk er litt konge;) Kjøpte disse 225 40 18 selv.... Takk til Håkon O...Da er det bare og vente på snø.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#56 Skrevet Oktober 3, 2008 Noen som har tips til vinterdekk til golf to? felgene er 6,5x15 hvilken dekkdim er best egentlig? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#57 Skrevet Oktober 3, 2008 Har ikke noe spesielt dekktips, utenom at jeg har kjøpt meg Nankang SV-1 selv (som de fleste andre, tydeligvis ) og håper de er bra... Men på de felgene ville jeg kjørt 185-55/15. Har erfart at brede dekk gir mye dårligere grep enn smale når du kjører lett bil på vinterføre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#58 Skrevet Oktober 3, 2008 Jeg tok ingen sjanser, la om til vinterdekk på passaten min i går, Michelin Piggfri av noe slag, 185/65/14... Så nå kan snøen bare komme for min del 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#59 Skrevet Oktober 3, 2008 Noen som har erfaringer med asymetriske dekk? fordel/ulempe..? Er da Kumho evt.. Og åssen er Kumho på bredde? smalt/breit merke? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#60 Skrevet Oktober 5, 2008 225/40 R18 92V XL TW 225/40 R18 88V TW Hva står de siste kodene for? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#61 Skrevet Oktober 5, 2008 Nei, er du her og Espen?Rs2 på deg altså? Gikk fra sykkel til bildilla med deg og? Solgt nsr´n? Heisann! Deg jeg kjøpte effektanlegg av en gang i tiden? hehe Jajo, var innom en A6, før jeg enda på RS2 NSR`en ble solgt etter en tid med FP-kit, til fordel for en noe kvikkere Cagiva Mito, og så en Yamaha DT til vinteren, som ble stjålet.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#62 Skrevet Oktober 5, 2008 Noen som har tips til vinterdekk til golf to? felgene er 6,5x15hvilken dekkdim er best egentlig? Har 185/65-15 selv på Golf2 men vil heller ha satset på 13-14" med smalere dekk. Det funker bedre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#63 Skrevet Oktober 5, 2008 225/40 R18 92V XL TW 225/40 R18 88V TW Hva står de siste kodene for? Belastnings kode, kg pr hjul 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#64 Skrevet Oktober 5, 2008 eee, 88 eller 880kg pr hjul feks? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#65 Skrevet Oktober 5, 2008 Tallene er belastningskoden. Står i vognkort hva som er minimum. Bokstaven er hastighetskoden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#66 Skrevet Oktober 5, 2008 Ok. Tror dere Nankang er dumt dekkvalg? Kommer jo bra ut i VG sin test.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#67 Skrevet Oktober 6, 2008 225/40 R18 92V XL TW 225/40 R18 88V TW Hva står de siste kodene for? 88 og 92 er Load Index (LI), dvs maks antall kg for hvert dekk. 88=560kg. 92=630kg V er Speed Index (SI). V=240 km/t. De fleste vinterdekk for nordiske forhold har Q merking (160 km/t). TW vet jeg ikke, men kan jo tippe på TWI - Thread Wear Indicator. Dvs slitasjevarsler. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#68 Skrevet Oktober 6, 2008 Hvilke hastighetsmerking er det på disse Nankang SV-1 dekkene da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#69 Skrevet Oktober 6, 2008 Mine har H merking 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#70 Skrevet Oktober 6, 2008 210 kmt also.. ? Nankang kommer jo overaskende bra ut i tester.. Så dere som har dem, hvordan sitter desse på en norsk vinter? Norsk vinter for meg er ca 2-3 uker med skikkelig snø, noe med slaps, ofte nattefrost ol.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#71 Skrevet Oktober 6, 2008 Espen, du kommer til å bli fornøyd med Nankang. Kjørte tre vintre på dem med min S6 på alt slags føre. Bra dekk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#72 Skrevet Oktober 6, 2008 Oki, da er den saken grei 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#73 Skrevet Oktober 6, 2008 Kommer vel noen tester av vinterdekk snart vel;) Hørt noen rykter at det er noen nye dekk fra div. levrandører på gang.Smart å vente ? Hvis du kan:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#74 Skrevet Oktober 6, 2008 210 kmt also.. ? Nankang kommer jo overaskende bra ut i tester.. Så dere som har dem, hvordan sitter desse på en norsk vinter? Norsk vinter for meg er ca 2-3 uker med skikkelig snø, noe med slaps, ofte nattefrost ol.. Ja, samme her. Vurderer Nankang til S6'en. Hvem har best priser på disse? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#75 Skrevet Oktober 6, 2008 Kommer vel noen tester av vinterdekk snart vel;) Hørt noen rykter at det er noen nye dekk fra div. levrandører på gang.Smart å vente ? Hvis du kan:p Har hørt rykter om noen spennende nyheter. Noen som vet når Motor sin test kommer ut. Mailet dem, men det var tydeligvis for mye bry å svare... Samme testen står vel i noen svenske og finske blader og, kanskje de har kommet ut? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...